/fotboll/osk/forum/283.aspx/fotboll/osk/forum/283.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Benny Böckling
2017-03-17 09:58
@Loppan i Axens skägg:

Det var någon på Hammarby forum för några dagar sedan som skrev att vi skulle varit intresserade av Khalili under fjolåret men att det rann ut i sanden för att han är för dyr.

Är han i form är han ju allsvensk toppklass men det han visat i Bajen är ju inte mycket att hurra för.
Örebro Snö
2017-03-17 09:45
@Pedretti - Admin
Skönt att fler ser ljust på ÖSK, behövs härinne:)
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-17 09:33
På fotbolldirekt är skribenten John Marthinson optimistisk om vår kommande säsong.

"Örebro imponerade idag, hur bra är ÖSK?
– Jag tror att laget kommer att hålla till på den övre halvan. Så här inför säsongen ser många lag bra ut, men ÖSK kan komma att överraska. Att laget kunde byta in speedkulorna Naah, Omoh, Igboananike och Mbombo säger väl något. Det finns talang och Axén har också fått ihop ett gediget lagbygge. Kommer räcka långt."
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-17 09:31
@Bill Burnikell:

Jag tror inte ÖSK får betalt per match utan det ligger inom det ramavtal C-more tecknat med AS där AS/ÖSK får en påse med pengar oavsett hur många eller få som ser ÖSK
Loppan i Axens skägg
2017-03-17 09:17
Såg ni för övrigt igår att Axen var framme och skämtade och pratade med Khalili när han skulle bytas in. Säkert en spelare Axen gillar och har haft kontakt med innan. Han är smart våran Axen ibland.
Loppan i Axens skägg
2017-03-17 09:16
@Hitta avslut!!:

Skulle inte vara alltför förvånad om ÖSK klämmer in 1 till.
Örebro Snö
2017-03-17 09:07
Nu är det bara den förbannade Aspen som snart blommar;) Annars ser det väldigt ljust ut eller hur Brandao? Du är e ju en riktig glädjespridare, sånt behövs härinne, mycke kärlek o mindre testoteronstinna grotttkillar, puss till er alla
Örebro Brandao
2017-03-17 08:37
Lyssna på intervjun med Axel Kjell. Han var inte nöjd med matchen och tycker ÖSK var mediokert..

Känns bra att det finns mycket mer att hämta..
Örebro Brandao
2017-03-17 08:25
Hitta avslut!!

Haha jag är en jävla fotbollsnörd och jag måste upp tidigt och lämna ungar till skolan..

Jag kör tivobox och spelar nästan in all svensk fotboll. Får jag en stund över brukar jag riva av en match ;)
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-17 08:20
Jag blev impad! Och hade blivit än mer impad om du lyckats klämma den nu på morgonen redan innan 07.18. Men fortfarande impad. Jag skulle ju vilja ha en till träningsmatch så man fick se Naah och Kennedy ordentligt. Som du skrev igår, den här offensiva bredden är vi inte bortskämda med!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bill Burnikell
2017-03-17 08:19
Hur stor del får ÖSK av kakan när man köper en match på Cmore. Ex, träningsmatch igår kostade 99kr. Hur mycket får ÖSK av det, någon som vet?
Örebro Brandao
2017-03-17 08:13
Hitta avslut!!

Jag börja kl 23:00 Får jag fråga varför du undra?
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-17 08:00
Brandao

Minst sagt ambitiöst att ha sett matchen igen. Får man fråga vilken tidpunkt det skedde?
Örebro Aspen.
2017-03-17 07:45
Reflektioner från gårdagens match: - Det är skillnad på träningsmatch och cupen. Cupen ger högre kvalitet. - Försvaret gjorde en mindre bra prestation. Positionsspelet och uppspelen hackade. Huvudspelet är det bara BH-I som klarar halvbra. - Det tar tid för Mbombo att komma in i spelsystemet - Naah förvånansvärt bra efter kort tid i klubben - Äntligen gjorde Besara mål - Nyförvärven Kennedy, Plessis, Mbombo och Naah borde kommit tidigare till klubben. En träningsmatch kvar innan serien. Sköldmark måste bli snabbare - Framtiden är ljus, snö smälter varje dag och snart är vi av med den.
Örebro Brandao
2017-03-17 07:18
Jag har hört från flera att Naah har imponerat på träning med. Jag hopppas verkligen att Axén kör med 11an som är bäst för dagen, men det är knappast troligt.

Har kollat på matchen igen och vi gör på det stora hela en bra match. Vi har tendenser att sjunka alldeles för lågt och då få ett dåligt press-spel.

Ayaz och Omho måste bli bättre på att ibland spela en enkel passning för att sedan ta ny mark. Båda tenderar till att borra ner huvudet och bara springa rakt fram med bollen.

Sköld hade en otacksam uppgift att stångas själv med Hammarbys mittbackar, Besara låg kanske lite för långt ner i banan?

Oscar måste få ett bättre fotarbete!! Blir alldeles för stillastående när inlägg och hörnor kommer.

Martin L är väldigt långsam och på den kanten kommer vi bli straffade. Ser hellre Brendan där när Plessis är redo.
Örebro Snö
2017-03-17 06:50
@pussaskäggloppan
Tydligen fler än jag som är obegåvade och tyckte Vargardson gjorde en bra match, tycker riktigt illa om folk som kallar andra obegåvade för att de inte tycker som en själv, pussokram påre
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-17 00:14
Känslan blev ju direkt att Kennedy är forward #1, Förvisso inte oväntat men ändå. Janne borde ha satt returen på hans skott. En svår konst att missa mål från 3-4 meter Divine otroligt spännande spelare. Jämfört med Besara spelar han mycket rakare, i övrigt fin bollkontroll och bra speluppfattning. Duktig att ta sig ur trängda situationer. Tycker inte det är en spelare som skall spela sittande. Nästan som man vill att Alek skall sätta upp sitt berömda 5-5-0 och spela med båda på banan. Knivig sits. Fortsätter han så här vill jag absolut ha honom på banan. Och fortsätter han så ska ÖSK försöka förlänga lånet tycker jag, till sommaren 2018. Ayaz har inte gjort något större avtryck sista matcherna tycker jag. Känns nästan överskattad. Inte alltid så bra beslut. Men sådant kan vända..
Örebro Benny Böckling
2017-03-16 23:54
Helt okej match. Första havlek bra, andra lite ryckig fram och tillbaka.

Fina mål man gör men Bajens andra mål är ju hemskt att se. Så får det bara inte se ut.

Logi gjorde det väldigt bra för att vara Logi. Kan ge Ring en match om han fortsätter så som detta. Hagge var härlig att se en halvtimme också. Sköld är iskall som vanligt. Han ska inte vara annat än tredjeval bakom Kennedy och Yanne. Naah såg väldigt spännande ut också, härligt klipp i steget.

Väldigt svårt att ta ut laget framöver för Axén. Vi ångar på!
Loppan i Axens skägg
2017-03-16 22:32
@Snö:

Du skriver så obegåvat så det är verkligen svårt att ta dig på allvar. Du verkar ha ett behov att skriva puss varenda inlägg så till slut blir de bara tjatigt.
Jag har aldrig sagt jag är någon expert eller känner mig som det. Nu har du fått trolla för mycket ikväll så jag låter dig krypa tillbaka under din sten.

Jag såg matchen och för mig krävs det mer än att man gör 1 assist, Logi svajar forfarande i defensiven och faktum är att vi återigen släppte in 2 mål.

Örebro Snö
2017-03-16 22:06
Kan vi enas om att ösk gjorde tre väldigt fina mål, eller är det något som jagmåste bevisa på ngt sätt Skäggloppan/Hitta avslut/Aspen ;) pusspå er
Örebro Snö
2017-03-16 22:01
@Skäggloppan du är en av de griniga:) men såg du inte matchen så se reprisen så förstår du, eller föresten du kanske inte ser, man ser ju,som det heter, vad man vill se:), för egendel såg mitt öga bra timing, bra brytningar, enkelt spel.
Du som expert ser nog ngt helt annat
Örebro Alltid Örebro
2017-03-16 21:55
Tycker matchen var helt ok, svårt att göra bedömning av träningsmatcher men alla nyförvärven känns lite spänande. Den ända ÖSK spelaren som inte visade något alls idag var Lorentzon... börjar nästan bli oroligare för den kanten än vänsterbacken nu. Förövrigt tror jag Ring är guten i Axens startelva även om jag själv inte anser att det borde vara så. Logi säkrare i offensiven men sämre i defensiven.
Loppan i Axens skägg
2017-03-16 21:53
@Snö:

Jag har inte snackat om Nordin ens.
Logi gjorde 1 assist har man gjort 1 kanon match då?
Örebro Snö
2017-03-16 21:50
Visst är det underbart,vi alla härinne älskar ÖSK men de flesta härinne är griniga som faaan o hackar på varann och hackar på laget, nerkebo hahaha
Örebro Snö
2017-03-16 21:40
Jansson hänger alltid tvätt, gör det bra och räddar frilägen, just det du pratar om är väl ändå Lorenson som inte gör sitt jobb, tycker du annorlunda är det helt ok, det är väl därför vi hänger här inne, kolla reprisen som Aspen så vänligt upplyste om så är det rätt uppenbart:)
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-16 21:34
Snö, Kommentar på 0-1 när Jansson hängde tvätt?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-03-16 21:33
Att Ring startar i premiären ter sig självklart enligt mig. Vi har stor potential på mitten och framåt. Mycket hänger på defensiven. Oskar blandar och ger. Rogic, Nordin och Mårtensson tycker jag får till en fin balans på mittfältet. Kanske kommer vi att växla offensiv kant från halvlek till halvlek? Snart är kulan i luften, leve ÖSK och våren.
Örebro Snö
2017-03-16 21:30
@Skäggloppan i Axet
Kolla reprisen så förstår du;) sa jag att Nordin tappade boll föresten.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-16 21:26
@Jonas r:

När har du inte hyllat ÖSK?! När du gör det varje gång man tar in en ny spelare får du per automatik rätt då och då.
Loppan i Axens skägg
2017-03-16 21:23
@Snö:

På vilket sätt gjorde Logi en "kanonmatch"?
Annons: