/fotboll/osk/forum/2833.aspx/fotboll/osk/forum/2833.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro KCMarten
2012-04-24 21:43
kubajonte //

Att få kicken efter att ha misslyckats med att vinna i 14 av 15 försök, trots försäsong och spelarvärvningar, är inte att paniksparka.

Det är att ta ansvar.

Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-24 21:43
kubajonte // Till skillnad från dig så tror jag en frisk vältränad Berisha betyder mycket. Jag tycker han är bäste nyförvärv jämte Grahn. En mycket följsam mittback, Stark i fysiken och bra på huvudet och inte heller rädd att utnyttja det. Han imponerade på mig mot Syrianska. Låg hela tiden rätt och bröt in i rätt tid. Dock är han inte imponerande snabb skall erkännas. Men för sin ålder spelar han väldigt moget och klassen bättre än Boris och Islänningen trots att han tom är yngre

Ett inträde av Bersisha innebär också att Haginge kan flytta ut på ytterbacken och vi får en helt annan backlinje (med Wiken tillbaka) än mot Elfsborg.
Örebro kubajonte
2012-04-24 21:31
vad ska man säga många intressanta inlägg ang situationen i ÖSK just nu, Själv är jag emot att man paniksparkar Boström , Anser inte att det hjälper speciellt mycket då truppen inte blir mycket bättre av det , tyvärr är det frukten av en försiktik medioker värvning vi ser i ösk nu , Alldeles för mycket ruljans för många frågetecken har värvats in och det funkar inte, vi har sett Varningstecknena enda sen försäsongen , Matcherna Mot Randers och Forward speciellt. den lagdel jag skulle vilja skära med skalpellen i just är backlinjen Tycker vi har en av allsvenskan sämre backlinjer är tämligen övertygad om att en 20 årig Berisha knappast kommer betyda nån större kvalitetsförbättring ösk så desperat behöver. Boströ då ? ska man byta ut den karl ska det göras Under sommaren isååfall
Örebro Stso
2012-04-24 21:12
Jag tror också att det lossnar snart! Var lite optimistiska nu! Vi skulle ha haft straff igår, innan deras 2-0 mål så skulle Rama ha haft frispark. Dessutom var det ju "en på tusen träff" som Ishizaki fick på!

Detsamma gäller dom tretton senaste matcherna som vi inte har vinst på! Frisparkar som vi inte fått, fel domare, straffar som dom har missat, fel åskådare på sektion A plats 3324, moln på Mars och imma i förgasaren.

Nej allvarligt talat, inser inte folk att vi suger? På riktigt. Vi ligger sist av en anledning.

Får man vara ironisk och kritisera eller får jag facebookgrupp nu? :)
Örebro lires
2012-04-24 20:46
hammar har räddat oss förut och kan göra det igen. ingen, jag menar ingen, kan påstå att det har sett bra ut så här långt. nej, bort med finnen och sedan plockar vi in hammar eller han i u21-laget, bunjaki. han kanske kan få fart på rama och lushtaku.
Örebro KCMarten
2012-04-24 20:21
En liten anekdot från förra året..

Förra sommaren jämförde jag statistik mellan våra tränare från 1990 fram till idag och konstaterade att med den 10:e plats som ÖSK låg på förra sommaren så var Sixten bara trea av fem tränare gällade snittresultat.

Jag blev omgående dissad av folk som menade att jag åtminstone skulle vänta tills säsongen var över eftersom hösten skulle bli så bra och ÖSK skulle prestera bättre.

ÖSK blev tolva. Vi har bara vunnit en match sedan dess.

Det går bra nu..
Örebro KCMarten
2012-04-24 20:17
svartvitthjärta //

Tro mig. jag skojar inte.

Några jämförelser..

AIK 2004, Halmstad, Örgryte, Trelleborg, Hammarby är några av lagen där man sade att det finns ingen anledning till oro, målen kommer. vi spelarju ändå bra så det vänder till slut.

Newsflash. Det vände aldrig..

Dif däremot körde med 4-3-3 med Zoran som tränare för ett par år sedan. Det höll på att gå käpprätt men zoran åkte ut banda & co kom in och 4-4-2 blev ett faktum trots "spelpärmar 6 Dyl.

anledningen till att de större lagen agerar snabbare än andra t.ex ÖSK är att de vet vad som står på spel. Bjaen väntade alldeles för länge med tränarbytet ner Tony åkte ut så skada var redan skedd. Samma sak med Halmstad förra året.

Så nej, jag skojar inte. Det är blodigt allvar.
Örebro svartvitthjärta
2012-04-24 20:08
KCMarten//
Antar att du skojar.. Om det var så enkelt. Ett lag handlar ju om dynamik och kunskap om hur varje individ tänker/handlar i olika situationer. Sånt finns inga genvägar till. Ge laget tid. Än finns ingen orsak att drabbas av panik. Jag tror att det snart lossnar!

OU!

Heja Sport!
Örebro KCMarten
2012-04-24 19:41
Det är inte fel att byta tränare nu. Det kommer inte bli panik. Däremot blir självförtroendet mer och mer sargat ju längre förändringen dröjer. 14 matcher med bara en seger (mot superjumbon Halmstad förra året) talar sitt tydliga språk.

Jag skulle vilja se följande:

In med en ny tränare som vet vad som gäller. Bunjaki kan ta över temporärt tills vi hittat rätt tränare.

Jag hoppas att den nya tränare förstår allvaret och också får spelarna att
göra detsamma. Istället för att krångla till det med en massa spelsystem så kör vi på en rak backlinje med fyra mittfältare och två anfallare, alltså en
klassiskt 4-4-2 för att bringa stabilitet i försvaret.

I backlinjen vill jag ha Haginge/Wirtanen till höger, Wickström och Berisha/Haginge i mitten och Wiktorsson till vänster. Uppdraget är att säkra bakåt, gärna off-sidefällor men inga offensiva räder, för det behövs inte.

I mittfältet vill jag har rutin. Därför sätter jag Wowoah som vänstermittfältare där han kan göra offensiva räder och fortsätta med sina inlägg utan att behöva oroa sig bakåt. Där finns ju Wiktorsson som täcker upp. På höger mittfällt sätter jag Lushtaku till att börja med eftersom han var bäste assistpoängmakare förra året. Hans löpvillighet och inlägg samt skott gör sig bra där tills Antonnen är fit for fight. Då tar Antonnen tillbaka sin gamla plats till höger i mittfälltet.

I mitten vill jag ha Grahn och ett nyförvärv som just nu är kontraktslös, nämligen Barsom. Med Barsom och Grahn tillsammans på mitten kommer vi ha det elakaste, mest svårtforcerade mittfält något Allsvenskt lag har idag och det blir omöjligt att "såga" sig igenom. Med Barsom får vi dessutom ett effektivt vapen på de fasta situationerna. Eftersom en av dem då och då kommer vara avstängda så kastar vi in jokern Saied när det behövs.

I anfallet sätter jag Rama och Wille som bara behöver tänka på en sak, att göra mål. Om Rama slipper det defensiva tänket kommer han bäst till sin rätt och gör det har är bäst på. Wille behöver ingen närmare beskrivning.
Med Haddad och Samuelsson så har vi dessutom godkända backup:er vid ev skador.

Övriga spelare finns till förfogande på bänk och U21.

Vinner vi SM-Guld med denna uppställning?

Nej, men vi kommer klara av kontraktet med god marginal och får möjlighet att i lugn och ro spela in våra talanger d.v.s Berger, Astvald, Ibrahim, Yasin m.fl så att de sedan kan utgöra stommen i vårt guldlag 2015.

Det är märkligt att det vara så svårt.

Rädda säsongen, värva Barsom, Sparka Sixten och in med Bunjaki tills vidare och kör ett säkert 4-4-2. Då är saken biff.

Då får vi se Allsvensk fotboll nästa år också på Behrn Arena.

Örebro Salt&Peppar
2012-04-24 19:28
Jan-Stefan//

Bra jag håller med dig. Om man ska sparka nån ska det vara rätt tid och rätt anledningar. Nu hade vi ett svagt mittfält på plan mot ett starkt Elfsborg vi har skador och avstängningar på folk så vad kan Sixten göra åt det? Nej man får se sen när alla är tillbaka vad som händer då, kan Sixten ro upp skutan då så är jag nöjd.

Förövrigt, vet inte om jag sett nått tråkigare Elfsborg, Lagerbäckst defensivt och tråkiga anfall...kändes inte som ett roligt offensivt lag man brukar förknippa med Elfsborg iaf.

2012-04-24 18:51
Gud vad enkelt Jawo får springa mellan Wirtanen och Boris vid 2-0. Boris extrem långsam så han är väl kanske ursäktad (?) men Wirre? Vad sysslar han med? Och varför löper de hemåt (när de ändå löper och bollstirrar)? Kliv upp i banan i stället och ställ Jawo!! Varför kliver denna backllinje så sällan UPP i banan? Vi skulle ställa många förbispelningar på Sammy om de gjorde det.

Örebro ÖnSKar
2012-04-24 18:28
ÖSK-Karl// Håller med om att det är konstigt att vi inte anväder Wiktorsson som mittback. Men jag har tyvärr inte själv sett honom spela, inte ens på träningsmatcherna, så jag vet inte hur pass duktig han är.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-04-24 18:02
20/5 kan det bli åka av och seger, då kommer Syrianska till Örebro ;) Om nu Sixander får vara kvar så länge, annars ligger nog en seger nämre i tid.

ÖnSKar/
Det fanns ju en rutinerad mittback till förfogande igår, Wiktorsson, men han är visst på omskolning till vänsterback, hoppas han inte blir kvar för länge i skolan.
Örebro ÖnSKar
2012-04-24 17:48
Lite otur tycker jag vi har med skador och avstäningar igår, det är de rutinerade spelarna som inte var med av en eller annan anledning. Som vi avslutade matchen tror jag det bara var Wowoah, Wirtanen och Haginge av utespelarna som var äldre än 22-23år och alla tre är egentligen ytterbackar, vilket gör att centrallinjen blir alldeles för ung och orutinerad, det fungerar tyvärr inte i allsvenskan.

För att vara lite positiv så tror och hoppas jag att när några av de äldre rutinerade spelarna kommer tillbaka kan vi få en bra mix mellan gammal och ung.
2012-04-24 17:21
@Godzilla Hårddisksson:

Liksom Syrianska...
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-04-24 16:49
Urban Hammar...tjenare. Håller med Jan-Stefan, lite is i magen innan åtgärderna är nog att föredra. För övrigt anser jag att Gif Sundsvall bör förstöras.
Örebro Nutarviguld
2012-04-24 16:44
Tomer ser helt bedrövad ut på sista bilden... Kanske med all rätt?
Jaegarn
2012-04-24 16:23
Fyfan vad bra Ibrahim var mot Elfsborg. Han var riktigt duktig mot just dem, förra säsongen =)
Örebro kenya
2012-04-24 16:20
Sogen/ Inte så mycket egentligen. Däremot reagerar han på den intentsägande publiken. Är ju sjukt att om ngn faller likt Rama vid 0-2 eller Josef vid straffsituationen. Eller för den delen Wowwen ett par ggr i Åtvidmatchen. Då ställer sig halva Råsunda, Ullevi eller Malmö upp och kokar på domaren (vare sig beslutet domaren tar är rätt inte)
Jag säger inte att det är rätt eller fel. Men varken domaren eller spelarna känner att de är på hemmaplan. Undantaget Kubanerna som gör ett stort jobb.

Börja skrik för H******!

lires/ Yes, där kom den. Hammar...
2012-04-24 16:17
Antonnen och Haddad skall vi inte förvänta oss före EM. Bamberg haltade rejält igår men jag vet inte om det är en ny skada eller den gamla som förvärrats.

Byta tränare nu skulle verkligen skicka paniksignaler till laget. Före EM händer inget sådant. Man kan inte servera en gourmetmiddag om man bara har en burk pölsa till förfogande. Avvakta ett tag till innan ni freakar ut. Hade någon förväntat sig vinst mot Ellos med det mittfältet?

Örebro lires
2012-04-24 16:11
det är ju bara skrämmande att se ösk just nu. ösk-karl, saywee m.fl. har ju verkligen rätt om tränaren. bort med finnen nu, vänta inte till det är för sent. har tröttnat på honom, någon som vet vad urban hammar gör i dag?
Örebro pemo
2012-04-24 15:52
Hittade det på ÖSK hemsida.
Ingen Anttonen, ingen Berisa ingen Bamberg.
Betyder det att de inte är speldugliga till söndag?
Örebro pemo
2012-04-24 14:28
Spelar U-21 idag? Någon som vet laget?
Leviticus
2012-04-24 13:20
I klackmatchen började ÖSKs kubaner absolut bäst men efter det snopna målet var det ju elfsborgs klack som regerade till långt efter att matchen slutat
Örebro Sogen
2012-04-24 13:14
tycker uddlings krönika var rätt intetsägande, så han egentligen nåt i den?
Postat via SvenskaFans-appen
NorgeFX
2012-04-24 13:12
Lukman Murad.
Örebro kenya
2012-04-24 12:59
Uddlings krönika.
Örebro Kex Gunnar
2012-04-24 12:57
Tänkte faktiskt skriva nått positivt om ÖSK från igår, som motvikt till allt som sagts här, men det går baske mig inte, det mesta stämmer tyvärr, för så dåligt var det. Jag kan tycka att Lumbana trotts allt får godkänt, va den ända i backlinjen som vågade trycka till bollen i uppspelen från backlinjen, och Ibrahims inhopp var roligt att se, han presterade mer på den halvtimmen än va Rama gjort på dom matcher han spelat. När ska Sixten se det 99% av alla fans sett, att Wovven inte håller allsvensk klass längre ??
Kardinalen
2012-04-24 12:50
Rätt komiskt faktiskt när Elfsborgssupportrarna i samband med inmarschen före avspark visade upp sin lilla banderoll med texten (något i stil med): "Inget SM-guld, Inget cup-guld, har ni överhuvudtaget en klack?"......

.....och Kubanerna vecklade ut sin MEGASTORA banderoll/flagga över HELA västra STÅ.

Snacka om feltajmade Guliganer...
Leviticus
2012-04-24 12:46
Har Berger varit sjuk? Det märktes isf ganska tydligt eftersom jag undrade vad han gjorde i mitten - mår han fortfarande dåligt ?

men förstod att Grahn var avstängd som inte hör till ovanligheterna om jag inte missminner mig från 2009

Men vad gör huvudtränaren i sin mörka klädsel under matchen, händerna i fickan, inte tillsammans med sina spelare i båset utan helst utanför - för sig själv.
Annons: