/fotboll/osk/forum/2724.aspx/fotboll/osk/forum/2724.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-20 13:02
Om vi tar två segrar mot Syrianska och Gefle innan uppehållet så ser det lite ljusare ut. Tar vi minst 3p mot Häcken i dubbelmötet och vinner mot GAIS efter sommaren borde vi kunna komma upp på mer säker mark. En seger mot MFF tror jag inte på i dagsläget.

Mycket kan ju dock ändra sig under sommaren.
2012-05-20 12:56
Jag har idag en stark känsla för seger.

Jag tror vi vinner med 3-1 efter mål av en inhoppande Haddad.

Sen MÅSTE vi ta tag i problemen som finns i klubben. En seger ändrar inte på det. Även om vi vinner idag och mot Gefle, så kommer vi förmodligern ändå ligga under strecket under sommaruppehållet.

2012-05-20 12:53
Minatankar //

Insändaren från G.Wickström är mycket bra. En kille med mycket god insikt i hur en fotbollsklubb skall skötas.

Med tanke på vad han uträttat i t.ex Rynninge kan jag mycket väl tänka mig honom som ny Ordf i ÖSK. Han har ju varit med i ÖSK organisationen förr också. En person som har åtminstone min respekt.

Så ett konstruktivt förslag till ny klubbledning:

VD: Jan Karlsson kan vara kvar.
Ordf: Göran Wickström
Sportchef: Urban Hammar
Nya styrelsemedlemmar: Sven Dahlqvist, Thomas Nordahl, Peter Nilsson
Ny tränare: Sportchefen/Styrelsen får vaska fram ett bra förslag som kan få Benny Lennartsson som mentor/assisterande året ut för att fixa kontraktet.
Örebro zxcv
2012-05-20 12:49
-------------Tomer----------------
Antton----Berisha--Wiken--Wiktors
Rama----Hagge-----Alimi------Mo
------------Attack--Peter--------

Rama på höger för att Anttonens rutin kompar för Ramas svaghet i defensiven och Mo var bra på vänsterkanten senast.
Alimi petar Berger alla dar i veckan för tillfället.
Hagge var grym senast.

Edit: Samuelsson heter Peter - inte Magnus :)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-20 12:46
Bara vinst som gäller ikväll och ikväll gäller det också att visa Stolthet, hjärta & passion för spelarna och oss ÖSK-supportrar på läktarna.

Full fartyg framåt, håll tätt bakåt!

Sista hemmamatchen innan EM-uppehållet, ALLA TILL BEHERN ARENA!

Heja SportKlubben!
Örebro kubajonte
2012-05-20 12:41
Saywee , Ibland undrar man vad Herrn innehar för ålder haha TOY när gick det godiset i graven , ja men du har rätt säkert iaf ändå hehe måste ju hitta nån gammal TOY reklam och länka så alla öskare kan Tat lugnt helt enkelt, Kanske skulle slänga upp Mcdonalds låten också "livet har sina goda stunder" ;) vad säger du hehe men ja om man tänker lite ÖSK relaterat , Vi är väl på gång nu gäller det att nån av målvakterna slutar att vara med i tävlingen "minst en tavla per match" så kanske det kan börja hämtas in poäng, Haginge som målvakt ? ,Han som är lite här och där redan ;)
Örebro Telle
2012-05-20 12:26
Saywee 11:58 //

Rätt inställning...! :)

Själv hoppas jag på 3-1-vinst idag, men siffrorna är inte så noga, bara det blir tre poäng.

Vinner vi inte mot Syrianska hemma kan man ju undra vilka vi ska vinna mot i år...
Örebro Erkan
2012-05-20 12:01
Bara vinna idag som gäller!
Våga spela ut killar, håll inte tillbaka.
AIK Saywee
2012-05-20 11:58
kubajonte, tat lungt, ta en toy !!!

Syrianska har en av sina bästa borta, kanske den allra bästa och vi är faktiskt på gång, med Anttonen, Bamberg, Berisha och Haddad.

Dessutom har vi Haginge och Haginge och Haginge, han finns ju överallt :)

Hemmastöd och Kubaner som vädrar seger :)

Jag tror, hoppas och till och med önskar att vi kommer att förbättra målskillnaden ordentligt.

Det här kommer att bli riktigt trevligt i ett fan-tastisk underbart fotbollsväder :)

Idag är jag tokoptimisk som en äkta OU !

Heja SPORT !!!
Örebro kubajonte
2012-05-20 11:51
Nä usch Nervositeten inför dagens match går nästan inte att sätta ord på, Var längesen vi hade en sån vktig match tror jag, Måtte det bli tre poäng idag.....vet inte hur vi ska hålla oss kvar annars .... usch usch Får ta några öl extra till lunch tror jag för att lugna nerverna idag
AIK Saywee
2012-05-20 11:20
D´Artagnan, tänkte göra det först men vågade inte, men vet aldrig vad som döljer sig bakom ett grått skynke ....
Örebro D´Artagnan
2012-05-20 11:18
@Saywee:

Klicka på den så får du se.
AIK Saywee
2012-05-20 10:51
@Boba fett78:

Vad är det för handduk som du har hängt upp bredvid din klubbdress ?
AIK Saywee
2012-05-20 10:21
@D´Artagnan:

Exakt, och det dära är konstigt alltså. De avslutande fem orden "förstörde" resten av innehållet, nästan iallfall, gåtan Sixten hade inget alls med texten i övrigt att göra, det hade "ÖSK" kunnat tagit i en helt annan debattartikel, det blev så konstigt med detta lösryckta avslut ...

... Sixten har ju inte mitt fulla förtroende, inte ens när jag är nykter ;)
AIK Saywee
2012-05-20 10:18
Utmärkt skrivet av Göran Wickström i dagens pappers-NA !!!
Örebro D´Artagnan
2012-05-20 10:18
Saywee // Är det ÖSK eller Sixten som är vår favorit?? Det verkar som Sixten delar upp klubben istället för att ena.
AIK Saywee
2012-05-20 09:56
God förmiddag alla förväntansfulla, i kväll kommer första segern för ÖSK i året allsvenska, i elfte omgången och i "tolfte timmen"

Jag tänker först skriva mina synpunkter på gårdagens debattartikerl i pappers-NA, under rubriken "Hejaklack kan göra skillnad".

Den är mycket bra och på cirka två spaltdecimeter och jag håller nog med om i stort sett allt, som handlar om vikten av support/stöd till klubben ...

... sedan kommer den konstiga avslutningen, fem ord, helt plötsligt blandas
Sixten in i detta, lite obegripligt, men skribenten ville väl skriva dettta???

"Sixten har mitt fulla förtroende"

Det må så vara, men hör på intet sätt ihop, med den övriga texten - konstigt avslut helt enkelt !
Oddevold *Mackan*
2012-05-20 09:41
Riktigt bra artikel skriven av G. Wikström. Kan bara hålla med om att all samlad kunskap måste tas tillvara på för att rädda ÖSK kvar i allsvenskan. Samtidigt får det inte bli för många kockar så det är en himla svårt balansgång.

Jag är ju ett riktigt fan av Urban Hammar och hoppas främst att han på något sätt kan involveras i klubben framöver.
Örebro Boba fett78
2012-05-20 09:15
Hoppas den går att läsa.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2012-05-20 09:09
Sorry! Peter NILSSON menade jag
Minatankar
2012-05-20 09:02
Lekiller// Om det är inlägget I dagens Na om Peter Nilsson och inte Peter Larsson du menar, så föreslår jag att du går in på Wikipedia och läser om Peter. Han har spelat i landslaget, spelat utomlands och vunnit SM flera gångar, varit med när lag haft kris mm. Föreslagna personer kan tipsa och råda på många olika sätt, t ex i ledning, utskott och styrelse.
Minatankar
2012-05-20 08:57

Örebro D´Artagnan
2012-05-20 08:56
Lekiller // Tror Du missförstått de föreslagna namnen där ibland denna Peter Larsson. Dom är inte alla föeslagna att hjälpa till som tränare. De flesta ser att de stora bristerna i ÖSK är på sportchef och styrelsenivån.
Örebro Lekiller
2012-05-20 08:47
Urban/ Haddad såg helt ok ut. Gick för fullt. Saknar väll förståligt lite i tajmingen och så men har nog inte långt kvar till matchformen. Sen om den är i superklass låter ja vara osagt. Ständigt denna Peter Larsson! Kan någon snälla informera mig om vad han har gjort och vilke meriter han har skaffat sig som tränare de senaste 10 år???
Örebro Telle
2012-05-20 08:37
Mintankar //

Läste den just i papperstidningen. Mycket bra skrivet! Dessutom i konstruktiv ton, vilket inte alltid är det lättaste. Hoppas rätt personer läser den... :)
Minatankar
2012-05-20 06:02

I dagens pappers-Na finns debattartikel med feta rubriker - se länk.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2012-05-20 03:08
Rykte #1 Grahn missar med 99% sannolikhet matchen mot Syrianska
Rykte #2 Kihlberg har tränat hårt inför en comeback och är inte långt ifrån en bänkplats..
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-19 20:54
@D´Artagnan:

Så sant så sant...
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-19 20:47
@Salt&Peppar:

Lite långsam dock
Örebro Salt&Peppar
2012-05-19 20:30
Grixx//

Tycker också Alimi är spännande, han har ganska ofta nått moment att visa upp som rymmer potential som man gillar. Jag tror på honom, ska bli kul att se honom i hans högsta form, den har vi nog inte sett än.
Annons: