/fotboll/osk/forum/2789.aspx/fotboll/osk/forum/2789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2012-05-06 19:19
Eller ännu bättre, Kristian Haynes från TFF.
Örebro Conjuration
2012-05-06 19:14
Värva Kristian Bergström från Åtvidaberg! Jag skiter i hans ålder!
AIK Saywee
2012-05-06 19:12
Grohl, är du övertygad om att Kushtrim drack sprit ;)

Vad är detta för ett forum egentligen? Verkligen, jag undrar bara enkelt och vet att jag själv är ganska tjatig, men skriver man något tillräckligt många gånger så blir det en sanning, är det ju några som brukar skriva - fast jag har aldrig fattat hur sådant fungerar. Det är bara trams.

Grohl, jag litar på ditt omdöme och att du har sett och upplevt det som vi övriga fans gärna hade sluppit att uppleva under pågående säsong ....

Vad i själva helve*e är det fär fel på 2012 års ÖSK !!!
Örebro Svartvitt forever
2012-05-06 19:09
Från NA: "Sixten Boström säger sig inte ha sett den och vill heller inte kommentera dess budskap. Däremot tycker han generellt sett att klubbens supportrar borde vara mer stöttande.
- Jag tycker att det ligger i ordet "supporter", i dess engelska betydelse, att man stöttar laget. Jag kan ta hur mycket skit som helst, men spelarna behöver stöd i det här läget. De som vill att ÖSK ska spela i allsvenskan, och det tror jag de flesta vill, borde istället sluta upp bakom oss, säger han till NA."

Sixten, om du läser detta: SKÄMMES! Skämmes, att ställa dig och läxa upp supportrarna, när du själv har levererat en (1) seger på 16 allsvenska matcher och inte förmått vänta ett underläge till seger på flera år. Jag känner folk som är arbetslösa men lägger de pengar de har på att stötta laget i sitt hjärta, ÖSK. Det finns inte ett ord av kritik mot spelarna på banderollen, som jag stöder helhjärtat, utan kritiken riktar sig mot dem det bör: styrelsen. Man ser hur klubben man älskar har misskötts å det grövsta och är på väg mot degradering. Att då reagera är i mina ögon verkligen att bry sig och stötta.

Ni verkar vilja ha supportrar som sitter still i båten på väg mot Superettan.

Att projicera sitt eget misslyckande som ledare på spelarna och låtsas som om det främst är de som kritiseras är inget annat än ynkligt. Nu krympte du rejält i mina ögon, Sixten.
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
2012-05-06 19:09
Jag vill inte var för stor moralpredikant men att dagen före träning vara ute och dricka sprit (varför nekades han? Var han överberusad) i den svåra situation klubben befinner sig sticker, som någon nedan skrev, verkligen fansen i ögonen. Det är direkt osmakligt och ytterst illa valt tillfälle och miljö.

Och detta dessutom av en spelare som balanserar mot en plats i startelvan. Han om någon borde lägga all fokus på träning, kost och återhämtning för att ta det steget som behövs för att etablera sig. Hans kontrakt går ut efter denna säsong och han stärker inte sitt värde genom att spela i U21.

Ps - Jämför med Barsoms leverne...

AIK Saywee
2012-05-06 19:04
Fy fan för fotboll, frestar för flera,
för frånvaro från fria fina fotbollsövningar,
fast finnen funderar fortsättningsvis,
får fira finsk framtid :(
Örebro Valderinho (Avgå Sjögren)
2012-05-06 19:01
Jag tror vi fattar Grohl..
Örebro Grohl
2012-05-06 18:58
Örebro Grohl
2012-05-06 18:58
Örebro Grohl
2012-05-06 18:55
Örebro Grohl
Örebro Grohl
AIK Saywee
Grohl, 18:46,

var du där, eller hittar du på, fast jag vill lita på dig ...

.. men jag förstår att den så kallade trivseln, som tvingats på Sixten och hans sköra älvor, är något som är jobbigt för honom, Sixten alltså.

Heja SPORT, ge inte upp!!!
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
2012-05-06 18:54
Man kanske borde sätta upp en banderoll till där det står:

"Spelare - Ta ert ansvar också och kom inte bakis till träningen"
Örebro Flygarn
2012-05-06 18:50
Jag kan också bekräfta att jag har sett några ÖSK-spelare ute på krogen klockan 01 på natten. Tog till och med kort med dom, full som jag var. Nämner inga namn med tycker det är förjävligt. Det är spelare som har problem med formen, som inte presterar ett skit på planen. Ska man då gå ut och dricka? Är det så man visar respekt mot klubben man spelar för? Fy fan säger jag bara, något drastiskt måste ske. Jag vill inte låta allt för negativ, men fortsätter det här så kan jag garantera att vi spelar S1-fotboll nästa år. Och Sixtens uttalande är ju bara förjävla respektlöst mot er som faktiskt lägger ner mer pengar på fotboll än er själva. Cred till er som åker land och rike runt för att stötta, det kan jag tyvärr inte göra.

ÖSK I MED OCH MOTGÅNG!!
Örebro Grohl
2012-05-06 18:46
Kushtrim drack sprit, han la även upp en bunt 500-lappar på bardisken när han blev sur för han inte fick beställa. Han känner väl att Sixten skiter i honom så då kan han skita i Sixten kanske?
Örebro Telle
2012-05-06 18:35
Dubbel...
Örebro Telle
2012-05-06 18:34
Vad gäller Sixtens uttalande i NA tidigare idag hade jag köpt det han sa rätt av, om det bara hade sagts i ett annat sammanhang. Han har ju egentligen rätt i det han säger, självklart är det bättre om vi supportrar stöttar laget och spelarna än att vi gnäller på dem. Särskilt när det är så pass många unga och i vissa fall orutinerade spelare som är på planen.

Men det som stör mig är att kommentaren kommer i samband med frågan om banderollen.
-Bra initiativ, förresten, ni som gjorde det. Jag brukar inte gilla anonyma tilltag egentligen, men det här drabbar ingen enskild person, utan uppmärksammar bara klubben på att man faktiskt är missnöjda med hur klubben verkar skötas just nu. Ledningen ger ju inget annat forum att framföra frågorna, så då får de ta att sådana här saker faktiskt händer.

Och det är också just därför som Sixtens uttalande sticker i ögonen lite.
- Börja istället med att berätta hur ni ser på läget först, vad ni tror att det beror på (förutom skadorna på Haddad förstås...), och vilka åtgärder ni tänker utföra för att förbättra situationen. Inga floskler som inte betyder ett enda dugg, utan konkret och jordnära vad som som faktiskt ska göras. (Jan Karlssons klyschor igår dumförklarar bara läsarna - han använder ett språk som låter avancerat men som inte innehåller någon egentlig information över huvud taget. Han säger faktiskt ingenting, och verkar tro att han inte behöver göra det heller.) Släng in en målsättning för säsongen också, när ni ändå är i gång.

SEN, när ni gjort det, kan ni gå ut och ha synpunkter på oss supportrar. För hade ni bara ansträngt er en enda centimeter för att informera om vad som händer, någon enda gång, hade supportrarna i fråga inte behövt sätta upp banderollen från början.

Med det sagt tänker jag jag kolla på matchen i morgon som vanligt, på min vanliga plats, och stötta så mycket jag bara orkar. Som vanligt. Men tack för synpunkten, Sixten...
AIK Saywee
2012-05-06 18:07
VAKNA ÖREBRO SPORTKLUBB FOTBOLL.

AGERA NU !!!
AIK Saywee
2012-05-06 18:07
Minatankar, vilken spelare tror du går ut för att efter midnatt dricka en Ramlösa?

Den spelaren är inte uppfunnen ännu, och de (spelarna) har råd med dyrare nöjen ....

MEN, jag kan inte bekräfta något, för jag var inte med eller såg eller hörde något, jag kan bara gissa eller tro eller skita i galenskaperna 0ch spekulationerna.

Snälla ni, som kan agera, gör något för ÖSK, gör något snarast, jag orkar inte optimistiskt blunda och hoppas att "jaja, det ordnar sig säkert".

AGERA NU !!!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-06 18:01
Saywee//

De kanske drack gravöl ;)
Minatankar
2012-05-06 18:01
Om en elitspelare är ute två dygn före en match och tar en öl eller kanske en Ramlösa sent en kväll kan säkert vara bättre än att sitta framför TV-spel halva natten. Om han sitter i en bar eller ej är ointressant. Om han däremot dricker sig berusad och är uppe till på småtimmarna, är det oprofessionellt och dålig uppladdning.
AIK Saywee
2012-05-06 17:59
Det är väl ganska klantigt av eventuella spelare (om det är sant) att festa innan medaljen är klar?
AIK Saywee
2012-05-06 17:54
Varberg leder på Söderstadion :)
AIK Saywee
2012-05-06 17:52
KCMarten,

Sixten har tidigare skitit i det blå skåpet där Styrelsen, Supportrarna, Sjögren, Saywee, Sköldmark och Styrelsen sitter och skiter, men det hjälper inte ett dugg !!!
Örebro Grohl
2012-05-06 17:51
Jag var på besök i Örebro igår, såg Kushtrim i baren på Strömpis vid 00.30 snåret. Så det kan verifieras.
AIK Saywee
2012-05-06 17:46
Först och främst vill jag skriva att det är tråkigt att våra framtida allsvenska säsonger verkar hänga på att några "räddningsplankor" underpresterar.

Räddningsplankor är inte att lita på, Syrianska´s 4-1 mot Peking var ju inte bra, om vi skall hoppas att få stanna kvar pga bottenkollegornas dåliga resultat.

Vad i själva h*e är det som händer, allt går oss emot och Sixten hittar en massa fåniga fel hos andra eller någon annan :(((
Örebro KCMarten
2012-05-06 17:02
Sådärja..

4p upp till kvalplats efter Syrianskas seger mot Peking.

Det krävs alltså numera mer än en seger för att lyfta i tabellen.

Vad görs..?

Saywee, Mackan //

Kan ni tala om i vilket blåa skåp Sixten har Sk*t*t i?
Örebro Hahne
2012-05-06 16:32
man kanske inte drack så mkt ?
men man e fortfarande där vilket kanske inte ger de bästa signalerna dagarna innan match.
Örebro Valderinho (Avgå Sjögren)
2012-05-06 16:32
Ser Norrköping-Syrianska. Vi kanske också behöva rensa tankarna och få ut känslorna lite som Syrianska. Lite omstrukturering och få ihop styrkorna, det känns som för mycket splittringar i laget och att alla inte går åt samma håll.

Syrianska leder med 4-1 nu..och Ajdarevic skulle inte hjälpt oss i detta läge. Hänger med huvudet och slapp markering på 2-0 målet.

Touma är ren och skär klass. 3 mål nu..
Annons: