/fotboll/osk/forum/2818.aspx/fotboll/osk/forum/2818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro TuffUffesPappaLars
2012-05-08 15:37
Precis som Moonshiners är jag här inne varje dag och läser alla inlägg utan att kommentera ett endaste dugg men nu är det äntligen dags att ge sig in i debatten eftersom den i allra högsta grad rör sportklubbens framtid och fortsatta existens i allas vår svenska.

Jag tror mig veta att Saywee har information som han gärna skulle dela med sig av om det inte vore så att han gång efter annan får skit för det han säger här inne trots att det i efterhand ofta visar sig att han har rätt. Jag menar inte att detta ska bli ett mesforum där man inte ska få komma med kritik mot påståenden, bomber eller snackisar men utgångspunkten hos många här verkar vara att Saywee alltid har fel, vilket i alla fall jag har förstått att så inte är fallet. När jag hade körtelfeber var jag frisk på en vecka men nedsatt fysiskt i 6 månader.

När det gäller den härliga sits som vår kära klubb har satt sig i finns det som jag ser det ett par olika alternativ som borde prövas, ett är riktat direkt till Lennart Sjögren eftersom jag vet att du sitter här inne och läser du också:

Hej Lennart!
Det är inte lätt att säga upp en person jag vet men du kan köra den här varianten.
"Sjögren" -Sixten det är en sak vi behöver prata om.
"Sixten" - Vavavavva då?
"Sjögren" - Jo förstår du, det har kommit till min kännedom att vi har läst tabellen uppochner här på kansliet hela våren.
"Sixten" - Att att att nämen Lennart vad säger du.
"Sjögren" - Det har visat sig att vi inte alls kommer vinna SM-guld utan snarare åka ur med buller och bong och fördärva förtroendet hos de tre som köpt plats på prinsläktaren.
"Sixten" - Såsåsåså enkel hem.
"Sjögren" - Ja, du kan ju behålla lönen men kom inte tillbaka till Örebro och säg inte något till någon. Jag vill ju inte framstå som korkad.

Klart!
Örebro KCMarten
2012-05-08 15:27
Jag håller helt med om Berger.

Oavsett om han har fått klartecken efter sin sjukdom så visar han att det finns sviter efter den. Lojal som han är gör han sitt bästa i alla fall. Det är tränarens uppgift att ta hand om sparkapitalet hos spelarna och inte ta ut sjuka/skadade spelare. Fast sånt har ju inte bekymrat Sixten förr..

Jag hoppas att Berger får blomma ut i lugn och ro utan press, för den killen kan bli hur bra som helst.

Berger! Ta det lugnt nu och läk ihop och kom sedan tillbaka och dominera mittfältet som vi vet att du kan !!
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
2012-05-08 15:17
@Godzilla Hårddisksson:

Men kör honom som ytterback nästa match tack
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-08 15:09
widemarsh: sjukdomen satte sig främst i passningsfoten..

Men skämt åsido tycker jag vi borde ha tålamod med Berger. Han kan bli riktigt, riktigt bra. Hans crossbollar påminner om en viss Micke Steen.
Att passningsspelet inte riktigt sitter nu lär ha att göra med det mentala planet, precis som för hela laget. Vi måste få in självförtroendet igen. Gärna genom en tvåsiffrig seger mot Peking. Och angående Astrit: han är inte poppis bland IFK-supportrarna. Rätt glad att han är inte kvar om jag ska vara ärlig.
2012-05-08 15:05
Man skulle kunna ha OT tråden också ;0)
2012-05-08 15:04
Jag har alltid funderat på om det rent tekniskt går att skapa två trådar här inne. DÅ skulle man kunna ha "Fotbollstråden" samt "Kritiktråden" osså väljer man i vilken tråd man vill befinna sig för tillfället och läsa/skriva. ;0)

Om någon försöker bespotta folk i fotbollstråden så lyfter admin omgående över det inlägget till gnälltråden och tvärt om ;0)
Örebro moonshiners
2012-05-08 14:48
@widemarsh:

Bättre intrig än dom flesta såpor som går på teve
Örebro moonshiners
2012-05-08 14:47
@Saywee:

Kan bara hålla med om att klubben sköts allt för dåligt och ingen verkar bry sej
Örebro moonshiners
2012-05-08 14:44
@Saywee:

Det blir ju en svår diskussion när du inte delger all din information men samtidigt verkar tycka att vi ska ta hänsyn till det vi inte vet?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-08 14:44
Saywee: Lustigt förresten att du tar efter "hemliga klubben" ÖSK och vägrar kommunicera med oss fans!
Örebro moonshiners
2012-05-08 14:43
Örebro widemarsh
2012-05-08 14:41
Saywee// Menar du att Sixten spelar med en spelare han vet är sjuk, eller att ÖSKs läkare ljuger för Sixten och säger att han är frisk fast han inte är det? Berger känner väl för övrigt själv om han mår tillräckligt bra för att spela? Är ju bara att säga till om man är sjuk?

Konstig sjukdom som påverkar passningsspelet men inte konditionen.
AIK Saywee
2012-05-08 14:39
moonshiners,

Välkommen först och främst, vilket kul nic du hittat på

Det konstiga är att den hemliga klubben inte kan kommunicera, då kan det blir så här !!!
AIK Saywee
2012-05-08 14:37
ÖSK Fans, jag förstår att jag är irriterande, jag vet ingenting om vad som händer i framtiden, men det som har hänt, har hänt och är omöjligt att ändra på.

Jag får alltid så mycket skit om det jag försöker förmedla, typ hundkyrkogården/BA´s matta, alla tyckte att jag skulle lägga ned mitt tjat, men nu diskuteras det ganska livligt ibland flera skribenter.

Jag vet en hel del, men troligtvis inte allra mest!

Det kanske är bättre om jag skriver med "munkavle", hur fan det nu skall gå till?

Sedan är det ju så att jag bryr mig mycket mer om Emil Berger´s hälsa än ÖSK!
Örebro moonshiners
2012-05-08 14:30
Saywee
Jag läser härinne ofta. Flera ggr varje dag och gillar oftast det du skriver och tycker att du håller igång detta forum

MEN (som tony irwing skulle sagt) det som blir lite konstigt är att när du flera ggr skriver att du har info bakom kulisserna att du har viss information som andra inte har, så måste du ju förstå att vi andra inte vet något om denna information.

Ta Berger som exempel. Förstår dom som klagar på karn. Han har inte gjort många glada på fotbollsplan.
Och då vi inte har din information och du inte vill delge oss den så går vi på det som vi ser han prestera på plan. Är det så konstigt?
Örebro ÖSK Fans
2012-05-08 14:29
Saywee

Du säger att du alltid vet så mycket, men du skriver aldrig ut det på forumet? varför?

Är väll bättre att saker och ting kommer fram!!!!

Eller är du för stolt och vill känna någon slags "jag vet mest känsla"?

AIK Saywee
2012-05-08 14:08
EMIL BERGER,
eller alla som önskar honom lycka till i framtiden !!!

Jag har fått ytterligare info bakom kulisserna om att det inte står rätt till och är faktiskt riktigt bekymrad.

Varför i helvete fungerar inte dialogen mellan kvacksalvare och mumintroll !!!

Jag har mycket erfarenhet av körtelfeber och vet att jag tjatar och hånas för detta, men jag bryr mig faktiskt om Emil Berger, så är det bara!

Emil har blivit totalt nedgjord och hånad av flera svartvita skribenter, fy fan vad dåligt.

Ge honom en chans att bli frisk, typ till hösten eller lägg ned era förbaskade dåliga kommentarer!

Jag är riktigt förbannad, för det som Emil presterar på plan är just tecken på efterverkningar eller heter det biverkningar?

Emil sköt om dig, bli frisk och må bättre, det är det enda jag önskar dig och dina närmaste!

Emil Berger, lev livet :)
Örebro ernot
2012-05-08 13:59
@Mattias69:

hehe mm, tror tom han har hus med sin fru i Karlskoga, hon kommer därifrån! Hade ju vart perfekt!
Örebro Mattias69
2012-05-08 13:55
Saywee// Det är väl det enda som är säkert när det gäller ÖSK. Vi kan inte hamna mer än sist i tabellen och det kan inte bli så mycket värre. Enda trösten i all bedrövelse är att vi åtminstone inte blivit utspelade och släppt in 7 mål i en och samma match.
AIK Saywee
2012-05-08 13:40
Mattias69, då är vi i alla fall två som fortfarande lider lite av saknaden av två mycket duktiga spelare.

Men, vi måste se framåt ...

.. det kan väl inte blir värre?
Örebro Mattias69
2012-05-08 13:30
@Saywee:

Jag saknar Almebäcks speed och överlägsenhet gentemot anfallarna samt Bedoyas inställning och krav på sig själv att alltid göra sitt yttersta.
Örebro Mattias69
2012-05-08 13:28
Det var ju synd....alltid kul att drömma lite och med tanke på att det bara är 9 mil mellan Örebro och Gullspång så hade ju ÖSK varit ett tänkbart alternativ om man väger in det familjära.
AIK Saywee
2012-05-08 13:04
Grahn blir bättre än Gerzic och Alven jiddrade för mycket, Porokara var lite "ojämn".

MEN, Almebäck och Bedoya, det var lirare vill jag lova.

Nordback kämpade alltid för klubben, alltid.
Örebro Mattias69
2012-05-08 12:48
@Jaegarn:

Öhh....av dessa saknar jag bara Almebäck och Bedoya. Eller tänker du på hur de var när de var som bäst?
AIK Saywee
2012-05-08 12:46
Heja SPORT, nu börjar vi jobba, alla tillsammans, för att förbli ett allsvenskt lag!

Några har bra betalt för att göra jobbet och andra betalar mycket för att göra jobbet.

Jobba, ÖSK, jobba, jobba, jobba ...
AIK Saywee
2012-05-08 12:42
@ÖSK Fans:

Instämmer till 100 % fast förstår att några är oroade !!!
Örebro mupptubb
2012-05-08 12:41
@Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!):

ang det att spelare inte snackar med varandra / medd tränaren så ljuger han då ja pratat med spelare personligen som sagt detta..
Örebro Grohl
2012-05-08 11:56
Samuelsson och Wiktorsson måste få flera rejäla chanser nu, det såg lovande ut igår! Risken med att bedriva en kampanj om det dock är att Sixten kanske hör talas om det och bestämmer sig för motsatsen.
2012-05-08 11:42
@*Mackan*:

I ganska hög grad anser jag Sjögren får ta på sig den missade målsättningen i fjol. Sumpade Astrit Ajdarevic. Hade skrivit för korta kontrakt alternativt inte tagit tag i kontraksfrågan i tidigare samt hade synkat kontrakten så jävla illa att nästan alla nyckelspelares kontrakt gick ut samtidigt. Det är oomtvistat att detta ledde till turbulens i truppen och med spelare som mer hade sina privata intressen i fokus än klubbens.

Jag påstår inte att det var hela orsaken men den bidrog en hel del.

Man är ganska enögd om man projicerar allt misslyckande på en person. Sedan kan det finnas saker som talar för att det är enklast att ändra där eftersom ideliga förluster kan göra att spelare tappar förtroendet för tränaren och att man måste få in en röst spelarna har respekt för.

Att vissa Albaner föraktar Sixten beror förmodligen på att han inte höjer deras marknadsvärde på bänken. Deras kontrakt är i utgående och att inte platsa i ett jumbolag i Sverige är ingen höjdare att ha i sitt CV.

Så även jag kan anse att vi kanske når en gräns där vi måste göra något även på tränarsidan. Men jag tycker ändå att vi ska ha is i magen tre matcher till. Jag tror det sedan avgör saken förutsatt att inte klubben har några spelare på gång i rockärmen som kan hjälpa till att vända skutan.

Matchen mot Kalmar igår gav, trots förlusten, vissa positiva vibbar. Jag tycker det är jätteviktigt att Degeforskillarna får starta kommande match. Jag tror de kan i viss mån vara stämningshöjare. En annan lösning är också att förstärka tränarstaben. Ett problem här tror jag
dock är Sixtens ovilja att ta in andras synpunkter än från dem som han själv valt.

Men även om vi byter tränare men inte organiserar om uppåt så är risken ganska stor att nästa tränare också kommer sitta i samma sits om ett par säsonger. Och det handlar inte enbart om att ersätta vissa utan också att ändra arbetsmodell ganska radikalt. Att få kortare beslutvägar och högre mandat hos sportchef och tränare tex vid rekrytering.

Walker fick sparken, ja, men han hade verkligen inte ett allsvenskt spelarmaterial tilldelat från Sjögren han heller.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-05-08 11:41
Samuelsson kommer att bli min nya hjälte! Spela laget enligt följande...

------------------Tomer
Berger-Wickström-Wicktorsson-Samuel
--------------Grahn-Saeid
----Astvald------William--------Alimi
----------------Samuelsson

William är en av få som kan låsa fast bollen offensivt. Kan också gå i djupled och kommer alltid att vara i straffområdet vid inlägg.
Grahn och Saeid vill båda ha boll och kan behandla den.
Astvald går i djupled och breddar. Alimi går in i plan och är spelbar i djupled centralt.
Samuelsson är ensam forward. Sprider engergi och kan skarva på både djupledspringande Astvald och William.

Byten skulle bli Valdet och Ibrahim på Astvalds kant, förutsatt att övriga spelare hjälper till med defensiven där.

Kalle byts med Alimi.

Kör sönder Parken nu!!!!
Annons: