/fotboll/osk/forum/2763.aspx/fotboll/osk/forum/2763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-11 12:56
Verkar ändå som att mötet gick bra samt att en fortsatt dialog är på gång mellan supportrar och ledning. Mycket bra anser jag.

Förövrigt tänker jag scrolla,scrolla,scrolla en del framöver. När saker går åt helvete behövs stöd, knappast ältande. FRAMÅT ÖSK!
AIK Saywee
2012-05-11 12:53
Kan någon förklara för mig, ärligt alltså, vem eller vilka som bestämde att det skulle vara mediafritt och i så fall varför?

Loggar ur ett tag ....
AIK Saywee
2012-05-11 12:49
Godzilla, vad klumpigt, vore väl hemligare i Nordkorea ;)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-11 12:45
ÖSK försökte boka S:t Petersplatsen så att alla som ville närvara kunde få plats men det var tydligen redan upptaget.
Själv väntar jag med spänning på en sammanfattning av kubanerna!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-11 12:39
KCMarten//

Håller med dig om allt du skrivit om mötet. Naturligtvis så känner sig Sixten och Sjögren desperata. Då ordnar de ett möte för att förhoppningsvis köpa sig tid och visa sig duktiga inför sina chefer. Men som du och flera påpekat så är ju problemet att vi inte vunnit på 17 matcher, dessutom haft en extrem spelaromsättning. Det kan inget möte i världen ändra på, det är fakta. Jag är även trött på att höra floskler om positiv energi och annat från Jan Karlsson o Sjögren.

Sedan detta att Sixten vill ha en engagerad publik, det får han per automatik om ÖSK börjar vinna. Inte lätt att vara engagerad när t.ex Kalmar tar ledningen efter 5 minuter och man vet att under Sixtens alla år så har laget bara vänt underläge en gång. Dessutom blir engagemanget ännu mindre när man ser alla tomma stolar, snart är publiksiffrorna nere på 4.000, detta på ett stadium som tar 14.000. Då hjälper det inte hur mycket man vrålar. Sixten borde fråga sig varför engagemanget sjunkit så oerhört att det nästan är som på gamla trätiden.
AIK Saywee
2012-05-11 12:35
mupptupp,
hur kontrollerade man att ingen/inget media kom in, eller någon som kan tänkas läcka till media? Lokalen buggades kanske, vilka bestämde att det skulle vara mediafritt?

Nja, du pemo, det kanske var lite sovlet över det hela ändå ....
Örebro 'den Oumbärlige
2012-05-11 12:32
Tydligen stängdes media ute, men bloggar är väl också media 2012? :)
Örebro 'den Oumbärlige
2012-05-11 12:31
*Mackan*// Jag vet hur ÖSK tänker och jag kan tänka mig att man på mötet kom överens om att inte avslöja att som sades. Det är iofs vanligt. Efter tjafset i måndags och så vidare är det i klubbens intresse att kommunicera med fansen på västra. De som sitter på övriga läktaren är kanske inte lika akuta att blidka, så länge det inte handlar om företagsfolk.

Det som sades är inget du och jag inte kan gissa oss fram till Mackan, det finns ju inte mycket som går att säga.
Oddevold *Mackan*
2012-05-11 12:27
mupptupp//

Alla som ville fick komma. Men det var begränsat till 70 platser. Hur får du ihop den logiken?
AIK Saywee
2012-05-11 12:26
Blev en dubbel, säkert några nervösa tangenter som krånglar
AIK Saywee
pemo, vet inte om du syftar på mig, för jag vill verkligen förstå, men det känns så svårt när det blir hemligt och otydligt, det är ju endast mupptupp och möjligtvis någon till som skvallrat lite om vad som sades.

Tror du att Sixten sagt hela sanningen till de 50-60 personer som var där och tror du att alla litade på det han sa till 100 procent?

Jag har skrivit att det var bra att kubanerna tog ett initiativ till ett möte, kanske inte minst efter Sixtens påhopp i media härmosisten. Men varför har klubben gömt sig så länge, varför kom inte initiativet från klubben, det är ju inte roligt alls att läsa tabellen, för en gammal tabellbitare, det är hemskt, helt enkelt !

Det kanske var lite minisovjet över det hela, inte fan vet jag om vi skall diskutera sådant här .....
Oddevold *Mackan*
den Oumbärlige//

Ja, möjligtvis för de femtio som var där. Resten av oss svävar fortfarande i en ovisshet. Men klart är att ÖSK inte har några planer på att delge oss någonting. Jag hade tyckte varit enkelt att skriva ner några frågor och svar i stället för att hålla ett massmöte på Stortorget. Men så långt var det väl ingen som tänkte.

"- Vänta nu, skall vi inte göra lite anteckningar så vi kan delge denna information till de många ÖSK-fans som brinner för klubben som inte kan vara här. Det finns ju tusentals som säkerkligen också är intresserade av att få svar på dessa frågor.
-Nej, det är för mycket jobb. Vi låter de 50 som har möjlighet att komma få reda på våra strategier, vad vi har för tankar på hur trenden skall vändas och våra tankar om framtiden. Resten skiter vi i."
Örebro mupptubb
2012-05-11 12:25
@KCMarten:

ALLA som VILLE fick komma ÖPPET för ALLA supportrar men ingen media.
Örebro pemo
2012-05-11 12:07
Vill man inte förstå, så vill man inte.
Jag tycker det är bra att någon ordnar ett möte som igår.
Jag var inte där utan nöjer mig med att läsa de referat som skrivits.
Sen är det väl upp till var och en att bedömma vad som är intressant i svaren.

Hellre ett möte där 50-70 (?) pers kan komma, än ett massmöte ( a-la-Sovjet ) där någon despot håller tal i fyra timmar inför tusentals lyssnare.

Men, nu vill jag gärna veta om någon sett de senaste träningarn och om "de halta och lytta" verkar vara på gång.

Fast här regnar det, Och det är också Sixtens fel. Bara så att ni vet.
AIK Saywee
2012-05-11 12:07
@widemarsh:

Jag hoppas att de flesta som var där kan vara eniga om vad som skrivs, för det finns så många olika tyckanden från olika kubaner, har jag förstått.

När vi följer förlustmatcherna och skriver spontana inlägg här på detta forum, får man ju läsa saker om Sixten och spelarna som inte är alltför uppmuntrande, inte ens rumsrena.

Men när kubanerna, tagit ett initiativ (bra att ni/vi brydde er/oss i krisen), ja då verkar den helige Sixten satt på sig sin största charm för att åter bli populär, han har väl redan glömt vad han ansåg tidigare i media.

Sixten är en gåta för mig, ingenting annat, begriper mig inte på honom eller hans filosofi alls.

Har han nu helt plötsligt börjat kommunicera, med charm och varför?

Jag kan bara inte lita ett dugg på det han säger, för det som sägs kan ibland inte rimma med vad man tänker.

Money talks och självklart anar SS att de börjar sitta löst, då kommer charmen in, fast det är inte säkert att det leder till att ÖSK spelar allsvenskt 2013.

Undrar om dessa möten är lösningen för ett allsvensk ÖSK som spelar frekvent i Europa, är ett topplag i Norden och vinner det dära förbannade SM guldet just exakt 2015?

Nu när jag äntligen skiter i årets mål, har man tydligen lovat att det skall komma ett om några veckor.

Det är en gåta, det är det det är !!!
Örebro 'den Oumbärlige
2012-05-11 12:06
Om mötet ägt rum på stortorget kanske alla hade blivit omvända :) Skämt å sido, jag tror att det rent psykologiskt blir skillnad när man face-to-face första gången får lyssna till en person man kanske kritiserat länge och hårt.
Örebro D´Artagnan
2012-05-11 12:02
"enough is enough" gäller även för Sjögren och Sixten!!!
Inte bara för spelare.!!
Örebro D´Artagnan
2012-05-11 11:57
Jan-Stefan (Signa Barsom idag) // Vi medlemmar var inte inbjudna. Ingenting på officiella.
Detta är ett problem med en medlemsförening och ett Elitfotbolls AB. Elitfotbolls AB behöver inte tänka på medlemmarna
Oddevold *Mackan*
2012-05-11 11:51
@Jan-Stefan (Signa Barsom idag):

Jan-Stefan//

Jag skulle alltså tagit ledigt från jobbet eller annars är det bara att skylla sig själv att man inte får reda på vad för mirakelkurer ÖSK har för att lösa denna pinsamma situation man satt sig i. En situation med vikande publiksiffror (inte ens 5000 mot Kalmar), en offensiv som knappt existerar, ett lag med dålig stämning och ett lag som inte vinner matcher. Nåväl, grattis till de 50 som kunde vara på plats.
Örebro widemarsh
2012-05-11 11:50
Har för mig att Kubanerna skulle lägga upp en sammanfattning av vad som sades på mötet på sin hemsida inom kort. Så vi andra får nog snart också veta vad det snackades om :)
AIK Saywee
2012-05-11 11:47
KCMarten, instämmer ,

jag tänker iallafall inte skylla mig själv även om jag är livstidskuban, åker bara inte 71 mil tur och retur för att deltaga i ett möte och mina frågor hade säkerligen varit mycket obekväma, det vill jag bara lova.
AIK Saywee
2012-05-11 11:30
Jag förväntar mig kort och gott en "gemensam" rapport från Kubanerna om vad som sades av vikt för framtida segrar, vid mötet med medialt stängda dörrar.

Inte de historiska bortförklaringarna som kan tänkas ha ältats, det känns inte intressant.
Örebro calles
2012-05-11 11:22
Den spontana applåden tycker jag är lite överdriven att skriva om. Man brukar avsluta möten med en applåd för att tacka varandra. Sen så ja, den kanske kom spontant i och med att många nog var upprörda innan mötet, men samtidigt känns det självklart - oavsett om man tycker att Lennart och/eller Sixten ska försvinna från klubben. Samtalet ledde inte hela vägen fram, men det var en mycket bra början och jag tror att alla parter känner att de har lite mer på fötterna nu än innan. Även om flera (inklusive de utfrågade) gärna skulle ha fortsätt ännu längre. Det kom inga mirakelkurer, men det visade att det från flera håll fanns en bra och riktig ÖSK-vilja, vilket är jävligt viktigt, och betydligt viktigare än någon mirakelkur då sådana inte finns och fungerar i verkligheten.

Jan-Stefan, jag kan bara instämma i ditt inlägg!

KCmarten jag återkommer till ditt inlägg senare under dagen, man måste tyvärr göra lite annat än att sitta här också!

Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
2012-05-11 11:21
@*Mackan*:

Rekommenderas att du är med nästa gång och lyfter dina frågor! Bättre att få svar från ÖSK direkt!

Nu till Globen för att se Sverige - Ryssland i en helt annan sport!
Örebro KCMarten
2012-05-11 11:20
Calle //

OK, att man har ett möte är självklart ett steg i rätt riktning.

Men att säga att de som inte var där får skylla sig själva är hårt.
Jag är rätt säker på att antalet fans kan räknas i 100-tals kanske t.o.m i tusentals om man räknar in hur många som brukar titta på hemmamatcherna.

Även om det kom fram bra information och diskussionen var saklig så står vi fortfarande i en situation där en överväldigande majoritet en av fansen inte var därinte var där. Möten är nämligen en rätt föråldrad metod att få ut ett budskap.

Man skall alltså på kort tid göra sig tillgänglig en timme kl 17:00 en vardag för att höra sanningar från klubben. Folk jobbar, skjutsar barn till träningar, bor inte ens i närheten av Örebro(som jag själv), skall på skolteater med dottern, m.m.

Dessa får alltså "skylla sig själva" enligt ditt resonemang.

Återigen har jag svårt att se vad som kan vara så hemligt att man inte kan ta det på en presskonferens.

Tyvärr så är detta i mina ögon bara en försök att förbättra ett redan skamfilat rykte utan att lyckas särskilt bra.

Dessutom. Om det diskuterades "hemliga" saker som inte skall återges i pressen var det märkligt att man släppte in "vem som helst" på mötet.

Resonemanget går inte ihop.
Oddevold *Mackan*
2012-05-11 11:10
@KCMarten:

Håller med om detta. Jag är fortfarande nyfiken på vad som sas eftersom mötet tydligen avlutades med spontana applåder. De som var där måste ha fått höra någon mirakelkur som skall vända den oerhört negativa trenden (solklar jumbo, tre raka nollor på hemmaplan, 1 seger på 17 matcher, INGEN seger i år). Förstår inte heller varför tysta klubben delger vad som sades på mötet. Mindre än 1% av alla ÖSK-fans var där och fick veta vad som gäller och vad denna mirakelkur består i.
Örebro Jan-Stefan (Signa Barsom idag)
2012-05-11 11:04
@calles:

Mycket bra att en dialog kommer att fortsätta och alla med kritik (inkl mig själv) rekommenderas att lyfta den där! Rykten och föreställningar blir gärna en sanning om det upprepas tillräckligt ofta. I vissa fall kan det vara sant (mer el mindre) och då kan man både konfrontera och begära att de försöker jobba på det.

Det är ju som en själv på jobbet. Får man kritik men att den inte framförs är det ju jävligt svårt att ändra på det,
Örebro Salt&Peppar
2012-05-11 10:52
Fast bänkningen av Rama gör det väl samma egentligen, finns det scouter på plats ser de lik förbenat hans brister i defensiven. En Rama ur form imponerar inte på scouter heller, så vad gör det för skillnad?
Örebro calles
2012-05-11 10:40
Att media inte var närvarande var för att behålla en öppen atmosfär - och vissa av sakerna som sades är jag väldigt glad över att media inte kan föra vidare till våra motståndare och liknande eller för den delen förvanska. Efter mötet så träffades bland annat NA.

Dörrarna var öppna, ej lyckta, det var folk som inte är med i Kubanerna som var där, dessutom hade frågor från internet tagits in, men det viktigaste är: Mötet var öppet för alla utom pressen, och det antar jag att nästa möte också kommer att vara. Så var man inte där så har man bara sig själv att skylla.

Det andra viktiga är att mötet skulle ske i en konstruktiv miljö och atmosfär och det tycker jag att det gjordes, även om det självklart dök upp svårare frågor.

Att det som var där mestadels känner att det vara ett bra möte är nog för att vi känner att vi fick en större inblick i saker och ting, att allt inte är svart och vitt, och att vi känner att det var en jäkligt bra start på en bättre relation mellan klubben och supportrar, där både kritik, frågor och förståelse får plats och diskuteras, snarare än att gallla och skit kastas, sånt ger väldigt lite och mötena blir då tämligen meningslösa.

Sen skulle nog alla inblandade parter velat fortsätta med ännu mera diskussioner, frågor och svar, men tiden överskreds med 30 minuter, och ett möte till är på planerandet.
Minatankar
2012-05-11 10:31
Upprepar min skrivning från igår och hoppas på fler svar idag :-)

Låt mig göra en liten marknadsundersökning. Upplever att debatten här kan uppdelas i följande kategorier och är nyfiken på hur du svarar. Vad tycker du själv är viktigast? Vad intresserar dig mest?

1) Leka laguttagare.
2) Spekulera i hur kommande match går och/eller kommentera den som spelats.
3) Positiv och/eller negativ kritik betr specifika spelare, tränare, ledare o styrelse.
4) Styrelse- och ledningsgfrågor på övergripande och långsiktigt plan.
5) Övrigt (tex polemik mellan skribenter, skvaller mm mm)

I vilken ordning vill du rangordna siffrorna?
Annons: