/fotboll/osk/forum/2857.aspx/fotboll/osk/forum/2857.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Göteborg IFK Götet
2012-04-16 00:35
rirobban: Det är lite intressant faktiskt. Dahlin är lugnet själv och man fick lite intrycket att backarna slappnade av och litade på att målvakten skulle greja det när han spelade. Ungefär som i slutet av Bengt Anderssons blåvita karriär där hans främsta styrka egentigen var hans samarbete med försvaret där han under guldåret sällan behövde göra några större ingripanden. Nu är visserligen Alvbåge ny, men det känns ändå inte som att han klickar riktigt med övriga backlinjen än. Han kan knappast lastas för något av säsongens mål hittils, men ändå känns det som att han kunnat ta lite mer inititativ och kanske gjort så att farligheterna inte uppkom, tex plocka ner farliga inlägg. Det är dock mest en känsla jag har.

Jag tänkte förövrigt mest gratulera (om ni nu är glada med en poäng) till poängen. Ni spelade smart och hade en hel del farliga kontringar på gång som kanske slarvades bort lite mkt. Nu var det väl visserligen väldigt medvetet att enbart koncentrera sig på kontringar idag, men det kändes ändå som att ni hade en dimension till förra säsongen?

Matchens höjdpunkt var förresten filmningen precis i början. Fina möjligheter till att ta ett avslut och ändå gjorde ÖSKspelaren en filmning som självaste Rivaldo skulle skämmas för :)

Se till att krossa Elfsborg nu i nästa!
AIK Saywee
2012-04-16 00:25
Nu njuter jag vidare och tackar ytterligare Strömbergsson, för att han litade på den flaggviftande stinsen, hahaha, det är kanske inte roligt, men jag kan ju vara en kappvändare när det gäller, kvaliteten på våra domare.

Är det till vår fördel , klagar jag inte, men det kanske inte håller i längden, sicken jädra underbar miss !!!

Vilken tur att vi fick en poäng :)
AIK Saywee
2012-04-15 23:59
"Namn: Tomten...
Sänt: 2012-04-15 22:44
Ojoj, det är länge så länge sedan jag var inne här och kommenterade att jag inte kan logga in på min orginalanvändare, det lösenordet försvann när SF blev hackat för ett par år sedan har jag för mig och det verkar inte som att det går att få SF att radera mitt användarnamn så jag kan ta det igen... Men Men det är inte så intressant..."

Kul att du är tillbaka, men du lade väl inte ner dina tankar här enbart för att SF blev hackat för ett par år sedan? Sådant funderar jag över, men finner sällan några svar ... kan det vara en anledning att lägga ned skrivandet, så måste det rättas till på ett säkrare sätt?

I övrigt ett mycket bra inlägg, hoppas att du fortsätter att skriva här, även om det är långt kvar till jul och nya svartvita paket.

Undrar vilka som kommer till nästa års ÖSK, ÖSK Fan, är du redo för nyförvärv?

För det kommer säkerligen att hända en hel del i truppen, tills nästa års allsvenska säsongstart ?!?!?!
AIK Saywee
2012-04-15 23:25
@epiphone + Viktor Claesson:

Vad är det för jävla trams, vi har inga svin i vårt lag, vi har eleganter eller giganter.

Grisar får ni väl ha i er egen stia !!!

GRYMT :)
Oddevold *Mackan*
2012-04-15 23:25
Wow, vilken räddning av Chencinski på närnicken. Och herregud, blir mer och mer förtjust i Atashkadeh. Riktigt skönt att vi inte förlorade denna match (något jag ver helt inställd på att vi skulle göra). Men visst känns det alltid bittrare att vara det laget som kvitteras på i stället för att vara kvitteraren. Bedrövligt av linjemannen att vinka av IFK:s mål för offside. Skönt ja, men riktigt uselt.

Skall bli mycket intressant att se hur laget formeras mot Elfsborg. Gissar på allsvensk debut för Wiktorsson och att Alimi tar plats på mittfältet igen.
Elfsborg epiphone + Viktor Claesson
2012-04-15 23:19
hahah fyfan vilket svin Grahn kan vara, jag älskar bara den typen av arroganta spelare :)

De gör sporten roligare, lagom mycket lycka till mot oss!
AIK Saywee
2012-04-15 23:18
Fatcit, du är en OU :)

... vi spökar med en trepoängare mot Elfsborg och sedan är vi hyfsat med i tabellen !!!

Blir vi nollade, skriver nog realisterna, att det är dags för .... ja, vadå?
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-04-15 23:05
Fan vad gött med poäng idag!!! Och William, vilken kille. Grahn är min stjärna och Tomer är Gud!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-04-15 23:02
För att nyansera diskussionen kring Astvald...

Han gör sin bästa match för säsongen offensivt. Bra löpningar och lugn med bollen. Tycker att han till den här säsongen har utvecklat inlägget ytterligare.

Defensivt är han alldeles för dålig. Positionsspelet var ok idag, men väldigt rak i sin press. För er som inte vet så är A-O i försvarsspel att vara sidoställd för att lättare kunna styra, men också följa med motståndaren. Astvald förlitar sig helt på sin snabbhet (Wirtanen gör lite samma sak). Nackdelen med att inte vara sidoställd är att övriga backlinjen inte vet vart de ska täcka upp. Motståndaren kan alltså välja att utmana åt båda hållen.

Men detta vet ni ju redan, för vi har ju det bästa forumet på SF!!!!!!
Örebro Salt&Peppar
2012-04-15 22:56
Tomten//

Håller med om att nån annan ska ta hörnorna än wovven, det är dags nu, det händer alldeles för lite på dem. Däremot gillar jag faktiskt wovven överlag som ytterback :)
AIK Saywee
2012-04-15 22:47
Tabellbitare som jag är, kan jag bara konstatera att vi parkerar fortfarande på 12:e plats, vilket vi gjort efter varje fullbordad omgång hittills, om inte minnet spelar mig i sinnet.

Men efter en fullbordad fjärdeomgång riskerar vi att sjunka något, fast det viktigaste är kanske trots allt att IFK Göteborg inte kan passera, underbart!

Undrar vad jiddertöntarna jiddrar om och ...

... TACK, än en gång Strömbergsson för poängen, du är en riktigt domherre ;)
Örebro rirobban
2012-04-15 22:45
Vi kan inte klaga på bytet AstvaldAlimi, då den senare kommer in och slår assisten till ledningsmålet, och även Rama delaktig i det :)
Örebro Tomten...
2012-04-15 22:44
Ojoj, det är länge så länge sedan jag var inne här och kommenterade att jag inte kan logga in på min orginalanvändare, det lösenordet försvann när SF blev hackat för ett par år sedan har jag för mig och det verkar inte som att det går att få SF att radera mitt användarnamn så jag kan ta det igen... Men Men det är inte så intressant...

Jag tycker vi gör en rätt bra match idag, vi höjer oss ett snäpp till från förra matchen och det är mycket positivt. Visst var det tråkigt att inte få alla tre poängen med sig hem till Örebro, men vi ska vara rätt nöjda att vi fick med oss någon alls med tanke på hur generös linjedomaren var...

Spelaromdömen:

Tomer Chencinski är en fullgod ersättare till Alvbåge, om inte bättre, jag gillar hans spelstil!

Samuel Wowoah, hur kan han få fortsätta att slå hörnor match efter match? Hans spel som vänsterback är dessutom fullständigt undermåligt, här måste en ersättare in under sommaren!

Magnus Wikström, outstanding i backlinjen, kommer bli mycket tufft utan honom mot Ellos, dock kan jag tycka att han står/kom fel vid passningen in till 2-2 idag...

Patrik Haginge, man får inte vända ryggen till när man ska täcka ett skott, det går möjligtvis att komma undan med i pojkfotboll, känns inte alls stabil...

Tommy Wirtanen, gör det bra efter förutsättningarna, han är ju lite av en hjälpgumma så att förvänta sig en hundraprocentig insats som högerback är kanske inte rättvist.

Emil Berger tycker jag har en bit kvar till förra årets spel, men han är på god väg..

Mohammed Saeid, ser jag personligen som den mest positiva överraskningen för året, mycket bra spelare som kommer växa under åren som kommer!

Tobias Grahn tycker jag har visat sig vara en mycket intressant och bra spelare i den rollen han har haft i de senaste matcherna, han är med överallt offensivt och hjälper till, jag kan inte alls känna att jag saknar Gerzic så mycket som jag trodde när han skrev på för IFK.

Valdet Rama känns inte alls lika het i år som han gjorde förra året...

William Atashkadeh, känn er blåsta IFK, tror inte Andreas Haddad får tillbaka sin anfallsplats så enkelt faktiskt...

Marcus Astvald gjorde nog sin bästa match på ett år idag, och han gjorde ändå flera rätt dåliga insatser...

Mot Ellos blir det svårt, två nyckelspelare borta, kan tyvärr inte ens hoppas på en poäng där...
Örebro Seniorkuban
2012-04-15 22:31
Eyra // Kan inte säga att du inte har rätt men jag håller inte med! Tyckte absolut att Astvald såg väldigt trött ut, han hade mycket svårt att hjälpa till att jobba bakåt på sin kant. Helt ok för mig att han gör 60-70 riktigt bra minuter och sedan byts. Så var det idag. Tycker jag.
Örebro Eyra
2012-04-15 22:14
Svartvitt forever/ Tror Astvald är den som blir minst besviken när han byts ut, därför kör Sixten på det. Han vågar inte plocka någon annan.
Örebro Svartvitt forever
2012-04-15 22:02
Positiva saker idag:
+Vi vänder underläge, har väl inte hänt på 1,5 år
+Grahn visar klass, Nordin känns inte så saknad
+Tomer!!! Vi har en klassmålvakt igen, vilket inte Alvbåge var ifjol
+William!!! Vi har en klassmålgörare. Kan hota om skytteligavinsten i Allsvenskan
+Rama tillbaka i gott slag, kommer att bli riktigt bra nu
+Saeid. Växer för varje match. Bara lite för dålig fart i skotten.
+Skattefusk borta är inte längre en skräckmotståndare, vi har inte förlorat där på tre år nu
+Astvald tillbaka i gott slag, snart kommer målen
+Alvbåge får kröka rygg två gånger, hellre 2-2 än 0-0
+Bra för laget att inte ha förlorat på tre matcher

Negativa saker idag:
-Vi tappar åter en ledning
-Vi har gjort tre rätt bra matcher i rad och får bara med oss tre poäng. Vi måste börja vinna.
-Alla dessa varningar!
-Varför byts Astvald ut varje match efter 60 minuter? Pelle Blohm förstod det inte heller och skämtade om ifall det var inskrivet i hans kontrakt. Han var väl inte tröttare än någon annan.
Örebro daavidJ
2012-04-15 21:58
Självklart ska man vara nöjd med en poäng borta mot Göteborg, men det går ändå inte att låta bli att vara missnöjd och gräma sig över att matchen hade kunnat slutat i seger för ÖSK.
Örebro deportivista
2012-04-15 21:51
Jag tycker fortfarande att det ser rätt bra ut för årets ÖSK och att vi spelmässigt verkar vara på gång mot åtminstone en 6-7 plats när året är slut. Vi har nu tagit poäng i två "mardröms"-bortamatcher samt mot regerande mästarna utan att det varit helt oförtjänt i någon av matcherna (som de sa på canal+, Göteborg har haft större spelövertag i ALLA sina tidigare matcher än mot Örebro)

Elfsborg blir naturligtvis en svår nöt, men de har inte imponerat spelmässigt, och det är dags att visa att de fortfarande ska vara rädda för matcherna på Behrn.
IFK Göteborg jn
2012-04-15 21:48
Jag är ingen större Alvbåge-fantast men han har skött sig rätt ok faktiskt (förutom att han är usel med fötterna). Som i dag, knappast något han kan göra på målen. Mot aik var det friläge från straffpunkten mot Norrköping var det en straff etc. Det är backlinje och mittfält som inte har gjort sitt jobb.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-15 21:45
Grohl // Ja - Som det är nu känner man väl främst en känslomässig nöjdhet och visst gjorde killarna sett över hela matchen en strong kämpainsats.

Men visst är det ett problem att ÖSK har svårt att knyta till.
Hammarby Inspektör Smack
2012-04-15 21:42
Alvbåge har blivit ännu sämre sedan han flyttade till Götet.
2012-04-15 21:41
rirobban // Dahlin hade dessutom mycket bättre stat i fjol än Alvbåge. Vissa tränare bara bestämmer sig för en spelare och det har ju känts hela tiden att Stahre har velat satsa på Alvbåge

Vill föresten berömma Saeid (återigen) men också för hans framspelning till William vid målet. Snygg framspelning.
Örebro rirobban
2012-04-15 21:37
Återigen, varför spelar man inte med Dahlin i Göteborgsmålet. Kommer ihåg hur stabil han kändes i höstas. På Behrn arena kändes han som lugnet själv. Alltså nu vill jag att det ska gå dåligt för IFK, så därför får de gärna fortsätta med Ostbågen i mål. Säger inte att han kanske ska ta något av målen, men precis som i ÖSK-tröjan i höstas så gör han heller inga avgörande insatser och verkar inte heller kunna hålla ihop sitt försvar som Dahlin kan.

Men jag är nöjd över situationen :) 7 bollar på 4 matcher har bågen fått hämtat i nätet!
Örebro Grohl
2012-04-15 21:32
JS E/
Jag håller med om att det jämnar ut sig i längden. Problemet som jag ser det är att vi ännu en gång tappar en ledning till förlust. Må så vara att segemålet blev bortdömt - vi släppte ändå in det.
AIK Saywee
2012-04-15 21:26
Kvällens poäng ger jag till Strömbergsson, tack än en gång, det var våran tur :)
2012-04-15 21:22
Grohl // Förvisso var det en gratispoäng och trots hårt tryck ska man kunna knyta till när det är så liten tid kvar. Men det är en poäng som man har i tabellen.

Men domarnas misstag brukar jämna ut sig i längden för alla lag. Enligt AIK borde t ex aldrig blåvitts kvittering godkänds pga av en situation innan
2012-04-15 21:18
Jämför jag detta IFK med MFF 2010 tyckte jag MFF var klart spelskickligare.
Med HeIF 2011 hade HeIF bättre defensiv.

Allsvenska är ung och man får inte heller glömma vilka killar de har på bänken. Senare när skador börjar komma bland lagen kan det vara så att det knappt märks i Blåvitt.
Örebro Grohl
2012-04-15 21:18
Jan-Erik Stefansdotter/
I mina ögon förlorade vi trots överläge. Jag förstår inte hur vi kan se detta som något annat än en gratispoäng av domaren. Däremot är jag stolt och glad över kämpainsatsen och lagandan, men blåvitt gjorde faktiskt 3-2 - tre meter onside.
Örebro kubajonte
2012-04-15 21:12
Saywee // Korten är ett jäkla elände tyvärr, Får se om det kan förbättras men utöver det så är jag jävligt tacksam för att vi har Grahn i laget utan denna ledare , hade vi nog varit inblande i bottenstrid i år
Örebro Grohl
2012-04-15 21:11
Det enda jag skäms för är poöngen vi fick av Strömbergsson. Saied, Tomer och Rama gör inget som man inte sett tusentals gånger tidigare, även av spelare i blåvit dress.

Jag tror Stahre behöver jobba lite på psyket i truppen, jag var på plats idag och det var ett jääävla gnäll på planen. Klart som fan att vi utnyttjar det och försöker få er än mer ur balans. Stahres munnhuggning med Grahn var skrattretande :) Snacka om fel fokus
Annons: