/fotboll/osk/forum/2844.aspx/fotboll/osk/forum/2844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-04-20 13:34
Tja, Dejmon, resultatet bestämmer ju var i tabellen vi hamnar, sedan om vi spelar en lysande fotboll och åker ur AS , saknar det betydelse, eller om vi gnetar fram tillräckligt med poäng för att ta det efterlängtade guldet?

Tabellplaceringen har iallafall för mig betydelse, så har det alltid varit, men du kanske struntar i sådant ???
Örebro Lekiller
2012-04-20 13:34
KCMarten om ÖSK befinner sig i den sitsen efter de två näst kommande matcherna så ser det lite halv dunkelt ut. Det håller jag med om. Men där är vi inte än! Så att sitta och måla fan på väggen nu kommer ju varken förhinda eller hjälpa något. Om vi vänder på ditt resonemang och säger att ÖSK vinner knappt mot Elfsborg, 1-0. Sen kör över Sundsvall! Då ser det helt plötsligt skit bra ut. Kanske topp 5-6 plat med lite flyt. Som sagt, det är hårfint mellan succe och fiasko med en så jämn tabell som det forfarande är.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-04-20 13:30
roaring j,

kan det tänkas vara så att jag är en av de två (?) onämnda skribenterna, ja inte vet jag, tydligheten försvann?

Men jag vet inte om du är ny här, eller bara bytt nic, men jag tror att vårt papegojtjöt lämpar sig bäst via pm, om det inte är något du vill framhäva här ...

... sådant kvitter, eller twitter kan vi ju ta bakom kulisserna, eller ?

För här skall det ju diskuteras fotboll helst och gärna ÖSK :)

Håller dock fullständigt med dig om att det är ganska lämpligt att alla iakttager en tydlig "diskussion" och inte missbrukar de svenska orden på ett felaktigt sätt.

Jag förstår exakt vad du menar!
Örebro Dejmon
2012-04-20 13:25
"Snälla, alla,

som funderar, när AS 2012 summeras, så är det bara resultatet som är det viktigaste (?), allt annat är bara onödigt trams eller tjafs, eller så är det det som är diskussioner, ja så är det troligtvis :)"

Saywee. Ok du skiter i mina inlägg och vill inte va påstridig men vägen till målet kan ibland vara minst lika spännande och intressant som själva uppfyllandet anser jag. Ps den nya dressen är mycket finare och inte lika laddad ;)

Roaring j. Fniss.. Varmt välkommen :)
Örebro roaring j
2012-04-20 13:18
KCMarten
Jag håller med dig angående HBKs insatser och resultat förra året. De spelade ju rätt skapligt men resultaten blev inte som de hade tänkt sig. Det kanske finns lite likheter med ÖSK på den punkten även om jag själv kan tycka att det är väl tidigt att dra några rimliga slutsatser. Någon annan skribent skrev tidigare om Trelleborg anno 2010. De hade en rätt trist start men ryckte upp sig och tog en väldigt respektabel placering. En dålig start behöver alltså inte innebära ett dåligt slut. Fast skönast är ju om det startar bra och slutar bäst såklart.

Saywee
Jag har rätt skaplig koll på orden, men tackar så varmt för hjälpen även om jag helst håller mig ifrån wikipedia. Det var mer tänkt som en tankeställare till ett par onämnda skribenter. Om ord missbrukas eller används otydligt så kan det i skrift bli svårt att få fram det som man egentligen menar. Du förstår säkert vad jag menar.
Och om jag nu prompt måste vara en fågel så vill jag nog helst vara en papegoja som inte lärt sig att stänga näbben :)
AIK Saywee
2012-04-20 13:12
@kubajonte:

Jag tar mig en Gevalia och gratulerar Brynäs, förlåt mig, fel sport, men nu kan vi snart lägga den förbjudna sporten åt sidan, Tycker dessutom lite synd om djurgårdsbulten, men, men det är bara att komma igen ...
AIK Saywee
2012-04-20 13:05
roaring j,

mycket välkommen till den ornitologiska svartvita falangen och det är bra att du förstår dig på att scrolla, för det är en ganska enkel grej i fågelvärlden, eller heter det ryttla ?

Corvus Corone Corax, eller hur stavar detta ?

Om du funderar vidare på olika ord´s betydelse, så är ju oftast det enklaste att kolla via Wikipedia eller att i word, kolla in synonymer, skitenkelt alltså ...
Örebro KCMarten
2012-04-20 13:03
Ok, jag skall fortsätta vara partypoper..

Om inte en linjedomare fått hjärnblödning mot Blåvitt så hade vi varit under strecket redan nu.

Hur många matcher i rad förra året sa inte Halmstadfansen att det såg bra ut, man spelade ok och målen kommer nog så småningom... De kom aldrig.

Inför Elfsborgsmatchen har vi Grahn och Wickström avstängda och måste spela en nykomponerad svajig backlinje mot Ett Elfsborg som är på G och får tillbaka spelare från skador.

Förlust mot Elfsborg och oavgjort mot Sundsvall borta och vi kan vara minst 4 poäng under "säker mark", så kom inte och säg att det ät tillfälligheter som gör att ser ut som det gör. Jag sa redan förra året att ÖSK påminner om Halmstad men ligger ett år efter och fick mycket skit för det då. Problemet är att liknelserna fortsätter. Självförnekelser är aldrig bra. Utan självinsikt ingen förändring. Fråga Halmstadfansen..

Självfallet vill jag att ÖSK skall vinna och ta guld, med det är aldrig ett bra anfall som vinner guld utan täta försvar. Titta gärna på AIK som är med i toppen trots färre gjorda mål än ÖSK. Sen kan du ju spy på dem, Pemo, men faktum är att de är stora guldkandidater i min bok.

Sen en sak till. ÖSK-Karl sa att ÖHK skulle vinna HockeyAllsvenskan. Det gjorde de.
Örebro kubajonte
2012-04-20 12:58
Haha Saywee vafan logga in för en timma sen såg att du körde AIK tröjan , nu har du hittat Varborgs ? va i hela har det tagit åt dig idag ? Ta en kaffe nu och kom in i matchen igen
AIK Saywee
2012-04-20 12:52
Krille, vinst är det enda jag vill uppleva för ÖSK, alltid :)

Alla matcher är "måstevinnamatcher", så är det bara och mot Elfsborg är det inga proplem, de kommer att ge sig inför Behrn Arena´s fantastiska publik, så blir det och helt plötsligt har vi 6 (sex) poäng.

JAG ÄR EN GALEN SVARTVIT OU,
men nu har jag även lämnat in råttornas dräkt på kemtvätt ...
Örebro roaring j
2012-04-20 12:52
Äh, fattar tydligenr inte hur man byter nick så jag skiter i det.

Tre inlägg såhär tätt inpå varandra får vi väl se som en hyllning till Saywees sätt att diskutera (nej, inget illa menat med det).
Örebro roaring j
2012-04-20 12:50
Heter ju Sista Bossen nu för tiden. Blev ett litet fel då jag uppdaterade sidan.

Och så vill jag smacka in ett tips också. Ett tips som får symbolisera skillnaden mellan tro och förhoppning :)

Edit låter hälsa att jag tydligen inte reder ut tippningsfunktionen heller. Det blir mer och mer tydligt att jag inte klarar av någon teknik som kommit fram efter LP-spelarens intåg. Roaring J kan vara världens yngsta gubbe.
Örebro roaring j
2012-04-20 12:47
Tänkte ta mig tid att skriva några inlägg nu. Har suttit och läst i flera år och ibland kastat in något, fast väldigt sällan. Men, nu tänkte jag på allvar börja sabba stämningen som byggts upp här sista tiden. Ska göra det genom att främst diskutera ett ämne som varit ganska åsidosatt sista veckorna, nämligen fotboll ;)Ttjurskallar, diverse fågelarter och de enögda gör sig en tjänst genom att bara scrolla. Scrolla direkt, utan att passera gå.

Vad gäller poängutdelningen under de inledande omgångarna så tycker jag det är rätt ok. Visst hade det varit skönt med den förväntade trean i första matchen, men bollen är ju rund och och det dära;) Efter en första halvlek fylld av ganska grova rindividuella misstag så är det svårt att ta tre poäng. Vi gjorde många fel samtidigt som Åtvid gjorde en hel del rätt. Med lite bättre skärpa och en portion tur så hade det ordnat sig, men nu blev det inte så. Jag har genom åren själv haft vissa tvivel angående Sixtens startelvor, pondus och brist på flexibilitet men den där förlusten ligger till fullo på spelarna enligt mig.
Att vi sedan kryssat tre matcher i rad känns helt ok med tanke på motståndet. Vi hade kunnat vinna eller förlora samtliga av dessa matcher men stolpar, domare, klantigheter etc gjorde att det föll sig som det gjorde. Det är helt enkelt jäkligt små marginaler som kan ge eller ta tre poäng. Hade vi haft dessa berömda marginaler med oss så hade det ju knappast berott på något av de söndertjatade S'en. Samma om det hade gått emot oss poängmässigt. Jag drar gärna en parallell till Sveriges match mot Trinidad (0-0) där resultatet och de brända målchanserna av många betraktades som Lagerbäcks fel trots att han personligen inte var den som misslyckades med att göra mål. Tränarens ansvar för poängskörden måste ju sluta någonstans är väl det jag försöker säga antar jag.

Spelmässigt så ser ju årets ÖSK klart bättre ut än det föregående årets upplaga. Stabilt bakåt (ja, Åtvidaberg undantaget såklart) och rätt trevligt offensivt. Sen kan ju allt altid bli bättre såklart och det är säkerligen något såväl styrelse som ledare och spelare eftersträvar. Bättre form på Rama, kurerade nyckelspelare och nån avstängning mindre så kommer poängen ramla in. Jag tror inte på något guld, någon nedflyttning eller ett fortsatt tapp i åskådarantal. Jag tror helt enkelt på en klassisk sjundeplats, men med roligare spel än sist vi var där i mitten. Kanske får man vara nöjd med det ibland?

Sen har jag funderat på vad följande ord egentligen betyder: optimism, konstruktiv kritik, ironi, sarkasm, gnäll, gästskribent, tro/hoppas, vision/målsättning. Känns som vi alla här inne tolkar dem olika...och gärna på ett sätt som sätter andra skribenteri dålig dager. Det är nog en skillnad på att missförstå någon och att medvetet missförstå någon.

Fan, nu blev ju sista delen helt befriat från fotbollssnack. Starkt jobbat av mig att bryta mot min egen avsikt redan i första inlägget ;) Utlovar ingen som helst bättring, men ambitionen är att hålla det fotbollsrelaterat.

Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-04-20 12:45
Jag väntar tills EM-uppehållet tar sin början innan jag målar fan på väggen.

Nu tänker inte jag ta ut någon förlust i förtid.

Vi vinner mot Ellos på måndag.

Med för mycket negativa tankar, blir man bara bitter och det är det sista jag vill bli... Bitter alltså :-).

Nä, upp med era huvuden nu och stötta och heja fram ÖSK till seger på måndag.

Alla till Behrn Arena!

Heja SportKlubben!
AIK Saywee
2012-04-20 12:32
pemo,

boråsarna invaderar Varbergs kommun, under sommaren, de trivs inte bland sjuhäradsbergen, de längtar till havet.

Jag ser fram emot flera stora publika Hallandsderby´n i sommar :)

Go West ..

Pet Shop Boys
AIK Saywee
2012-04-20 12:24
#7, har inte tid (eller vill?) tjöta med dig, jag förstår vad du menar ...

... jag vet att några önskar slippa mina förbannade och dåliga och tramsiga inlägg!

Snart får de sin önskan genomförd, jag vill inte ha någon förbaskad sympati, jag börjar bara tappa all ork, så är det bara, varför i helvete skall jag bry mig, fortsättningsvis? Jag förstår inte detta, men varför måste man förstå allt?

Heja SPORT !!!
Örebro pemo
2012-04-20 12:23
KCMarten // Ja du. ÖSK-Karl fick ju verkligen rätt med sitt kära hockeylag. Med den förstående , sociala ledaren och dundertränaren. Samt finansiären som betalar hela kalaset........Elitserien var ju såååååå nära. Eller?

Äsch, någon gång får säkert Sixten gå och att vi då kanske vinner en match igen. Och då vet vi ju alla vem som kommer in på forumet med : -Vad var det jag sa!

Saywee// Drar till Halland och träffar Boråsare (?) och andra västkustmänniskor(?)
Sov du på geografilektionerna? :):):):)

Fast hur var det de sjöng, de där kämpande hårdrockarna. -Berg är till för att flyttas.
Eller var det " Ain´t no mountain high enough
Örebro Lekiller
2012-04-20 12:21
Saywee/ Bästa sättet är inte bry sig och helt enkelt skita i en del inlägg. Vissa diskussioner här inne orkar ja inte ens läsa. Helt ointressanta. En del som skriver kommer alltid vara kritiska och vad som än sker så är det fel på något. Det underliga är att många av dem knappt syns till när det går bra för laget. Alla har ju rätt till sin åsikt men de flesta här inne gömmer sig ju under sitt nick så då kan man ju skriva lite vad som helst.
AIK Saywee
2012-04-20 12:17
Snälla, alla,

som funderar, när AS 2012 summeras, så är det bara resultatet som är det viktigaste (?), allt annat är bara onödigt trams eller tjafs, eller så är det det som är diskussioner, ja så är det troligtvis :)

Vad jag menar med detta, för att förtydliga, är att , hur bra vi än spelar, hur bra spelare vi än har, hur duktig Sixten än är, hur många tabbar domarna dömer, hur underbart fansen vrålar, så är det ju resultatet som bestämmer hur bra vi jobbat, alla tillsammans, eller?

GFG !!!
Örebro #7
2012-04-20 12:15
Återigen Saywee, jag pekade inte ut dig som martyr..menade bara att du ofta iklär dig den rollen även om ingen pekat ut just dig. Precis som du gjorde efter mitt första inlägg...jag har aldrig haft något otalt med dig, snarare tvärtom..varför skulle jag såga dig nu?
Jag tror iof att det kan handla om att du känner att många motarbetar dig varpå du har någon slags försvarsmur, så det beror således inte enbart på dig utan att andra faktiskt pekar ut dig (diskret/indirekt). Ta inte illa upp av det jag skriver, men jag vill gärna att du fortsätter med din positiva syn på livet och ÖSK och att du stannar kvar på detta forum...du är en motpol till mycket, i positiv bemärkelse. Du behöver inte be om förlåtelse för att du är känslig, att visa känslor tyder på en stark karaktär. Alla har vi våra sämre/bättre dagar...vi kan inte hålla fanan högt jämt..men om inte du orkar så finns det alltid någon annan som kan göra jobbet!
AIK Saywee
2012-04-20 12:03
#7, martyr?

Jag är den jag är, jag är färdigfostrad, mina åsikter är svåra att ändra, efter så många års verklighet, men jag bryr mig en hel del om vad som skrivs och när jag känner att jag inte är önskvärd, ja då funderar jag bara över varför jag överhuvudtaget bryr mig. Ni får ursäkta, men jag är en relativt känslig människa, FÖRLÅT :(

Troligtvis är det bästa, för alla, att jag lämnar svartvitts forum under sommaren, som jag hade tänkt mig iklädas i en nytvättad svartvit kostym, jag drar ner till Halland och trivs bland boråsare (?), puuuh, och andra västkustmänniskor, men tjötar alltid på, att ÖSK kommer att prestera, det är säkert något fel i min optimistiska hjärna som är svårt att operera bort.

Jag är sådan, kan inte hjälpa detta, så är det bara ...

Heja SPORT, GFG om det är möjligt, jag vill, jag tror, jag hoppas :))))
Örebro #7
2012-04-20 11:49
Saywee/

Jag förstår inte varför du tar åt dig? Ta inte detta som något negativt, men jag upplever det som att du vill se dig själv som en martyr varje gång någon skriver nåt kryptiskt om att man börjar bli trött på allt tjafs. Jag vet inte om andra indirekt pekar ut dig, men för mig var det inte så!
Jag menar alla här inne, ingen nämnd ingen glömd.

D'artagnan//
Det är skillnad på att diskutera förbättringar och gnäll. Jag kan endast tala för mig själv, men jag reagerar oftast på de som är negativa mot allt och alla, utan att komma med något förslag om förbättring. Om man å andra sidan har en konstruktiv syn på hur man ska förbättra diverse saker så lyssnar (läser) jag det mer än gärna! Jag är en av dem som var positiv till att man skänkte 2000 biljetter, tills någon här inne (kommer ej ihåg vem, sorry) kom med ett annat förslag som gick ut på att man skulle se till den trogna skaran först och främst.Gnäll/konstruktiv kritik? Man kan se det på olika sätt, men jag uppfattade det som att personen i fråga ville förbättra något för klubbens bästa, vilket är väldigt bra!

Det är skönt att det finns olika åsikter här inne, galet vore det annars. Men är det bara jag som tycker att det i vissa fall börjar gå lite för långt? Ska man ha en åsikt som går emot en annan så kan man inte kalla varandra för diverse tillmälen (detta gäller alla, jag står i mitten och trampar!). Jag vill mer än gärna se att det kritiseras, bara det för något gott med sig.
Örebro Lekiller
2012-04-20 11:49
KCmartern/ Så sant så, vid en förlust på måndag så kan ÖSK ligga sist. De hade redan idag kunnat legat sist med lite oflyt. Men tar det bort sättet som de har spelat på så här långt och de resultat som de har gjort? Det är efter att den sista matchen för säsongen är spelad som tabellen verkligen betyder något. Om man ser till hur ÖSK spelat hittills så tycker i alla fall jag det har sett ok ut. Självklart så finns det delar att arbeta på, det gör det alltid. Anfallspelet ser bättre ut än på länge. I år har Sixten riktiga alternativ att bolla med på bänken. Grahn har sett bättre och bättre ut. Moe är ett stort utropstecken och William är en sensation så här långt. Sedan får vi inte glömma Kalle på bänken som känns riktigt spännande. Tomer har varit en överraskning och det är bara hoppas det håller i sig. 45 minuter i första matchen var katastrof! Dock så var man ett par centimeter efter en bröstning av unge Holmberg ifrån att rädda 1 pinne ifrån den matchen. Matchen efter åker man till Mjällby som varit lite utav en skräckmotståndare med 4 insläppa matchen innan och riktigt darrigt målvakts och försvarspel och krigar till sig 1 pinne och håller nollan. Andra matchen styr man stora delar av första 45 mot det lag som senast vann guld. Bud finns att kunna vinna men man får nöja sig med ännu 1 pinne och hållen nolla. Sedan en av årets på pappret svåraste borta match mot Real Götet. Efter en bra insats lyckas man med tur få med sig 1 pinne. Kunde även med lite tur å andra hållet blivit 3. Så... med detta i åtanke så har ja annigen svårt att förstå hur man kan vara allt för kritisk. Man måste ju titta på vilka lag som laget har mött också. Hade de mött lag som de på pappret ska slå och som de normalt slår och fått samma utdelning med ett sämre spel så hade det varit en lite annan sak. Eller??
Örebro D´Artagnan
2012-04-20 11:29
Vi är flera skribenter en drastiskt dragit ned på skrivande här inne för att det var att antal som inte gillade att man även diskuterade förbättringar (även kallat gnäller).
Trots att flera med misshagliga åsikter skriver mycket mindre tycker många att det kritiseras och gnälls för mycket och att stämningen är dålig.

Vad är problemet? Ska man bara kunna hylla en åsikt och en ledning (jmf Nord Korea) eller ska vi kunna vänja oss med den västerlänska modellen där det är naturligt och roligt med olika åsikter.
AIK Saywee
2012-04-20 11:29
#7,

jag kanske redan har avgått, provar ju på att skriva som gästskribent , vem riktar du dig emot egentligen ("ditt påstående") eller tar jag åt mig i onödan som vanligast ...?

... ajajaj, det var inte kemtvätten som ringde nyss.
Örebro #7
2012-04-20 11:22
Anledningen till att folk är så himla negativa är ju för att det gick åt skogen första matchen. Hur hade det sett ut om vi hade vunnit mot Åtvid och kryssat resten? Då hade alla hyllat SIxtens bygge...det är så små marginaler, och om vi ska vända på ditt påstående; OM vi vinner på måndag som ligger vi sexa..Succé eller? Det har ju trots allt sett helt okej ut resterande matcher, om nån säger något annat så blir jag väldigt förvånad...med lite flyt kunde vi haft 6 poäng till, minst..
Herregud,...när t o m Tobias Holms(han som hatar allt som har med ÖSK att göra) säger att ÖSK är på rätt väg i dagens NA så borde vi inse att det finns hopp.
AIK Saywee
2012-04-20 11:15
Dejmon, jag vill svara dig korrekt om du börjar må dåligt ...

A - har ännu inte börjat skriva på Gnagarforum.

B - är fortfarande inte registrerad på det alternativa svartvita forumet.

Det svartvita guldet kommer säker någon gång i framtiden, men då kanske det är för sent för mig ...
... till mångas glädje :(

Förresten, nu ringer de nog från kemtvätten ....

Heja SPORT !!!!!!!!!!!!!!
Örebro KCMarten
2012-04-20 11:11
Dags att vara lite partypoper..

Många pratar om att det ser bra ut, att vi måste ha tålamod etc..
Har ni tänkt på att ÖSK, vid en förlust mot Elfsborg, kan ligga sist i tabellen?

Då kan vi nog kyssa "långsiktigheten" adjö och tala kris istället. Det är bara några dagar bort..

Det är inte i medgång som man prövas som ledare. Det är i motgång.
Klarar Sixten det?

Om inte så håller ÖSK-Karl på att få rätt igen..
Örebro #7
2012-04-20 11:10
För f-n!! Det räcker nu...det är ju inte ens kul att läsa på detta forum längre, än mindre att skriva ett inlägg. Jag har inte skrivit ett inlägg sen i vintras, även om jag har haft god lust. Vad man än skriver, vilken "sida" man än står på så blir man sågad..jag trodde att vi alla var svartvita och hade en gemensam komponent; dvs att vi älskar ÖSK. Lägg ner tjafset och avgå, ALLA (här inne)!!

Ensam är stark, men tillsammans är vi starkast! Mot framtida svartvita segrar..med start på måndag!
AIK Saywee
2012-04-20 10:56
Dejmon, dina inlägg skiter jag totalt i !!!

Dessutom funderar jag över varför det är något slags fel på dagis (ÖSK Fans), där kan man ju finna de brajtaste hjärnorna och framtida talanger bland flickor och pojkar.

Allt kretsar inte kring mig, men jag börjar förstå att jag är så störande, eftersom jag tycker så mycket, om så mycket :)

Läs gärna innebörden i texterna och skit i nic´et och klubbdressen, det är inte alltid det som är det viktigaste att kommentera eller hoppa på ...

... om du är magsjuk får du gärna spy, var du vill och på vem du vill, men hat mot andra lag är inte min grej, liksom våld eller våldtendenser, jädra sabb, det är det det är, oavsett vilken klubb det handlar om !!!
Annons: