/fotboll/osk/forum/2751.aspx/fotboll/osk/forum/2751.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-13 23:29
Ja, det vore spännande om en ny tränare börjar spela alla spelare på rätt platser och så börjar laget plötsligt vinna och kännas hur stabilt som helst.

Alltid dessa märkliga positionsbyten..
Örebro D´Artagnan
2012-05-13 22:42
Nu gäller det att med alla till buds stående medel rädda poäng före EM-uppehållet. Ny röst in omedelbart. Har vi råd att på eget bevåg stänga av spelare som det ser ut nu? Har vi råd att skicka spelar på träningsläger med Iraks landslag?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-13 22:38
DaSa//

Men den mittbacken om man bortser från AS-rutin finns ju i truppen, nämligen Wiktorsson, men han skulle ju Sixten absolut skola om till vänsterback.

Sedan verkar ju inte Sixten ha något emot att spela Wirtanen, dessutom, hur kan han undgå se att Wowoha inte håller längre, när han inte platsar som vänsterback får han en plats längre upp. Tror aldrig en ny tränare skulle ta ut Wowoha i startelvan.
Örebro D´Artagnan
2012-05-13 22:35
DaSa // Men vi har ju ytterligare en bra mittback i truppen men han får inte spela mittback. Många av våra problem stavas SIXTEN
Hammarby Inspektör Smack
2012-05-13 22:34
Superettan är inte så hemsk som man kan tro.

Den är tyvärr värre.
Örebro D´Artagnan
2012-05-13 22:32
Jag blir så ledsen när ÖSK-Karl räknar upp Sjögrens misstag. Per J hade ALDRIG vikt ner sig i dag. ALDRIG
Örebro DaSa
2012-05-13 22:31
Min analys är fortfarande att vi inte skulle ha varit i denna situation om vi skulle ha haft ytterligare en meriterad mittback i truppen. Då skulle vi ha sluppit Wirtanen och kunnat spelat Hagge på sin rätta position.

Mitt råd till Sixten i de sista matcherna är att börja med ett blankt papper och placera sedan ut spelarna på de positioner som de skall spela på. Bänka även spelare som är ur form, t.ex. Berger. Jag tror stenhårt på Berger på sikt men idag såg det ut som han joggade när han jagagde efter innan 0-2 målet.
Örebro Bulten i Boo
2012-05-13 22:29
ta bort den där "stalin" tack!
2012-05-13 22:28
DaSa//

Frågan är om vi byter ner oss? ;)
Örebro DaSa
2012-05-13 22:25
stalin/ Fan vilka klockrena råd!! Jag kommer lätt rösta på dig om du ställer som kandidat till ordförandeposten i ÖSK.
AIK stalin
2012-05-13 22:24
det handl oxå om att hitta de rätta spelarna till hyfs pris, både "aik" o "ösk" e.t.c har ju tid fynd i "afrikas" djungel---------finns väld mkt talang där borta.
Örebro Nstein
2012-05-13 22:18
Var inte ledsen Telle...
Det vänder snart.
Hammarby Bajen Fans Nacka
2012-05-13 22:17
Kan en grym anfallare ni kan värva.. Tobias Holmqvist....
Hammarby Bajen Fans Nacka
2012-05-13 22:16
Hoppas ni rycker upp er.. Ser mycket hellre Jyrgårn åka ur än er.. Ni är ju ett av lagen vi ska hämnas mot nästa år. För 2009.. Värva under sommaren.
Örebro Bulten i Boo
2012-05-13 22:15
Klart som korvspad att Sixtens dagar är räknade. Den som tror något annat är antagligen lika naiv som den som in i det sista trodde på Juholt som sossarnas rätta, fortsatta ledare för några månader sedan.
Om det sedan blir lika rätt att sparka Sixten som det bevisligen blev rätt att sparka Juholt återstår att se.
Men, hur som helst glöm för all del inte att fotboll är en lek. En allvarsam sådan.
AIK stalin
2012-05-13 22:13
Förmodl måste truppen förstärk, "alvbåge" ers inte så lätt, de nya målv= kanske inte redo för nivån än, samma gäller försv, minst 2 nya+ 1 dukt målskytt med rutin. rikt ign kritik mot de som spelat denna vår---------bredda truppen med 3-4 med rutin från allsv ell höre. lättare sagt än gjort------har klubben råd ? alt kan ju va "super1-an", men det går ju det oxå, 1:a segern måste ju komma snart.
2012-05-13 22:12
BiB//

Ja, det är väl som att svära i kyrkan, men fakta är ju att Orvar gav ÖSK dödgrävarstämpeln, men nu måste den fram igen tyvärr. Vad man skulle vilja se är väl ett mellanting mellan Orvars och Sixtens fotbollsfilosofi. Tycker personligen att Peter Gerhardsson skulle vara en drömtränare. Han anpassar också matchplanen efter motståndare och verkar också vara mycket sympatisk. Sixten tycker jag kom till dukat bord med dåvarande spelartrupp och återigen, jag tror en annan tränare kunnat gett oss guld med den truppen 2010. Dessutom vet vi ju numera att Sixten har stor del i värvningarna, så han har inget att skylla på. Trodde alla visste att inom lagidrotter bygger man ett framgångsrikt lag bakifrån, det har Sixten fullständigt missat.

Ser nu att flera här inne börjat klaga på målvakterna, kände mig rätt ensam i vintras när jag beklagade att Alvbåge inte kom överens med ÖSK. Enligt mig ett ödestigert misstag, saknar även Per Johansson, en sådan sympatisk kämpe hade ÖSK haft nytta av nu. Men firma Sjögren/Sixten föredrog ju tydligen Wirtanen.
Örebro kubajonte
2012-05-13 22:11
Grohl // förstår att du tycker det känns destruktivt , själv tycker jag det blir en bra markering på en sån publikmatch som AIK ändå är ,i fint väder att det här är vår markering att nu får dett fan vara nog helt enkelt , tycker vi supportar har varit jävligt trogna trots uruselt spel på 19 matcher vilket lag får som "sämst" 5000 på läktarna efter ett sånt paradfiasko , ösk har en trogen kärnpublik inte fan förtjänas vi att få denna behandling man ser nu, vi förlorar 3-0 mot jävla Norrköping ? ett lag som hamrade sig kvar i AS förra året , Vafan liksom...
Örebro Conjuration
2012-05-13 22:08
Sanqan är inte bättre han. 2 mediokra målvakter.
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-13 22:07
ÖSK-Karl 21:43 //

Sorry, missade att det stod Borås..

Men sensmoralen är helt riktig.Visst kan ÖSK med rätt organisation och lag vinna SM-Guld. Men då måste man jobba aktivt utifrån den målsättningen på alla nivåer i klubben och inte bara kasta in den som en floskel vid medlemsmöten.

Sen ser jag också fram emot HA. Rekordtidigt faktiskt men Hockey VM gör så att hockeynerven inte riktigt har somnat i år ;-)

Örebro Telle
2012-05-13 22:05
Vad gäller Sandqvist rutin dolde han den rätt bra i först halvleken mot Åtvid...

Men, visst, det var starkt att samla ihop sig och komma ut i andra halvlek och stänga igen. Själv hade jag förmodligen legat kvar i fosterställning i omklädningsrummet när de andra killarna gick ut till andra halvlek.

Så självklart ska man inte döma ut honom efter en svag halvlek, han förtjänar givetvis en ny chans.

Däremot tycker jag inte heller Tomer varit så dålig egentligen. Som du skriver, Grohl, verkar han dock orutinerad. Eller oskolad snarare. Och hans okonventionella spelstil gör onekligen att en del misstag ser lite billiga ut när han gör dem. (Han känns ibland lite som en utespelare eller en väldigt duktig snowboardåkare/mulitidrottare av vilket slag som helst som börjat spela som fotbollsmålvakt i vuxen ålder. En oslipad diamant med mycket talang och goda fysiska egenskaper, men helt oskolad, vilket gör att man gör många enkla och ibland onödiga misstag.)

Både första och framför allt tredje målet idag är riktigt tveksamma, liksom en del tidigare mål, men han har också gjort en hel del räddningar under matcherna han har stått. Och han visar åtminstone vilja och inställning, vilket Alven inte gjorde under hela fjolåret. Fråga Hagge efter Kalmarmatchen... ;)

Men visst, när man tänker på att målvakter som Oskar Jansson, eller i varje fall mer realistiskt Kristoffer Norfeldt eller Viktor Norling var aktuella i vintras blir man lite ledsen...
Örebro Stso
2012-05-13 21:56
Grohl, skämtar du? Sista målet vår gode Fantomer släpper in är ju inte godkänt. Tycker att första målet skulle han ha kunnat boxa bort med.
Stå Upp För Peking!
2012-05-13 21:55
Är inte här för att strö salt i såren utan delar bara med mig av presskonferensen efter Peking- Örebro SK
Örebro either/or
2012-05-13 21:51
Att bojkotta ÖSK:s matcher känns inte som någon bra idé. Om det ska finnas någon liten chans att de ska klara det här tror jag killarna i laget behöver allt stöd de kan få. Jag som bor långt från Örebro är ju rejält avundsjuk på er som kan gå och se varje hemmamatch live. Till och med i dessa mörka tider så känns det lite som en dröm att få gå på "Vallen" (för mig kommer det nog alltid vara Vallen) och se ÖSK! Jag menar inte att peka finger åt dem som känner att de mår för dåligt av att se ÖSK just nu, men ni som ändå som känner att ni orkar, fortsätt gå på matcherna och pusha ÖSK så mycket ni kan!
Örebro Bulten i Boo
2012-05-13 21:48
@"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen):

ÖSK-Karl/ Sorry om jag inte lade fram det tydligt nog. När det gäller "grisa" så minns vi väl båda Orvars ledarskap 1971 kan jag tänka ;-)
Vi kanske inte tycker så olika iaf?
Örebro Grohl
2012-05-13 21:48
Tomer gör ingen usel match idag eller egentligen i någon match han stått, men han agerar - sina 27 år till trots - ofta orutinerat. Vi behöver få stabilitet i försvaret och då kanske det är så att vi mår bättre av den möjligen något sämre, men mer rutinerade och tryggare Jonas Sandqvist?
2012-05-13 21:43
KCMarten//

Ja, det var Elfsborg jag tänkte på när jag skrev Borås. Var mest ute efter städernas storlek och brist på konkurans från andra idrotter i sina städer.

Nu har ju ÖSK bjudit in ÖHK att smaka på kakan, det får de skylla sig själva för, själv längtar jag efter att HA skall dra igång igen. Det har inte hänt sedan ÖIK:s "storhetstid". Men organisationen i ÖSK har tappat det gyllene läge de hade att göra ÖSK till hela regionens lag, det är sorgligt.
Benny Böckling(Bort med Sixten!)
2012-05-13 21:41
Sen är det ju ett måste att Sandqvist står mot Gnaget, vad i helvete sysslar den där virrige kanadensaren med vid det första och det tredje målet??
Örebro Grohl
2012-05-13 21:39
Att bojkotta matchen mot AIK är inte konstruktivt, det är destruktivt.

Dock förstår jag att tanken dyker upp, vi har inte vunnit på 19 matcher och något borde ha hänt vid det här laget. När ingen i klubben verkar vilja göra något drastiskt vill man veta vad som krävs av oss fans för att något ska hända
Örebro Telle
2012-05-13 21:37
Jag gillar egentligen SIxten och tankesättet han förde med sig - den offensiva fotbollen, ambitionen att ha ett eget spel och det underhållande kortpassningsspelet som kulminerade hösten 2010. (Matchen mot Helsingborg den hösten är fortfarande det bästa jag sett ÖSK prestera, åtminstone sen Arnor Gudjohnsens dagar.)

Men, med det sagt... Efter all turbulens som uppstod under sommaren och hösten 2011, som slutade med en 12:e plats istället för en tredje plats och att nästan samtliga nyckelspelare lämnade klubben under eller efter säsongen (och i de flesta fall dessutom kritiserade klubbledningen samtidigt), och med en matchsvit utan vinst som fortsatt i år och nu är uppe i 17 eller 18 matcher: Exakt vad ska Sixten säga till spelarna i omklädningsrummet innan matchen mot AIK på onsdag?

"Kom igen nu killar, nu måste vi kämpa. Igen."
"Nu knyter vi nävarna i fickan. Igen."
"Nu ger vi allt för varandra. Igen."
"Följ mina instruktioner om dagens taktik nu så vinner vi. Vi har inte gjort det på de senaste 17 matcherna visserligen, men den här gången kommer det säkert fungera."

Vad ska han lyfta fram för att peppa dem, ge dem självförtroende, tagga eller till och med reta upp dem om det skulle behövas, som han inte har sagt de17 eller 18 senaste matcherna?

Ok att han inte kan motivera dem till en match mot BK Forward några dagar inför allsvenska premiären, men alla andra matcherna då?

Nej, tyvärr, det behövs en ny röst. Förstärk tränarstaben med en ny kraft - om Sixten klarar av att hantera en delad ledning. Om inte, så är det dags för honom att stiga åt sidan.

Visst, truppen som Lennart och Co har försett SIxten med håller inte den klass vi önskar just nu, så man kan alltid diskutera vad en ny tränare kan göra för skillnad. Men nu har vi tyvärr den trupp vi har fram till 1:a augusti, och Sixten kan bevisligen inte få dem att vinna. Det är dags att göra en förändring - det kan definitivt inte gå sämre, men det det kan däremot bli för sent om vi väntar för länge.
Annons: