/fotboll/osk/forum/2826.aspx/fotboll/osk/forum/2826.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Artwork
2012-04-26 12:19
"Kapten Blod var på Behrn arena under tisdagen och filmade U21-matchen mellan ÖSK och IFK Norrköping som slutade 2-0 till gästerna."
Örebro Nutarviguld
2012-04-26 12:07
Förstår inte varför ni vill ha in Wiktorsson när han inte ens är bra i U21???
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro widemarsh
2012-04-26 11:57
Minatankar// Tror inte att han petar Berger, Rama och Astvald samtidigt. Sen ser han nog Bamberg som mittfältare och han skulle inte ersätta Berisha med Wiktorsson om Ilir inte kan spela.
Örebro kenya
2012-04-26 11:51
Mattias69/ Håller med dig angående Wirtanen. Men samtidigt är Hagge mer rivig och slitig så det känns spontant som att han kommer runt oftare på kanten än vad Wirre gör.

Tommy har alla förutsättningar att lyckas på högerbacken och bilda ett lika bra sammarbete med Astvald som Wowwen hade med Porokara 2010 men jag tycker inte det har klickat än. Fast Wowwen och Porokara spela väl i stort sätt alla matcher ihop medans det hattat fram och tillbaka med olika konstillationer på högerkanten...
Minatankar
2012-04-26 11:47
widemarsh// Delar helt din uppfattning om laguppställning. Varför menar du att Sixten inte skulle kunna satsa på den uppställningen?
Örebro Mattias69
2012-04-26 11:46
@kenya:

Wirtanen har ju bättre fart än Haginge och dessutom är det väl Haginge och Wikström som fungerar bäst ihop just nu. Personligen skulle jag helst vilja se den uppställningen. Svagaste länken i backlinjen just nu är tveklöst Wowoah. Jag har länge hoppats på att ÖSK kunde presentera en meriterad högerback och en meriterad vänsterback men det har hittills bara varit en förhoppning.
Örebro kenya
2012-04-26 11:42
Widemarsh/ Intressant men frågan är om Sixten ens skulle kunna ta ut den elvan. Är inte Berisha och Bamberg fortfarande skadade?

Jag har vibbarna på att han kommer ge Josef chansen från start. Nu gäller det bara att han tar den om det blir så!
Örebro widemarsh
2012-04-26 11:37
Hur ska vi ställa upp mot Sundsvall?
Den här elvan skulle vara intressant, men Sixten skulle aldrig ta ut den.

---------------------Tomer---------------------------
Haginge--Wikström-Berisha(Wiktor)--Wowoah
-----------------Saeid-----Grahn-------------------
----------------------Alimi----------------------------
-------Bamberg--Atashkadeh--Ibrahim-----------
Örebro kenya
2012-04-26 11:31
Ni är laget i vårt liv, en eld som brinner inuti.
Å tillsammans ska vi tro och bära fram vårt Örebro.

Nu när åtminstone Wikström är tillbaka på sin mittbackspost så undrar jag lite över hans partner. Ska vi låta Boris kampera ihop med honom och flytta ut Hagge till höger där han hör hemma? Eller det andra alternativet att spela kvar med Wirre ute till höger och spela med Wikström och Hagge centralt?

Själv är jag kluven då det känns som att Hagge kompletterar Wikström bättre än vad Boris gör. Samtidigt så vill jag gärna se Hagge tuffa på längs högerflanken. Vad har ni för tankar?
Örebro svartvitseger!
2012-04-26 10:47
B som Beng b som Bassom . Böhever berra tillbaka nununu!
Minatankar
2012-04-26 10:27
Bulten i Boo// Håller med dig om att förväntningarna i stor utsträckning avgör hur man upplever saker och ting här i livet, inkl ÖSK. Ibland kan det vara klokt att dra ned förväntningar för att kunna överträffa dem.

Å andra sidan skapar höga förväntningar, en optimistisk inställning och höga målsättningar intresse, engagemang och hårt arbete och därmed större chans att nå det man strävar efter.

Det viktigaste är att man är överens om vad det innebär att vara en förebild för samtliga idrottsföreningar och vad som krävs för att nå denna vision. Jag tänker då inte bara på det sportsliga och på arenan utan t ex på hur man bygger kompetens i klubben, hur man organiserar sig, stärker ekonomin, hur man kommunicerar och har en öppen dialog med supporters, medlemmar, aktieägare, sponsorer, leverantörer, publik, massmedia mfl.

Vidare handlar det om talang- och scoutingverksamhet och kontakterna med agenter och 91 fotbollsklubbar i länet. Det handlar också om hur man ska kunna locka större investerare och sponsorer till klubben och hur man kan öka kreativiteten, dynamiken och snabbheten i beslut. Inte minst tänker jag på hur klubben ska kunna vara en viktig faktor i samhällsutveckling och positionering av Örebro och nå en mycket starkare samarbete med kommunen, landstinget mfl samhällsaktörer.

Jag skulle kunna räkna upp hur mycket som helst för att man ska nå det jag menar är en förebild för samtliga idrottsföreningar. ÖSK har nått en bra bit på väg i flera avseenden och gör fina ansträngningar men har knappt startat i andra.

Detta arbete är precis som en fotbollsmatch. Man ska vara stolt över en vinst och kunna fira den men samtidigt vara ödmjuk för att det om några dagar kommer en ny match som startar 0-0. Samma sak med att utveckla en hel klubb eller ett företag. Hur många bra saker man än har gjort, så kräver konkurrensen och samhällsutveckllingen att man hela tiden ligger i framkant vad gäller idéer, kompetens, mod och handling.
Örebro Bulten i Boo
2012-04-26 09:45
@Minatankar:

Denna text hade målarna, som målade om på jobbet härom månaden på ryggen: "Är du inte nöjd med resultatet, sänk kraven!" :-)
edit: men det var nog "....sänk förväntningarna" i slutklämmen (istf "sänk kraven"), men innebörden blir ju ungefär densamma.
Om vi inte förväntar oss nåt annat än att ÖSK ska komma sist och åka ur så slipper vi ju bli missnöjda 2012. Enda möjliga avsteg från "normaliteten" som då är möjlig är att vi blir glatt överraskade! :-)
AIK Saywee
2012-04-26 09:35
Nu drar jag mig tillbaka en stund, tycker inte att det är så kul längre.

Vad eller VEM eller VILKA sabbar för vår kära älskade klubb???

Fundera på detta en liten stund om ni har tid ?
Guldgruvan
2012-04-26 09:30
Heja ÖSK! en topp 8 placering och ett cupen guld räcker för min del.
Örebro jocke.
2012-04-26 09:11
Ja det känns tyvärr som vi är långt ifrån en av de främsta klubbarna i Norden i dagsläget, och även om vi inte "ska" ta SM-guld förrän 2015 så känns inte målsättningen speciellt rimlig. Ett stort problem just nu utöver spelet är publiktappet som redan varit stort och antagligen blir större om resultaten håller i sig. ÖSK och Örebro som stad MÅSTE jobba bättre för att skapa ett större sug kring matcher - i en så pass stor stad som Örebro ändå är ska vi kunna snitta upp emot 10000 per match.
AIK Saywee
2012-04-26 09:08
Tack, Minatankar, det är mina tankar

Något positivt måste bara hända, för ÖSK-Karl kan väl inte få rätt ???

Tackar för att du bryr dig om vårt ÖSK och tar dig tid att vilja förbättra det som kan förbättras ...

Hejar på SPORT, så länge jag orkar .....
Minatankar
2012-04-26 08:51
Saywee: Jag har framfört till styrelse/klubbledning förslag och idéer som går ut på att man behöver göra många fler och mycket större insatser på en rad områden för att utveckla klubben till att bli ett föredöme inte bara för fotbollsklubbar utan för idrottsföreningar i Norden, som man har som ambition.

Man gör mycket bra. Men endera får man sänka ambitionen betydligt eller så får man öka kreativiteten, dynamiken, kompetensen och insatserna för att nå sin vision.
AIK Saywee
2012-04-26 08:49
Äsch, det blev en dubbel (datakrångel) eller kanske till och med en trippel, skit samma, intresset svalnar, det finns ju roligare saker att pyssla med ....

PINSAMT - ÅNGEST

Byt hela laget, det är enklast, eftersom det verkar vara fel på alla spelare
AIK Saywee
2012-04-26 08:40
B som i Bayern, glädjen, orken och motivationen finns i detta lag, tror iallafall jag ..

ÖSK´s vision om att vara ett topplag i NORDEN, känns lite avlägset och tråkigt för tillfället, för tusan, om det finns någon som vågar och vill något med vår kära klubb, gör något eller åtminstone var beredda på att agera, sov inte längre eller likt strutsarna blunda.

Attans vad tråkigt det är, trivseln fungerar ju inte alls om den som ansvarar för trivseln inte trivs ...
AIK Saywee
2012-04-26 08:40
B som i Bayern, glädjen, orken och motivationen finns i detta lag, tror iallafall jag ..

ÖSK´s vision om att vara ett topplag i NORDEN, känns lite avlägset och tråkigt för tillfället, för tusan, om det finns någon som vågar och vill något med vår kära klubb, gör något eller åtminstone var beredda på att agera, sov inte längre eller likt strutsarna blunda.

Attans vad tråkigt det är, trivseln fungerar ju inte alls om den som ansvarar för trivseln inte trivs ...
Örebro D´Artagnan
2012-04-26 08:35
Varför är spelet förutsägbart och ineffektivt?
Varför utstrålar så få spelare energi och jävla annamma?
Var är det offensiva spelet?
Blir vi ett topplag med dessa spelare, tränare och ledning (SSSSSS...)?
Tror våra spelare på Sixtens spelide och hur han använder spelarna?

Var är Sixtens revolution av fotbollen i Örebro??
Örebro D´Artagnan
2012-04-26 08:24
KCMarten // Ingen panik, vi ligger inte sist utan på 16 plats i Sverige. Det finns många lag efter oss i S1, div 1, 2 , 3.´!!!
Många trevliga lag även i S1, div 1, 2 , 3.
Örebro KCMarten
2012-04-26 07:50
Grattis FCBayern!

Som trägen München resenär och trogen anhängare till FC Bayern är jag superglad idag. Jösses vad kul att vi slipper Spanska lag i CL finalen i år.

Det vore kul att få uppleva en ÖSK seger den här säsongen också, men det kommer väl när spelarna slutar att dra på sig varningar, slutar skada sig och när SvFF bytt alla domare..

Ingen anledning till panik. Vi ligger ju bara sist i tabellen, ensamma att vara utan seger med en negativ trend.
AIK Saywee
2012-04-26 04:36
Byt Boström, Bättre Bolltränare Behövs, Barsom Bör Bli Bästa Bollkung !!!

Be Bara Bland Bästa Beslut, Brådskande ....

Berit (Edit?) Behövde Bättra Bl.a. B.la
AIK Saywee
2012-04-26 03:55
Godmorgon alla svartvita supportrar :)

Det enklaste är säkerligen att vi byter ut hela laget om jag förstått vad de flesta önskar med dessa klappruttna spelare .

Sjögren kan ju inte köpa de spelare som Sixten önskar, Sköldmark säljer för dåligt, styrelsen bryr sig inte ett skit om klubben, supportrarna sviker sakta men säkert, alla dessa SSSSS, och så Saywee som tjötar vidare och alltid längtar efter en fin medalj ....

Det är inte speciellt roligt längre :(
Örebro Tom Hell
2012-04-26 00:44
Ursäkta dubbelposten. Hittar ingen funktion så man kan radera ett inlägg...
Örebro Tom Hell
2012-04-26 00:41
Det roligaste med Elfsborgsmatchen måste ha varit Jörgen Lennartssons kommentar efter att ha hört Sixten beklaga sig över skadeläget ytterligare en gång: "Sixten, efter regn kommer solsken!"

Kolla gärna länktipset. Första artikeln i vår bevakning av Vivalla-killarna (Ibrahim, Saeid och Yasin) den här säsongen.
Oddevold *Mackan*
2012-04-25 20:40
@Goonch:

Nu har du mig rejält oroad. En seger på femton matcher och ett spel som är förutsägbart och ineffektivt. Hoppas han försvinner snarast möjligt. Som någon skrev tidigare, undrar hur många tränare som fått fått vara kvar när målet var topp-3 och placeringen blev tolva(?). Blir det blott en poäng på de nästa två matcherna räknar jag med att Sixten får lämna sin post.
Örebro Goonch
2012-04-25 20:09
Ni behöver inte oroa ett över att Sixten ska försvinna än på länge! Om mot förmodan detta skulle ske behöver ingen vara rädd för att Hammar tar över! Det är knappast vad ÖSK behöver eller söker i så fall.
Örebro Sunnanlid
2012-04-25 19:57
@Kraków (bye bye 6-10):

Jag tycker inte den har att göra på topp tio. Tyvärr är den nog så dålig som du inbillat dig. Texten är så pinsam att jag skäms inför motståndarsupportrarna varje gång den spelas upp.
Annons: