/fotboll/osk/forum/2829.aspx/fotboll/osk/forum/2829.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Minatankar
2012-04-26 22:55
Frökire// Bra att du tar upp det vikande intresset. Jag hör till dem som inte tror att det bara har med väder och konkurrerande tv-program att göra.

Jag tror att en större öppenhet från klubben, där dess representanter i form av ordförande, vd, sportchef och tränare träder fram och på klubbens hemsida informerar och svarar supporters olika inlägg, t ex på na.se och detta Forum, vore ett viktigt bidrag. Jag saknar en öppen och snabb kommunikation med supporters, aktieägare, publik, massmedia mfl.

Man jobbar enligt min uppfattning alldeles för sakta med kommunikation, alldeles för lite och dessutom på ett traditionellt sätt, vilket inte håller i ett Internetsamhälle.

Jag tror vidare att man behöver en speciell marknadsplan för att lansera nyförvärv så att publiken/supporters kan få nya hjältar att hålla på när de 6-7 främsta lämnar klubben samtidigt. Måhända finns detta och att jag därmed slår in öppna dörrar.
Men jag ser lite av det, hur som helst.
Örebro Frökire
2012-04-26 22:45
Minatankar//
Bra skrivet. Håller helt med dig. PM:a varandra tycker jag med om det är direkta meddelanden som vi andra egentligen inte behöver se.

Nu ska jag skriva lite fotbollsrelaterat med.
Vad har hänt med vårt kära ÖSK? Det är en sak att spela dåligt och förlora och veta om att det kanske bara var en dålig dag på jobbet, men en helt annan om laget inte kämpar för varandra.

Något ännu mer oroväckande är att det delas ut 3000 gratisbiljetter sammanlagt till ungdomslag på östra och resten på södra och det kommer 8000 åskådare totalt. Hur i hela friden ska ÖSK få tillbaka intresset för klubben?

Jag är inne på att en försäsong där klubben knappt befunnit sig på hemmaplan spelar in. En enstaka match mot Syrianska får ju inte upp intresset direkt. Det finns nog mer ÖSK-supportrar i Seinäjoki snart än vad det gör i Örebro... ;-)
Minatankar
2012-04-26 22:28
Jag vore tacksam om ni som håller på och polemiserar kring saker som inte intresserar oss andra och som inte har med ÖSK eller fotboll att göra, skickar personliga meddelanden till varandra som vi övriga slipper se.
Örebro Conjuration
2012-04-26 22:21
Njae, felet med dig Bulten är bara att du är allmänt bitter. Inget fel med det, men din taskiga attityd genomsyrar de flesta av dina inlägg. Gillar inte heller ditt hån mot de döda. Att admin inte stängde av varken mig eller lires grundar sig säkert i faktumet "Arguing on the internet is like competing in the special olympics - even when you win, you are still retarded", den gruppen placeras bägge du och jag in. Väl mött ;)
Örebro 'den Oumbärlige
2012-04-26 22:21
Det har jag aldrig påstått, det jag hävdat är: allsvenskans _hetaste_ värvning. Det är en skillnad det.
Örebro lires
2012-04-26 22:15
den oumbärlige. varför svarar du aldrig på mina frågor? tycker du fortfarande att nordin gerzic är allsvenskans bästa värvning? hahaha

puss på dig.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-04-26 22:13
lires// Hahaha, seriöst ibland tror jag du driver med oss alla i sann Borat-stil =) Vad hände med att inte besöka KB? Du verkar ju kommentera allt som sker där...

Men som vanligt, all reklam är bra.
Örebro lires
2012-04-26 22:05
ähhh. låt dom hållas. jag tar gärna kramar om det är från snygga tjejer. :)

sedan vill jag vidhålla att det är en dålig sida. först verkar tunnmats ha spelat in en hel match men missat båda målen. lyckat värre ;)

sedan intervjuar man degerfors tränare som kritiserar sixtens laguttagning. vilket är indirekt propaganda för att hans åsikter är bättre än sixtens. senast jag kollade i tabellen hade degerfors inte en enda inspelad poäng, men dom på kapten blod får honom att framstå som rena rama sir alex ferguson. pinsamt värre.

och med detta inlägg vill jag mena på tre saker. 1. degerfors suger. 2. kapten blod suger. 3. ge mig fler kramar på facebook.

puss puss
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-04-26 21:38
Ok, samma visa igen då. Snöbollen går inte stoppa. Varför inte kopiera alla inlägg från förra flamet om samma subject så slipper ni skriva samma saker igen? Sök på "kram", "Facebook" m.m så är det bara copy 'n past.

Byter forum 24h för att se om det pratas fotboll här när jag kommer tillbaka...
Örebro Bulten i Boo
2012-04-26 21:31
Conjuration// Så jag hamnade på din "kramsida" för att jag "sysslade med påhopp-fasoner"? Mitt enda "brott" handlade om att jag påtalade det osmakliga/obehagliga i det du gjorde när du skapade en facebook-sida hetsande mot lires för hans åsikters skull (åsikter som admin uppenbarligen bedömt befinna sig inom forumreglernas gränser). Då hamnade jag i din skottlinje och blev själv föremål för den domstol du själv utvalt och själv leder. Har svårt att förstå hur admin kan låta dig fortsätta här.
edit: mitt absolut sista inlägg om detta nu. punkt slut.
Örebro Conjuration
2012-04-26 21:13
Krama-sidor ges till personer som sysslar med påhopp fasoner på forumet, inte oliktänkande.
AIK Saywee
2012-04-26 20:46
Bulten,

att skapa en ansiktsbok och på detta sätt mobba oliktänkande är för mig helt
ofattbart, så länge forumreglerna reglerar det som skall regleras

Vad är det som pågår?

Jag instämmer med dig och dina tankar ...

.. och hejar alltid på SPORT :)
Örebro D´Artagnan
2012-04-26 20:25
Minatankar// Bra om du har roligt
AIK Saywee
2012-04-26 20:13
@Bulten i Boo:

Troligtvis :(
2012-04-26 19:59
Minatankar // Precis - Vi har många saker att tänka på innan vi tar ut laget ;)

Ser reprisen på Man U - Everton. Vilken vansinnig match
Minatankar
2012-04-26 19:56
DÁrtagnan// Visst är det du skriver viktigt. Men samtidigt får man nog göra flera saker samtidigt. Vi är många här som leker laguttagare och det är ju match redan på söndag :-)
2012-04-26 19:54
D´Artagnan // Ja jag håller med. Det är ju inte bara att placera ut "pjäserna" och så ska saker lösa sig. Det är många aspekter
Örebro D´Artagnan
2012-04-26 19:53
Tycker att man före man placerar ut spelarna på olika positioner så ska man fundera på hur får man in energi i laget, hur man får till rörelse och hur får man till vettigt positions- och passningsspel.
Seadn kan man börja dribbla med taktik och laguttagning.
2012-04-26 19:51
Bulten i Boo // Du har fastnat i det där? Droppa det nu och låt livet gå vidare. Det var ett skämt som inte uppskattades av alla (t ex av dig) och uppsåtet var aldrig att skapa allmän förföljelse av alla som tycker olika. Dra inte igång skiten igen som fick admin att stänga sidan till sist.

PM:a honom om du vill prata med honom om denna sak igen. Lämna oss andra utanför en upprepning av samma punkt. Det blir bara dålig stämning och jobbigt härinne
Örebro Bulten i Boo
2012-04-26 19:44
Antar att Conjuration lägger upp "krama-sidor" för fullt på facebook för alla som tycker annorlunda än någon annan som i sin tur tycker annorlunda än andra på forumet. Inkluderande han själv också förstås..
2012-04-26 19:33
----Berisha------Haginge------Wikström

Anntonen-----------Saeid------------------Wowoha

---- --Grahn--------------------------------Rama
--------------William---------Haddad---------
2012-04-26 19:07
Eyra // Glömde Rama förståss ;))

Örebro eyra_1923
2012-04-26 17:59
På eurosport.se tror man att Sixten sover sämst i hela allsvenskan.
Örebro Eyra
2012-04-26 17:23
Jan-Stefan/ Ser intressant ut, men du har bara 9 utespelare. Eller räknar du med att ÖSK konstant får en utvisad i varje match? ;)
Örebro Dannieboy
2012-04-26 17:14
Rätt elva..

------Sandqvist-----

---Haginge---Berisha/Wktor---Wikström---Anntonen

---------Bamberg-------Berger------Rama-------

-------------William----------Grahn--------

--------------------Haddad---------------------

4-5-1 Tycker jag, anntonen är två fotad och kan behärska vänsterbacken.. hugget som stucket när det gäller berisha eller wiktorsson då jag tycker kommunikation i backlinjen är viktigast därför väljer jag sandqvist och faktist wiktorsson före berisha.. då jag inte sätt något av honom

Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-04-26 16:36
Minatankar // tack detsamma, det behövs bollplank i ett forum!
2012-04-26 16:23
----Berisha------Haginge------Wikström

Anntonen-----------Saeid------------------Wowoha

-------------------- --Grahn---------------------------
-----------William------------------Haddad---------

Berisha/Wikström stötande (Bästa huvudspelarna och tyngst att få i rygg)
Anntonen/Wowoah Hela flankerna.

En dialekt av 3-5-2
Minatankar
2012-04-26 16:23
Fatcit// Du och andra har många bra tankar och idéer vad gäller lag och taktik. Det visar bara att det finns flera möjligheter och att de bör testas på träning och kanske i matcher.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-04-26 16:17
Godzilla Hårddisksson & Minatankar //

Förstår era tankar...

Med Berger på högerbacken får vi en kvalitetsfot i uppspelen. I dag är det många innermittfältare som tar över backpositioner för att de just läser spelet och har tekniken som behövs för att skapa trygghet i uppspelsfasen. Berger imponerade verkligen som ytterback förra året (när han ryckte in), och jag tycker verkligen att han ska vara med i start 11:an, men hittar ingen plats för honom på mittfältet.

Jag tror att vi inte ska sikta på för offensiva ytterbackar. Vi har tillräckligt med kreativa offensiva spelare högre upp i banan.

Bamberg tror jag kan jobba lite fram och tillbaka och alternera med Grahn. Lite Bedoya fast med teknik. Där kan han också komma på överlapp på ytteranfallare samt slå instickare på William. Vi får inte glömma att Bamberg är lagkaptensmaterial, och det behöver vi verkligen centralt i laget. De irrationella ska vara på kanterna!

Minatankar
2012-04-26 15:28
widemarch// Inte skulle jag ställa William och Saied utanför. Tycker att de båda överraskat mest om man ser över samtliga matcher. Missade du dem eller hur resonerar du?

Berger var den som överraskade mest i fjol men också i år och då på ett negativt sätt tyvärr. Hoppas verkligen det vänder.

Din fyrbackslinje tycker jag är den optimala med Haginge som bra avbytare eftersom han kan spela i flera positioner. Föredrar som du Bamberg framför Astvald på högerkanten under förutsättning att Bamberg gör en bättre defensiv än Astvald gör.

Annons: