/fotboll/osk/forum/2780.aspx/fotboll/osk/forum/2780.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kenya
2012-05-08 19:11
KC/ Han är en ytter. Precis som Porokara.
Det handlar inte om att sjunka ned på egen planhalva. Det handar om spelet utan boll. Sätta press på motståndarlaget täcka ytor. Letade reda på Mathias Ekdahls krönika här på svenskafans som förklarade det väldigt bra. Läs den och du förstår vad jag menar.

Tänker inte kommentera din namedropping mer än att du kan inte ha sett mycket av Schalke och det jobb Raul lagt ner under sina säsonger i Tyskland.
Örebro KCMarten
2012-05-08 19:05
Kenya //

Klaga inte på Rama. Han är en utpräglad anfallare och klubben visste mycket väl vad man köpte när man plockade in honom.

Utpräglade anfallare som inte har ansvaret defensivt finns det gott om. Exemplen du nämner har då jag aldrig sett i eget straffområde. Ronaldo? Messi? kom igen, de lämnar ju aldrig offensiv planhalva.

Listan på anfallare som aldrig är längre bakåt än mittplan kan göras lång: Ribery, Torres, David villa, Robben, Higuian, Raul och många fler. varför?

Jo, därför att de kan lita på att det finns en backlinje och ett mittfält som täcker upp så att de kan göra sitt jobb, nämligen göra mål.

Ge inte Rama försvarsuppgifter. Låt honom gå framåt och utmana. På det sättet gjorde han åtta mål förra säsongen. Han gör inga mål i försvarsspelet.

Kräver man att Rama skall jobba med försvarsuppgifter blir hans offensiva spel lidande och hans självförtroende sjunker. Då får vi precis vad vi ser nu, en Rama ur slag som tappar motivation och slutar leverera och till sist vill flytta.

Och han är nog inte den enda spelare som tappat självförtroendet för att han spelar på fel plats. Sixten verkar ha satt i system att aldrig spela spelarna på deras naturliga positioner. Så det lär finnas flera spelare som vill bort. Förmodligen en stor anledning till lagets nuvarande tabelläge.

Man kan ju fundera på varför Paulinho hellre ger upp fotbollskarriären än spelar under Sixtens ledning. "familjeskäl" jo, pyttsan. Förmodligen samma "familjeskäl" som skickade hem Grahn från Finland.
Örebro Sunnanlid
2012-05-08 18:54
@Eyrafältet:

När inte ens Saywee, som är bäst på allt i hela världen, kan göra någonting så känns det tungt. :(
AIK Saywee
2012-05-08 18:53
Eyrafältet, välkommen till det svartvita forumet :)

Vi måste ut på hundkyrkogården och göra mål !!!

Hur kan vi agera, vad menar du, vad skall vi göra, vi är ju totalt maktlösa i vårt eviga gnäll, när vi vill att klubben skall bli ett topplag i Norden och vinna det dära jädra SM-guldet 2015.

VAD FAN KAN VI GÖRA ????
Örebro Eyrafältet
2012-05-08 18:45
Det funkar inte längre att sitta vid datorn och gnälla, vi måste AGERA!

Det är dags att på något sätt agera och demonstrera istället för att sätta upp banderoller och klaga på forum.
AIK Saywee
2012-05-08 18:43
Jag börjar alltmer tröttna på den hemliga klubben och den helige Sixten :(

Hur fan kan man återfå optimismen?
Örebro Valderinho (Avgå Sjögren)
2012-05-08 18:36
Säger bara en sak. Låt Bunjaki ta över efter Sixten, och det snarast.
AIK Saywee
2012-05-08 18:34
Att Sixten och Rama inte är överens är ingen överraskning för mig, det har jag ju försökt förklara tidigare och attans vad skit jag fick för mina antydningar.

Det är sådant där som sker bakom kulisserna som man inte vågar skriva alltför mycket om och jag vill lova att jag TROR mig veta flera grejer.

Enligt många här måste man ju ha en säker källhänvisning och det är där jag fegar ur ibland.
Örebro kenya
2012-05-08 18:27
Vi hade behövt släppa Rama i sommar för att få pengar i vilket fall. Att hans värde och intresse från andra klubbar sänkts är ingen annan en hans eget fel.

Lär dig spela försvarsspel och gör jobbet för i h*elvete. Även Ronaldo och Messi spelar försvarsspel så kom inte och snacka om att han ska ha en fri roll och få göra vad han vill. Vi hörde det från Kihlen, Nordback mfl att "vissa" inte gjorde jobbet för laget redan förra året. Undrar vem/vilka de mena?

Sen är jag självklart besviken att det blir så här för han är exceptionellt bra offensivt med allsvenska mått mätt när det stämmer för han.
Örebro Svartvitt forever
2012-05-08 18:20
Varför är jag inte förvånad? Boström håller på att sänka värdet på våra bästa spelare. Jag avskyr Cabrera, men han har rätt när han frågar vilken allsvensk tränare som går ut och förödmjukar en spelare och ger honom skulden för en förlust, och sen petar honom som en markering. Det är inte ledarskap. Man får baske mig känslan att han medvetet provocerar Rama. Jag skulle reagera exakt likadant som Rama i hans situation, inte en match till under Boström.
Boström måste bort! Nu! Liksom halva styrelsen.
Örebro Luffaren, Avgå SJÖGREN
2012-05-08 18:14
Det var inte längesen alla här inne trodde att harmonin var superb i truppen, ack så fel ni hade.
Örebro Dannieboy
2012-05-08 18:10
Usch fy fan man är så trött på det här så det inte är sant, samtliga i styrelsen snälla packa och dra ni är inte önskvärda, ni bara pissar på oss. Sjögren & Sköldmark ni är som Kenneth Tallinger visa er för fan inte i stan !.. Och till dig Rose-Marie Frebran hur fan kunde du låta detta hända ? du skänkte supportrar hopp och glädje om ett ÖSK som var starkare en någonsin.. Men va fan har du släppat in för jävla nötter !.. fan jag är så trött så jag inte orkar gå på ösk matcher längre, har praktist inte missat en match sedan 1995 då jag var 10 år.. Tack så jävla mkt !
Örebro TommyS
2012-05-08 17:50
Precis som KC Marten skriver är nu risken överhängande att Rama slumpas bort och att kostnaden i form av missade intäkter kommer att vida överstiga kostnaderna för att göra sig av med Sixten och Lasse. Jag tackar Sixten för mycket som han gjort i ÖSK men something's gotta give och allt säger att vi inte har råd att sitta kvar med nuvarande tränarpar. Sedan måste skarp kritik riktas mot Sjögren för att han förlitar sig på att allt kommer att vända när fyra spelare kommer tillbaka från skada, varav två fått mängder av återfall och inte spelat på ungefär ett år och de övriga två inte har många ÖSK-minuter sammanlagt. Och vad säger att vi inte får andra spelare skadade när dessa kommer tillbaka? Om alla skador är belastningsskador, ska vi inte identifiera orsaken till dessa?
Örebro KCMarten
2012-05-08 17:48
Sixtens agerande mot Rama kan ha sänkt hans värde på transfermarknaden från 10 till 5 miljioner.

Hur mycket låg Sixtens kontrakt på, 1 miljon i årslön per år i 2 år?

Det kan bli väldigt dyrt att behålla Sixten för länge om han skall fortsätta devalvera vårt spelarkapital.
Örebro KCMarten
2012-05-08 17:44
*Mackan* //

Det börjar bli svårt att hålla ihop fasaden nu..

Snart rasar allt och jag misstänker att fler spelare kommer vädra sitt missnöje i pressen..
Oddevold *Mackan*
2012-05-08 17:30
Men, men... det var ju så bra stämning i truppen och alla är ju så nöjda med Sixten?
Örebro Chipset
2012-05-08 17:24
Hoppas klubbarna slänger sig över ÖSK efter Rama så de får näven ur och säljer i sommar. Annars kommer de vänta för länge...igen.
Örebro Chipset
2012-05-08 17:23
KCMarten// Faktiskt väldigt förvånad. Tror inte FD har har ringt överhuvudtaget. De vill bara dramatisera. Varje gång jag eller någon annan jag känner ringt till ÖSK har de svarat eller ringt upp. Att vara tillgängliga är fortfarande en av få saker som ÖSK är bra på.
Örebro KCMarten
2012-05-08 17:15
"FD har under eftermiddagen försökt nå Örebros sportsliga ledning för att bemöta Ramas och agentens krav – men utan resultat."

Någon som är förvånad..
Örebro KCMarten
2012-05-08 17:09
Ja, Rama har varit dålig den här säsongen, men Sixten utnyttjar ju inte honom på rätt sätt. Det är ju uppenbart att de två inte funkar tillsammans. Att Rama då går ner i prestation är ju då inte så konstigt. Han är ju bara människa.

Jag avskyr Calibreras affärsmetoder och kommer aldrig förlåta honom för Porokara, men jag håller med honom i hans uttalande om Sixtens hantering av Rama. Så bygger man inte en spelares självförtroende.

Nu håller Sixten istället på att förskingra bort det största sparkapitalet ÖSK har och fjolårets största målgörare på en gång.. Starkt jobbat..

Vår styrelseordförande tycker trots detta att det inte finns någon anledning att träffas före slutet av Maj..

Proffsigt?
Örebro KCMarten
2012-05-08 17:02
Jaha..

Jag slår vad om att Sjögren säljer Rama i panik till MFF för 1,5 mille. Sen gör han succé, MFF tar guld och säljer Rama till Bundesliga för 30 millar.

Snuvade igen.

Någon som sätter emot?
AIK Saywee
2012-05-08 16:54
Tackar TuffUffesPappaLars, det är ungefär så som du beskriver.
Örebro widemarsh
2012-05-08 16:52
Hmm, har Cabrera sett matcherna Rama spelat? Tror inte någon är överraskad över att han bänkats en del i år med tanke på vad han har presterat.
Örebro D´Artagnan
2012-05-08 16:39
Nu är det Higt Chaparal i spelartruppen
Örebro chilie
2012-05-08 16:13

kääns mer och mer som Sixten vill ha sparken.........Om Samuel ser långsam ut på ytterbacken framstår han mer som ett skämt som yttermittfältare

Att spela wowoa framför valdet ser jag som ett tjänstefel .....kan det vara så att sixten vill hem till finland och bli miljonär på cupen?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-08 16:05
"Enligt uppgift för att slippa kritik från fans". Låter ju mycket trovärdigt.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-08 16:03
Jan-Stefan//

Enligt uppgift för att slippa kritik från fans, de erbjöds kontrakt men lämnade ändå. Sägs ju att Berra t.o.m fick ett avgångsvederlag för att knipa, säger inte att det är sant, men håller det inte för osannolikt.

Förövrigt hörde jag idag att Sixten funderar på att byta namn till Sisten!
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
2012-05-08 15:58
@"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen):

Varför erbjuder man någon slavkontrakt för att de skall lämna? Varför inte bara säga bye bye direkt utan något som helst erbjudande?

Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-08 15:56
Det blir ju så löjligt när just Åqvist och Sjögren säger att det inte hjälper att säga upp någon. Åqvist sa upp Walker och meningen med det var att vi skulle klara oss kvar i AS vilket vi gjorde.

Sjögren sa upp Rille och tog även tillbaks löftet till Zäta att bli asisterande. Han erbjöd Berra och Per Johansson "slavkontrakt" för att de naturligtvis skulle lämna, var ju mycket nära att samma sak höll på att hända med Nordin för några år sedan.

Dessa båda herrar (Åqvist, Sjögren) talar emot sig själva i hög grad. Nu tror inte jag att Sixten behöver vara överdrivet orolig för att få kicken med tanke på vår handlingsförlamade styrelse. Men återigen, vilken elitklubb skulle behålla Sjögren efter alla hans tabbar och Sixten efter 17 raka utan seger? Jag vet bara en och det är ÖSK. Tyvärr kommer vi medlemmar tydligen inte åt styrelsen, men de som röstade kvar Sixten i somras borde självmant avgå omedelbart.
Örebro Deviation
2012-05-08 15:47
.
Annons: