/fotboll/osk/forum/2765.aspx/fotboll/osk/forum/2765.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D´Artagnan
2012-05-12 13:08
ÖSK Fans // jag återger bara vad som säger. Och det är fansen som snackar skit i bloggar och Sixten snackar i skit i media om spelare.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-12 13:08
Vi kanske skulle gå ihop några stycken och rapportera till Sjögren att vi sett Sixten dyngrak? Uppmana till angiveri är för mig gamla öststatstakter. Känner en kille (festprisse) som är oerhört lik Staaf. Förra året när det rapporterades om Staffs festande var vi ofta säkra på att det istället var andra killen. Nu har båda flyttat ifrån Örebro.

Skall det rapporteras bör filmmaterial bifogas så Sjögren kan se berusningsgraden. Grabbarna måste väl få gå ut med sina vänner under förutsättning att de sköter sig?
Örebro D´Artagnan
2012-05-12 13:01
Daniel Bambergs skada (från Folkbladet):

Inflammationen i den högra hälen stoppar brassen från spel på sin gamla hemmaarena.

Jag har haft problem i två månader nu. Det tar tid att bli av med inflammationen men jag har börjat att springa nu, säger han.

Detta är mer än vad ÖSK har sagt.
AIK Saywee
2012-05-12 13:00
kenya, instämmer med dig, absolut rätt, man skall definitivt inte dricka starksrprit två dagar innan match!

MEN, gjorde han det, det är ju faktiskt det som är frågan, det är det vi diskuterar?

Tror att vi missat flera avstängningar av svartvita festare om bara Sixten´s krogspanare hade berättat detta för honom, eller är det Sjögren som beslutar? Det har jag förstått av tidigare skriverier genom årens lopp ...

Jag vill ju bara veta anledningen till att han stängdes av, ingen ting annat!
Örebro ÖSK Fans
2012-05-12 12:59
Han blev nekad sprit i baren till slutet på kvällen...

D Artagnan

du skyddar alla utom Sixten, han kan du tydligen säga vad som helst om.tycker du är en stor fjant!

Sista jag skriver på detta skitforum som håller så sjukt dålig nivå.

saywee och några till, fortsätt med era bra inlägg på forumet, ni andra blääääääää

återkommer till vintern....
Örebro kenya
2012-05-12 12:49
Saywee, D´Artagnan// Hur som helst ska man inte starksprit två dagar innan match. (Helst aldrig under säsong om jag får bestämma). Tycker det är skönt att man äntligen tar tag i det.
AIK Saywee
2012-05-12 12:48
Vem har påstått att Kushtrim var dyngrak förresten, enligt honom själv gjorde han ju inget olämpligt om han är riktigt citerad, mer än att han var ute sent?

Jag vill som vanligast bara veta vad som var sant!
Örebro D´Artagnan
2012-05-12 12:39
ÖSK Fans // var han dyngrak eller är det dina fantasier?
Ett djävla sätt att sprida dåliga rykten om ÖSK:s spelare. Fans och tränare pratar illa om spelare i media och bloggar, det gör att spelarna inte vill spela kvar och att försäljningen ger minimala intäkter.
Guld 2015 - aldrig när klubben sköts så här
AIK Saywee
2012-05-12 12:29
ÖSK Fans, NEJ, varför skulle jag tycka att det var OK?

Jag var inte där så jag vet inte hur många promille han hade i blodet!
Örebro ÖSK Fans
2012-05-12 12:24
saywwee

tycker du det är ok att vara dyngrak på krogen 2 dagar innan match?
AIK Saywee
2012-05-12 10:58
Nu har jag läst hela texten under rubriken "Efter fans-träffen: Kushtrim avstängd"

... och blir inte klokare på vart vi är på väg.

Det är bra att Kubanerna och Sixten/Sjögren äntligen funnit varandra, men kvarstår att den hemliga klubben efter det hemliga mötet fortfarande inte är speciellt sugna på kommunikation.

Några utdrag, av mig valda ...

"NA har varit i kontakt med tränaren Sixten Boström men han hänvisar till sportchef Lennart Sjögren. Som i sin tur säger så här:
- I sådana ärenden vill jag inte kommentera enskilda fall"

"Kushtrim bekräftar att han i lördags kväll, två dagar före matchen mot Kalmar, var ute i centrala Örebro med vänner som inte ingår i truppen.
- Det blev sent men jag gjorde inget annat olämpligt"

"Jag tycker straffet är för hårt, det hade räckt med en match. Men jag accepterar beslutet och tänker göra allt för att komma tillbaka i bra form ..."

Vem står på tur nästa gång, Rama skall bort, Kushtrim skall bort, billiga blir dom, vem blir nästa offer?

Jag börjar surna till lite, undrar vad Bunjaki tänker på för tillfället?

Nej detta känns inte bra, helt enkelt.
AIK Saywee
2012-05-12 10:15
jocke. även jag undrar över vad Kushtrim är avstängd för i verkligheten.

Om vi får reda på de disciplinära reglerna i den privata delen av spelarnas liv, kan kanske vi fans hjälpa domarna och Sixten i framtiden att stänga av flera av våra spelare.

Det är konstigt det där, är det riktigt bra egentligen, vem var det som angav Kushtrim och vet vad som hänt, tog man ett nykterhetsprov, fick han blåsa?

Massor med funderingar, men jag har inga svar.
Örebro jocke.
2012-05-12 10:03
Lushtaku lär ju inte vara kvar i ÖSK efter sommaren.. Känner inte att jag kommer sakna honom speciellt mycket heller. Jag kritiserar inte beslutet att stänga av honom heller, men vad är det han är avstängd för - att han var ute på krogen eller att han var märkbart berusad? Och hur vet man i så fall att han var det?

Någon från mötet som vill delge om det framkom något nytt om de skadade spelarna? Någon som kan vara aktuell redan imorgon?
Örebro ÖSK Fans
2012-05-12 09:47
skadefritt ösk då vill jag se denna!!

-------------------------------Tomer-----------------------------

-----------Anttonen--------wikström-----Wiktorsson-----------

---------Bamberg-------Grahn---Moe------Valdet-------

---------------------------------Wille--------------------------------

------------------Haddad--------------Samuelsson------------------------

Offensiva, glada ösk är tillbaka!!
AIK Saywee
2012-05-12 09:45
I dagens pappers-NA finner man rubriken ..

"Efter fans-träffen: Kushtrim avstängd"

Vi kanske kan komma på flera grejer, så att ÖSK-spelare blir avstängda, fast inte när det gäller Grahn, det fixar han bra själv ;)

Nej, lite skämt åsido, men är det bra med krogspioner som i framtiden hjälper Sixten med sådana beslut eller är det inte bra, jag vet ärligt faktiskt inte.

Varför har man inte tydliggjort vad som gäller och varför i så fall rättar man sig icke efter reglerna i den privata delen av livet?

Många frågor snurrar som vanligt i min skalle ....
AIK Saywee
2012-05-12 09:26
dubbel

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-05-12 09:26
calles, tackar för gräsrapporten.

Bra att du delger lite, så att man får info öht.
Örebro D´Artagnan
2012-05-12 09:19
calles// Det låter som om ÖSK inte planerar för olika senarior utan att man parerar när en situation uppstår.
Så har Sjögren gjort hela tiden och vi ser resultatet
Örebro calles
2012-05-12 09:05
Angående att klubben säger att några värvningar inte är aktuella

Klubben har sagt att i dagsläget så det inget huvudfokus att värva några nya spelare, man är nöjd med sin trupp (mer rutin skapas hela tiden) och med spelare tillbaka från skador så ser man att truppen får mer bredd. Att klubben inte har för avsikt att värva har irriterat en del.

Jag ska först säga att jag är en som gärna ser ytterligare någon värvning, för att stärka truppen med lite mer spets, och också skapa än högre konkurrens om de olika platserna. Jag är givetvis helt med på att truppen kommer att hamna i ett bättre läge när skadade spelare blir tillgängliga när det gäller bredden.

Men, jag förstår helt och fullt klubbens signaler. Det är helt onödigt att i dagsläget börja prata om värvningar och att vi behöver få in nya spelare i den situationen som vi befinner oss i. Det är fyra matcher kvar till EM-uppehåll, om klubben då går ut och säger "vi ska värva x antal nya spelare" så kan det absolut påverka självförtroendet hos vissa som kanske i dagsläget inte är det bästa - på grund av egen prestation och lagets. Den andra saken är att transferfönstret inte är öppet så just i dagsläget är inga värvningar aktuella.

Sen så har ÖSK sagt att om läget med skadade spelare inte förbättras, om resultatet inte förbättrats så deras planer och tankar omvärderas, det är också viktigt att tänka på. De har inte stängt några dörrar, och de vet ju heller inte om någon spelare lämnar etc.

Jag tycker nog att det låter vettigt, att vänta till uppehållet eller efter det istället för att riskera att spelarna går ner sig. Då hinner man på ett annat vis också arbeta proaktivt med spelarna som finns med i truppen för tillfället.

Minatankar
2012-05-12 08:46
Så här resonerar jag vad gäller personfrågor, t ex vilken tränare, sportchef, vd, styrelseordförande mm ska ha.

1) Uppdraget/tjänsten behöver specificeras så att alla parter, även vi supporters, medlemmar och aktieägare, vet vad som krävs och förväntas.

2) Vederbörande behöver vara kompetent, dvs ha kunskap (utbildning/erfarenhet), vilja och förmåga. Det innebär att man kan ha den största kunskap och vilja, men ändå vara inkompetent om man inte har förmågan att genomföra/lyckas med sitt uppdrag.

3) Förmågan att lyckas har naturligtvis med en rad faktorer att göra. I ÖSK:s fall handlar det bl a om, vad gäller tränaren, vilka spelare sportchefen kan tillhandahålla och för sportchefen vilka pengar styrelsen avsätter för att behålla de bästa spelarna och för att rekrytera nya. För vd handlar det om att sammantaget skapa den ekonomi så att allt blir möjligt.

4) I princip alla faktorer som påverkar känner man till från början, t ex konkurrens, samhällsutveckling, ekonomisk utveckling, skador/sjukdomar/avstängningar mm.
Att ha förmåga och kompetens bygger på att man kan bedöma och hantera alla dessa faktorer. Det håller inte att skylla på omständigheter över tiden och det räcker inte med att man gör sitt bästa. Det handlar om att ha den kompetens på och utanför planenen som gör att man skapar de sportsliga och ekonomiska resultat som man eftersträvar, även med hänsyn till alla omständigheter. Det handlar här om den i särklass största idrotten där klubben uttalat att man ska vara allra bäst. Då ställs också kraven därefter!

5) Om man uttrycker att man ska vinna SM-guld och vara en förebild för alla idrottsföreningar, gäller det att ha en kompetens som motsvarar den höga ambitionen. Man bedöms i första hand utifrån vision, målsättning och ambition kopplat till de resultat man presterar. Har man målet att klara sig kvar eller tillhöra division 2 både sportsligt och ekonomiskt, kan alla ställa betydligt lägre krav på sig själva och varandra.

6) Om man når höga mål eller inte är nästan alltid ett lagarbete av alla, dvs spelare, tränare, ledare, funktionärer, anställda/ledning och styrelse/förtroendevalda. Därför är det oerhört viktigt att med jämna mellanrum analysera starka och mindre starka sidor i hela verksamheten och göra kraftfulla åtgärder när så behövs. I annat fall kan man glömma sina höga målsättningar. Få människor och organisationer på denna jord har visat att man över tiden endast klarar sig med tur. Det krävs både talang och hårt jobb hela tiden för att lyckas.

7) Allt är så komplicerat med en rad faktorer som ska samverka att alla bör ha chansen att göra misstag och få fler chanser. Allt annat är dessutom omänskligt. Jag har aldrig träffat på en människa som inte gör misstag. De är dessutom nyttiga, eftersom man förhoppningsvis lär sig något av dem.

8) I ett prikärt läge, i vliket ÖSK befinner sig nu, är bl a följande viktigt; vad man gör, när man gör saker, hur man kommunicerar, vilken framförhållning man har och att man skapar en "vinnarkultur", dvs hela tiden fyller på organisationen med positiv energi.

9) Enligt min uppfattning bör en någorlunda kompetent person själv inse när han/hon på eget initiativ vill/ska stiga av tåget, därför att vederbörande inte har lust, tid, ork eller förmåga att bidra mer. Om så inte sker lär andra bidra till den förändringen.

10) Alla i klubben behöver nu visa på handling på och utanför planen. Det räcker inte med att säga att man jobbar på och att det kommer ge resultat. Det har man sagt tillräckligt länge nu och man har redan passerat gränser för oss supporters, medlemmar och aktieägare. Vår uppgift är i första hand att stötta, vara positiva och hjälpa till. Det gör vi också genom att sätta positiv press på laget och klubben. Vi kan inte stillasittande se på när klubben befinner sig i "fritt fall". Jag vill tro att det kommer gå bra!
Örebro D´Artagnan
2012-05-12 08:41
Nästa två matcher blir intressanta för att se var ÖSK står:
Ett Peking på nergång (1-4) mot Syrianska och sedan försvarsstarka AIK.

När det gäller Berisha så har U21 tränaren uttalat sig om han förväntade kapacitet. Men sportchefen verkar inte lyssna.
Örebro Lekiller
2012-05-11 23:52
mupptubb/

Hur vet vi det?

Berisha har ingen någon anning om vilken kvalitet han verkligen håller.

Anttonen?

Han har varit bort väldigt länge och blir ju inte direkt yngre. Wowwen har tappat sjukt mycket i snabbhet bara till denna säsong mot förra. Hur vet vi att Anttonen kommer hålla?

Är väll i så fall Bamberg och Haddad man kan lita mer på. Men hur mycket har Haddad tappat? Hur lång tid tar det innan han är 100%?

När alla dessa 4 herrarna är igång igen så kan det vara försent.

Spelar ju i och för sig ingen större roll då ÖSK inte kan plocka in någon ny förrens efter 1 aug. Då kan det ju vara kört ändå.

Men,men, man får ju hoppas i alla fall. Hoppet är väll det sista som överger oss ÖSK fans.

Kanske första vinsten kommer på söndag?
Örebro calles
2012-05-11 23:46
Saywee: Det som sades om gräset är det som nämnts tidigare i forumet.

Frågan löd något om varför ÖSK även tränar där. Svaret blev för att det ska kännas mer som hemmaplan, till skillnad mot om de bara spelade där - för att känna sitt underlag kan man alltså tolka det som.

Det pratades även om skador och om de kan ha påverkats av underlaget. Precis som lagets läkare sagt tidigare så finns det inga studier som visar att det finns ett samband. Skadefrekvensen har också dalat enligt Lennart, även om vi har ett gäng långtidsskadade som är illa nog. Min egna kommentar: Hade skadefrekvensen ökat (om nu minskningen stämmer) så är jag övertygad om att man tränat på alternativa ställen åtminstone delvis.

Inget prat om byte, men ja det finns säkert en hel del kritik internt i klubben om det, men det var ingenting som frågades om, och heller ingenting som diskuterades vidare. Jag tror även att deltagarna ville diskutera andra frågor när de fick chansen, och vad vi än tycker om planen så kan den omöjligt bytas eller ändras i detta nu - och då kan den ju ytterligare diskuteras vid annat tillfälle.

Jag är dock för en naturplan, och jag vet att ledare inom klubben också föredrar gräs, vilket säkert många spelare gör också.

----

Tränarfrågan kom upp i posterna nedanför, jag har precis skrivit ett blogginlägg om tränarfrågan - Jag är pro-Sixten, även om jag ibland har hårda åsikter om laguttagningar, taktik, byten och en massa annat. Jag ventilerar mina tankar om varför jag gärna ser honom som ÖSK-tränare. Läs gärna om intresse finns.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-05-11 23:44
Bastard// Jag tror ÖSK sitter på pengar, man kan slösa om man vill och om det krävs har man råd att sparka Sixten. Men en annan aspekt i det hela som också är avgörande är vilket tränarnamn som kan tänkas ta över. Kan inte se det som ett speciellt lockande jobb för meriterande tränare, att ta över ett bottenlag som har den organisation som ÖSK har.

Det är ju knappast så att tränaren som kommer in har mandat att styra och ställa.

Vilka tränare kan tänkas vara aktuella?
AIK Saywee
2012-05-11 23:18
Vad sades om det gräsliga gräset?
Örebro Bastard on Parade
2012-05-11 23:18
Jag börjar undra hur ekonomin ser ut egentligen. Vart har alla transfermiljoner hamnat? Vilka publiksiffror har ÖSK budgeterat för? Hur mycket påverkar de usla publiksiffrorna ekonomin?

Det känns ju onekligen som att ÖSK inte har råd att sparka Sixten. Det verkar ju inte heller som att de kommer förstärka truppen. De är oerhört naiva om de tror att allt löser sig när (om?) de skadade spelarna blir tillgängliga.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-11 23:02
Mötet har ju tydligt fått avsett effekt. Tagit bort focus från hur klappruttet klubben gått efter tredjeplatsen och de som har huvudansvaret för det, styrelsen, Sjögren och Sixten. Den sämsta start ÖSK någonsin haft i AS, då tar man till krafttag och ställer upp på ett möte. för säkerhets skull bokar man ett nytt för att hålla fans lugna.

Åqvist gav Walker sparken. nu har han gjort en kovändning och tror inte på sådant. Man häpnar, 17 matcher utan vinst och absolut inget händer bland de ansvariga i allmänhet och Sixten i synnerhet. Styrelsen ser inget behov av att träffas heller.

Men var lugna alla ÖSK-fans, ett nytt möte kommer i juni, personligen tycker jag det skulle vara bättre om laget tog poäng så vi kunde nå en kvalplats.
Örebro mupptubb
2012-05-11 23:01
ang konstgräset så vet man inte i nuläget om det är det som orsakat dessa skador, men man håller just nu på med en " utredning" ifall så är orsaken så kommer man vidta åtgärder när utredningen är klar sades på mötet!!
Örebro mupptubb
2012-05-11 22:58
@Lekiller:

des sades ungefär som så att berisha bamberg haddad anttonen väntar man på för dem kmr gå rakt in i truppen nästan när dem är friska !
Örebro either/or
2012-05-11 22:51
Min förhoppning är att ÖSK ska byta ut konstgräset mot Grassmaster så snart som möjligt. http://en.wikipedia.org/wiki/Desso_GrassMaster . Men gissar att det är väldigt dyrt, vilket gör att det knappast är särskilt troligt...Men nånting måste göras angående underlaget! Och det gäller inte bara ÖSK utan även de andra "konstgräslagen". Kvaliteten på fotbollen blir lidande när bollen rullar så galet snabbt längs marken.
Annons: