/fotboll/osk/forum/2856.aspx/fotboll/osk/forum/2856.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MrCrowly
2012-04-16 13:12
Saywee// vadå "Berger´s sjukdom är ju ingen som bryr sig om"

Han är ju frisk och han spelade inte när han var sjuk.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-04-16 13:09
Ja, om man bortser från målvakt så har bara två nyförvärv etablerat sig, en stor superdyr värvning i Grahn och en billig i Saeid.

Alimi, Berisha, Bamberg, Wiktorsson, Samuelsson har inte kommit in ännu av olika anledningar. Känns typiskt Örebro på något sätt, packa på sig massa spelare i desperation som man sedan inte vet vad man ska göra av.
AIK Saywee
2012-04-16 13:07
Salt&Peppar, 12:54,

jag funderade bara lite över uttalandet, om Rama är rätt citerad i Artworks länk. Inget annat, Berger´s sjukdom är ju ingen som bryr sig om, liksom att i princip hela eller åtminstone halva laget var sjukt innan säsongstart.

Sixten, skyller ibland på olika saker, när det går klent, dvs att vi inte tillhör "topplagen i Norden", som är klubbens vision.

Jag kan bara önska att vi klättrar i tabellen, snabbt dessutom !!!

Är helt enkelt inte nöjd med årets inledningen av allsvenskan, resultatmässigt, och det är ju det som räknas, vi kanske t.o.m. sjunker lite i tabellen ikväll, men viktigast för mig är att sillajiddrarna är efter !

Heja SPORT :)
Örebro lires
2012-04-16 12:59
alvbåge är en tönt.
- all heder åt örebros insats. men fakta är ju att vi vinner ärligt.

vad är det som är fel i huvudet på den snubben. 2-2 blev det väl och då får båda lagen en poäng vardera. det kallas att matchen slutar oavgjort.

såll, såll, såll.
Örebro Salt&Peppar
2012-04-16 12:54
Saywee//

Skyller? Varför skulle han göra det, han fick ju spela från start mot götet. Uppenbarligen tyckte Sixten att Rama var segare än normalt och lät honom hinna ikapp tills han matchade honom igen. Att spelaren tycker nått annat är väl positivt, att vara hungrig och vill spela är ju en sak, att vara helt redo en annan.

Insuinerar du nått annat, vad skulle det vara isåfall, och varför tolkar du det som att Sixten eventuellt skulle skylla på det?
Minatankar
2012-04-16 12:49
Salt&Peppar: Vad tror du och ni övriga om denna laguppställning med 4-4-2?

-----------------------------------Tomer (Sandqvist)-----------------------------------------

--Anttonen (Haginge)--Berisha (Haginge)--Wikström (Haginge)--Samuel (Wiktor)--

--Bamberg (Astvald)----Grahn (Alimi) ---Mohammed (Berger)----Rama (Ibrahim) --

----------------------Haddad (Kalle)--------------------William (Samulsson)---------------

Om ÖSK ska spela med endast en på topp vill jag ha med Berger som defensiv mittfältare i ett system som kan beskrivas 4-1-4-1.

Gillar spelande och tekniska ytterbackar. Men blir inte Anttonen frisk och Samuel inte höjer sitt tempo och stärker sin defensiv, lämnar de plats för Haginge resp Wiktorsson.

Om Astvald och Rama blir bättre i sina defensiver så är de antagligen givna båda två.

Den enda jag är osäker på är Bambergs kapacitet. Vad jag sett och läst är han en mycket duktig högerspelare. Är därför tveksam till honom i mitten där följande spelare konkurrerar; Grahn, Alimi, Mohammed och Berger, men även Kalle.

Alimi är en duktig och teknisk innermittfältare som jag inte vill se på en ytterplats.
Men måhända klarar han även det?

Jag skulle naturligtvis velat se flera matcher och träningar för att vara mer säker i min uppfattning. Självklart är det så att Sixten vet mycket mer om spelarnas kapacitet och form och hur de passar in i olika spelsystem. Men ibland är det kul att sitta på läktaren och bestämma :-)

I fjol var det Berger som överraskade mest positivt på mig. I år är det Mohammed och William men även Kalle. Det blir allt svårare att ställa över Mohammed om han fortsätter spela som han gör. Både han och Berger täcker stora ytor med sina fina löpningar. Berger är bäst på crossbollar och Mohammed på teknik och kortpassningar. Det är och blir angenäma problem för Sixten, inte minst när Anttonen och Haddad är tillbaka.

AIK Saywee
2012-04-16 12:33
Skyller Sixten på sjukdom angående Rama-petning ?!

Jamen herregud, har detta någonsin haft någon större betydelse ...
Örebro lires
2012-04-16 11:34
till artwork. sarp yesil eller nordin gerzic. vad i hela friden gör man när man "upphöjde" offsiden???
Örebro Salt&Peppar
2012-04-16 11:07
När (om?) Haddad blir frisk så måste vi spela med två anfallare på nåt sätt, kan nog inte se William vara utanför startelvan, han har varit grymt jäkla bra. Samtidigt är en formstark Haddad en sjukt bra anfallare. Antingen får vi spela 4-4-2 eller så...ja hur gör vi då?

Fast det kan nog sannolikt vara så att Haddad aldrig kommer till spel denna säsong heller. Någon som vet hur det ser ut där, vad händer?
Örebro Salt&Peppar
2012-04-16 10:55
Bra sida Artwork!
Örebro Artwork
2012-04-16 10:52
– När man kommer från en lägre serie så underskattar människor en. De har inte lika stora förväntningar på att man ska platsa direkt, och gör man det så är de ändå lite skeptiska och undrar om man kan hålla hela säsongen. Det är skönt att visa folk att de har fel.
Örebro Artwork
2012-04-16 10:47
– Vi gör det som krävs för att vinna, vi gör ju ett mål som blir felaktigt bortdömt. Tyvärr så tar domarna sjuka beslut, både Hansson mot Norrköping (Martin, red. anm) och den här domaren idag. Minst två spelare upphöjde offsiden, säger Gerzic.
Örebro Artwork
2012-04-16 10:42
Varför har du bänkats i de senaste matcherna?
– Jag pratade med Sixten och han tyckte att jag inte var hundra procent eftersom jag var sjuk i två veckor och inte kunde träna strax innan säsongen startade. Men när jag är i form så tror jag att jag får spela.
Örebro Boba fett78
2012-04-16 10:38
//Framåt Blåvitt Hade han spelat för er hade du inte sagt någonting. Grahn är en spelar man älskar att ha i sitt lag men hatar om han spelar i motståndarna.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Mattias69
2012-04-16 09:51
Han är för skön Grahn!
Örebro kenya
2012-04-16 09:34
Ett kryss borta mot Real borde ju innebära att publiken sluter upp igen. Kan det bli över 6000 mot Elfsborg? :)
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-16 08:35
Det kändes bra att gå upp idag! Nu får vi börja formera laget mot Ellos ;0)
Mjällby mr mjällby= lundamaifaren
2012-04-16 08:28
Trevligt med Grahns mål!!!
Örebro Bulten i Boo
2012-04-16 07:11
En annan intressant notering från de senaste matcherna (förutom t ex att William, Grahn och Saeid är väldigt viktiga för vårt spel och att Astvald går framåt) är att rena rama Valdet har läst på av kritiken från i fjol och är mycket mer intresserad av defensiven. På gott och ont kan det ibland kännas, för det är inte utan att man blir lite orolig ibland när han sätter igång och dribblar i eget straffområde...
IFK Göteborg Framåt Blåvitt
2012-04-16 02:23
Divalater från Grahn...
IFK Göteborg IFK Götet
2012-04-16 01:40
rirobban: Ja, på något sätt får jag känslan av att Alvbåge är lite halvmätt och främst ser det som ett jobb. Jag tror få spelare älskar sin fotboll så som Bengt Andersson och Dahlin är inne på sin femte säsong i a-truppen och är alltid extremt taggad när han får chansen. Att Alvbåge twittrar om sm-hockeyn några timmar efter matchen visar väl på att han redan har tankarna på annat. Bra eller dåligt, men Dahlin hade säkert haft svårt att släppa matchen.

Sen har du nog rätt där med dimension och det kanske helt enkelt är så att ni skiftat spelstil litegrann. Det känns som ni har lite mer "Kalmartyngd" iår och ni blir nog tuffa att möta för många. Det märks väl ändå att vissa tongivande spelare från ert framgångsrika 2010 har försvunnit, men det kanske är orättvist att göra jämförelsen. Grahn är en klart underskattad spelare som alltid gör ett stenhårt jobb. Även om han väl haft en hyfsad karriär så kan jag ändå att han slösat bort den litegrann genom sitt dåliga rykte. Hade dock varit kul att se honom övertaggad i ett AIK på Råsunda dock. Känns som han verkligen lever upp när det börjar bli lite hetsigt.
Örebro rirobban
2012-04-16 00:53
IFK Götet //

Tack för ett sansat och bra inlägg för det första.

Jag kände samma sak när Alvbåge kom tillbaka till ÖSK 2008, fast tvärtom då. Westman stod innan och släppte in det ena långskottet efter det andra. Alvbåge kom och stabiliserade försvaret totalt och det kändes aldrig farligt när motståndarna kom nära straffområdet/målet. Alvbåge fick igång samma försvar som kändes så stabbigt med Westman i buren.

Men inget varar för alltid. Sista säsongen i ÖSK (2011) så kändes Alvbåge lika trubbig som Westman gjorde under våren 2008. Det, plus att mycket kritik riktats mot hans blogg, gjorde att i alla fall jag tyckte det skulle bli mycket skönt med målvaktsbyte i ÖSK inför denna säsong. Nu trodde man under försäsongen att vi införskaffat två stycken andramålvakter, men så som Tomer spelat i sina tre allsvenska matcher så undrar jag om vi inte hittat vår bästa målvakt på 2000-talet faktiskt! Att Tomer blev utsedd till finska ligans bäste målvakt förra säsongen visade på en viss kvalité. Nu lyser inte direkt finska ligan av kvalité, men ändå har vi sett prov på bra spelare från den ligan.

Jag tackar gärna för en poäng med tanke på ert korrekta mål som blev bortdömt. Angående om ÖSK tappat en dimension i år så kanske du har rätt, eller kanske fel? Som jag ser det så har vi tappat sedan 2010, men ökat minst en dimension från förra året. Förra året (och även tidigare år, 2010, 2009 och bakåt) har vi haft grymt svårt att hämta upp underlägen, ja till och med göra mål när motståndarna gjort ett. Årets ÖSK ger sig inte vid underlägen utan fortsätter kämpa i 90 minuter. Som idag, förra årets ÖSK hade definitivt borrat ned huvudena i marken efter ert ledningsmål precis innan paus. Men dagens ÖSK kämpar från det att domaren startar halvleken tills den är över. Det är för mig en mycket viktig pusselbit för att nå framgång.

Grahn har även han gett oss en sorts spelare som vi inte riktigt haft tidigare. En spelare som kanske varit skillnaden på 3:e plats och 1:a år 2010. Men just nu är han vår absolut störste ledare på planen och spelaren som kan göra det oberäkneliga.

Håller med om att Rama slänger sig i onödan där, hade fin möjlighet att få en bra chans. Vet inte om han filmar, men faller gör han i alla fall. Om det var en filmning så var det en dålig sådan :)

Lycka till i derbyt!
AIK Saywee
2012-04-16 00:43
Namn: IFK Götet
Sänt: 2012-04-16 00:35

Tackar verkligen för ett bra gästinlägg, jaadu Alven har ibland så många olika fokus, att han tappar bort det jobb han har betalt för ... så är det bara!

Han är inte trygg, han vill bara var medial och jiddra vidare och det känns som att han är på väg "nedåt" i någon slags formkurva.

Har ni ingen bättre att placera mellan stolparna?
IFK Göteborg IFK Götet
2012-04-16 00:35
rirobban: Det är lite intressant faktiskt. Dahlin är lugnet själv och man fick lite intrycket att backarna slappnade av och litade på att målvakten skulle greja det när han spelade. Ungefär som i slutet av Bengt Anderssons blåvita karriär där hans främsta styrka egentigen var hans samarbete med försvaret där han under guldåret sällan behövde göra några större ingripanden. Nu är visserligen Alvbåge ny, men det känns ändå inte som att han klickar riktigt med övriga backlinjen än. Han kan knappast lastas för något av säsongens mål hittils, men ändå känns det som att han kunnat ta lite mer inititativ och kanske gjort så att farligheterna inte uppkom, tex plocka ner farliga inlägg. Det är dock mest en känsla jag har.

Jag tänkte förövrigt mest gratulera (om ni nu är glada med en poäng) till poängen. Ni spelade smart och hade en hel del farliga kontringar på gång som kanske slarvades bort lite mkt. Nu var det väl visserligen väldigt medvetet att enbart koncentrera sig på kontringar idag, men det kändes ändå som att ni hade en dimension till förra säsongen?

Matchens höjdpunkt var förresten filmningen precis i början. Fina möjligheter till att ta ett avslut och ändå gjorde ÖSKspelaren en filmning som självaste Rivaldo skulle skämmas för :)

Se till att krossa Elfsborg nu i nästa!
AIK Saywee
2012-04-16 00:25
Nu njuter jag vidare och tackar ytterligare Strömbergsson, för att han litade på den flaggviftande stinsen, hahaha, det är kanske inte roligt, men jag kan ju vara en kappvändare när det gäller, kvaliteten på våra domare.

Är det till vår fördel , klagar jag inte, men det kanske inte håller i längden, sicken jädra underbar miss !!!

Vilken tur att vi fick en poäng :)
AIK Saywee
2012-04-15 23:59
"Namn: Tomten...
Sänt: 2012-04-15 22:44
Ojoj, det är länge så länge sedan jag var inne här och kommenterade att jag inte kan logga in på min orginalanvändare, det lösenordet försvann när SF blev hackat för ett par år sedan har jag för mig och det verkar inte som att det går att få SF att radera mitt användarnamn så jag kan ta det igen... Men Men det är inte så intressant..."

Kul att du är tillbaka, men du lade väl inte ner dina tankar här enbart för att SF blev hackat för ett par år sedan? Sådant funderar jag över, men finner sällan några svar ... kan det vara en anledning att lägga ned skrivandet, så måste det rättas till på ett säkrare sätt?

I övrigt ett mycket bra inlägg, hoppas att du fortsätter att skriva här, även om det är långt kvar till jul och nya svartvita paket.

Undrar vilka som kommer till nästa års ÖSK, ÖSK Fan, är du redo för nyförvärv?

För det kommer säkerligen att hända en hel del i truppen, tills nästa års allsvenska säsongstart ?!?!?!
AIK Saywee
2012-04-15 23:25
@epiphone + Viktor Claesson:

Vad är det för jävla trams, vi har inga svin i vårt lag, vi har eleganter eller giganter.

Grisar får ni väl ha i er egen stia !!!

GRYMT :)
Oddevold *Mackan*
2012-04-15 23:25
Wow, vilken räddning av Chencinski på närnicken. Och herregud, blir mer och mer förtjust i Atashkadeh. Riktigt skönt att vi inte förlorade denna match (något jag ver helt inställd på att vi skulle göra). Men visst känns det alltid bittrare att vara det laget som kvitteras på i stället för att vara kvitteraren. Bedrövligt av linjemannen att vinka av IFK:s mål för offside. Skönt ja, men riktigt uselt.

Skall bli mycket intressant att se hur laget formeras mot Elfsborg. Gissar på allsvensk debut för Wiktorsson och att Alimi tar plats på mittfältet igen.
Elfsborg epiphone + Viktor Claesson
2012-04-15 23:19
hahah fyfan vilket svin Grahn kan vara, jag älskar bara den typen av arroganta spelare :)

De gör sporten roligare, lagom mycket lycka till mot oss!
AIK Saywee
2012-04-15 23:18
Fatcit, du är en OU :)

... vi spökar med en trepoängare mot Elfsborg och sedan är vi hyfsat med i tabellen !!!

Blir vi nollade, skriver nog realisterna, att det är dags för .... ja, vadå?
Annons: