/fotboll/osk/forum/2858.aspx/fotboll/osk/forum/2858.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Eyra
2012-04-16 21:43
Bulten/ Plus den viktiga detaljen att de kör med vitt istället för ljusblått.
AIK Saywee
2012-04-16 21:41
@'den Oumbärlige:

Inte speciellt överraskande, det handlar ju oftast om en enda persons syn på vad som händer.

Bästa betygsättningen får man ju när flera bedömer händelserna, så som i SF´s betygsättning av forumskribenter, för att ta ett exempel.
Örebro Bulten i Boo
2012-04-16 21:32
@Eyra:

Men, du slipper det: "Föreningens färger är blått och vitt"
Det är väl bara det att byxorna är så mörkblå att de nästan ser svarta ut....
Örebro widemarsh
2012-04-16 21:30
Olle Sääw ska väl vara med här till vänster?

Saywee// Jag kan inte vara nöjd med inledningen. Hade realistiskt förväntat mig 5 poäng efter de fyra första, men första halvlek mot Åtvid sabbar så otroligt mycket för poängskörden. Det var för dåligt, helt enkelt. Hade nog kalkylerat med seger mot Åtvid, oavgjort mot Mjällby och HeIF, samt en förlust mot IFK. En seger mot Åtvid hade inneburit en 7:e-plats i tabellen i dagsläget.

En seger mot Elfsborg skulle dock reparera Åtvid-skadan litegrann.
Örebro kubajonte
2012-04-16 21:29
Saywee // Förstår att det känns tungt :) men welcome to reality 2 år med dåliga ösk beslut gör att vi är där vi är tyvärr. Säljer av 3 av lagets bästa spelare etc ettc , nåja lovar dig att om du orkar blunda för resultaten 2012 kommer du iaf vara väldigt mkt gladare 2013 kan garantera dig ett ypperligt ösk lag då
Örebro Eyra
2012-04-16 21:23
Ogillar att Gefle tagit efter våran klassiska vit-svarta dress.
De får gärna stanna på sistaplatsen.
Örebro Eyra
2012-04-16 21:22
AIK Saywee
2012-04-16 21:17
Hej alla glada, är vi nöjda med årets inledning, iofs återstår en match av den första sjättedelen, mot Elfsborg, den måste vi bara vinna, eller åtminstone ta poäng i, utan domarens hjälp, så är det bara !!!

Grahn och Wiken har gulkorts-semester ...

Vi sjönk till en 13:e placering i fjärde omgången, det är uselt, jag förväntade mig mer, får grus i ögonen, snart tappar även en optimist glädjen ...

... vad fan är det som händer, eller inte ?!?!

Men ändå, heja ÖSK, kämpa för AS 2013 :)
Örebro 'den Oumbärlige
2012-04-16 21:00
Om det är någon som vill ha bevis på att alla ser matcher helt olika bör kolla in omgångens ösk-betyg på Kapten Blod. Helvete, speciellt Expressen som gav Wikström 2:a, Grahn 2:a och Rama 4:a. Överraskande.
Örebro ÖnSKar
2012-04-16 20:33
Godzilla Hårddisksson// Det är möjligt att Boris passar bättre med Haginge bredvid sig än Wikström. Han känns mer lik Wikström i sin spelstil och det märktes att de två tillsammans blev alldeles för långsamma.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-04-16 20:22
ÖnSKar // Fast Boris fick ju ändå starta första matchen så lite förtroende bör han nog ändå ha från tränarhåll. Visserligen var han katastrofal men det var Frippe Jansson också hans första 12 framträdanden...
2012-04-16 20:20
För all del Wendt, för all del Lindh med kung Karlsson borde verkligen upp till vänster i mitt tycke!
Örebro ÖnSKar
2012-04-16 20:14
Alimi kommer väl antagligen gå in och ta över Grahns plats, lite svårare får väl Sixten att ersätta Wikström, speciellt om Berisha fortfarande är skadad. Jag skulle tro att han tar in Wiktorsson, utan att jag har sett honom spela. Men jag tror att det tar emot för Sixten pga att han ser honom som endast vänsterback. Eller vågar han satsa på Boris? jag tror inte det.
Örebro Bulten i Boo
2012-04-16 19:54
...och Leif Wendt. Sedan saknar jag någon benknäckare a la Totten Gustavsson eller Ola Ljungberg...
Örebro Bulten i Boo
2012-04-16 19:46
Nu måste det väl ändå vara Gösta Lindh som står på tur!?
AIK Saywee
2012-04-16 19:36
Så bra kubajonte att du kom in och avbröt den totalt meninglösa diskussionen om Sixten, det blev tokdött en timme nästan ...

... då får väl via alla diskutera hur vi skall klara oss utan Grahn och Wikström.

Intressant, men inte oväntat att Grahn står över, när han som bäst behövs, typ mot Elfsborg, inte så bra, jädra dåligt, Sixten bävar, tvingas experimentera ....
Örebro ÖnSKar
2012-04-16 19:31
Jag tycker att det ser ut som att Tomer är lite felplacerad på Sanas mål, ingen kanon direkt, någon som håller med? I övrigt tycker jag att han gör en bra match. Det som stör mig något fruktansvär är däremot alla gula kort. Varför får inte IFK något på de fula tacklingar som de gör (ex kapar Grahn i en omställning, sparkar Saeid i ansiktet, tacklar omkull Tomer i slutet)? och ÖSK får 5st gula, helt otrolig!
AIK Saywee
2012-04-16 18:35
kubajonte, 18:23,

... tackar för din avslutning, men det är inga som bryr sig om vad jag skriver, de bara tjötar på, jag har bett tidigare att vi skall tjöta via pm, men inga verkar bry sig ...

.. jag ville detta eftersom jag förstår att många inte klarar av att scrolla, av ren nyfikenhet, att missa något ...

Heja SPORT !!!
Örebro kubajonte
2012-04-16 18:29
MrCrowly // hehe festlig läsning jävlar vad respekt man tappa för Durmaz där dock
Örebro kubajonte
2012-04-16 18:26
Örebro kubajonte
2012-04-16 18:25
Örebro kubajonte
2012-04-16 18:23
Åh herrejävlar här missar man mycket action , Satan i gatan vad ni håller på och gnäller på varandra, Är det så jävla viktigt att tjafsa om vem som gillar Sixten och inte ? en intressantare disktuion just nu borde ju vara hur i hela friden ska vi klara oss utan två av lages bättre spelare mot Elfsborg som vi alla vet är ett av allsvenskan bättre lag. Berisha är han på g undrar man ? och kan vi på nått sätt få ösk och wowoah att förstå att det är dags han pensionerar sig ?.

"Dudleys , Saywee ,Nikki Sixx ,Godzilla Hårddisksson" Fan vad tråkiga och tjatiga ni börjar bli som gnäller på varandra om samma sak om och om igen, Ta det på pm glömde säkert nån arg gnällig fan Ösk karl vart är du ? Nåja på måndag är det full fart igen
AIK Saywee
2012-04-16 18:01
Guldgruvan, välkommen ..

.. för omtanke om alla andra forumskribenter, främst de som hatar mitt nic, har jag ju bett det flesta, om att vi kan ta detta bakom kulisserna, eller är det något du vill framhäva här ?

Skriv lite tydligare vad du önskar ... om jag får be :)

Rör bara inte vår helige Sixten, i kväll klättrar vi i tabellen, hur fan, det nu skall gå till, men Lagrell finns väl fortfarande med som en .... ja vadå?
Guldgruvan
2012-04-16 17:52
Kära Saywee// du hävdar att rama är mobbad men vill inte sen ge förklaringen för du vill "skydda klubben" köper det sistnämnda men om du vill skydda klubben så borde du väl inte från första början snacka om att Rama är mobbad? likadant som du hetsade mot sixten (nu vet jag att du vart optimistisk den senaste tiden men både du och jag vet att du skrivit mycket negativa saker om sixten) är inte det att förstöra för klubben? för om man älskar ÖSK och vill skydda den då gör man väl inte så? förklara gärna och snälla ta inte detta som något påhopp som du verkar lätt göra.
AIK Saywee
2012-04-16 17:25
Godzilla, så sant, så sant ...

"På en mer allmän notis: det är ändå rätt coolt att en tränarstab kan splittra supportrarna så pass monumentalt. ÖSK berör!"

- en del förväntar sig att klubben skall vara i toppen, med tränarstaben

- en del förväntar sig att klubben skall vara i botten , med tränarstaben

- realisterna, ser det som ett tråkigt mellanår i mitten, med tränarstaben

Jag är hopplöst nog en OU, trots den tröga starten :)
AIK Saywee
2012-04-16 17:13
Godzilla, jag gillar dig, trots att vi tycker olika, mest för att du är stabil i ditt tyckande.

Fast jag tror att jag tar på mig munkavlen, klubben betyder för mycket för mig, mycket mer än en tränare som jobbar några år.

Ha det !
2012-04-16 17:08
Saywee: förlåt, fel av mig. Jag menade endast Rama. Men vad menade du egentligen med det? Har liksom aldrig framgått. Du har ju verkligen ställt mig mot väggen angående det jag skrivit så det är väl inte mer än rätt att samma sak kan förväntas av dig?

På en mer allmän notis: det är ändå rätt coolt att en tränarstab kan splittra supportrarna så pass monumentalt. ÖSK berör!
Örebro MrCrowly
2012-04-16 17:05
Det var väl tur att Durmaz inte hamnade i ÖSK. Hade aldrig funkat med en rasist i laget och en finne till tränare.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Saywee
2012-04-16 16:48
Godzilla, nu ljuger du, var/när har jag "snackat" om att Luschtaku mobbats?

Sprid inte fler lögner om mig, jag längtar bara efter ett guld för ÖSK :)
AIK Saywee
2012-04-16 16:44
Attans, vad många frågor jag får, vill inte besvara alla här, utan har ni ärliga funderingar om ÖSK´s framtid, så ta dem via PM, för jag befarar att snart kommer någon statistisk deckare in här och räknar alla mina inlägg, varav kanske hälften är svar på olika funderingar.

Vill verkligen inte skriva att jag fegar ur, för det gör jag inte, men snart får jag skit för så många inlägg, trots att det enda jag vill,är att klubbens alla aktörer (inkl Sixten), för ÖSK mot ett GULD :)

Heja SPORT. alltid !!!
Annons: