/fotboll/osk/forum/282.aspx/fotboll/osk/forum/282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-18 14:12
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Han kom ju tillbaks enbart för att han inte platsade hos IFK Göteborg, i min bok kan aldrig en sådan spelare bli legend hos ÖSK. Då är t.o.m Barsom en större legend som kom och räddade vårt kontrakt.

Däremot Anttonen som nämns nedan, oerhört duktig och visade verkligen klubbhjärta, dessutom landslagsmeriterad och med en massa klubbmatcher.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-18 14:01
@Örebro-Hjärta:

Tycker tvärt om dig att Nordin tillhör den skara som skall omnämnas. Att han gjorde en utflykt och sedan kom tillbaka tycker jag inte spelar någon roll. Däremot tycker jag inte att det skall vara spelare som fortfarande spelar. Men på sikt tycker jag absolut Nordin är en kandidat
Loppan i Axens skägg
2017-03-18 14:00
@Benny Böckling:

Håller med.
Örebro Benny Böckling
2017-03-18 13:39
@Minatankar:

Eller så nöjer man sig kort o gott med gäng simpla supportrars förslag ifrån svenskafans.
Örebro Minatankar
2017-03-18 12:59
Pedretti -Adam // Det finns ju hundratals spelare. Ska vi inte först rösta fram vilka kriterier som ska gälla/är viktigast? T ex antal matcher, starkt "ÖSK-hjärta/populär", skickligast/utlandsproffs/landslagsuppdrag, antal mål, bäst "kämpatakter", vilka tidsperioder etc. Jag anser att en redaktion bestående av 4-5 personer sedan ska fälla avgörandet. Viktigast är att Christer Blohm ingår i den. Han har all statistik om klubben och har skrivit flera uppmärksammande böcker om ÖSK och svensk fotboll.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-18 12:56
@Pedretti - Admin:

Mycket viktigt tycker jag det är att förutom kvalité på spelaren så skall denne även ha visat upp ett extra stort klubbhjärta.

Anders Karlssons kvalité i brist av landskamper är ett -, men upphävs med råge av klubbhjärta och det fortsatta arbetet för klubben efter karriären.

Nordin är inte i närheten av legendstatus, han har aldrig varit landslagsmässig, han har inte tillräckligt med klubbmatcher, framförallt drog han till en konkurrerande klubb när de viftade med sedelbunten.

Hasse Borg som Vinter nämner är heller inte i närheten av legendstatus, ÖSK fostrade honom, han tackade med att gå till Malmö som spelare efter proffskarriären, blev sportchef där och snodde ÖSK på lokala talanger, han har absolut inget klubbhjärta och för få matcher i ÖSK.
Örebro Chris P. Bacon
2017-03-18 12:53
Ser gärna min favorit Patrik Anttonen, hade nog varit klubben trogen till slutet av karriären om inte ÖSK dumpat honom. En av inte så många ÖSKare som representerat landslaget dessutom.
Örebro Benny Böckling
2017-03-18 12:49
Ge mig bara Berra så är jag nöjd
Loppan i Axens skägg
2017-03-18 12:45
@Godzilla Hårddisksson:

Han gillade jag! Sen skulle Ricardo Costa vara en skön outsider.
Vår enda riktigt bra brasse? Paulinhio var iofs ganska bra.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2017-03-18 12:44
Anders Karlsson självklart. Slår även ett slag för Micke Steen som är min absoluta favoritösk:are. Jävlar vad han var bra.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Vinter
2017-03-18 12:37
Klassikerna lär väl vara givna, Orvar, Thomas Nordahl, Sven-Gunnar, Leif Wendt, Gösta Lindh och Kuba. Med tanke på omständigheterna kring personerna också kapten Blod, Anders Karlsson och Yunus Ismail. Av dagens kämpar borde väl rimligen Nordin och Haginge kvala in. Sedan finns många att välja och vraka bland :-) Har vi t ex glömt Hasse Borg?
Loppan i Axens skägg
2017-03-18 12:37
@Pedretti - Admin:

Dags för Nordin anta inta sidan. Stort ÖSK hjärta och gjort mycket för klubben.
Anders Karlsson- Kommentarer överflödiga
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-18 12:00
Hörrni! Vi ska ändra utseendet på sidan och en sak vi ska göra om är vår "Wall of fame" Så kom med förslag på vilka som ska vara med på listan så ska vi fixa en omröstning! Skriv gärna en motivering också! Era förslag kommer tas emot tills måndag och på tisdag börjar omröstningen!
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-03-18 08:43
Utifrån den som betalar så har Elon med all säkerhet en grafisk profil med tydliga regler för hur de får exponera sig. Eventuellt medger den att loggan exponeras i svart mot vitt, men säkert inte i rött och svart mot vitt.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-18 01:02
@Chris P. Bacon:
Skitsnyggt och rent. En sak, ta inte det som kritik för det är ett snyggt jobb av dig , men om vi byter perspektiv och jag tänker att jag vore Elons VD. Då skulle jag tänka att texten flyter in lite för bra. Osynliggörs om du så vill. Så jag skulle då vilja ha ordet i rött med delvis svarta skuggkanter. Det skulle skapa bättre kontrast, Och Ja, rött finns med i ÖSK:s färger av tradition. Vi har tom haft röda reservdräkter. Dessutom tror jag, utan att ha kollat nyligen, att Elon har rött i sitt märke + blått Misstolka mig inte. Skitsnyggt. Ser det bara utifrån den som betalar.
Örebro Brandao
2017-03-17 21:09
Hoppas Wärlegård ser bilden och visar Simon o gänget den :)
Örebro Brandao
2017-03-17 21:00
Hade förmodligen varit det snyggaste matchstället ÖSK haft någonsin....snälla ÖSK gör reklamen svart och vit..

Galet långa shorts på Omoh? ;)
Örebro Rasberg
2017-03-17 20:10
[QUOTE=Chris P. Bacon]Visst har man sagt från ÖSKs sida att man vill sträva efter att ha reklam som smälter in i tröjan, och går i klubbens färger? Isåfall skulle matchtröjan kunna se ut ungefär som på bilden under "länktips". [/QUOTE] Det hade varit riktigt snyggt!
Örebro Chris P. Bacon
2017-03-17 20:03
Visst har man sagt från ÖSKs sida att man vill sträva efter att ha reklam som smälter in i tröjan, och går i klubbens färger? Isåfall skulle matchtröjan kunna se ut ungefär som på bilden under "länktips".
Örebro Brandao
2017-03-17 15:04
Några bilder ner
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-17 15:04
@Minatankar:

Tänkte på samma sak, mycket märkligt att inte Axén ser en sådan enkel detalj.
Örebro Chris P. Bacon
2017-03-17 15:03
@Brandao:
Ser ingen matchtröja. Bilden borttagen? Edit: Glöm det, jag som var tillfälligt blind :)
Örebro Brandao
2017-03-17 14:33
Menar inget illa om Elon såklart. Väldigt skönt att vi har en riktig huvudsponsor.
Örebro Kuroslaw Mibisztal
2017-03-17 14:17
@Brandao:

Ja du....det är fult med inkomster!
Örebro Brandao
2017-03-17 13:58
Ni som följer Omoh på instagram kan se matchtröjan för i år.. riktigt snygg! Synd att det förmodligen ska på ett stort fult elon märke på den..
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-17 13:24
Sebastian Ring som står för det mesta och flesta av uppspelen vanligtvis saknades igår. Kanske var det därför vi fick se lite väl många höjdare tro? Det där är löst till nästa match.
Örebro Minatankar
2017-03-17 13:00
När nu ÖSK har så många "lirare", ingen stenhård Crespo och ingen riktigt lång spelare i offensiv roll, är det angeläget att Oscar skapar så många uppspel längs backen som möjligt. I matchen mot Bajen var det för många utsparkar på höjden som vi förlorade. Få av backarna och mittfältarna gjorde sig spelbara för Oscar och själv kunde han ha kastat ut bollen mer frekvent. Detta är ett klart förbättringsområde. I övrigt bra insatser av alla med plus för Valgardsson, Nordin och Besara. Den sistnämnda verkar ta i lite mer i sina defensiva ansträngningar än tidigare.
Örebro Jonas r
2017-03-17 10:44
[QUOTE=Benny Böckling]Det var någon på Hammarby forum för några dagar sedan som skrev att vi skulle varit intresserade av Khalili under fjolåret men att det rann ut i sanden för att han är för dyr. Är han i form är han ju allsvensk toppklass men det han visat i Bajen är ju inte mycket att hurra för. [/QUOTE] Det är ju en typisk Axen värvning så kan vi få han billigt är de bara köra tycker jag.
Örebro Jonas r
2017-03-17 10:44
[QUOTE=Benny Böckling]Det var någon på Hammarby forum för några dagar sedan som skrev att vi skulle varit intresserade av Khalili under fjolåret men att det rann ut i sanden för att han är för dyr. Är han i form är han ju allsvensk toppklass men det han visat i Bajen är ju inte mycket att hurra för. [/QUOTE] Det är ju en typisk Axen värvning så kan vi få han billigt är de bara köra tycker jag.
Örebro Benny Böckling
2017-03-17 09:58
@Loppan i Axens skägg:

Det var någon på Hammarby forum för några dagar sedan som skrev att vi skulle varit intresserade av Khalili under fjolåret men att det rann ut i sanden för att han är för dyr.

Är han i form är han ju allsvensk toppklass men det han visat i Bajen är ju inte mycket att hurra för.
Annons: