/fotboll/osk/forum/275.aspx/fotboll/osk/forum/275.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro T8
2017-03-19 20:14
Nu verkar alla ha glömt all skit Kalle fick här. Att han var för tunn var ju vardagsmat här. Och hade Axen spelat Kalle istället för Crespo så hade nog inte gnället minskat direkt. Alla är vi världsmästare med facit i hand.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Alltid Örebro
2017-03-19 20:12
Detta tjat om Kalle... Kalle hade aldrig gjort lika mycket mål i ÖSK i år. Varför? Jo för att i ÖSK måste han klara av att göra betydligt mer på egen hand samt vara snabb och djupledsgående. I Norrköping får Kalle ett spel som passar honom bättre där han kan utnytja att han är en bra avslutare. Om inte ÖSK drastiskt skulle ändra sitt spelsätt skulle Kalle aldrig få lika många chanser att göra mål här som i Peking. För att lyckas som anfallare i ÖSK (så som vi spelar idag) behöver du vara mer självgående en vad Kalle är som i min mening är starkt beroende av att andra skapar målchanserna åt honom så han kan avsluta.
Örebro Grohl
2017-03-19 19:41
Jag hade pengar på Holmberg som skytteligavinnare redan förra året, undrar om bettet ligger kvar? ;) Skämt och sido, det är något med lokala spelare som gör att ÖSK verkar tro att man kan behandla dem som slit och släng, klart som fan Kalle ska spela kant så vi kan ge Crespo fyrtio chanser att leverera. Oavsett vilket så tror jag det var otroligt bra för Kalle att gå till Norrköping, inte minst för att han får ett betydligt mer kompetent lagbygge bakom sig. Vi behöver färdiga spelare från översta hyllan, med 5 års erfarenhet av proffsfotboll för att få skeppet att flyga.
Örebro rirobban
2017-03-19 19:41
Angående Holmberg så är det jättekul att det går bra för honom i Peking. Men bara för han gör det nu så innebär det inte att han hade gjort detsamma om han varit kvar i ÖSK! Norrköping spelar på annat sätt och det tycks passa Kalle bättre. Däremot spelades han ju på helt fel position stora delar av förra säsongen, pågrund av Brobergs skada.

Sen har ju han alltid varit bra på försäsongen, även för ÖSK. Vänta och se om succén fortsätter in i Allsvenskan. För tidigt att dra några som helst växlar av det han presterar redan nu...
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-19 19:39
@Loppan i Axens skägg:

Håller med, extra surt blir det om/när Norrköping säljer Kalle för stora pengar.
Loppan i Axens skägg
2017-03-19 19:32
Sagt det förut och säger det igen, Holmberg är Axens största misslyckande.
Sade detta redan innan han gjorde succé i Peking och jag hoppas verkligen Axen i år vågar peta spelare som inte levererer eller inte vill förlänga utgående kontrakt.
Örebro jp (fd jpsvartvitt)
2017-03-19 19:22
Holmberg vinner skytteligan i år
Örebro frrreddo
2017-03-19 19:17
Synd att man inte satsade på Kalle förra våren. Men det är ju lätt att va efterklok
Örebro Chris P. Bacon
2017-03-19 19:13
Den där Kalle Holmberg i Norrköping verkar vara en riktigt vass anfallare med näsa för mål. 9 mål under cup-spelet nu. Varför kan inte ÖSK få fram någon liknande lokal anfallstalang...vänta nu....
Örebro kenya
2017-03-19 18:15
Någon som har koll på hur brassarna fick nys om Jimmy? Är det Brandao som scoutat åt dem?
Örebro Vinter
2017-03-19 17:34
@Aspen.:

Men, att kalla någon för "elak jävel" kan väl ändå inte anses som ett uttryck för hyfs? Eller?
Örebro Brandao
2017-03-19 15:58
Hammarby har presenterat deras matchtröja. Brukar ÖSK ha någon presentation? Eller får vi vänta på första matchen ?
Örebro Aspen.
2017-03-19 14:49
På Eyravallen.se får man läsa bra och kunniga inlägg med ett hyfsat språk. Där finns nu en artikel med länkar till artiklar som tycker till om ÖSK också dom med ett hyfsat språk utan påhopp.
Örebro Aspen.
2017-03-19 14:35
@Loppan i Axens skägg:
Jag tycker att det är bättre att skribenterna uttrycker sig på ett hyfsat sätt än att man som läsare ska vara okänslig för ohyfsade texter och påhopp. Minatankar, som är en äldre gentleman, har lärt sig hyfs och stil sedan barnsben. Dessutom är det som hans signatur antyder - han tänker innan han skriver. Men han kräver att andra är normalt hyfsade. Jag tycker Admin skulle stämma i bäcken i stället för i ån. DVS bestraffa ett ohyfsat uppträdande, inte bestraffa de som säger till när ohyfset och påhoppen det gått för långt. Ett forum med mer hyfs och stil kommer att leda till bättre och roligare diskussioner. Nu är det ibland verkligen dåligt. Till och med så dåligt att ledare och tränare inte läser och skriver här.
Loppan i Axens skägg
2017-03-19 13:34
Någon som var på Frimis igår och kan berätta lite höjdpunkter ifrån kvällen?
Örebro Benny Böckling
2017-03-19 13:10
Jisses vilket drama man missade här igår. Ujujuj..

Förstår att admin har det lite svettigt. Bara att ligga i.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-19 10:41
Johan Svensson som han jobbat tillsammans med tidigare är väl i AIK? Går med andra ord inte att lösa honom.
Örebro Brandao
2017-03-19 09:32
Aj aj! Inte bra att tappa Jimmy.. Hörde ryktet för en månad sedan och nu är det alltså klart.

Frågan är vad ÖSK tar in nu? Någon med liknande arbetssätt, något helt nytt?
Örebro Nubbli
2017-03-19 01:33
FRITIJOF "TJOFFE"OLSSON 1930-1942 165mål / 189 matcher Meste målskytt genom tiderna. LEIF WENDT 1955-1965 126 mål / 184 matcher Platsar inte grabbar som spelat över 10 år och gjort över 100 mål platsar inte många andra heller...
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-19 00:09
Man kan absolut förstå Jimmy. Han är otroligt ambitiös och en sån här chans får man bara en gång i livet. Undrar bara vem som ersätter?
Örebro rirobban
2017-03-18 23:34
Vår fystränare lämnar klubben för uppdrag i Brasilien!
Loppan i Axens skägg
2017-03-18 21:50
@Minatankar:

Lysande skribent men som alla säger så är du så förbannat känslig.
Örebro Vinter
2017-03-18 20:40
@Vinter:
Som sagt
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-03-18 20:29
Ja, det är då sannerligen inte lätt att vara admin här. Det är en sak som är säker.

Hur vi i redaktionen än resonerar och försöker hantera alla lika så blir det alltid någon som tycker annorlunda. Det är dock något som vi som sköter sidan måste acceptera. Alla kommer att tycka olika.

Jag älskar olikheter. Jag tycker att det berikar och gör forumet levande. Problemet blir när någon, oavsett vem, kliver över gränsen.

Jag har nu varit huvudansvarig för forumet i lite drygt 3 månader. Och säsongen har inte ens börjat än. En bävar för hur det kommer att se ut efter en förlust hemma mot Kalmar...

Det här inlägget är inte ett klagoinlägg. Snarare vill jag hylla alla som tar sig tid att skriva, läsa och tycka. Det är vi tillsammans som gör det här forumet till vad det är.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-18 20:24
Som spjutspets behöver man ju inte nödvändigtvis ha världens bästa teknik eller spelsinne, så jag tror definitivt att Crespo med sina spetsegenskaper skulle klara sig bättre i större ligor än andra duktiga Allsvenska anfallare. Med det sagt så är det ovanligt med anfallare som kan göra 15 mål under en säsong. Crespo är definitivt inte av den kalibern att han klarar av att göra det i typ Spanien.
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-18 20:15
Hoppas han en dag får chansen att testa på den nivån iaf!
Örebro Minatankar
2017-03-18 20:11
[QUOTE=Hitta avslut!!]15 påsar i en toppliga... Endera överskattar du Crespos kvaliteer eller så underskattar du nivåskillnaden.

Själv hade jag blivit överraskad om Crespo varit ordinarie i t ex Celta Vigo, Mönchengladbach, Everton eller Atalanta.

Lite off topic,
Heter det inte legendarer och inte legender?[/QUOTE

Jag hävdar att han är snabbare och starkare än de flesta.
När han målade som mest i ÖSK för några år sedan var hans effektivitet per spelminut högre än t o m Messis :-) Inser naturligtvis att alla jämförelser i övrigt inte går att göra men man har varit skeptisk till många "svenska" spelare som sedan visat sig göra succé eller bra ifrån sig i internationella storklubbar.

Jag har naturligtvis respekt för den enorma skillnaden mellan allsvenskan och de största ligorna. Men kan Island slå England kan Crespo ta en plats i en europeisk storklubb :-)
Örebro Minatankar
2017-03-18 20:10
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-18 20:05
@Hitta avslut!!:

Ett svar på din fråga som är "typ" off-topic.
Tror att man hänvisar till något som legend.
Och någon som legendar.

Men det gör ingen skillnad vad vi kallar våra legender/legendarer, har ni ett förslag så kom med det!

#nuspikarviväggen
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-18 20:03
15 påsar i en toppliga... Endera överskattar du Crespos kvaliteer eller så underskattar du nivåskillnaden. Själv hade jag blivit överraskad om Crespo varit ordinarie i t ex Celta Vigo, Mönchengladbach, Everton eller Atalanta. Lite off topic, Heter det inte legendarer och inte legender?
Annons: