/fotboll/osk/forum/2775.aspx/fotboll/osk/forum/2775.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-05-09 15:07
Nattligt inlägg från deportivista som jag vill bemöta lite grann ...

"Namn: deportivista
Sänt: 2012-05-08 23:33
Om ÖSK ska byta tränare, så bör det ske under EM-uppehållet och inte när det är match var tredje dag. Men - vem ska i såfall ta över. Anti-Sixten klubbens favoriter har inte gjort mycket bättre resultat

Sixten Boström (ÖSK, 16:e plats, 0 vinster)
Pelle Olsson (Gefle, 15:e plats, 1 vinst)
Alex Axén (GAIS, 13:e plats, 1 vinst)"

Om jag vänder lite på ditt resonemang, så är det väl så att Gefle inte haft möjlighet att vinna så många gånger, pga att tabellen haltar och beträffande GAIS så har ju makrillarna bara två torskar mot ÖSK´s 5, hittills.

Statistiken ljuger inte, men man kan vända och vrida på den hur som helst.

Förstår inte varför du tröstar dig med sådant trams, ÖSK skall rocka fett i Allsvenskan, så är det bara !!!

Heja SPORT :)
AIK Saywee
2012-05-09 14:34
Hur kommunicerar man internt inom klubben,
om man kommunicerar över huvudtaget ?

I CAN´T STAND IT, E. Clapton
AIK Saywee
2012-05-09 14:22
´den oumbärlige,

även min uppfattning, om attityder och liknande, är liksom din, att trivseln inte riktigt fungerar, trots att den är påtvingad .....

Heja SPORT, jobba, jobba, jobba :)
AIK Saywee
2012-05-09 14:18
Godzilla, de flesta medgångare verkar ju ha svängt på detta forum och anser att Sjögren är en sopa som inte kan köpa spelare som passar den helige Sixten´s filosofi eller teori.

Själv tycker jag att Grahn är bra, de gånger han inte är avstängd.

Så var det med detta.

Förstår du vad jag menar eller skall jag förtydliga?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-09 13:53
Saywee: Grahn ett sopköp? Uppfattar jag dig fel här? Hårresande om inte.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-05-09 13:50
För mig så ser jag helst att Rama försvinner i sommar. Jag har alltid backat Rama och jag vet att han kan prestera bättre, men i det läget ÖSK är idag och det spelet man behöver spela för att klara sig kvar rimmar illa med Ramas färdigheter.

Min uppfattning är att spelare i truppen oxå är missnöjda med Ramas attityd etc. Synd att Josef inte tagit chansen och visat att han håller ännu, det ser annars tomt ut till vänster.
AIK Saywee
2012-05-09 13:26
´den oumbärlige, när jag snackade med Valdet senast, lät det inte bra, jag tror inte han vet vem han snackade med, men Sixten blir väl den som stöter ut honom från klubben ... sådant är den helige Sixten bra på.

Han. Sixten alltså, bestämmer över Sjögrens jädra dåliga "sopköp", såsom Grahn, Bamberg med flera ... och Sköldmark, ja vad gör han?

... dessutom köper Sjögren skadade eller skadebenägna spelare

Snälla någon, rädda vår klubb, snälla, snälla, innan det blir för sent.

Jag kan vara glad att jag är optimistiskt lagd, men jag vill även skriva att via pm, har jag fått reda på att så många börjar tröttna på detta trams, svammel och elände.

Ge oss en stor vinst i Norrköping, det behöver vi :)

Var är alla kämpar, på svartvitt, saknar flera skribenter som gömmer sig !!!
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
2012-05-09 13:19
Skulle vara kul om även truppen för U21 fanns på "truppsidan" tillsammans med tränare
2012-05-09 13:17
@Magnus "munken" Karlsson:

** Hellre Saied än Alimi som def mf.
** Heller Haginge än Boris som mittback (men vill naturligvis ha Haginge som högerback så fort Berisha är spelduglig)
** Hellre Berger som högerback än Wirtanen och bänken (Bättre uppspelsfot bla)

Bara en åsikt också ;0)
Örebro 'den Oumbärlige
2012-05-09 13:12
Valdet har inte haft någon agent tidigare. När jag snackade med Valdet i januari hade han då ingen agent. Känns som att Cabrera själv tagit kontakt med Rama för att försöka hitta ny klubb åt honom.
2012-05-09 13:11
Det är ju bara Cabreras sätt att få en gratis spelarannons.
AIK Saywee
2012-05-09 13:02
Sogen, tror du att Sixten diskuterat med Valdet om "detta", vilket borde vara det normala?
AIK Saywee
2012-05-09 13:01
@Sogen:

Det är inte helt omöjligt, men jag tror inte det, men vadå?
AIK Saywee
2012-05-09 13:00
Munken, tackar för att du brydde dig om mitt inlägg, men att kritisera Rama när det Agenten som agerar medialt, kändes helt fel. Jag har ingen fungerande mus, men klarar av att skrolla ändå.

Du behöver inte förklara din politiska läggning, men för mig är det alltid, ALLTID individen som är viktigast, varenda underbar individ på denna fantastiska planet :)

Sedan är det ju ganska trevligt om vi olika individer kan samsas om samma positiva mål, och förhoppningar och göra något underbart av detta samarbete.
Örebro Telle
2012-05-09 12:58
En tanke kring diskussionen om Rama:

Oavsett vad man tycker om Rama eller Sixten (får ta det i nästa inlägg, annars blir det alldeles för långt...) kan jag tycka att ÖSK:s ledning inte borde vilja samarbeta med Cabrera mer efter Porokara-affären. Efter granskningen av Cabrera i TV4, klagomålen som dök upp mot honom i tät följd från olika håll under samma period (en storklubb som Lazio vägrade exempelvis att värva spelare så länge de hade Cabrera som agent) och spekulationerna om att Cabrera representerade både ÖSK och Porokara samtidigt (som till och med gjorde att ÖSK som klubb var misstänkta ett tag för att medvetet ha försökt bryta mot reglerna) kan jag inte begripa varför Lennart & co skulle ta i honom med tång ens.
Örebro Sogen
2012-05-09 12:57
Saywee Tror du Cabrera går ut med detta utan att ha diskuterat det med Valdet?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sogen
2012-05-09 12:53
Munken Har du glömt Moe? Jag tycker Moe ska gå in före Alimi eller istället för Wowoah om man hellre vill ha lite mer längd i mitten. I min bok är Moe given!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2012-05-09 12:50
Saywee:

Det ok att scrolla och inte läsa, det är ju själva meningen med scrollatiraljen på musen :)

Jag kan hålla med om att "ingen sympati" är kanske ett för hårt värdeord. Men min poäng kvarstår, som spelare måste det finnas självinsikt och förstå varför man är utanför laget. Detta är ingen nyhet eftersom i trupper om 22-25 man är det bara 11 som spelar och merparten står utanför laget. När det blir offentlig gnäll på detta sättet är det att säga till övriga truppen att jag är större än laget. Jag kanske är gammalmodig, svensk och Sosse, men jag anser att enheten är viktigare än individen. Klubbmärket består spelare kommer och går.
AIK Saywee
2012-05-09 12:48
Munken, nu har jag läst lite till och instämmer i att Berger, som är "eftersjuk", fortfarande bör vila, tills han blir frisk. Att Sixten inte sett detta är mycket förvånande, men han bryr sig väl inte om sådana viktiga saker.

Detta skriver jag allra mest för min omtanke om Emil och hans närmaste.

Heja SPORT, spela friskt !!!
AIK Saywee
2012-05-09 12:44
ÖSK´s vision kanske borde uppdateras och om vi förlänger ytterligare några år med Sixten t.o.m, 2015, så kommer inte jag att lägga en enda krona på eller för klubben.

För då kunde det ju lika gärna stå i den officiella visionen, "ett lag i Sverige som spelar frekvent i division två", publiksiffrorna är kring 200-300 och Forward tog allsvenskt guld ;)
GAIS Grönsvarta makrillen
2012-05-09 12:41
Ni bör sparka Sixten innan krisen går för långt.
Eran trupp är bättre en den plats ni parkerar på nu.
Ni måste hitta en tränare som kan förvalta den spelartrupp ni har.
Ni har bra spelare.
Tony Gustavsson eller Jens Fjällström tror jag hade kunnat lyfta erat lag.
AIK Saywee
2012-05-09 12:37
Munken, det finns säkert flera bra grejer i ditt inlägg, men jag orkade bara med inledningen, sedan skrollade jag..

Du har ingen sympati för Rama, därför att Cabrera gnäller i pressen, detta förstår jag bara inte!

När Sixten väl börjar kommunicera, ger han sig på Örebrosupportrar och kallar dessa medgångare.

Detta är en bedrövlig såpa, jag kan bara önska att Rama hamnar i en klubb där han kan trivas, för detta är ju under all kritik, eller vad fan det kan kallas.

Jag hejar på Sport och vill klubbens allra bästa, så är det bara !!!
Örebro D´Artagnan
2012-05-09 12:29
Att göra som Sixten gjorde efter Djurgårdsmatchen och skylla förlusten på Rama. Då startar man splittring inom föreningen. Det tycks var det som Sixten ofta gör.
Den som själv vill bedöma orsaken till målen mot DIF kan ju titta på fotbollskanalen.se Där ser man den nakna sanningen. Rama är inte oskylldig men det finns andra man kan fundera över. Dessa båda spelare spelade alla 90 minuter mot KFF.
Sixten är en dålig ledare !!!
Oddevold *Mackan*
2012-05-09 12:20
@Jan-Stefan (Signa Barsom idag):

Sixten Boström har använt Alejandro Beodya som högerback, Armend Alimi som vänsterytter och Nordin Gerzic som centertank. Jag bara väntar på att han drar upp Chensinski som högerytter eller använder Josef Ibrahim som mittback.
2012-05-09 12:18
Bra inlägg Karlsson!
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2012-05-09 12:15
Nu tänkte jag ge mina reflektioner om Ramaaffären, samt startelvan mot Norrköping.

Om vi börjar med Rama har han i dagsläget ingen sympati hos mig. När man gnäller ut i pressen (Agenten) och klagar över att man blivit petad är inte detta okej. Sådana saker skall hållas internt oavsett vilken eventuell agenda man har. Jag förstår petningen till fullo eftersom han har varit en säkerhetsrisk och är direkt ansvarig för 3-4 baklängesmål efter idiotiska bolltapp på egen planhalva. Med det sagt konstaterar jag att han är i vissa stunder gudomlig framåt men det räcker inte om man inte jobbar för laget och tar sitt ansvar när det går tungt för klubben.

Om vi går vidare till kommande startelva är väl alla härinne som var på matchen senast ense om att det skall spelas 4-4-2. Längst fram anser jag att det är givet att Petsson får chansen från start tillsammans med William. Det blev en helt annan tyngd och vi hotade på ett helt annat sätt i andra halvleken. Kalle står på tillväxt, och är första inhoppare. Fortfarande känns han lite tunn och klarar inte närkampsspelet till fullo. Tipset är att lära av Rasmus Jönsson som med likartad kropp har en fantastisk balans.

Vidare anser jag att Berger skall få vila lite, han är verkligen inte i form och behöver ett break. På sikt ska han spela eftersom det är definitivt en framtidskille. Istället för Berger tycker jag alimi skall starta, så får vi se honom på sin favoritposition på innermittfältet istället för att harva på kanterna. Wovven skall fortsätta på vänsterkanten. Det blir en helt annan defensiv säkerhet med honom och Wiktorsson på plan. (låter tråkigt, men face it, vi ligger sist och det skall gnetas och försvaras). Med denna vänsterkantscombo får vi även ett klassiskt yttersammarbete med Wiktorsson som kommer på överlapp mest hela tiden, vilket vi såg prov på i senaste matchen (speciellt andra halvlek). Högermittfältet anser jag vara den öppnaste platsen, men jag är av tycket att vi skall pröva något nytt. Asvald har kört fast och vi borde spela in någon annan. Vem av Kushtrim/Josef/Achmed som startar jag jag tycka dagsformsen får spela in.

I backlinjen skall Wirtanen plockas bort, Haginge skall flyttas ut på kanten. Även om Hagge inte har den bästa uppsspelsfoten är den i alla fall bättre än Tommys. Om Berisha är spelklar skall hann spela, annars tyckte jag Boris skötte det helt ok mot Elfsborg.

Tomer ut, Sandqvist in, dags att röra om i grytan + att Tomer är bara för flängig för min smak.

Således, baserat på ovan tycker jag att startelvan skall se ut som följer.

Sankan
Hagge-Boris-Wiken-Wiktorsson
Kushtrim-Alimi-Grahn-Wovven
Petsson-William

Så hissa eller dissa, jag bryr mig inte, men detta är i alla fall mina åsikter och jag hoppas med alla mina tummar och tår att det vänder nu.

Heja Sport!!
AIK Saywee
2012-05-09 12:13
Snälla Saywee, sluta nu, kan vi inte diskutera fotboll på detta forum?

Vad är det, förresten, fotboll alltså, spelas det fotboll i Örebro ...

Heja SPORT :)

Jag går och badar, det är iallafall plusgrader i Kattegatt och regnar som tusan, men vad gör det, jag hejar på Sport och alla boråsare och diöttebörjare ser mig kanske som en kämpe, hoppas att jag överlever.
Örebro ÖSK Fans
2012-05-09 12:13
Damma av Barsom. Vi behöver Hjärta, kämpa och rutin nu!! att ge så unga spelare som vi har i start11an är inte rimligt!
Minatankar
2012-05-09 12:10
Nu finns artikeln om ÖSK på webben.

2012-05-09 12:10
Valdet Rama har varit fullständigt usel i år, var är världen på väg när folk här tycker att han blivit orättvist behandlad? Spelar väl för fasen ingen roll om du lyckas göra din gubbe en gång, göra en rusch mot mål och bli av med bollen (två gånger per match,max) när ditt defensiva arbete är så undermåligt att Wovven framstår som en mycket sämre fotbollsspelare än han egentligen är.
Att man vidare även representeras av Oliver Cabrera är som grädde på unket mos. Kanske inte var en tillfällighet att han till slut blev petad av sin tidigare tränare? Vill du inte kämpa för laget utan enbart för dig själv Rama är du välkommen att testa lyckan någon annanstans. ÖSK behöver kämpar i det läge vi är nu.
Annons: