/fotboll/osk/forum/2792.aspx/fotboll/osk/forum/2792.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro GreatBlondino
2012-05-05 18:56
Håller med Boldts slutkläm i artikeln att ÖSK måste kommunicera vad man vill..

När Sixten kom med sitt spelsystem trodde jag faktiskt att ÖSK hade bytt kurs både på och utanför planen. En tydlig spelidé, koll på ekonomin, klar värvningsstrategi etc.

Tyvärr trodde jag nog fel. Det verkar bara ha varit flyt att allt klaffade samtidigt.

Personligen har jag länge efterlyst att lokala talanger plockas upp istället för att de försvinner till exempelvis Malmö, samtidigt som ÖSK värvar äldre left overs. Nu tycker jag förvisso att man lyckats bra med att värva unga talanger på sistone men det verkar mest vara slumpen som styrt och inte en uttalad strategi.

Trots att spelsystemet är klart och tydligt så verkar det inte finnas någon koppling till spelartyper som värvas. Ett tydligt exempel på bristen i värvningarna är att man värvar två målvakter där ingen utses till klar förstemålvakt. Eller att man värvar gammel-Grahn samtidigt som man för inte så länge sedan släppte Ajdarevic lättvindigt till Peking.

Att man inte heller kan formulera en tydlig målbild innan säsongen är inget annat än uselt ledarskap.

Jag köper en strategi med att värva ungt, lokalt och ekonomiskt förnuftigt, även om det innebär att man kommer riskera att ramla ner ibland. Men jag köper inte att man inte uttalar någon strategi utan bara tar en match i taget och värvar det som finns och blir över.

Så antingen får man agera offensivt nu och värva tungt och målinriktat i sommar eller tvärtom slå fast och kommunicera en målsättning och strategi som överensstämmer med verkligheten.
AIK Saywee
2012-05-05 18:52
Godzilla, jag tror inte att KFF-matchen blir avgörande, "ÖSK" kör nog bara på mållöst in i framtiden och tror att det ordnar sig på något sätt, OCH, det märkliga är att jag gör likadant själv, tror att det ordnar sig på något sätt, vet bara inte hur, just idag :)

Det tråkiga är att vi måste förlita oss på att andra lag spelar sämre :(

Vad är det som inte händer?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-05 18:45
Kalmar-matchen blir helt avgörande för framtiden. Hoppas och tror att vi inte hamnar i HBK-läge då Syrianska verkar vara usla samtidigt som Åtvid förmodligen redan dansat en sommar.
Örebro D´Artagnan
2012-05-05 18:22
'den Oumbärlige // Vilken ruskig pass han gjorde före KFF 2:a mål
Örebro D´Artagnan
2012-05-05 18:19
Uppseende väckande kommentar till artikel i NA:

Att Sixten har ditt förtroenden kan ju vara sant men när styrelsen röstade om man skulle sparka honom innan matchen mot djurgården så var de 4 för att behålla sixten och 3 för att han skulle få foten! Obs att de var INNAN matchen mot Djurgården. Undra hur styrelsen tänker nu?

Väcker flera frågor:
1. Har styrelsen röstat om Sixten vara i ÖSK?
2. Vem läcker från styrelsen och varför ?
3. Är det samma personer som är för resp. emot som vid förlängningen i sommras?
4. Man är 8 ledamöter i styrelsen. varför röstar bara 7?

AIK Saywee
2012-05-05 17:57
@'den Oumbärlige:

Ja det är ganska typiskt att en enda allsvensk klubb drabbas av elände, hela tiden alltså :(

... men snart vänder det väl, för detta kan inte pågå i all framtid :)
Örebro 'den Oumbärlige
2012-05-05 17:37
Dubbelpost
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro 'den Oumbärlige
2012-05-05 17:31
Så typiskt att Kalmars VM-rutinerade serb är spelklar och i god form mot ÖSK. Hoppade in i 23:e minuten mot Gais och fick fyra plus av Sportbladet.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
2012-05-05 17:30
@widemarsh:

Ja du har rätt. Enda skillnaden mot idag är väl att det är betydligt mer kvar av serien. Men det gäller att lagen ovan inte sticker iväg för mycket så man hamnar i ett Halmstads-läge

AIK Saywee
2012-05-05 16:49
@D´Artagnan:

Spontant tänkt, känns detta som en god idé, eftersom skador och annat elände verkar förfölja endast ÖSK och inga av våra konkurrenter, om jag förstått många inlägg rätt ?!?!

Jag längtar så efter årets första trepoängare och tror att den kommer på måndag :)
Örebro D´Artagnan
2012-05-05 15:16
ÖSK-Boldt// Att inte styrelsen gör något beror troligen på bristande visioner och kompetens (lyssna på Nordahl i NA-TV).
Ytterligare en orsak att styrelsen inte gör något kan vara att då framgår det att man gjort fel tidigare och det är svårt att erkänna.

T ex det här med konstgräset som varit kännt sedan förra hösten. VD tog upp det på vinterns SI möte dör representant för Örebro Porten var närvarande. Först nu är kompletterande utrustning beställd. Snacka om att dra allt i långbänk
Örebro D´Artagnan
2012-05-05 15:05
Saywee// Jag tycker vi behöver en fotbollsmässig kontrarevolution med flera än en anfallare, spelare som visar energi och lite trevligt passningsspel.

Och att tränaren slutar gnälla på spelarna, det är han som placera på plan. Truppen har 19 friska spelare tillgängliga minus en avstängd.
Örebro D´Artagnan
2012-05-05 15:01
Varför inte börja träna på Ekängen eller Karlslund Arena för att slita mindre på spelarna. Ger även en klar markering mot Örebro Porten.
AIK Saywee
2012-05-05 15:00
@Godzilla Hårddisksson:

I detta är vi helt överens, jag hoppas verkligen på ett stort publikstöd och Kubaner som jobbbar hela matchen. Det är faktiskt nu det behövs !!!

Själv, drar jag på mig min Berra-t-shirt vid Kattegatt och hissar den vackra svartvitröda flaggan :)

Kom igen nu SPORT, ge inte upp !
Örebro Dudleys
2012-05-05 14:55
Om vi inte ens går efter Concha nu när han vill till allsvenskan så spyr jag på ledningen.
Oddevold *Mackan*
2012-05-05 14:02
"– Vi måste göra något medan det är tillräckligt mycket kvar av serien, säger Björn Åqvist, ordförande i ÖSK, till Nerikes Allehanda."

"–Vi är tacksamma för vad han gjort för klubben, men nu är vi i ett läge där det är viktigt med ny energi till spelartruppen.

Åqvist om när Walker sparkades.
Örebro D´Artagnan
2012-05-05 13:12
En del ser till de möjligheter man har. Andra gnäller på allehanda omständigheter och på spelarna.
Jämför med tränaren i HeIF:

I matchen mot Gif Sundsvall saknar mästarlaget en hel backlinje. Erik Walhstedt, Joseph Baffo, Walid Atta och Christoffer Andersson saknas.
-Vi tycker att vi har bra täckning där, så vi ska nog ha en kompetent backlinje att ställa på benen mot Sundsvall, säger Conny Karlsson, HIF:s tränare,

Återkommer efter matchenför att följa upp hur bar täckningen var i verkligheten.
Örebro kubajonte
2012-05-05 12:25
apropå nyförvärven hur är skadeläget då , man kunde ju senast läsa att Haddad kunde röra en fotboll utan att hamna på bårhuset. Hur är det med resterande då ? Berisha är starkt välkommen tillbaka så Hagge kan petas ut på kanten igen Bamberg vore skönt om han kunde komma och skapa lite mer lägen från kanten med också
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-05 12:21
Grattis på 30-årsdagen Andreas Haddad!
Örebro widemarsh
2012-05-05 12:20
Ni som pratar om att nya spelare måste in. Tänk på att transferfönstret numer ligger i augusti. ÖSK ska spela 10 omgångar till innan man kan förstärka den truppen vi har idag. Det är bara att hoppas på "nyförvärven" Bamberg, Berisha, Anttonen och Haddad.

Den första augusti kan det vara för sent, det enda man kan ändra innan dess är på ledarsidan.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-05 12:09
Nu tycker jag vi samlar ihop oss och stöttar laget till seger mot Kalmar.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-05 12:01
Björn Ågvist i NA idag:

"Har Sixten Boström styrelsens förtroende?
– Sixten har mitt fulla förtroende, absolut. När det går dåligt för laget är det alltid tränaren som blir ifrågasatt. Samtidigt är det väldigt sällan ett tränarbyte under säsong blir lyckat. Och satsar man långsiktigt med en tränare måste man tänka på att det går upp och ner i vissa perioder. Det är inte konstigare än så."

Sagt av mannen som sparkade Walker, han måste vara väldigt glömsk.
2012-05-05 11:24
J-S E//

Håller med dig om att rensningen måste börja i toppen, därav mitt tjat om SSSS,
styrelsen, Sjögren, Sköldmark och Sixten. Problemet är väl att komma åt styrelsen, övriga är ju anställda och kan sägas upp. Men en ny röst måste in snarast och med det en taktisk ändring som kan rädda oss kvar. Vilken tränare i ett elitlag i världen skulle behålla tränaren efter 15 matcher utan vinst? En tränare som bevisligen heller inte fungerar som matchcoatch då han aldrig lyckas vända ett underläge (undantaget en gång) under alla dessa år?
AIK Saywee
2012-05-05 11:21
@kubajonte:

Jag hade väl iallafall innan ditt inlägg, inte klagat på Sixten denna lördagsmorgon, eller ?

Det väljer du väl själv om du hittar några fel hos honom ....
AIK Saywee
2012-05-05 11:17
J-S E, enligt jocke. är det till och med över 20 spelare som underpresterar, Edit har ändrat.

Alla dessa jädra SSSSSSSS som ständigt underpresterar 2012 (ovh även delar av 2011) ...

Spelare
Sköldmark
Saywee
Styrelsemedlemmar
Sjögren
Supportrar
Sixten
Örebro MrCrowly
2012-05-05 11:13
Berra kanske inte var så bra trotts allt, kanske blev bra insåld till ösk...
Inte ens eran älskling Axén ville ju ha han...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2012-05-05 11:10
@widemarsh:

Säger väl allt, sedan hamnade han i frysboxen och tröttnade på fotboll, inte så märkligt, det märkliga i behandlingen av Berra stod Sixten för som spelade Anttonen och Nordback som mittback med katastrofalt resultat, det kallar jag utfrysning.
Örebro kubajonte
2012-05-05 11:06
Nä men Saywee vad ska rivstarta denna Lördag då med lite mer anti Sixten text. varför är du inte lika kritisk till Sjögren & Sköldmark undrar man
2012-05-05 11:06
@Saywee:

Finns det verkligen 20 spelare tillgängliga?
2012-05-05 11:05

Åqvist uttalar sig (säkert för att någon journalist drog fram honom från under någon sten där han var på väg att åka och fiska).
Annons: