/fotboll/osk/forum/2813.aspx/fotboll/osk/forum/2813.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BBanks
2012-04-29 21:35
Jag tror inte heller på att byta tränare, dock tror jag på att byta ut Sjögren.
Örebro Bempa no:10
2012-04-29 21:34
Styrelsen ta ert jäkla ansvar och agera NNUU värva tillbaka Per J o Barsom NNNUUU
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro KCMarten
2012-04-29 21:32
Byt ut Sjögren..

I övrigt håller jag med *Mackan* i allt han skrivit.
Örebro ernot
2012-04-29 21:20
Sjögren tror inte på att byta tränare!
Örebro ÖSK Fans
2012-04-29 20:59
Tony Gustafsson...tydligen ska han vara ass för USA damerna under os

Tror det är en väldigt bra tränare!
Örebro kenya
2012-04-29 20:57
Efter lite distans till matchen ska jag försöka mig på ett inte allt för känsloladdat inlägg. Jag vill ta upp två delar. Det ena är tränaren och det andra är spelarna.

Sixten
Jag har länge/alltid försvarat Sixten. Efter att fått upplevt 2010 med ett fröjdig anfallsfotboll med vasst kantspel och ett stabilt försvarsspel så kunde man inte annat än att hylla vår tränare. Att det tog någon säsong innan spelet satte sig får man förvänta sig i en klubb där 4-4-2 har varit lika självklart som Kronblom. Han skolade om Wowwen och Antonnen till ytterbackar, båda blev farliga vapen framåt och stod för en mängd poäng under säsongen 2010. Han lyckades med värvnngar som Porokara, Bedoya och Almebäck (vet att det inte enbart är Sixtens jobb) och tog dessa spelar från "nobodys" till landslagsspelare. Ger Marcus Astvald ett stort förtroende och ger oss hopp om våra egna talanger efter en riktigt fin säsong från den unga yttern. Nostalgi kanske men detta är endast två år sen!

I dagsläget så börjar jag dock luta åt att det är dags att säga adjö till herr Boström. Jag tror fortfarande innerst inne att det kunde blivit riktigt bra även förra säsongen om det inte vore för skadorna och spelarförlusterna samt givetvis de usla/sena värvningarna. Men den storyn orkar jag inte dra igen...
Jag började smått tvivla när han gick ifrån sitt 4-3-3 och börja exprimentera. Vissa här blev glada över att han inte var så envis och körde samma sak match in och match ut. Själv så anade jag att han började tvivla på sig själv. Förluststämpeln sitter i pannan på honom efter en rad tråkiga resultat och trots att han försöker så kan han inte tvätta borta den. Jag tror detta smittar av sig på spelarna och jag tror att det är dags för en ny röst i omklädningsrummet.

Spelarna
De spelare vi har idag håller inte för mycket annat än för en placering på den undre halvan av tabellen. Efter en femtedel avklarad så tycker jag endast att tre spelare förtjänar ett godkänt betyg. Dessa är Tomer, Moe och William. Vår backlinje är instabil och jag tycker endast två av dessa spelar där de ska (Wowwen och Wikström). Mittfältet kändes intressant på försäsongen men den enda spelaren som får kvittera ut ett godkänt betyg är Moe som jag absolut inte hade några förväntningar på. Grahn har gjort ett par bra matcher men har inte blivit den pådrivare man hoppats på. Berger tänker jag inte ens kommentera efter de två senaste matcherna. Offensivt så har vår stora stjärna Rama varit helt under isen och jag undrar vad som försegår i den mannens skalle just nu. Astvald har gjort det okej men är alldelles för förutsägbar . William Attack har vaknat från de döda och vi får nog sätta ett stort hopp till honom för att den här säsongen ska bära någonstans.

Det är lätt att älska en vinnare men man måste vara stark för att älska en förlorare som Birro nyss förklarade så vackert i Club Calcio. Jag kommer fortsätta gå på matcherna och stötta detta lag men jag är ärligt talat rädd för vad som komma skall.
Örebro svartvitseger!
2012-04-29 20:57
Rolond Nilsson komentar Böhever man inte säga på han
Örebro either/or
2012-04-29 20:50
Ni som vill sparka Sixten nu, vem vill ni ska ersätta honom? Det finns ju tyvärr inte så många meriterade tränare som är tillgängliga att ta över mitt under säsong.

(Ställer inte denna fråga provokativt utan för att jag är intresserad av att höra era åsikter)
Örebro ÖSK Fans
2012-04-29 20:40
det första som bör göras är att skippa 4-3-3 och börja spela 4-4-2..Vi måste börja spela rakare och få mer folk med i anfallen!
Örebro zxcv
2012-04-29 20:34
Jag har varit bitter på Sixtens spelidé och matchcoaching i över ett år nu.
Tyvärr är vi sönderlästa sedan länge och jag kan inte förstå att ingenting görs då det är uppenbart att det är en barnlek att slå ÖSK.
Alla tränare i serien vet hur man neutraliserar ÖSKs anfallspel och vilka ytor man ska utnyttja.

4-3-3 kräver att vi är spelförande och säkra bakåt.
Snälla, påminn mig när det var senast.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-04-29 20:26
Åk till Trängen och sno tillbaka Per Johansson! Hade absolut tagit en plats i startelvan.
Örebro ÖSK Fans
2012-04-29 20:25
Saywee

Mår han inte bra ska han väll för fan inte spela, han skämmer ju ut sig!!!!
Örebroar'n
2012-04-29 20:20
Detta är till styrelsen: Skäms för fan! Det är så jäkla pinsamt dåligt så man spyr!
Örebro svartvitseger!
2012-04-29 20:07
Hallåååå kom igen nu för fan Sixten ska avgå vågar han inte ens komma fram och prata med oss eftermatchen sant att reda ut lite saker med Wikström Och mossnader ett så kallat "kvartsamtal" hade vi om nån undrar va som sagt på det och varför jag tycker Sixten ska avgå kan gärna pm:à mig
Oddevold *Mackan*
2012-04-29 20:05
Nåväl, jag orkar inte skriva här mer. Det är för sorgligt att konstatera att Sixten leder oss raka vägen mot helvetet (läs: Superettan). Jag tar ett break fram till på torsdag då det är dags för ytterligare en förlu... f´låt match.
Oddevold *Mackan*
2012-04-29 20:00
Jag accepterar inte läget att vi ligger sist i tabellen. Att vi är segerlösa i år, att vi spelar en långsam skitfotboll (min subjektiva åsikt), att vi har en seger på femton allsvenska matcher, att vi har en coach som gör totalt galna byten, att vi har vänt en match på 4½ år med denne coach.

De som valde att förlänga med Sixten borde omedelbart ställa sina platser till förfogande och hur man kan få fortsatt träna när man missar målsättningen med nio platser (3:a skulle vi bli, vi blev tolva) är helt galet.

Sixten har själv bevakat Eidur, Wiktorsson, Samuelsson och velat värvat dom. De får inte spela. Han ställer i stället upp med spelare på fel positioner (Hagge, Wirtanen, Alimi bara i dagens match t.ex). Han är inte flexibel över huvud taget och för mig har hans prestige (4-3-3 in absurdum, Wiktorssons position, använda alla byten) tagit överhanden.

Tror du på allvar att det var realistiskt för ÖSK att värva Pontus Farnerud?!?!
Örebro Bulten i Boo
2012-04-29 19:54
@deportivista:

Bra!!
Örebro deportivista
2012-04-29 19:51
Till de som tror att SIXTEN är anledningen...

- var det Sixten eller spelarna som skänkte bort 2 mål idag?
- var det Sixten eller domaren som INTE blåste straff till ÖSK idag?
- var det Sixten eller spelarinvest har bestämde exakt vilka spelare han VILLE ha, dvs 20-åringar från närområdet (=låg lön, men möjliga talanger) och inte Leo Messi (eller, ett mer realistiskt exempel, t ex Pontus Farnerud)?
- var det Sixten eller slumpen som gjorde att 3 av de 5 mest rutinerade offensiva krafterna i truppen (Haddad, Bamberg, Astvald) är skadade?

Trots min omedelbara besvikelse (peta Berger! värva backar! etc) så tror jag ändå att långsiktighet är ÖSK:s bästa sätt att bygga ett lag. Eftersom ÖSK har valt att ha Sixten som del av den långsiktigheten, så acceptarar jag läget.

Så, komigennu! Nästa match, och nästa, och nästa går vi och ger laget 100% stöd OAVSETT om de ligger under med 0-5 efter en kvart!
Örebro either/or
2012-04-29 19:44
Åååååh vad tungt...Jag försökte vara optimistisk innan match och kände mig faktiskt inte så orolig för att årets ÖSK ska behöva hamna i riktiga botten i år, men SÅ HÄR illa som det såg ut idag hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Inte mot GIF Sundsvall...Det är alldeles för många som underpresterar så grovt och alldeles för många individuella misstag. De två första målen ger vi ju till GIF utan att de ens behöver anstränga sig. Fasen, jag känner starkt för killarna i det här laget och tror egentligen att det skulle kunna bli riktigt bra. Finns så många spelare som har så mycket boll i sig. Framför allt de unga grabbarna. Men just nu så funkar nästan ingenting. Extremt rutinerade Haginge, Wikström och Wowoah skapar inte diirekt nån trygghet i de bakre regionerna och förväntade nyckelspelare som Berger och Rama är totalt under isen. Sixten sparken? Tycker fortfarande man ska vänta några omgångar, men det är klart, flera stycken liknande prestationer som detta gör det ju allt svårare för ledningen klubben att inte agera...
Örebro Bulten i Boo
2012-04-29 19:42
@Mattias69:

Möjligen. Men blev de inte tvångsnedflyttade året efter att de åkte ur? Örgryte är för övrigt det enda lag i Sverige som avancerat två divisioner från en säsong till den andra...
Örebro Mattias69
2012-04-29 19:36
@Bulten i Boo:

Rätt så intressant läsning det där. Av de 14 lag som finns med i den tabellen spelar 6 av dessa inte i allsvenskan längre.
Örebro lires
2012-04-29 19:34
det är bara saeid och william som kan kalla sig fotbollsspelare. resten är bara pinsamma. fy fan vad lack jag blir. överbetalda ruttna åsnor är dom.

tränaren är ju usel också. sämst av alla.

glöm inte bort att krama mig. :)
Örebro Mattias69
2012-04-29 19:31
@Bulten i Boo:

Gjorde inte Örgryte en sån resa också?
Örebro Miroslav kuba
2012-04-29 19:14
Snälla Någon gör Något!! Jag tror inte denna någon heter Sixten!!
Örebro starkmat
2012-04-29 18:52
Tror inte ens Harry Redknapp kan fixa det här.
AIK Saywee
2012-04-29 18:52
Berger mår inte bra, körtelfeber är inte att leka med
Barsom har jag nästan alltid önskat tillbaka
Berra behövs kanske också
Boström fortsätter laborera
Behrn Arena har konstigt gräs
AIK Saywee
2012-04-29 18:46
Finnish Sixten finished ?
Örebro Bulten i Boo
2012-04-29 18:38
@Grohl:

Ggrohl// Ojoj, var du inte på Vallen och lyssnade på hur klagosångerna lät när det då begav sig?
Örebro Bulten i Boo
2012-04-29 18:35
@malge:

Absolut! Assyriska kopierade ju det 2005-2006
Örebro Hlynur
2012-04-29 18:34
Förlust mot båda nykomlingarna är INTE OK!
Annons: