/fotboll/osk/forum/2843.aspx/fotboll/osk/forum/2843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Harry Cripps
2012-04-20 19:58
Tack för kaffe Roaring J!
Välkommen tillbax, om du nu varit frånvarande en tid!
Alla gillar att läsa vad en språkekvilibrist har att skriva.

F.ö. var det någon som tidigare skrev att vi som håller på ÖSK måste skriva och antagligen tänka mer positivt om vårt kära lag. Nu är det ju bara så att vi som skriver härinne då och då, antagligen inte utgör mer än en tiondels promille av Ösk supportrar, så vi får nog mer se oss som en liten klubb för inbördes beundran. Men men visst är det kul att läsa alla galningars (var och en på sitt sätt) inlägg. - Vi är alla passionerade!
Vore alla som oss vore säkerligen ett besök på Vallen som att gå på Istanbull derbyt Fenerbahche-Galatasaray.

Keep up the good work lads!

Örebro MrCrowly
2012-04-20 19:47
fan, skulle inte förvåna mig om skansen får oavgjort eller vinner...

Kolla matchen -
Örebro MrCrowly
2012-04-20 19:37
Mjällby is going for gold...ÖSK secondafter them :)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Valderinho
2012-04-20 19:35
4-0 nu. OJOJ. 1 poäng kanske inte var så illa iallfall mot Mjällby..
Målvakten i Djurgården är i paritet med Sankan i våran primärmatch(första halvlek) stod stilla i målet som ett fån och tog inga bollar. En bra start betyder mycket..
Örebro MrCrowly
2012-04-20 19:34
4-0 efter 36min...
Benny Böckling
2012-04-20 19:34
Mjällby leker!
Örebro MrCrowly
2012-04-20 19:33
3-0 nu
Örebro MrCrowly
2012-04-20 19:26
MAIF-DIF 2-0 efter 27min, vi kanske inte e så dåliga iallafall...
AIK Saywee
2012-04-20 18:56
Aldrig, bajens, aldrig någonsin ...

jag har stortvätt på gång :)
Örebro kubajonte
2012-04-20 18:55
Jahadu Saywee Svenskafans tröjan nu ? vad blir nästa ?

Bajen kanske
AIK Saywee
2012-04-20 18:52
Waldorf,

ja Sixten är verkligen en massmedial profil !

Men tabellplaceringen för ÖSK bekymrar mig lite grann, men det ordnar sig säkert, när spöket spökat mot knallarna :)
Örebro Waldorf
2012-04-20 18:44
Saxat från expressen..

"Men frågan är om inte en 48-åring från Helsingfors är Finlands bästa exportvara just nu.

Örebros tränare Sixten Boström är magisk.
När Göteborg trodde att man hade gjort 3–2 mot Örebro sprang tränaren Mikael Stahre bort mot ÖSK:s tekniska zon och jublade vilt.
När målet sedan dömdes bort svarade Sixten Boström med att springa bort mot IFK:s tekniska zon och jubla minst lika vilt.
Sedan kramade tränarna om varandra.
– Sixten är en bra jävel, sa Stahre efteråt.
Och det måste man ju hålla med om. Vilken profil han är, Sixten."
Örebro Brodd
2012-04-20 18:31
bison/ Möjlikt ,men då borde dom inte skriva "efter två hemmamatcher".För efter två hemmamatcher förra året har vi tappat 6750 personer istället för 8871.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-20 18:07
Saywee // Italiensk lantbröd står på att göra listan denna helg ;)
Örebro roaring j
2012-04-20 18:07
JSE Instämmer i saywees beröm. Mycket intressanta tankar kring den listan. Vi som sitter här o läser o skriver är förmodligen på plats oavsett poängen på respektive punkt men man undrar ju som sagt hur marginalåskådarna tänker och agerar. Vädret och tidpunkt är nog viktiga gissar jag. Sportslig framgång har vi ju aldrig haft så det lägger jag något mindre vikt vid även om jag tror att en realistisk guldjakt över hela säsongen säkerligen skulle locka folk. Det får vi se den säsongen det händer...om det händer :/
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro D´Artagnan
2012-04-20 18:04
roaring j // Bra svar - APPLÅDER
Örebro bison
2012-04-20 18:03
Brodd// Är det inte så att man jämfört med motsvarande möten förra året?
Örebro Brodd
2012-04-20 17:37
En liten fråga, andra hemmamatchen förra året, mötte vi inte Gefle då? Alla skriver att det var Helsingborg, om det var Gefle så är inte publiktappet lika stort som NA m.fl. får det till. Ändå är det inte bra, men oavsett är publiksnittet i år större än 2010.och 2010 blev till slut bättre än 2011, så än finns det hopp.
AIK Saywee
2012-04-20 17:30
Jan-Stefan Eriksdotter,

en mycket väl genomtänkt lista, vissa parametrar har större betydelse än andra, men du har verkligen ansträngt dig att klura igenom detta, mellan kanelbullarnas, ut och in i ugnen, jag gillar dina inlägg, tar en kanelbulle och hoppas att min elakhet skall avlägsnas från min kropp, dvs att de delar som kan avlägsna elakheter fungerar alltså ...

... men mycket bra upplistat, jag tror att tabellplaceringen har mycket stor betydelse, skulle ju vara intressant att se %-siffror på vilka parametrar som har lika betydelse, även om de varierar, och dessutom se om det går att finna fler parametrar ...
Örebro Lekiller
2012-04-20 17:20
Jan-Stefan/ En helt rätt lista. Det är många faktorer som påverkar publiksnittet. Intresset i stort för allsvenskan pendlar ju det också. Vissa punkter kan ju ÖSK inte påverka i någon större grad. Dock tycker ja de brister i vissa delar. I år på profil skalan, om ja ska putta in min åsikt under någon punkt. Man är generellt dåliga på haussa sitt egna lag i ÖSK. Hänger förmodligen ihop med "den tysta klubben" som har diskuterats många gånger. Vi som ändå hänger med lite i svängarna kan ju själva törsta vår hunger och parera någorlunda i alla turer under försäsongen/sillyseason. Men de som inte är det, som kanske inte engagerar sig lika hårt kan inte följa med på samma sätt. De får som bäst nöja sig med NA:s ibland sneda rapportering om läget i truppen. Är man ifrån ÖSK sida snabbare och öppnare med besked o.s.v. så kanske man tidigare under säsongen bygga upp ett intresse hos fler än oss inbitna, mer eller mindre med i svängen, som sitter där match efter match hur det än går. Till detta hör även att man värvar profiler eller ser till att profilerna ges möjligheter att stanna i klubben. Sjukt mycket viktigare än vad man tror. Kolla på HC och Conny, hur många stackars lurade skälar har inte han dragit själv te ishallen under säsongen?? ÖSK tappa en del tunga namn inför i år vilket får lindansar publiken att svika, dessa kan ta ett tag att vinna tillbaka i form av bra spel och bra tabellplaceringar.
Örebro roaring j
2012-04-20 16:53
D'artagnan Jag föredrar faktiskt att diskutera med folk som tycker annorlunda än mig. Inte så givande att bara sitta och hålla med varandra och klappa på axlarna hela tiden. Sen är det ju iofs rätt ofta som man är överens med någon och det är inget fel i det, men värst utvecklande är det ju knappast vad gäller diskussionen. Har det svaret tillräckligt mycket med inlägget i fråga att göra? ;) Mitt första svar till dig var ju faktiskt ett medhåll, men att du valde att tolka det så härligt negativt säger väl en del om den rådande stämningen här.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-20 16:36
Otroligt svårt att tvärsäkert peka på en punkt varför publiken sviker.
En sak vet man dock och att när nyhetens behag sedan en klubb avancerat till högsta divisionen börjat klinga av så sjunker snittet.. Och där är väl ÖSK nu efter 5 säsonger.

Andra faktorer :
* Allmän trend intresse av fotboll nationellt
* Landslagets framgångar
*Väder & temperatur
* Tabellplacering (Topplag vs nedre halvan)
* Trend (vinnande vs förlorande trend och föregående resultat)
* Profiler i hemmalaget (Tex Grahn)
* Profiler i bortalaget (Henke Larsson drog folk enbart han)
* Antal organiserade fans hemmallag
* Antal organiserade fans bortalag
* Underhållande spel hemmlag
* Underhållande spel bortalag/attraktiv motstånd
* Harmonisk klubb
* Konkurrens från andra entertainments
* TV utbud
* Biljettpriser
* Antal sålda abonnemang
* Täthet mellan hemmamatcher
* Matchens betydelse (En seriefinal drar folk men även avgörande matcher i botten)
* Matcher med derbykaraktär
* Spelschema/Fasta speldagar
* Arenan Faciliteter
* Arenan service/Komfort
* Arenan underhållning
* Kundvård

Det finns säker fler. Kommer ni på fler?

Om man sedan viktar varje post i skalan 1-10 där 10 är optimalt så kanske man kan amatörmässigt få fram ett värde. Vad skulle du sätta? Vad ligger ÖSK högt respektive lågt på?

Jämför t ex profilpoäng ÖSK vs IFK Göteborg. (Kanske lite orättvis jämförelse, Men betonar att satsningar drar folk och pengar. Man måste inte nödvändigtvis vinna serien. Kolla Real Madrid förr som var den mest inkomstbringande klubben i världen trots att man inte vann ligan)

Örebro MrCrowly
2012-04-20 16:21
Tomer med i FD's drömelva.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro D´Artagnan
2012-04-20 15:46
roaring j // Och en del läser bara nicket och skriver sedan en kommentar som inte har något med inläggat att göra.
Många har svårt att hantera åsikter som man inte delar, hur hanterar Du det?
Örebro widemarsh
2012-04-20 15:44
@Saywee:
Visst kan resultaten spela roll. Men är det inte konstigt att vi hade över 1000 pers högre i snitt 2007 när vi låg i botten med tråkigt spel, än 2010 när vi kom trea med underhållande fotboll?
Örebro Bonaventure Maruti
2012-04-20 15:35
Grahn fixar biffen!
Örebro roaring j
2012-04-20 15:17
Allt är lätt om man vet hur man gör.
AIK Saywee
2012-04-20 15:03
roaring j,

att byta nic och dress är jätteenkelt, jag har många dresser på tvätt just nu

vilka fniss är det du bjuder på Dejmon ....?
Örebro roaring j
2012-04-20 14:57
saywee Det var mest en ganska allmän uppmaning. Man får väl helt enkelt ha lite självinsikt och bestämma själv om man bör känna sig träffad av denna väldigt lindriga pik.'Par' betydde slarvigt nog fler än två i detta fall. Jag har aldrig haft ett annat nick, tackar som frågar. Har ju inte listat ut hur man byter. Återigen bryter jag mot mina egna intentioner men de fnissen bjuder jag så gärna på. Alltid kul att kunna sprida glädje:) d'artagnan. ja, enkelspårigt är det i sanning på sina håll. Ofta räcker det att se nicket för att veta vad som kommer skrivas. Lite synd. Ja, lite fotboll då kanske. Ska bli intressant att se hur Sixten formerar den defensiva triangeln. Vågar man gissa på Haginge, Boris och Berger? Eller två defensiva mittfältspelare blir det väl när jag tänker efter och då blir det väl Alimi bredvid Emil. Jo, i brist på andra mittfältare tänker jag. Jag har ytterst dålig koll på vår rätt nye back från degen. Ni som vet, är han nåt att sätta in i mittlåset? Förvisso är väl konkurrensen inte så hård just för tillfället.
Örebro pemo
2012-04-20 14:51
En helt subjektiv tränarstatus:
AIK: Alm helyllehjälte, knappast ifrågasatt kan det här.
Djurgården: Magnus Pehrsson. Gammal hjältespelare. Inte ifrågasatt
Elfsborg: Lennartsson. Landslagstränare med sparken från Norge men ändå hjälte i Svedala
GAIS: Axén. Ikon. I alla fall bland ÖSK:are
Gefle: Olsson. se ovan + dessutom alltid underdog
Göteborg: Stahre guldmakare helig?
Helsingborg: Conny K. Gammal beprövad. Har redan bevisat.
Häcken: Gerhardsson. Bajenprofil med kultstatus utan några titlar
Kalmar: Nanne. Räcker så
Malmö: Norling. Ännu mer än hjälte. Stockholmare alltså
Mjällby: Swärdh. Rutinerad allsvensk tränare, som nästan har lyckats. Oklanderlig
Norrköping: Andersson. med en hel del meriter från ÖIS och HBK
Sundsvall: Sören Å. Mästertränare med DIF bla. respekt
Syrianska: Tja, där kom det svarta fåret, om ni ursäktar...
Åtvidaberg: Thomsson. Räddaren i nöden som slutade med succé
ÖSK : Sixten. En stammande finsk nykomling. mest ifrågasatt av de egna.

Och vad vill jag då med detta? Jo, att allsvenskan består av många rutinerade tränare. 13 av 16 lag har t.o.m. kändisstatus. Men bara en kan vara vinnare.
Skall då de övriga bytas ut?

Äsch. Det rgnar och snöar. Och lugnt på jobbet. Scrolla över istället.
Annons: