/fotboll/osk/forum/2727.aspx/fotboll/osk/forum/2727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-17 13:11
.
Örebro either/or
2012-05-17 13:08
@DaSa:

Ja Noring hade ju varit perfekt! En alldeles för bra målvakt för att sitta bort säsongen på bänken. Han är tydligen dock bara utlånad till MFF till den 20 augusti. Antar att TFF gärna skulle vilja ha tillbaka honom därefter med tanke på att det verkar gå trögt för dem i Superettan. Men att Sjögren hör sig av till både Noring och TFF och kollar läget hade ju verkligen inte varit fel!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-17 12:58
När alla är friska och krya så vill jag se den här start 11:an:

----------------------Tomer--------------------------

Anttonen----Berisha----Wikström---Wiktorsson

Bamberg-----Saied--------Grahn--------Rama

-------------------Atashkadeh-------------------

---------------------Haddad----------------------

Kommentarer:
Tomer tycker jag har gjort det bättre än Sankan.

I backlinjen går Wiktorsson före Wowoah, för jag tycker att med Wiktorsson tillför mer fart på vänsterbacken än vad Wowoah gör.

På mittfältet så tycker jag att en frisk och en poängmaskin som Bamberg bör starta. Rama tror jag skulle passa bättre med samarbete med Wiktorsson på kanten när det blir mer fart på den kanten.

PÅ anfallet skulle jag vilja se Atashkadeh som lite släpande anfallare, likt Zlatan i landslaget, en länk mellan mittfält och anfall och Haddad som tung och stark anfallare längst fram, som spottar in mål :).
Oddevold *Mackan*
2012-05-17 12:52
Jag sitter och klurar på hur långt kontrakt vi har med Berisha. Är det bara "flerårigt"? :)

Såg matchen i repris igen och han gör verkligen en kanonmatch. Detta trots att Wirtanen inte gör någon bra match innan skadad och Anttonen uppvisar, förståeligt, en enorm mängd ringrost.
Örebro kenya
2012-05-17 12:51
Ekdahl/ Har aldrig stått i mål själv men kan tänka mig att det är skillnad på fotboll och exempelvis hockey eller handboll. I de två sistnämnda idrotterna kan man byta oftare och snabbare, man får också flera avslut på sig under en match vilket kan göra att man kommer "in i det" på ett annat sätt än i fotboll.

Jag köper därför resonemanget att satsa på en keeper men skulle inte vilja vara den som tar beslutet. Men hade vi inte en liknande uppsättning med Anders Karlsson och Peter Westman där båda var relativt jämna? Skillnaden då var väl att båda tog chansen när de fick den så bytena inte skedde lika frekvent.

Örebro Mathias Ekdahl
2012-05-17 12:35
Jag har läst de flesta inläggen om målvakterna och jag tycker att frågan är komplex.

Mina erfarenheter säger mig att de flesta målvakter behöver trygghet och förtroende för att kunna slappna av och prestera. Jag tror att Sixten måste bestämma sig för en förstemålvakt nu och ge denne fullt förtroende.

Som det är idag så tror jag att framför allt Sandqvist lider av konkurrenssituationen. Istället för att spela med pondus och aggressivitet i eget straffområde så blir han lite tveksam. Om han gör ett misstag så riskerar han ju att bli bänkad.

Jag tycker att Tomer känns mentalt starkare men rent tekniskt och kapacitetsmässigt så tror jag att Sankan i grunden är en bättre målvakt.

Det blev lite flummigt men min poäng är att det är dags att ge en av målvakterna ett uttalat förtroende.
Örebro kenya
2012-05-17 12:35
----------------------------Tomer-----------------------------
Wowoah----Wiktorsson-----Wikström--------Antonnen
Saied---------Grahn---------Haginge----------Alimi
------------Wille-----------------Samuelsson---------------

= 3 poäng mot Suryoyo!

Skulle vara guld att ha Haddad och Bamberg att slänga in åtminstone en kvart men man får väl skynda långsamt med dessa herrar.
2012-05-17 12:32
@DaSa:

Sankan måste ju då statistiskt sett vara en av de absolut sämsta målvakterna i AS. Hur kunde ÖSK scouta in honom? Han stod ju inte ens i det laget han tillhörde?

Man får ju inte glömma att ÖSK tidigare, framför allt 2008 och 2009 spelade bedrövlig vissa matcher och var helt utspelade vill jag minnas på bortplan men ändå tog poäng pga storspel av Alvbåge
Örebro DaSa
2012-05-17 12:26
Sankan har 57 % räddningsprocent.
Tomer har 70 %.
2012-05-17 12:24
@"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen):

Ja, eller konkurrensen i AS var så dålig 2010 så att det kunnat bli guld. Beror på hur man väljer att se det.

Fanns ju belackare som ansåg att ÖSK överpresterade och konkurrenter underpresterade. Nonsens. Lagen var så bra/dåliga som slutplaceringen visade punkt slut. Ett och annat lag hade kanske kunnat optimeras till någon/några bättre positioner (ÖSK?) men ett och annat lag hade också kunnat hamnat någon position sämre med en sämre tränare. Så det finns alltid optimeringsutrymme.

Skador har inget med under- överprestation att göra. Man kan bara bedöma utifrån det material som finns tillgängligt.

ÖSK tog inte guld 2010 för att laget hade för låg lägsta nivå skulle jag gissa på (förlustsviterna som kom när laget närmade sig toppen).

Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-17 12:23
KCMarten: mentalt är den här poängen livsviktig. Laget krigade in i det sista och det betalade av sig. Bådar gott inför den livsviktiga drabbningen mot Syrianska som jag tror att vi vinner. När det blåser hårt är det fan som viktigast att stötta laget och jubla över det lilla man får.
2012-05-17 12:20
Saywee: finns inga rätt eller fel i fotboll. Det är subjektivt. Och jag kommer alltid att gnälla på den mannen vilket han och du helt enkelt få finna i er.

Nog om det. Angående målvaktsfrågan:
Tycker att Sankan innan första tavlan agerade med pondus och styrde och ställde i straffområdet. Sen är det ju grymt olyckligt att han lyckas med två grova tavlor. I min bok bör han få chansen igen.
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-17 12:20
Folk jublar över en poäng. Mycket märkligt med tanke på att situationen. Det blev faktiskt blev värre. Gårdagens match förändrade ingenting i praktiken trots poängen. Sixten måste fortfarande bytas ut.

- Vi är fortfarande ohjälpligt sist. Om GAIS vinner mot Sundsvall idag drygas
dessutom avståndet uppåt ut med en poäng.

- Precis som inför AIK matchen så krävs det idag två segrar för att nå säker
mark, fast nu med en match mindre att göra det på.

- Nu har vi en seger på 19 matcher i Allsvenskan. Rekorduselt.

- Ingen seger på 10 matcher i år.

- Den sämsta starten på allsvenskan som ÖSK gjort någonsin.

Inte mycket att jubla över..
2012-05-17 12:13
@Saywee:

Om vi fyller Tomer med Våfflor och grädde innan orkar han kanske inte fladdra runt lika mycket?
Örebro DaSa
2012-05-17 12:07
Angående ny målis så tycker jag inte att vi skall chansa med t.ex. Rinne, vi måste ha ett säkert kort. Sen så kanske Nurme är grym i Mariehamn men glöm inte bort att Tomer valdes till finländska ligans bästa målis...

Satsa allt krut på en etablerad målis. Malmö sitter och trycker på två av Sveriges bästa målisar i Dahlin och Noring, Noring är garanterat sugen på att bli utlånad. Han har inte fått stå en match i år. Så låna in honom nu och låt honom stå i träningsmatcherna under em-slutspelet. Agera Sjögren!!!
Örebro Kurt-Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-17 11:55
@Kung Kobra:

Det är väl så att Sixten på ett par positioner alltid tycks ha detta tvångsmässiga beteende. Fler symptom var/är väl att behålla Berger på plan i nio matcher (Där tom NA uttalade det obebripliga att han fick fortsätta spela förra veckan), Wirtanen som får behålla sin högerbacksplats samt Pauhlino som #9 ifjol där tom Pelle Blom skrev/sa att det var fel position.

Sixten tycks se kvaliteter för vissa spelare i vissa roller ingen i hela världen ser. Inte ens folk som anses ha högt fotbollskunnande. Och just den där nageln i ögat i form av ett par obegripliga positioneringar verkar man få leva med om man vill ha Sixten som tränare. Take it or leave it.

AIK Saywee
2012-05-17 11:55
Godzilla, sorry, men jag tycker exempelvis att du alltid gnäller på ÖSK-Karl, oavsett vad han skriver eller om han har haft rätt eller fel. Det är bara ett exempel på hur jag uppfattar dig.

Men jag kan ha fel, det har jag haft så många gånger tidigare.

Jag har syn på båda ögonen, trots min ålder ....

... vill man slippa gnäll, skall man flytta till Afrika, för där gnälls det minsann inte alls :)
2012-05-17 11:49
Saywee: nu är du mycket, mycket orättvis. Jag skriver här inne huvudsakligen om ÖSK. Men när någon ger sig på mig, då svarar jag. Tycker du det är något fel i det hela? Scrolla gärna tilllbaka och se ursprunget.
Tycker du är lite enögd när det gäller att klaga på folks gnällande.
AIK Saywee
2012-05-17 11:48
@Kurt-Urban, Sjukvårdsbiträde:

Kul och faktiskt riktigt bra "symboliskt" skrivet.

Receptet är väl våfflor med grädde och hjortronsylt innan match ?
2012-05-17 11:46
@either/or:

Vi hade en nyligen, går bra för honom i Mariehamn just nu - Tyvärr
2012-05-17 11:45
@DaSa:

Stämmer men Tomer sätter igång spelet lika snabbt givet att det finns någon att kasta till
Örebro TommyS
2012-05-17 11:45
Almebäck twittrade "tycker synd om Astrit 6-0" i natt. Hjälte.
AIK Saywee
2012-05-17 11:44
Har inte loggat ut riktigt ännu ...

Grixx, kul att du vaknat till lite, men "Sixtens bästa försäsong med ÖSK" är fortfarande en gåta för mig, men hans uttalande kan ju bli precis vad som helst, ena da´n gör han ner supportrarna för att sedan börja gulla med Kubanerna i ett hemligt möte.

Han är en gåta för mig i alla fall, så är det bara !

karan,

jag vet inte hur stor betydelse det har, för jag är inte tillräckligt insatt, utan kan bara konstatera att barriären är ganska stor mellan klubbarna, vilket kanske är förståeligt, men i förtroende för man höra både det ena och det andra.

Laget från öster är inte speciellt populärt för aktörerna i väster, så är det bara !
2012-05-17 11:44
Vi har en målvakt som står fastvuxen i regel. Vi har en annan som ständigt är ute och fladdrar. Var finns kompromissen?
Örebro karan
2012-05-17 11:36
Saywee: Hur stor betydelse har rivaliteten mellan Forward och ÖSK i praktiken när det gäller övergångar idag? A-truppen innehåller fem spelare från Forward idag om jag räknar rätt. Så det kan ju inte vara jättefarligt att gå mellan klubbarna direkt. Fast det är sant, med ett bättre samarbete kanske siffran varit sju-åtta spelare istället.
Örebro Tommy Wirranen
2012-05-17 11:34
Så..fortfarande folk som tvivlar på Ilir Berisha? Någon?
Örebro Grixx
2012-05-17 11:32
Kalle// Det kan vara så...eller så var det dåvande tränaren som fick ut max av truppen. Ingen kan veta det.

Tränare tar guld och haussas för att två år senare anses som odugliga och få sparken och byter klubb för att göra samma resa igen...osv osv.

....sällan tränare är kvar längre än 3-4 år, varför?

Saywee// Uttalandet gjordes i ett relativt positivt tidigt läge där träningarna kändes bra...och det kan ju också ligga en ådra av upplyftande peptalk till truppen efter 2011 säsongen i orden. Är väl inget konstigt i det eller hur. Skulle det istället handla om poängplockandet i allsvenskan så vorde det ju både konstigt och tragiskt.

Utan att nämna namn så finns det ju några till som hakar upp sig på vad folk skriver i forumet....och utan det så blir det ju inte så mycket till diskussioner.

Ältande, upprepande bokstav för bokstav och sura oneliners är segare.
AIK Saywee
2012-05-17 11:32
Bara så att ni slipper fundera över mina 3 poäng ...

ÖSK fick en poäng
AIK fick en poäng
Saywee fick sin första "TIPPA-poäng" för oavgjort

Nu leker livet åter och jag tänker logga ut och shoppa, faktiskt (det är sant), så det blir ytterligare LDPE-påsar och pengar till SPORT :)

Handla mera, supporta SPORT !!!
AIK Saywee
2012-05-17 11:27
Godzilla, ja det händer att jag hakar upp mig på andras åsikter, det gör vi väl alla lite grand ibland, eller?

Men det jag själv känner, är att du och MrCrowly ENBART klagar och gnäller på andra och andras åsikter, jag ser sällan något annat från er.

Jag mår skitbra, det blev ju tre poäng igår :)
2012-05-17 11:22
Eller 1995. Med den truppen borde Dala ha presterat bättre än en fjösig femteplats. Avgå Dala!
Annons: