/fotboll/osk/forum/2777.aspx/fotboll/osk/forum/2777.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-05-09 07:48
Det är ju lustigt att de flesta här som hatat Cabrera i flera år, framförallt efter Porokara-affären, nu helt plötsligt tar hans uttalanden som den enda sanningen. Allvarligt talat, snacka om kappvändare!!!!!
Fattar ni verkligen inte att han börjar bli livrädd för att tjäna mindre pengar vid Ramas nästa klubbyte. Vi har ju bara hört det här från en väldigt suspekt agent!
Örebro Mattias69
2012-05-09 07:47
Jag börjar mer och mer känna att nedmonteringen av ÖSK:s självförtroende började i samband med att Almebäck flyttade till Belgien.

Ingen kritik mot att han såldes, hade ÖSK vägrat kan det nog mycket väl ha inneburit att Almebäck kände att en fin chans gick upp i rök och det kanske hade påverkat hans spel till det sämre.

Men varför då inte försöka hitta en etablerad spelare som har några år kvar att ge samtidigt som man parallellt skolar in ett par yngre spelare på den positionen?

Den frågan önskar jag att man ställer vid kvällens supportermöte (kan tyvärr inte medverka själv ikväll)
Örebro Grohl
2012-05-09 07:11
Göran Wickström är, om han är den jag tror att han är, en relativt känd föreläsare och managementkonsult. Det är alltså en gubbe som har viss koll på hur ett välmående företag ska skötas som uttalar sig - ganska kritiskt också, med managementkonsultmått mätt.

Intressant!
Minatankar
2012-05-09 07:00
I dagens pappers-Na finns stor debattartikel om ÖSK med bild mm. Den finns inte på webben, i alla fall inte nu på morgonen, men har fått tag på manus;

En fotbollsklubb i kris

Det är lätt att sitta på läktaren och tycka. Det är lätt att i efterhand ha de kloka lösningarna. Vi är samtidigt många supporters, medlemmar, aktieägare och sponsorer som har idéer och synpunkter för klubbens bästa både i fram- och motgång. Vi stöttar alltid ÖSK, som vi har i våra hjärtan.

Optimist
Jag tror mig tillhöra optimisternas skara. Jag tillhör också dem som menar att det är ok att göra misstag, bara man inte upprepar samma gång på gång. Jag tillhör dem som tycker att man inte ska ställa högre krav på andra än vad man gör på sig själv.

Hedersamma insatser
Spelare, tränare, ledare, funktionärer, anställda och förtroendevalda i ÖSK har gjort ett mycket bra arbete de senaste åren vad gäller att få laget att spela en offensiv fotboll, få in fler, lokala talanger i lag och trupp, att bygga upp en starkare ekonomi, ett bättre varumärke mm. Detta ska man ha all heder utav! Inte desto mindre är man nu i en kris.

Kristecken
Man har innan Kalmarmatchen tagit 7 av 48 möjliga seriepoäng sedan den 22 augusti i fjol. Man har förlorat de bästa spelarna. Man ligger sist i Allsvenskan. Man har förlorat mycket av det starka goodwillvärde som klubben byggt upp. Man tappar nu mycket spontanpublik och därmed viktiga intäkter. Flera sponsorer och trogen publik har hoppat av. Det är en massiv kritik som riktas mot laget och klubben på en rad webbsidor. Vad krävs mer för att ÖSK ska kunna beskrivas för att vara i en kris?

Långsiktiga åtgärder
Långsiktigt behöver klubben stärka sig vad gäller bl a fotbollskompetens, kommunikation och affärsmässighet i kontraktsskrivningar. Man behöver utveckla strategier, framförhållning och beslutsvägar. Inte minst krävs det en nära och öppen kommunikation med och snabb återkoppling till supporters, medlemmar, aktieägare, sponsorer, klubbar i regionen och massmedia både i personliga kontakter, på möten och på webben.

Vidare behöver man se över uppdelningen i ÖSK Fotboll (förening), ÖSK Elitfotboll AB och Örebro Spelarinvest AB, alla med olika ordföranden. Medlemmarna i föreningen ÖSK Fotboll har majoriteten av rösterna i ÖSK Elitfotboll AB medan Örebro Spelarinvest AB har det mesta av kapitalet. Som det nu fungerar med representation, årsmöten mm innebär det i praktiken att medlemmarna har ett begränsat inflytande, trots den formella röstmajoriteten.

Tur och skicklighet
Med tur och skicklighet kan man naturligtvis klara sig kvar i Allsvenskan utan några större kortsiktiga åtgärder. Det kan räcka med ett par vinster så lutar sig antagligen många tillbaka och menar att det ordnar sig. I framgångsrika företag kan man aldrig göra så. Är det kris vidtar man åtgärder, går det bra fortsätter man ändå att vidta offensiva åtgärder och utvecklar verksamheten som om det vore en ny match nästa dag. Krismedvetenhet skapar utveckling menar kineserna. Vi ska nog lyssna till dem.

Jag är optimist och tror på alla goda krafter i ÖSK. Jag uppmanar därför alla supporters att stötta ÖSK genom att gå på matcherna även nu när det är tufft.

Göran Wickström, Örebro
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
2012-05-09 00:16
Rydström om ÖSK:s plast:

"Men det ska sägas direkt – ÖSK:s konstgräsmatta var inte bra. Nylagd i fjol, då lirade jag med skruvdobbar. Men nu nernött, sliten och man fastnade lätt"

Sen om Grahn:

"Måste bara nämna Tobias Grahn. Har brinner verkligen där ute, men har en slags tics för sig. Om han har en motståndare mot sig och sedan exempelvis spelar bollen i sidled måste han säga något till vederbörande. Till motståndaren, alltså. Något hånfullt. Typ ”hoppsan, där hängde du inte med”.
När han fintade Erik sa han: ”Oj, var tog du vägen?”
Och när han löpte i väg i djupled skrek han till mig: ”Hoho, nu sticker jag!”.
Att jag hann ifatt honom brydde han sig inte om.
Men som sagt, jag gillar Grahns glöd på planen."

Han är ju rolig Grahn;)
Mannii
2012-05-09 00:02
Haha läs Rydströms blogginlägg. (Länken)

Han beskriver ett tics Tobias Grahn verkar ha. Så skön han är Tobias! :D
2012-05-09 00:01
@Godzilla Hårddisksson:

Ja absolut. Jag ifrågasätter inte hans problem hemma på något sätt. Jag känner inte alls till dem. Vad jag menade kanske klumpigt uttryckt att det var fler faktorer som bidrog till hans beslut än familjen (eller vad det nu är han har för problem hemma) även om familjeskälet säkert var det tyngst vägande. M.a.o även om hemproblemet inte funnits är det inte säkert att han velat tillbaka.

Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-08 23:53
Jan-Stefan: Det har jag svårt att tro. I det här fallet MÅSTE jag stå upp för ÖSK:s ledning som varit extremt förstående för en extremt jobbig situation. Jag kan inte se hur klubben skulle ha kunnat agerat annorlunda. Det finns saker som är mycket viktigare än fotboll.
2012-05-08 23:44
@Godzilla Hårddisksson:

En sanning med modifikation. Men skitsamma. Klubben har fått nog av skit och inget blir bättre av att gräva upp gammal dynga. Här och nu är bättre.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-08 23:43
jocke.// personliga skäl härrörandes från situation i Brasilien.
2012-05-08 23:34
@deportivista:

Vad gör Roland Nilsson?
Örebro deportivista
2012-05-08 23:33
Om ÖSK ska byta tränare, så bör det ske under EM-uppehållet och inte när det är match var tredje dag. Men - vem ska i såfall ta över. Anti-Sixten klubbens favoriter har inte gjort mycket bättre resultat

Sixten Boström (ÖSK, 16:e plats, 0 vinster)
Pelle Olsson (Gefle, 15:e plats, 1 vinst)
Alex Axén (GAIS, 13:e plats, 1 vinst)
2012-05-08 23:25
Reaktionen från Rama och hans agent var väntad och förmodligen hade Rama velat lämna ÖSK ändå i sommar och det verkar även ÖSK varit inställda på. Dock lär övergångssumman sjunkit drastiskt nu....Vi var många som trodde ÖSK skulle plocka ut en hel del pengar på honom. Nu får klubben förmodligen acceptera ett skambud mer eller mindre igen.
Örebro jocke.
2012-05-08 23:23
Vad var egentligen den riktiga anledningen till att paulinho inte kom tillbaka? Och hur har det löst sig med lön, utbetalad sign-on etc?
2012-05-08 23:20
Lekiller // Tom med jag visste att inte Pauhlino skulle komma tillbaka efter han stuckit hem. Det var många som visste. Synd - Jag gillade honom. Satt och tänkte på honom mot Kalmar när ÖSK fick frisparkar utanför boxen. Tänkte att denna hade Pålle säkert satt.
Örebro widemarsh
2012-05-08 23:14
---
Örebro either/or
2012-05-08 22:57
Pemo//
Ja, Rama gjorde en usel försvarsinsats vid 2-1 målet för DIF. Det var också samme Rama som skapade straffen mot DIF och sedan satte den säkert. I ett läge där ÖSK ligger under med 0-1 mot Kalmar på hemmaplan och i ett läge där ÖSK ligger sist i allsvenskan, menar du på allvar att Sixten gör rätt i att inte byta in Rama för att inte riskera något bakåt? Låter väldigt märkligt. ÖSK måste göra mål i det läget, och då ska självklart Rama in.
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-05-08 22:55
Ni som inte har möjlighet att delta på mötet, men som ändå vill framföra frågor eller synpunkter får gärna PM:a mig.

//Elias, Kubanerna Örebro
Örebro pemo
2012-05-08 22:47
Sorry, shit happends. Men det är väl inte första gången en agent går ut och anklagar en klubb. Mörk gör ju samma sak med Bajrami som inte platsar i Twente. För att inte glömma vår egen Zlatan, som fick nöta bänk i Barcelona. Den agenten kunde verkligen baktala. Och med facit i hand kan man ju undra vem som vann mest på affären. Sportsmässigt alltså.

Jag vill gärna se Rama i samma slag som förra året. men i år har han inte presterat bättre än Wirtanen. Och då skall han vara på bänken. Dessutom var det ju han som slarvade vid DIF:s mål.
Nä, fotboll är en lagsport och kan man inte ställa upp på det, då skall man spela innebandy istället.

Just nu funderar jag på hur jag gör nästa år i superettan, men jag kommer nog att åka in till örebro i alla fall.
Örebro MrCrowly
2012-05-08 22:46
Skulle vara intressant om de filmade mötet, webbsändning eller i nån efterhandsvisning.
Örebro Oggeboi
2012-05-08 22:32
//svartvitthjärta

Jo då här finns det en till som tror att grabbarna i laget kommer ta sig i kragen och ordna så vi även nästa säsong är ett allsvenskt lag. Självklart är man oroad av situationen som råder men jag slutar aldrig tro på våra svartvita hjältar:D
Örebro svartvitthjärta
2012-05-08 22:28
Bara en fråga.. Finns det INGEN mer än jag som fortfarande tror att det kommer att reda upp sig?!

OU!

Heja Sport!
Örebro KCMarten
2012-05-08 22:20
Saywee 22:10 //

Klockrent :)
AIK Saywee
2012-05-08 22:12
Ytterligare frågar ...

... vad är det som inte händer ??????
AIK Saywee
2012-05-08 22:10
Fråga till SKöldmark, som inte deltager i svarandet ...

Vad gör du ???
Örebro Lekiller
2012-05-08 22:09
Kommer inte heller kunna deltaga, men vore intressant att få svar på varför de inte ersatt framför allt Almebäck med en mer stabil och erfaren mittback så fort som möjligt? Hur Sjögren inte kunde känna till läget med Paulinho då t.ex. Alvbåge påstod att hela laget visste vart åt det luta redan när han åkte hem hade ju varit intressant att få svar på oxå.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-05-08 22:08
Fråga till Sjögren ...

varför köper du bara sopor?
AIK Saywee
2012-05-08 22:06
Typisk töntig Saywee fråga till Sixten ...

Varför ligger vi sist i den allsvenska tabellen som inte ljuger, när du upplevt din bästa försäsong i ÖSK som tränare?
AIK Saywee
2012-05-08 22:02
Åter från stranden, och vårregnet har precis nått kusten ....

Bra att alla, ALLA, svartvita supportrar kan ställa frågor till Sixten och Sjögren, det är på tiden, vi vill ha så många svar på frågor vi ältar i vårt inre..

Mycket bra initiativ, vilket jag förmodar kom i från Kubanerna och inte från den hemliga klubben ?

Bra jobbat, Kubaner, ni/vi bryr er/oss om klubben, så skall det vara :)

Livstidskubanen Saywee hälsar ....
Örebro Devo
2012-05-08 22:00
Give it up for Samuelsson, Wiktorsson och Berger!
Annons: