/fotboll/osk/forum/2847.aspx/fotboll/osk/forum/2847.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MrCrowly
2012-04-19 19:19
kubajonte // nä lite orolig är man, men man får se det positivt nu :)
AIK Saywee
2012-04-19 19:14
@kubajonte:

kubajonte, det är verkligen en fundering som är "värd" att fundera över !
Örebro Valderinho
2012-04-19 18:49
Endast 267 sittplatser kvar på arenan..mot fullsatt!

Tagga!!!
Örebro kubajonte
2012-04-19 18:47
Mrcrowly // vill inte vara mr negativ men fan är 60 % säkert att om några dagar kan vi läsa om hur han slår upp nån ny skada i nån muskeldel med nå vackert latinskt namn ;P

Saywee / / jag syfta nog mer på hur länge ska man ha en skadad spelare innan man borde fundera på att ersätta denne
Örebro MrCrowly
2012-04-19 18:44
…och stor lättnad i ÖSK över Haddads besked
Örebro Hahne
2012-04-19 18:36
@Jan-Stefan Eriksdotter:

Mitt förslag är att ge biljetterna till barn i fotbollsföreningar i örebro... kanske är för många barn men men kan vi bli för många :P

Örebro Brinkewall
2012-04-19 18:28
Ryktet säger att SMHI har problem med konstgräset.
AIK Saywee
2012-04-19 18:28
@Brinkewall:

Jag tror som dig, men är inte helt säker, det kan ju vara Mosander som skrikit något elakt, som gjort att vädrets makter visar "vem" som bestämmer ...
Örebro Brinkewall
2012-04-19 18:25
Jag tror Sixten har tränat vädret helt fel. Någon måste det vara som vi kan skylla på för att vädret är så dåligt.
AIK Saywee
2012-04-19 18:11
@kubajonte:

Jag börjar redan nu, det är för jädra dåligt av Haddad, att inte bli frisk!
Är det Sixten som tränar honom felaktigt?

Sedan är det för bedrövligt med aprilvädret, jag trodde ju att vi värmde upp vår planet, i natt får bilen stå på tomgång, jag tar böterna, det kan det vara värt, jag vill ha varmare väder.

Spöket lever och gnället hjälper oss att bli bättre, kanske, eller ?
AIK Saywee
2012-04-19 18:01
Krille, så tycker jag också, dvs att han behövs i alla matcher ...

... dessutom om jag sparkar ner någon i mitt arbete, eller snackar skit, så att jag blir avstängd från jobbet, ja då blir det inget betalt, oavsett vem som stängt av mig, enligt de regler som gäller för närvarande, på jobbet alltså ...
Örebro kubajonte
2012-04-19 17:59
mkt snack om Grahn och hans kort nu ser jag ;) .

När ska vi börja gnälla på Haddad och hans ständiga skadeproblem ? ( själv kommer jag dra igång storgnället om detta i slutet på maj )
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-04-19 17:39
Grahn är en mycket kompetent mittfältare. Synd bara att han kommer vara avstängd var 3:e, var 4:e match.

Grahn behövs i alla matcher.
Örebro Conjuration
2012-04-19 17:37
ligger nog något i dey. Tror att det är lättare för domare att ge gult kort till Grahn jämfört med Henrik Larsson ;)
AIK Saywee
2012-04-19 16:22
Instämmer med er som tycker att Grahn är en av allsvenskans bästa mittfältare och dessutom var han ju konditionsmässigt bättre än Sixtens övriga spelare, som tränats av Sixten. Grahn är faktiskt bra :).

Men han är bäst när han får vara med och spela på mittfältet, in te vara hemma och pyssla och pynta i sin nya villa, för det är väl inte försäkringskassan som betalar hans lön när han är avstängd?

Dessutom kan man ju fundera på om det är alla olika domare som har fel, eftersom han får så många gula kort, men det kan ju faktiskt vara så, för domarkvaliteten är ju inte så hög i Allsvenskan, så, så kan det ju faktiskt vara ...

... men , men Grahn är bra !!!
Örebro Mattias69
2012-04-19 15:37
Jag är övertygad om att när Grahn kliver ut på plan så är han redan halvägs till gult kort. Vissa spelare bedöms hårdare än andra p.g.a. gamla meriter. Mna kan nog inte lasta Grahn för allt utan han får nog god hjälp av våra kära domare (som ju den här säsongen har visat prov på horibla domslut redan)
AIK Saywee
2012-04-19 14:35
munken, japp, rätt uppfattat ....

Grahn är en mycket duktig spelare, men jag gillar inte helt att han stänger av sig själv och framförallt inte för snack, så jädra omoget och onödigt.

Han är för bra för ett relativt klent ÖSK, för att vila av sådana dumheter, bl. a..

Bevis och statistik behöver jag inte ta till för att några skall förstå vad jag menar, de talar för sig själva ... men är ju ofta felaktiga eller fakta ;)

Jag vill ha Grahn på plan !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-04-19 13:32
Grahn är en av allsvenskans bästa mittfältare..den som hävdar något annat förstår inte fotboll..

Visste att Grahn skulle passa utmärkt i ÖSK, Bamberg vet jag lika lite om nu som innan han värvades...=)
Örebro munken
2012-04-19 13:00
Saywee// Du verkar haka upp dig ordentligt på att Grahn drar på sig mycket varningar samt att han högst sannolikt kommer lämna efter två säsonger. Försöker du bevisa för dig själv och andra att du hade rätt när du mena att Grahn var en dålig vävning? Helt klart vore det önskvärt om han kunde dra ner på antalet gula kort. Samtidigt så har jag hellre en spelare som drar på sig 3 avstängningar per säsongen än en som är borta i fyra matcher pga. av skada vilket redan Bamberg och Berisha varit.

AIK Saywee
2012-04-19 12:16
@Roswall:

Samma här, nu funkar citatknappen :)))
Örebro Roswall
2012-04-19 11:33
Saywee, tryckte på citatknappen, men det följde inte med, jag syftar på stålmannen!
AIK Saywee
2012-04-19 11:19
Roswall, 11:03,

hehe, anar vem du syftar på
Örebro Roswall
2012-04-19 11:03
Fint att han följer oss fortfarande! Hoppas klubben håller kontakten!
AIK Saywee
2012-04-19 10:09
@Mattias69:

Ja, apelsinpung är inte roligt, OT kanske, men vad jag lider med Almebäck ...
Örebro Mattias69
2012-04-19 10:04
Jag säger bara en sak...aj, aj, AJ...
AIK Saywee
2012-04-19 09:44
Kan det tänkas vara så illa, att även detta med de 2000 gratisbiljetterna är Sixtens fel?

Eller är det vädret som skrämmer bort de bortskämda närkingarna?

Hade Sixten tränat laget perfekt, tagit ut perfekta startelvor och coachat perfekt, och de spelare han tagit ut hade presterat på topp och gett järnet i stället för att lalla omkring , dyrt betalda, medan publiksiffrorna dalar på BA ...

... ja då hade det varit annat, i nuläget, topp tre, publiktillströmning utan dess like, vi vädrar medalj ...

Ursäkta min fåniga inledning, om ni orkat läsa så långt, (förstår inte varför ni inte scrollar), men klubben försöker att höja stämningen, få publik till BA, men vi bara fortsätter att tjata och gnälla och klaga ...

Allt blir fel även om det kunde tänkas att det vore rätt ???

Heja SPORT, alltid !!!
AIK Saywee
2012-04-19 08:56
MrCrowly, 08:10,

mycket trevlig länk :)

kubajonte, 20:33,

rolig länk, kul att Grahn känner att han är "överseriös", jag har inga problem med människor som tror på sig själva, dock har jag aldrig fått uppleva att jag själv har samma tro på mig själv.

Men skall man slå sig fram i ÖSK, bör man ha ett ganska stort ego, eller?

Jag tror att han blir kvar i två svartvita säsonger, minus 10-20 matcher för "kortspel"

1-0 till Wille i länkmatchen :)
AIK Saywee
2012-04-19 08:23
Jag har inga problem med att det delas ut 2000 gratisbiljetter någon gång under säsong.

Har tidigare kommit in gratis på olika sätt vid tillfällen, men väljer då och då att stoppa en rejäl slant i en kubanbössa eller att ge rejäl dricks vid inköp av korv och godis, många har säkert undrat vad det är för fel på mig, när jag betalar 100 spänn för en korv med bröd.

Dessutom kan man ju besöka ÖSK-shopen eller på annat sätt ändå bidraga till klubbens bästa.

Men, som jag skrev lite till BiB´s försvar, så får det ju inte hända för ofta, för då blir det ju lite konstigt, eller?

Samtidigt spökar ju som oftast, den dära sjukdomen som man blir grön av ;)

.... fast hellre en väfylld arena än att det är glest befolkat.
Örebro MrCrowly
2012-04-19 08:10
William i fd.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Grohl
2012-04-19 07:30
Nu bor jag i Göteborg, men när jag går på fotboll i Örebro betalar jag med ett leende på läpparna - ett bidrag till klubben i mitt hjärta. Jag förstår BiB's ståndpunkt och tycker det var väldigt bra argumenterat, men jag tycker om att ge pengar till ÖSK, därför är det inget problem för mig.
Annons: