/fotboll/osk/forum/2816.aspx/fotboll/osk/forum/2816.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-04-30 18:05
Minatankar, läste bara spontant, men vi kommer att byta många spelare vare år och vilka som spelar i ÖSK´s guldlag 2015 är omöjligt att veta!!!

Men klubben i mitt hjärta måste bli mycket proffsigare, det gäller i många ageranden och många aktörer, köp och sälj av spelare som fungerar tillsammans med de tränare man har och att man är mera överens.

ÖSK är ju en enda jädra röra, är det ingen som vill se detta? ELLER !

Jag är ingen nöjd optimist som hoppas att allt skall ordna sig om man blundar.

Fy för den lede vad trött jag är på årets Allsvenska inledning för alla de giganter som köptes och skulle tränas in utan mål i sikte.

Loggar ut innan jag blir riktigt förbannad .....
AIK Saywee
2012-04-30 17:55
Jag är ganska optimistisk och Kalle är (kanske?) ganska pessimistisk, men realistiskt sett tänker vi ganska lika och känner till oerhört mycket mer än vi vågar älta på detta forum ...

.... så är det bara !!!

Det enda vi önskar är att få uppleva ett GULD med ÖSK :)

Är det svårt att förstå .....?

Något stort måste hända ganska snart, annars lägger jag ned totalt, till mångas glädje ....

Heja SPORT, jag orkar snart inte skriva mer ... det är så förnedrande med alla hån, och vad skall jag svara ?
Örebro Dannieboy
2012-04-30 17:51
Oj vikket liv det var här :)... Kan säga att Grahn blev hemskickad från finlandslägret också. Klubbledningen är vad den alltid vart, okompetenta , falska , Och spottar på oss supporters, Det hoppas jag alla förstår här inne.. Ska jag vara ärlig så är det inget roligt att vara ösk supporter när man har en ledning som spottar på oss.. och ljuger. Om nu ledningen och övriga i klubben värnar om oss supportrar så kanske vi borde vända dom ryggen och bojkotta matcherna, vilket liv det skulle vara på behrn då utan Kubanerna. Jag vet att det känns fel och det är rätt, Men vi har även en tränare som inte kan komma och prata med supporters efter förlusten mot Sundsvall. Om inte knappt spelarna vill, tränarna vill , eller ledningen vill. Vad är då fan rätt ? tyvärr är hårt mot hårt kanske det ända rätta..
Minatankar
2012-04-30 17:51
Saywee// Detta med guld senast 2015 gillar jag som vision eller målsättning under förutsättning att man bygger upp något som varje år förstärks. Men när de 6-7 bästa slutar samtidigt och det varje år blir väldigt många nya spelare, så får man börja om från början hela tiden. Därför är det enligt min uppfattning inte lättare att vinna 2015 än det var i fjol eller i år.

Det enda jag kan vara optimistiskt inför nu är att truppen innehåller fler unga talanger med hög potential. Om man lyckas behålla dem och inte ramla ur Allsvenskan så kan man säsongen 2014 kanske uppleva att man har byggt upp något. De stora pengarna vid en försäljning kommer dock sällan år 1 för en spelare. Han behöver minst 2-3 år i elitsammanhang för att blomma ut.

Och med stora pengar menar jag minst 15 mkr. Det är min uppfattning att man inte ska sälja den bästa spelaren för under detta belopp som nu har skett. Även om ingen bjuder 15 mkr så är det en duktig spelares värde under 3-5 år. Att ramla ur Allsvenskan kostar betydligt mer än så som alla vet och att få spela i Europa kan också innebära stora intäkter.

Vet att detta är tufft eftersom det finns flera parter; spelare, ny klubb, gammal klubb och agent. Men jag vill se en strategi som ligger i linje med det jag skriver ovan och det har jag inte sett. Därför blir målsättning med guld 2015 allt mer vackra ord och tyvärr allt mer osannolikt hur optimistisk man än är. Men jag får verkligen hoppas att jag har fel.
AIK Saywee
2012-04-30 17:42
Hoppar bara in spontant och tjatar vidare, har inte läst på forum på ett dygn, men vad är det som får mig (och kanske andra) att tro att klubben skall ta ett SM-guld i svensk herrfotboll, just exakt 2015 (VISIONEN), hur planerar man in ett sådant fenomen och vilka av dagens aktörer jobbar för vårt kära ÖSK "då", eller vad skriver man om framtiden, jag menar ju 2015 ...
Örebro Marta (hane)
2012-04-30 17:31
Karl/ Ja kvoteringen lyckades man ju bra med. Och även att hålla allt obekvämt borta.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-04-30 17:21
Marta (hane)//

Vi var ju rätt många som du vet som försökte påverka valberedningen att ta in Tomas Nordahl i styrelsen och styrelsen att göra något åt Sixander.

Svaret vi fick gällande Nordahl gick väl ut på att de ville föryngra styrelsen och något med könskvotering om jag minns rätt? Vad gäller Sixander fick vi inget svar alls. Nej fram med de fyra som gav Sixten nytt kontrakt och se till att de avgår omgående, även om en av dem är Folke. Det är styrelsen som i mina ögon bär största ansvaret till förra årets och årets flopp. Det är även där de sitter som kliar varandras ryggar.
Örebro Trivseltorsten
2012-04-30 17:04
Viktigt nu att få Bamberg, Berisha, Anttonen i spel. Då kan även andra spelare få spela på sina riktiga positioner samt att kvaliteten höjs. Till sommaaren bör även en defensiv mittfältare/jordfräs och kanske två backar värvas in. Nån elak jävel, typ Igor Armas liknande...
Örebro either/or
2012-04-30 16:31
@Marta (hane):

Intressant. Tycker Thomas har rätt i det han säger. Det är ju långt ifrån så att han kräver Sixtens omedelbara avgång. Håller med honom om att det inte bör göras nåt stort innan EM-uppehållet. Men om spelet och resultaten är lika svaga i matcherna som är kvar i vår så bör klubben agera antingen vad gäller spelartruppen eller tränarna i sommar. Och håller helt med honom om att det är enormt viktigt med spelarnas förtroende för Sixten. Saknar en majoritet av spelarna förtroende för tränaren så är läget ohållbart.
Örebro Marta (hane)
2012-04-30 16:09
Nu börjar det blåsa
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-04-30 15:31
Sogen // lägg till... Peder Ståhl, Thomas Andersson, Anders Karlsson, Marino Rahmberg...

Tråkigt att de anställt varandra utan kvalificerade grunder!

Örebro Sogen
2012-04-30 15:19
Det ni kallar kompisgänget, vilka ingår där? Sjögren, Sköldmark, Jan Karlsson????
Postat via SvenskaFans-appen
Minatankar
2012-04-30 15:02
Salt & Peppar & Grohl // För mig handlar allt om kommunikation. I den stund klubbens representanter, dvs ordförande, vd, sportchef och tränare, börjar kommunicera med klubbens supportrar, så blir mycket bättre.

Gömmer man sig bakom stängda dörrar och bara ibland gör något yttrande, och då ofta alldeles för sent, så uppstår ett stort tomrum som ger utrymme för spekulationer, ryktesspridning mm.
Örebro Salt&Peppar
2012-04-30 14:55
Det känns som att den här krisen krockar med Sixtens utveckling som tränare. Han börjar öppna för andra saker och utveckla andra sidor, samtidigt som vi är i brinnande säsong med en ny trupp. Ett tillfälligt tomrum uppstår när Sixten ska lämna det gamla och öppna för det nya. Vilken väg ska vi ta nu ungefär.
Örebro Grohl
2012-04-30 14:27
Jag blir bara trött när jag tänker på ÖSK, inte ett jävla skit händer och ingen pratar om lösningar. Bara allt som är fel. Vänta och se är tydligen lösningen.

Det man inte verkar förstå i ledningen är att den fotbollen vi presterar - och framförallt att ledningen accepterar faktumet att vi gör det - nu skadar ÖSK som varumärke. Sixten hjälpte till att bygga upp ett bra varumärke så länge spelidén var ny och fräsch, men nu skjuts det ner i takt med att vi blir sönderlästa match efter match. Klart som fan att folk tröttnar, det är ju inte kul att se Örebro spela fotboll, och har inte varit det på ett år - men tydligen är det okej nu?

Sixten är en offensiv coach som själv har sagt att han vill ha ett spelförande lag med mycket boll som kan hantera hans 433, är han då verklgen rätt man att leda ett lag som ska kriga i botten? Nej in med en försvarsstrateg!
Hammarby Inspektör Smack
2012-04-30 14:06
Upp med hakan gubbs, mot Gårdarna kan ni inte torska i alla fall.
Örebro lires
2012-04-30 14:00
mr milton. anledningen behöver inte alls nämnas, utan det visar bara på prov på en klubbledning som inte kan ett piss.

har du tur kan du få en kramsida av conjuration. har du inte tur kan du säkert få det ändå.

puss.
Örebro rirobban
2012-04-30 13:59
Jag har också fått hört om Grahn på Finlandslägret. Men det är bara onödigt, som Mr Milton säger, att nämna den korrekta anledningen till att han blev hemskickad.

Att saker inte står rätt till i och inom klubbens organisation förstår nog alla.
2012-04-30 13:54
Mr. Milton // Det är extra känsligt i forumet sedan en tid tillbaka. Vi är några som iaf vill och fortfarande kan föra en "sansad" konversation. Det du också måste förstå är att det är många som säger A, men inte B här... Det är ganska frustrerande i dessa tiden!

Det är upp till oss supportrar att nu sätta press på Styrelsen.

1. Det korta perspektivet är att göra något drastiskt för att hålla oss kvar. Sparka Sixten, värva nya spelare etc.

2. Det långa perspektivet är att få in kvalificerade personer på KOMPISGÄNGETS positioner. (Detta kommer dock bli svårt!)
Minatankar
2012-04-30 13:52
Mr. Milton // Jag håller med dig om att det krävs en mycket större öppenhet från klubbens olika representanter gentemot alla intressenter, t ex supporters.
Samtidigt är det så i alla organisationer att man inte kan lämna ut allt med hänsyn till affärer, förtroenden och respekt för andra människor.

Håller samtidigt med signaturen Sogen att säger man A får man säga B. I annat fall är det oftast bäst att hålla inne med sin information och i så fall ta upp den principiellt, inte med konkreta exempel som bara skapar spekulationer om man nu inte redogör för vad som hänt.

Det är många här som anser att de sitter inne med en sanning oavsett vad vi pratar om. Tyckande och idéer är en sak, men när man gör anspråk på att lämna fakta är det angeläget att man verkligen har underlag och inser vilka effekter man skapar när man lämnar ut känslig information eller sådan man fått i förtroende.

Med andra ord tycker jag du har rätt i sak att klubben kan bli mer öppen och bygga förtroenden med bland annat supporter, men är mer tveksam till att du lämnar ut Grahn. Det finns spelare under åren i de flesta klubbar som varit onyktra, varit med om oegentligheter eller inte har följt gemensamma regler.
De får ta konsekvenserna av sitt handlade utan att det behöver offentliggöras i massmedia.
Och oavsett hur trovärdig en signatur här är ute i "verkliga" livet så får man allt finna sig i att det som skrivs inte alltid behöver vara sanning. Så vad gäller Grahn gör jag inga spekulationer utan vill tro på det klubbledningen sagt till dess de ändrar sin information.

2012-04-30 13:47
Alternativ finns, men jag grämer mig fortfarande att vi var för snåla för att värva Albornoz.

Ingen har kontaktat Mikael Nilsson iaf!
Örebro Mr. Milton
2012-04-30 13:43
Sogen/

Då får jag väl på din uppmaning vara tyst framöver då. Ifrågasätt sedan inte varför forumet sakta är på väg mot sin död när du m. fl. ständigt skapar dålig stäming med utfall mot era supporterkamrater.
Örebro Mr. Milton
2012-04-30 13:40
Sogen/

Vad är det för jävla attityd du har mot mig?

Jag VET att orsaken till att Grahn åkte hem från Finland inte var familjeskäl. Det räcker så! Jag har säker källa. Varför skall jag berätta mer och bränna både min källa och Grahn m.fl.? Jag trodde detta redan varit uppe för diskussion då jag sällan besöker detta forum där påhopp ständigt förekommer när en sansad diskussion försöker föras. Hade jag vetat att detta inte var känt skulle jag tagit ett annat exempel.

Det jag är ute efter är klubbledningens sätt att föra oss supporters bakom ljuset och jag ifrågasatte hur klubben egentligen mår.
2012-04-30 13:24
Vi är i toppen bland aktiva forum här på SvenskaFans... Både när det går bra som när det går dåligt.

Det borde enligt mig vara ett mått på intresset och potentialen som finns i Örebro.

Att klubben inte lyckas bygga upp intresset i staden, attrahera media att skriva om ÖSK eller att ens få nya spelare att signa kontrakt eller gamla att förnya - beror på inkompetens.

Sitter och kollar på "Flyers vs Rangers Road to winter classic". Där snackar vi att profilera hjältar!
Örebro Sogen
2012-04-30 13:17
Milton Berätta konkret eller var tyst, antingen vet du nåt och då berättar du eller så vill du bara vara Allan ballan och låtsas veta nåt å då öre bara pinsamt
Örebro Andy King
2012-04-30 13:12
Det är något sjukt med ÖSK. Känns inte bra någonstans. ÖSK-Karl hade så rätt så rätt innan säsongen.
Örebro Grohl
2012-04-30 12:55
Får jag se något som liknar ett strukturerat spel mot Djurgårn på torsdag så lovar jag att inte skrika om Sixtens avgång. Ser det ut som tidigar måste han fan bort
Örebro Mr. Milton
2012-04-30 12:47
Det spelar egentligen ingen roll och det är inte sakfrågan som är intressant utan att han faktiskt blev hemskickad men att ledningen aktivt gick ut och ljög och angav familjeskäl som orsaken. Det tycker jag visar på dåligt ledarskap.
Örebro kubajonte
2012-04-30 12:44
Hemskickad ? Ljuga ? , vad vet du som inte vi andra vet ?
Örebro Sogen
2012-04-30 12:37
blir hemskickad?
Annons: