/fotboll/osk/forum/2854.aspx/fotboll/osk/forum/2854.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hahne
2012-04-17 23:28
Läser o tycker de e sjukt konstigt vad vissa är gnälliga om att de delas ut gratis biljetter.... vafan var lite glada att ösk hittar på ngt istället, det kanske är folk som kommer på fler matcher när de väll får blodad tand :P
Sen så tycker ja givetvis mitt förslag var ännu bättre, men man kan inte få allt här i världen iaf ngt för att skapa ytterligare intresse för ösk iaf !
Hoppas vi kan vända publiktrenden o att både vädret, spelet och poängen går vår väg.
Ösk för 3 poäng på måndag!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-04-17 23:20
Jag håller med om både Tomer och William. Men jag är en "sucker" för en person som sticker ut och är kaxig! Grahn sätter strålkastarna på Örebro! Påminner väldigt mycket om Arnor med detta!
Örebro widemarsh
2012-04-17 22:56
@Fatcit (feta-citat):

Jag tycker Tomer är på god väg att blir det. Ger verkligen allt och offrar sig för laget i många dueller ute i straffområdet, och spelar verkligen för publikens skull. Hittills ska man väl tillägga ;)

Verkar även vara en trevlig och skön kille, som höjer stämningen i laget!
Och fortsätter han som han gjort hittills blir han snart publikfavorit.
AIK Saywee
2012-04-17 22:24
@Fatcit (feta-citat):

Målsprutan, den sköne Wille, går före killen som snackade till sig ett kort !!!
2012-04-17 22:22
Marta 21.10 // Sååååå ja! :D
2012-04-17 22:20
Vem är klackens spelare?

Jag röstar för en kärleksförklaring till Grahn från Kubanerna! :D

"SM-Guld, SM-Guld, SM-Guld"
2012-04-17 22:18
Har man köpt årskort så är det nog okej att fribiljetter delas ut till sämre platser någon enstaka match...

Man vill ju inte sitta själv på läktaren!

Tack för kommentarerna om spelarnas fysiska befinnande!
AIK Saywee
2012-04-17 22:18
@Brus-Nilsson (Nordin tog tåget):

Brus-Nilssson, jag är även 100%-igt överens med dig.

Sådana spelare (Wille) imponerar oerhört mycket på mig, som har den förmågan att spela fotboll utan tjafs och trams.

För att ta en jämförelse, även om jag tycker att Grahn är duktig och kanske lite spektakulär, så är han inte i närheten av Wille´s sportsliga förmåga, där har han mycket att lära, den "gode" Grahnen ...

Wille visste vad Wille ville bli :)
AIK Saywee
2012-04-17 22:08
Brinkewall, 21:58,

instämmer till 100%, om jag har stöttat klubben genom att köpa biljett och sedan upptäcker att 2000 kommer in gratis och bidrar med stämning kan jag bara glädjas för deras och min egen skull, så är det bara :)

Mycket bra jobbat, hellre mycket publik och bra stämning än en massa tomma stolar.

Alla till BA, spöket lever fortfarande !!!
Örebro Brinkewall
2012-04-17 21:58
@Saywee:

Ja, och om jag hade årskort skulle jag bli glad med mer folk som innebär mer stämning.

OU!
Örebro Brus-Nilsson (Nordin tog tåget)
2012-04-17 21:58
Vår målspruta William bör uppmärksammas för en annan sak, förutom sin målfarlighet.. Han verkar vara en genomschyst kille. Man ser aldrig att han käftar eller ifrågasätter domslut utan utstrålar bara en skönt lugn och ett litet leende mellan löpningarna genom motståndarlagens backlinjer.
Örebro ÖnSKar
2012-04-17 21:49
Saywee 21:26// Våran största kämpe idag tycker jag är Haginge, men han är ju inte på mittfältet. Men jag har (som någon tidigare skrev) lite förhoppningar på att Saeid ska ta över den rollen. Lite svag i närkamperna men springer många meter och är ett ständigt störningsmoment för motståndarna.
AIK Saywee
2012-04-17 21:30
@Bulten i Boo:

Det är det, som kallas avundsjuka, ett svenskt fenomen .....
Örebro Bulten i Boo
2012-04-17 21:26
@Valderinho:

Sjysst mot de som redan köpt biljetter (säsongs eller engångs) att få se att andra bara kan knalla förbi biljettluckorna och hämta ut plåtarna gratis...
AIK Saywee
@ÖnSKar:

Har vi någon kämpe idag?

Tyvärr är både Bedoya, Kuba och Arnor historia, vi kan inte alltid vinna, utan att ha en riktigt kämpe, som finns med i dagens trupp, helst alla matcher.
Örebro Marta (hane)
ÖnSKar/ Stämmer bra, även med det jag minns. Grahn var i finfin form. Dock har jag för mig att de som gjorde testet och uttalade sig inte hade någon jättevid erfarenhet av just fotbollsspelare. Har man testat idrottare från löpning, skid, cykel, friidrotts-världen et.c. så kan jag tänka sig att man kan bli besviken på en fotbollsspelare.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-04-17 21:24
Fatcit// ÖSK ska inte ha sämre fysik än något annat lag, kanske inte den bästa men men... Vi måste också ha i åtanke att flera spelare varit sjuka, anslutit sent till truppen (från semester) och att truppen inte direkt kryllar av fysiska praktexemplar. Blir man trötta snabbt beror det nog också på att man mot IFK senast t.ex. fick spela utan boll ganska mycket, och är man inte vana vid det som kanske Gefle så tär det på orken.

Jag kommer inte på många spelare i ÖSK som inte skulle gilla att hålla i bollen extra, spelare vars styrka kanske inte ligger i arbetskapaciteten. Av de tio utespelare som startade senast så är det bara Haginge, Wirtanen och Wikström jag kommer på.

Det är min lekmanna analys :)
Örebro ÖnSKar
2012-04-17 21:22
@Saywee:

Kommer också ihåg att jag läste det, men inte vem som skrev eller var. Men visst var det bara Grahn som hade presterat riktigt bra fysiskt, enligt den texten
AIK Saywee
2012-04-17 21:21
kubajonte, jag funderar på om man ser ut att vara online om man glömmer logga ur/ut när man stänger av datorn, för det "lyckas" jag med många gånger ....?

OT, en teknisk fråga bara.

Aprilväder är aprilväder
Örebro kubajonte
2012-04-17 21:17
Saywee // nä egentligen inte men du verkade vara den enda online jag kunde skriva om , Aja i övrigt får man hoppas vi slipper dagens väder på måndagsmatchen mot elfsborg
AIK Saywee
2012-04-17 21:11
@kubajonte:

Kanelbullar och "peppar"-kakor :)

Tycker dock inte att jag gnällde igår, inte mer an andra klagomänniskor, kanske raljerade lite, men jag fick ju så många frågor och motlägg, trots att jag bad att de skulle tas via pm ...

En del läser inte vad som skrivs :)
Örebro Marta (hane)
2012-04-17 21:10
J-S E/ Även byggföretagets ledning borde väl i viss mån vara ansvariga som anställt sådana klåpare?
Örebro kubajonte
2012-04-17 21:05
vetetusan vad ni diskuterar idag , trevligt att se att tonen är tillbaka på vuxennivå trots meningskiljnader iaf. Saywe käkat snällpiller idag ? du var allt lite gnällig igår alltså ;)
AIK Saywee
2012-04-17 21:02
Apropå fysiken så var det någon som hade ett inlägg att det inte såg speciellt bra ut, utom möjligtvis för Grahn, attans att minnet sviktar så, men det var någon som skrev eller länkade något liknande ...
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-17 21:01
Fatcit (feta-citat) // Snickarna borde till viss del tänka själva när det märker att huset är på väg att bli snett. Som när vi lägger ut programmering på indiska programmerare:
- Men var är OK knappen?
- Det stod inget om en ok-knapp i specen?

Förövrigt har Almebäck återtagit sin plats i Brugge. Såvida han inte petats på nytt sista veckan

Nordin tror jag snart kommer ta Haglunds plats om inte han börja leverera som i fjol
AIK Saywee
2012-04-17 21:00
Fatcit, jag är inte den oumbärlige och jag är inte så jättebra insatt, men enligt Sixten så var det hans bästa försäsong med ÖSK, sedan han startade i klubben, men det tyckte han troligtvis innan de tre sista försäsongsmatcherna, vinst mot Syrianska, oavgjort mot Elfsborg och förlust mot Forward.

När det gäller träningar har jag noll koll, nästan iallafall, fast Sixten borde ju ända veta bäst, han lever ju nästan dagligen med sina spelare ....

Fast jag kanske minns fel, tiden går så fort nuförtiden.
Örebro Marta (hane)
2012-04-17 20:55
Snyggt med södra... Men borde man inte kunna försöka dra lite vinning på detta med. Tycker "reas ut" (som du skrev Valderinho) smakade bättre än "delas ut" som det stod på officiella. Känns som mankan dumpa värdet av en ÖSK-match om man går för långt med sådant. Bättre förslag då som Hahne hade att dela ut dem till smålirare för att fostra dem till ÖSK:are :)

Skulle kanske även vara en idé att sälja sälja tokbilliga årskort (strax över ståplatsbilettpris). på kortsidan. Det blir ju så rackarns mycket festligare och bättre inramning när det sitter folk där.
2012-04-17 20:48
Den Oumbärlige och ni andra som följt ÖSK lite närmare. Hur ser försäsongen ut med Sixten?

Jag kan också känna att spelarna inte har samma fysik som motståndarna... Men det kan ha att göra med spelsättet och att spelarna har haft problem med positionsspelet. Måste bara fråga er som följt lite träningar!
Örebro Roswall
2012-04-17 20:47
ÖSK U21 Vann mot GAIS!
2012-04-17 20:46
precis ÖnSKar. Sen handlar det om att fördela den rollen på andra spelare!

I år verkar alla 3 på mittfältet dela på den rollen!
Annons: