/fotboll/osk/forum/2796.aspx/fotboll/osk/forum/2796.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D´Artagnan
2012-05-03 22:59
Smajl // Ett sjunkande skett behöver länspumpas och repareras. Dåliga delar bytas ut. Har kapten styrt skutan på grund, byt kapten.
Örebro Purre77
2012-05-03 22:58
Det är INTE Sixtens fel detta. Inse att vi saknar minst fem-sex startspelare så kanske man kan fatta att det är tungt just nu!?!

Självklart har tveksamheter begåtts. Vi borde helt klart ha värvat in en stabil defensiv mittfältare och en försvarsspelare av klass. Men att klaga på Sixten hjälper föga. Finländaren har mitt stöd!

Alltid svartvit - i vått och torrt! Många som hugger friskt nu, klart att man är frustrerad, men det lönar sig inte att leta syndabockar bakåt i historien. Kom ner och stöd laget och titta framåt istället. Det kommer jag att göra.

Matcherna mot Gefle och Syrianska innan EM-uppehållet kommer bli grymt viktiga. Förhoppningsvis har vi tillbaka i allafall Bamberg och Berisha då.
Örebro either/or
2012-05-03 22:54
Med tanke på förutsättningarna med alla skador och det lag vi ställde på benen idag så gör vi en bra första halvlek. Klart fall framåt. Kontrollerat försvarsspel och vi skapar fler chanser än DIF. Sen börjar andra halvlek katastrofalt med DIF:s kvittering och Saeids korkade utvisning. Kasta inte för mycket skit på Mohammed för hans utvisning dock. Killen är 21 år och har fått ta (för) stort ansvar direkt i allsvenskan, och oftast gjort det fullt godkänt. Här lyste dock hans orutin igenom och en helt korrekt utvisning. Han kommer bli väidgt värdefull för ÖSK på sikt dock. Andra målet är ju helt och hållet en grov försvarsmiss av Rama och Chenchinski. Hade inte DIF kvitterat så snabbt och ÖSK åkt på utvisningen hade matchen kunnat få en helt annat utveckling. Vill också säga att jag tycker en del av påhoppen här på spelare, varav vissa bara är i 20-års åldern, är direkt obehagliga! Snacka om att knäcka en kille om han av misstag skulle gå in här och läsa. Men det kanske de som skriver sånt inte bryr sig om. De vill bara får ur sig sitt hat...Jag försvarar ofta Sixten, men släng hellre all skit i världen på honom en ung kille som säkert ger sitt yttersta men kanske ännu inte har rutinen som krävs på allsvensk nivå.
Örebro D´Artagnan
2012-05-03 22:54
kubajonte // Ynkligt att du vill skylla förlusten på en av de yngsta och mest oerfarna spelarna.
Nej, stig fram Ni som spelat länge i AS och Ni som leder laget och ta ert ansvar.
Örebro Lekiller
2012-05-03 22:44
smajl/ Så sant så och man kommer ju stå där å hoppas nästa match som vanligt. Men samtidigt måste man få visa på sitt missnöje. Är fan inte kul att behöva gå å må dåligt över laget i sitt hjärta hela tiden.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Smajl
2012-05-03 22:19
Vi måste ge vårat älskade ÖSK stöd även när det blåser kallt. Nu när våran backlinje läcker som titanics skrov. Så får vi fans bli det extra försvaret och skrämma skiten ur alla motståndare som närmar sig vårat mål. Kriget har bara börjat och generalerna behöver oss soldater och supportar för att försvara våran borg mot motståndarna som försöker bräcka oss. Då kan vi inte svika sixten nu när han behöver oss som mest. Det var ingen som klagade när det gick bra, starka klubbar reser sig när det är som tuffast. Låt oss Ösk-älskare lyfta upp klubben till en acceptabel nivå och ta tillbaka våran stolthet.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-03 22:18
Fattar inte snacket om att ge Sixten tid fram till EM-uppehållet, varför slänga bort poäng vi kanske skulle få med en ny röst? Sedan då, om vi slår Syrianska hemma före uppehållet, skall Sixten få vara kvar då?

Ju snabbare styrelsen agerar (låter som ett skämt), desto bättre, men se nu till att ta med Sjögren/Sköldmark och Mosander samtidigt. De fyra som röstade för Sixtens förlängning borde avgå ur styrelsen redan ikväll.
Örebro Klackspark_60
2012-05-03 22:06
7 poäng av 45 möjliga på 15 allsvenska omgångarna från i höstas räknat
1 seger 4 oavgjorda 10 förluster .....
Vilken trend det är ......
AGERA NU !!!!!!
Örebro kubajonte
2012-05-03 22:04
D´Artagnan // inte bara men utan tvekan ska han ta på sig denna förlust mest av alla det är det ingen tvekan om , anser du annat kan du fundera över dina egna s..k. bedömningar
Örebro D´Artagnan
2012-05-03 22:02
kubajonte // Tycker Du verkligen att förlusten bara är Said fel. Då gör du skitruttna bedömningar.
Örebro kubajonte
2012-05-03 21:58
ÖSK-Karl (2 år till åt skogen) // håller med att Grahn gärna får mogna till snabbare en kvickt men att han får ett kort en sån jävla match kan jag gott förstå , hade jag själv varit spelare denna match hade jag fan tvåfotat Said inne i omkläddningsrummet efter hans 1 minuts meltdown , nä Said ska ta på sig denna match helt och hållet med sin extremt onödiga utvisning, vi vet att du är starkt anti grahn redan men ska du gnälla får det fan vara på goda grunder.
2012-05-03 21:55
Kubajonte//

Jag kan köpa att en ungtupp gör något överilat, men inte att Grahn match efter match drar på sig en varning.

ÖSK Fans/
Vad jag egentligen menar är att Sjögren borde värvat smartare för pengarna Grahn kostade.
Örebro Conjuration
2012-05-03 21:54
Vansinnes tackling av Grahn, han gillar att plocka på sig kort. Valdet Rama, förvånande svag bakåt. Tycker att fotbollsfilosofin är hönsgård. Förstår ej på er som fortfarande tycker att ÖSK spelar en attraktiv fotboll.

Grejen är att man måste börja vinna matcher för att vara kvar i AS, det finns inga givna 3 poängare, vi kan inte lita på andra klubbar att de ska gå dåligt utan vi måste själva göra en uppryckning.

Dålig insats, dålig fotboll, laget ser tafatt ut, få ljusglimtar överlag men kul att Wiktorsson fick komma in. Har ingen lösning om hur vi vänder steken.
Örebro Valderinho (Avgå Sjögren)
2012-05-03 21:52
Byt ut konstgräset fort som fan när vi ändå är i farten. Annars kommer jag rycka upp det själv om inget görs..ironi*
2012-05-03 21:50
Valderinho (Avgå Sjögren) 21:35//

Ja, det är för sorgligt, de har trampat och sparkat på klubben man älskat sedan barnsben. Tur man sedan länge varit mentalt förberedd på detta moras. Bekymret är väl att de inte kommer släppa in någon stark man som kan ändra på allt som behöver ändras.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-05-03 21:50
"Men kanske har klubbarna generellt blivit duktigare på att utnyttja sina resurser under det senaste året. Om det nu är så och om utvecklingen fortsätter i den riktningen så kommer de klubbar som inte genererar tillräckligt mycket egna intäkter från matchdag och marknadsaktiviteter att få det svårare att försvara sina allsvenska positioner."
Örebro ÖSK Fans
2012-05-03 21:45
ÖSK Karl

Bättre att Grahn spelar var 4e match än att ha spelare som Anttonen, Bamberg och Haddad som Aldrig är med =)
Örebro Sunnanlid
2012-05-03 21:45
@kenya:

Får ju hoppas på nåt sånt. Är så jävla bekymrad nu.
2012-05-03 21:44
Enda som är positivt är att vi ännu inte mött Gefle och Syrianska.
Min spåkula säger att vi kommer hamna på kvalplats..
Örebro kubajonte
ÖSK-Karl (2 år till åt skogen) // Ursäkta vi har en spelare som fixar utvninsning på mindre än en minut men du gnäller över Grahn i detta sammanhang ? enögd ?
Örebro D´Artagnan
KONTRA REVOLUTION, Spelarstrejk och ny ledning är det som kan rädda ÖSK. Som en övergångslösning tycker jag ett spelarråd kan ta över och utse en tillfällig tränarlösning som finns tillänglig inom ÖSK. Så får någon i ledningen snacka med Baxter, Rolle eller i nödfall Hammar.
Benny Böckling(Bort med Sixten fort som fan!)
2012-05-03 21:43
2000 mot Kalmar??
Örebro kenya
2012-05-03 21:43
Sunnalid/Åtvid kan rasa. GAIS tror jag inte mycket på. Tappar de Wanderson så kommer man inte kunna ersätta honom.
Örebro Sunnanlid
2012-05-03 21:39
Finns det nån realistisk chans att vi kan klara oss kvar, borträknat att Syrianska och Gefle är ännu sämre än vi?
2012-05-03 21:37
Att aldrig Grahn kan mogna, han tycker tydligen det är häftigt att dra på sig en varning match efter match. Med tanke på vad han kostade och kostar är det en av ÖSK:s märkligaste värvningar i historien.

Förövrigt finns inte mycket att skriva, görs inget snabbt åt SSSS vaknar klubben upp i SE nästa år.
Örebro kenya
2012-05-03 21:37
10 000 mot Kalmar?
Örebro KCMarten
2012-05-03 21:36
Tack för en grymt bra krönika, Mats Dahlberg.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-05-03 21:36
Fast vad spelar det egentligen för roll hur vi startade 1993. Det är nu det gäller
2012-05-03 21:35
Tysta klubben försöker väl tysta ner och sopa allt under mattan. Men den gubben gick inte. Blir väl dom närmast sörjande på nästa hemmamatch..
Jag vill se handlingskraft en plan. En tilltro som alla strävar efter. Inte 4-3 om Sixten ska vara kvar eller inte av styrelsen. Och ni som rösta "för" kan ju avgå direkt, ni vet vilka ni är. Och Folke borde man avböjt samarbete med direkt när man insåg vartåt det barka, när han sedan förstör kickoffen och inte en jävel vågar säga ifrån, undrar jag vart ledarskapet och handlingskraften är någonstans. Inte i Ösk vartvall..

Hela Ösk är en klubb som håller varandra bakom ryggarna och inte någon, för då hade Sixten eller någon annan fått gå. Utan det är istället dom som säger som det är (Juhlin) som får gå istället. Också Karlsunds tränare Nilsson som blev andretränare kunde Sixten inte hantera utan han vill prompt ha Mosander.
Annars skulle det bli ramaskri på kansliet. Vad gör man, jo man tar den enkla vägen och går Sixten till viljes.
Och såhär håller det på med den ena saken efter den andra, och vems är felet. VD Jan Karlsson? möjligen. Björn Åqvist som inte kunde säga åt Jan Folke att nu får det vara nog med Powerpresentation och annat skit.

Man kan nästan tro att ÖSK är en Cirkus parken Zoo..
Svensk Fotboll FotbollXtra
2012-05-03 21:33
Sixten om matchen idag: "Vi får en dålig start i andra halvlek."
Annons: