/fotboll/osk/forum/2786.aspx/fotboll/osk/forum/2786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-05-07 09:57
pemo, det ligger något i det du skriver, men Sixten är en gåta för mig, kan han överhuvudtaget förmedla något?

LOVE OVER GOLD, Dire Straits
Örebro pemo
2012-05-07 09:52
Saywee// men det är kanske en "hårtork" som behövs nu. Utan att veta något, så är kanske Sixten den tränartypen som har en bra teori och anser att "vuxna " spelare kan ta eget ansvar och sköta sig som det ska. När så inte är fallet har han väldigt svårt för att förstå varför?
Det var någon tidigare som framförde liknande åsikter. Att han är duktig med "duktigt" lag, men har svårar att vara pedagog och förklar ( enligt Stenmark ) för "dom som inte begrip"

fast i kväll skall det väl inte vara så svårt att förklara för elvan att vi 2900 som sitter på läktaren älskar dem och då skall de älska tillbaka. Och visa detta genom att kämpa sig till en seger!
Örebro pemo
2012-05-07 09:47
Telle // Jag är ju en av de där berömda strutsarna som hellre ser möjligheter än svårigheter. Speciellt för mitt älskade ÖSK. Men, att som Sixten gå ut med ett försvarstal mot de "experter" som anser att han skall avgå är bara befängt.
Någon måste lära honom att vi har åsiktsfrihet.
Det är ett klassiskt förhandlingsteknik. aldrig gå i försvar, utan påpeka sina egna åsikter istället.

Bempa// Håller fullständigt med dig. KRIG på planen ikväll. Om du inte orkar ge järnet hela matchen skall du självmant byta och ge plats för pigga ben.
Vi måste tråka ihjäl KFF i kväll. Skava på hälsenor, dra i tröjor "trasha" Rydström så han drar på sig ett rött. Alla medel tillåtna. SEGER!!!!

Eller nästan i alla fall. Om nu NA:s uppställning är den rätta så ser det spännande ut. Dock så har Wiktorson tydligen trampat på en vattenflaska och stukat foten.
Enligtpappers-NA alltså. Fast det verkar som om man behåller samma backlije, så då vet vi ju hur det går.
AIK Saywee
2012-05-07 09:45
Fatcit, hoppsan, såg nu, att även du hoppas någon gång i framtiden på andra "x" i båset ....

Axén och Axel
AIK Saywee
2012-05-07 09:42
pemo, bra inlägg från dig som vanligast.

Jag tror inte att Sir Alex har den bästa ledarstilen med trivsel och liknande.

Däremot tror jag att Sir Axén skulle ha varit bra för stämningen och motivationen i laget.

BLACK OR WHITE, M. Jackson ....

Heja SPORT, ikväll tar vi hönsen från Kalmar :)
Örebro Mattias69
2012-05-07 09:41
@Telle:

Jag kommer att finnas på plats ikväll för att göra vad jag kan.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-05-07 09:40
Telle // Såja! Kan bara instämma på allt!

Tyvärr går det inte att bryta gamla mönster när spelare som aldrig vunnit något går vidare till att jobba i föreningen.

Tränare: Alec Axén
Ass tränare: Axel Kjell
Försäljning: Hasse Borg
Scoutning- och värvningsansvarig Sverige: Benny Lennartsson
Scoutning- och värvning Norden: Lars Larsen
Marknadsföring: ? (Någon yngre person med visioner)
Sportchef: Lars Zetterlund?

Örebro Telle
2012-05-07 09:28
Fatcit // Ja, det var inte ett av Tallingers bättre uttalanden direkt. Konsekvens, någon...?

Med risk för att själv säga emot mina tidigare inlägg... ;)

Alle man till Behrn i kväll och stötta laget!
2012-05-07 09:27
Telle // Videogranskningen är ju faktiskt helt sjuk! Speciellt efter Tallingers första uttalande...
Örebro Telle
2012-05-07 09:16
Fatcit 09.12 // Kan bara hålla med.

Men istället tror jag man räknar med att alla ska komma ändå, för "vi är ju ändå ÖSK, stans största klubb". På samma sätt som man tydligen räknar med att den lokala dagstidningen ska springa deras ärenden, tycker jag många uttalanden om fansen det sista året tyder på en liknande mentalitet där: vi ska självklart vara tacksamma och betala för att titta på matcherna oavsett hur truppen, spelet eller ambitionerna ser ut.

Som du har påpekat tidigare verkar de ibland missa att de säljer en produkt, underhållning, som har rätt hård konkurrens från andra håll numera, och man behöver nog jobba mer aktivt för att behålla sina marknadsandelar.
Örebro Telle
2012-05-07 09:14
Fatcit 08.38 // Bra initiativ. Tyvärr tror jag att de är upptagna med att videogranska matcherna i efterhand... ;)

Jan-Stefan // Ja, Anttonen vore onekligen efterlängtad. Det känns som om det var länge sedan någon av ytterbackarna vågade gå med upp i sin korridor ordentligt. (Haginges andra halvlek mot Åtvid var ett lysande undantag möjligtvis.)
Tidigare har det i och för sig låtit som att de vill vara försiktiga med honom och vänta tills efter EM-uppehållet dock, för säkerhets skull, men man vet aldrig...
2012-05-07 09:12
Telle // Det är verkligen en irriterad Sixten. Han verkar inte vara så bra på att ta kritik.

Jag är ganska övertygad om att ÖSK skulle, med en bättre kommunikation innan matcherna, få minst 500 personer till att gå på matcherna.

Det är ingen större ansträngning från ÖSK:s sida, men skulle innebära minst 900 000 kr extra i publikintäkter på ett år!
Örebro Telle
2012-05-07 09:04
Från morgonens NA:

"ÖSK-tränaren vänder sig också mot att NA i lördags-tidningen valde att publicera ett antal läsarkommentarer från na.se i papperstidningen, där det framkom åsikter både för och emot att sparka Boström.
- Ni ger stöd åt det negativa genom att publicera sånt. Ni vet ju inte vem som står bakom, en person kan ju ha skrivit alla kommentarerna, säger han".

Na frågar då: "Är det inte viktigt att spegla kritiken som finns?" varpå Sixten svarar: "Bara för att andra skriver saker behöver ni inte gå i samma fotspår. De som vill att ÖSK ska spela i allsvenskan, och det tror jag de flesta vill, borde istället sluta upp bakom oss."

Man kan ju undra vilket uppdrag NA har, enligt ÖSK i så fall. Ska de presentera nyheter ur ett objektivt perspektiv och spegla sina läsares olika åsikter, eller är det deras jobb att vinkla alla nyheter så att ÖSK framstår i bättre dager, eller ännu hellre - bara låta bli att skriva sånt som är jobbigt och innebär kritik mot klubben? Vad blir nästa steg - ska man låta bli att rapportera förlustmatcherna, eller kanske bara lyfta fram målen vi gjorde mot Sundsvall och Djurgården och låta bli att nämna att de råkade göra fler mål än oss?

Inte undra på att klubben vägrar kommunicera med omvärlden när de har den synen på nyhetsrapportering. Om man hårddrar det lite är Sixtens synpunkter nästan lite och nosar på gränsen till någon slags censur-gråzon.

Jag är själv inte säker på att den bästa lösningen är att byta ut honom, men efter intervjun idag behöver jag i varje fall inte vara orolig för hans egen del om han skulle få sparken - Han kan alltid få jobb i Nordkorea...
2012-05-07 08:38
Funderar på att mejla detta till SvFF:

Hej,
Jag är en av alla dem som älskar Allsvenskan. Likt en narkoman söker jag dagen/dagarna före match all information. Jag skulle bli glad om ni på SvFF kunde rekommendera källor, så jag kan stilla mitt begär.

Nu när det är "DERBY-VECKA", hade det varit skoj om jag kunde läsa lite om matcherna. Tyvärr finner jag nästan bara nyhetsartiklar efter att matcherna spelats... Tack för alla tips!
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
2012-05-07 08:32
Jag lurar på om vi får se Patrik Anntonen göra comeback idag...Han går ju bra på träningen nu och med tanke på läget så..
Örebro Bempa no:10
2012-05-07 08:31
Idag är det KRIG KRIG KRIG som gäller i varje sekund för hela ÖREBRO SPORTKLUBB, varje minut, varje närkamp, varje duell, Och den som inte förstår eller fattar detta kan lämna vår fina klubb omgående !!!!
Alla spelare ledare ,styrelsefolk, sponsorer, och supporter måste ransaka sig själva och gå till sig själv och undra vad kan jag göra bättre innan man ger kritik åt någon annan !!! idag är det nystart som gäller inget annat än att vinna och ta 3 poäng skall stå på dagens meny ..låt det kosta blåmårken benbrott etc vad fasen som helst !!! mot seger idag KÄMPA mitt kära ÖREBRO SPORTKLUBB
Hammarby Inspektör Smack
2012-05-07 07:51
Kalmar är urusla i år. Bör vara en räddningsplanka för er.
Örebro Mattias69
2012-05-07 07:20
Som vanligt var man grymt besviken efter ytterligare en ÖSK-förlust men efter några dagar brukar den värsta besvikelsen lägga sig och sakta men säkert bytas mot en liten vag förhoppning om att det ska vända någon gång trots allt.

Men så slog jag upp Allehanda nu på morgonen i samband med frukost och läser att Daniel Stålhammar dömer matchen idag! Hur själva spelet än blir så vet man i varje fall på förhand att domarinsatsen kommer vara under all kritik.

Om det sen kommer att drabba ÖSK eller Kalmar eller båda lagen återstår att se. Horribla domslut kommer det att bli i vilket fall som helst.
Mjällby Kapen Jak
2012-05-07 06:43
Conjuration//
Morinho till Ösk? Nja.

Ni har ju lag för att inte åka ur. Räcker nog med en ny röst bara. Sixten verkar ha kört Ösk rätt ner i diket. Men jag tror ni fixar nytt kontrakt.
Örebro Conjuration
2012-05-07 00:23
Sir Alex kan stanna i Manchester. Finns bara en som kan rädda oss nu. The chosen one!
Örebro pemo
2012-05-06 23:51
Saywee// Jag funderar mer på kompetensen i spelartruppen. Boström är en rookie-tränare i allsvenskan. Bunjakai har inga meriter alls. Sir Alex har alla meriter. Det jag undrade över var om du ( eller någon annan ;) ) tror att Sir Alex skulle göra underverk med dagens ÖSK. De som är tillgängliga alltså.

Sedan var det någon som kommenterade min udda uppställning och plockade in någon annan ( Yasin? ) i stället för Virtanen. Då skal jag bara försvara min uttagning med att jag tog de spelare som jag sett spela i år och inte någon skadad. Därför hamnade Tommy med i laget.

Sen kan jag ju tycka att det ibland är lite ologiskt resonemagn. När tränaren inte tar ut unga spelare så klagar man på att talanger inte får chansen. När han låter du unga spela, blir man förbannad för att värdet på Rama och andra blir lägre när de inte få spela.

Till detta ställer man sedan sitt stora hopp till två superettanspelare, som aldrig varit i ett allsvensk lag? Då antar jag att tränaren ser saker på träningen som vi aldrig får veta något om. Och som bevis på att han ger de som visar rätt kunnande/inställning/attityd tar jag gärna Moe, som kom sist in i truppen. Och dessutom från div 1. Det är väl ett under att han ens får vara på samma matta som övriga ÖSK:are.

Äsch, jag vet inte. Är så besviken på utfallet av årets lag, så jag åker till örebro i morgon med total noll förhoppning om vinst. Fast större under har ju hänt.
Syrianska gjorde 4 mål idag och på bortaplan dessutom.

Till sist funderar jag på vad Patrik Mörk sa: - Det är inte tränarna som värvar spelare utan klubbchefer och styrelser.
Betyder det att Sixten sa: - Ge oss en ny mittback, och någon läste sig till att Islands bäste mittback var till salu. Sedan gjorde de som i "Kalle Anka " på julafton. kastade hattarna i luften och s a " bravissimo. honom skall vi ha.

Fast mannen från Panama (?) mäste väl ändå har varit scoutad av någon som vill ÖSK allt ont i världen.
Och så mitt vanliga tips.
Eller som Stevie Wonder sjjnger : I wish
Mannii
2012-05-06 23:43
Lycka till imorgon ÖSK. Forza Kalmar och bra väder!
AIK Saywee
2012-05-06 23:27
God natt alla svartvita tomtar, lycka till i framtiden :)
AIK Saywee
2012-05-06 23:25
@pemo:

pemo, jag kan faktiskt inte helt släppa din frågeställning tidigare ...

Vilka meriter har Boström, Bunjaki och Sir Aléx och hur kan de jämföras?

Eller tycker du att Sjögren är en riktig sopa som inköpare, eller?

Många hyllade under vårvintern, ÖSK´s fantastiska satsning och nyförvärv, men de har inte lyckats integreras i ett vinnande lag av några anledningar, fan vet vad som inte stämmer?

MEN, jag har mina aningar, men det tänker jag inte skriva, för då får man så mycket skit och hot, så det är det inte värt.

Jag kan bara hoppas att det blir som jag tror och hoppas .......
AIK Saywee
2012-05-06 22:51
kubajonte,

ja idag har jag varit på hugget, andra dagar när jag ligger lägre, är det andra som tar över, men jag är inte en sådan människa som räknar inlägg från olika nic, det är inte min stil helt enkelt.

Vissa dagar är man på G och andra dagar får man fan för att man är på G.

Jag lovar att jag skall försöka lugna ner mig, eftersom ett antal hotar och tramsar via pm.

Skall försöka minska antalet inlägg, men ibland blir det svårt ...

... tyvärr är jag på Västkusten i morgon kväll, som jag tidigare skrivit om, men Berra-t-shirten pryder min överkropp och den stora svartvitröda flaggan vajar vid Kattegatt.

Mina känslor finns hos ÖSK, men det är SR P4 och textteve som förmedlar mina närmaste överaskningar ..

Vad mer kan jag göra?

Heja SPORT :)
Örebro kubajonte
2012-05-06 22:39
Jävlar Saywee idag måste du slagit nå inofficielt rekord i antal inlägg på forumet tror jag , Vart fjärde inlägg känns Saywee relaterat idag. Ta med dig den energin tills imorgon så syns vi på Behrn Arena !
AIK Saywee
2012-05-06 22:11
"STÅ UPP" FÖR ÖSK ALLA SOM KAN OCH ORKAR OCH VILL,

KOMMUNICERA, VISA VILJA OCH GE INTE UPP !!!

... till klubbens aktörer om ni orkar läsa här ... utred problemen snabbt, åtgärda dessa och ge oss oavlönade supportrar framtidstro !!!

Jag vill bara uppleva något stort med ÖSK, så är det bara, och vem vill inte det?
AIK Saywee
2012-05-06 21:39
Jag vill se "mål" från ÖSK, många mål, på olika sätt :)

Heja SPORT, ge inte upp !!!
Örebro kubajonte
2012-05-06 21:28
Ja för min del får gärna Samuelsson komma in imorgon kan knappast gå mycket sämre än det redan gör, Stackars William gör ett kopiöst arbete där framme just nu, Sen måste laget sluta samla på sig alla dessa kort, blir galen att se minst 4 kort varje match
Örebro Brädan
2012-05-06 21:25
In med Samuelsson!! Jag vill se 442 imorgon och jag tror att William och Samuelsson skulle funka klockrent!
Annons: