/fotboll/osk/forum/2721.aspx/fotboll/osk/forum/2721.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-05-19 13:22
Kanske går på båda, men innan helgen hämtade jag slovensk öl på the system limited, den är utmärkt så det kan bli balkongladdning.

Men jag skall nog ändå i mycket god tid ut och speja och spana på stan, typ kolla in läget och känna hur pulsen stiger.

Men till BA skall jag, missar inte gärna årets första trepoängare :)
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-05-19 13:15
Saywee//

Precis. En anledning till att gå på både uppladdningen och matchen. Går du på båda?
AIK Saywee
2012-05-19 13:11
go_osk, morgondagens väder kommer att stämma bra för Stalllyktans innergård !

Det blir sommarväder minst en vecka framöver :)
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-05-19 12:47
Bra fart på dagens träning. Första trepoängaren ligger i luften. I vanlig ordning laddar Kubanerna upp på Stallyktan imorgon. Se länktips för mer info.

Om väderprognoserna stämmer så inviger vi Stallyktans innergård.

Välkomna!
Örebro Lekiller
2012-05-19 12:47
Bamberg, Haddad och Berisha gick för fullt på dagens träning! Alimi och Moe körde fys vid sidan av hela passet. Där emot med Grahn såg det värre ut med. Körde lite på egen hand och satt vid sidan av. Mest en säkerhets grej kanske. Annars var nog alla med fullt idag. Skönt att skadelistan blivit betydligt kortare! Finns nog en chans att både Bamberg och Haddad tar en plats på bänken imorgon. Ialla fall Haddad. Handlar nog mest nu om vilken form de är i.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-19 12:12
Ranegie kan vara på väg bort från MFF i sommar. Han har en klausul i kontraktet som sätter ett tak på transfersumman till 20 millar.

Intressant nog har han Cabrera som agent i likhet med Daniel Larsson.

Det skall bli intressant att se hur detta slutar med tanke på Rama´s rykte i MFF organisation och med tanke på Cabreras utfall mot ÖSK nyligen.

Det känns som om Cabrera håller på att sy ihop något. Ranegie till utlandet i sommar och Rama till MFF för att få en bättre plattform för att sen komma utomlands i nästa steg..

Frågan är vad ÖSK får i så fall.. småsmulor för att sedan se en tidigare stjärna blomma ut hos en Allsvensk konkurrent? Cabrera är ju som bekant en osedvanligt ful fisk.

Jag hoppas att vi får bra betalt för Rama.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-19 10:55
@Saywee:

Ha,ha,ha, den var bra, fortfarande ont efter handbollsräddningen, skulle vilja se den räddningen, finns den på film?!
AIK Saywee
2012-05-19 10:48
Urban, joo, men jag är inte säker på att Sixten även tränar våra lirare i sittövningar?

Sittups typ eller bänknötning, för att se hur träsmak kan påverka våra skadebenägna ;)
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-19 10:43
@Saywee:

Kan han inte känna på den under någon träning?
AIK Saywee
2012-05-19 09:37
@ÖSK Fans:

Därför att Sixten kommer att ta ut honom i morgon, om inte annat bara för att han åtminstone skall få känna på bänken?
AIK Saywee
2012-05-19 09:34
Waldorf, ja det var fina tider, söder om ÖSK´s tidigare kansli i Idrottshuset fanns en grusplan. Genom min längd redan som fullvuxen tonåring spelade jag mittback, men jag sket oftast i att nicka, det gjorde fortfarande så ont efter handbollsräddningen. Man skall vara rädd om sitt huvud, ty det finns ju en massa grejer därinne, som kan vara bra att ha ibland :)
Örebro Waldorf
2012-05-19 09:22
@Saywee:

Jag gick på Engelbrekt, fick ha idrott på "vallen" rätt ofta, var djävligt nice för då visste man att det alltid blev fotboll på idrotten :)
Örebro ÖSK Fans
2012-05-19 09:19
varför har jag en känsla av att Haddad är med i truppen mot Syrianska?
Kardinalen
2012-05-19 09:13
Ja, Borges hade fördel av att sekunden tidigare ha stått i offsaideposition. Målet borde ha blivit underkänt. För jävligt, hade ingen tanke på detta förrän jag såg stillbilden på situationen.....
Örebro D´Artagnan
2012-05-19 08:35
Nu ska Sunkan ha chansen igen eller så ska Tomer ha ny chans.
Frågan är om Sjögren ska ha chansen att värva några fler spelare. Jag tycker Sjögren har haft sin chans. Placera Sjögren på bänken.
AIK Saywee
2012-05-19 08:07
I morgon kväll blir det ett fantastiskt fotbollsväder:)
2012-05-19 02:33
Sorg och glädje - I samma ögonblick
2012-05-19 02:23
@Saywee:

Fast Kim Olsen har underkänt vår varmkorv. För lite stuns i den.
AIK Saywee
2012-05-19 01:56
I morgon kväll är det match igen på Behrn Arenas konstiga gräs, allt kan hända, men underbart att vi åter får vallfärda till vår hemmaborg.

Vi skall ta vår första hemmaseger och sedan klättrar vi i tabellen efter besöket på Strömvallen. Sex poäng blir det, innan vi tillfälligt lägger undan det allsvenska intresset inför EM-uppehållet :)

Heja SPORT !!!
2012-05-19 01:51
@Saywee:

Tack för info!
AIK Saywee
2012-05-19 01:29
Hittills verkar Tomer vara forumröstarnas val som målvakt mot Syrianska, men det viktigaste är att Sixten tar ut den bästa för dagen.

Nu skall vi "helt enkelt" bara ha en seger, så är det och vi kan alla ge vårt stora publikstöd, hitta inte någon ursäkt, stöd ÖSK på Behrn Arena, kanske genom att bara vara där, välfyllda läktare inspirerar och jag hoppas att Kubanerna kan ge järnet, gärna hela matchen, inte ha en enda tyst minut !

Heja SPORT, vakna !!!
AIK Saywee
2012-05-19 00:24
Korsningen Manillagatan-Oskarsparken var Nikolai

Korsningen Mogatan-Oskarsparken (väster) var Risbergska

Korsningen Mogatan-Orskarsparken (öster) var Engelbrektsskolan (numera bostäder)

Alla skolor låg tillräckligt nära Eyravallen och idrottslektionerna hölls självklatr i Idrottshuset, på grusplanerna mot Restalundsvägen eller i allra bästa fall till och med på självaste EYRAVALLEN.
2012-05-19 00:24
@Lekiller:

Ok, svårt att ange då
2012-05-19 00:16
@Saywee:

Trevligt! Eftersom det är sent på natten kanske inte folk störs av lite OT. Men jag har svårt att se var på Manillgatan denna skola skulle ha legat . Det är inte skolan öster om Engelbrektsskolan som är bostäder idag?
Örebro Lekiller
2012-05-19 00:16
Urban/ Just det med hur länge han drar fördel hitta ja inget om under den snabba koll under offsideregeln som jag gjorde. Stod inte ett skit om det utan typ bara det som ja skrev.
Örebro Lekiller
2012-05-19 00:14
Saywee/ haha så sant så. Tänkte inte så långt. Straffar är fan också inte lätt. Det svåraste av allt är nog att domarna i allsvenskan bedömer allt så himla olika. En sak i en match bedöms på ett sätt, i nästa på ett annat sätt. Fan inte lätt för de som skall utföra sitt jobb med sådana förhållnings sätt.
2012-05-19 00:12
@lires:

Hehe - Den var bra ;)
2012-05-19 00:06
@Lekiller:

Tack för att du tog dig tid! Frågan är ju hur länge "situationen" kvarstår? Alltså hur länge han drar fördel av situationen. Naturligtvis har han fördel av att han står där han står. Men någon gång måste ju offsiden "släppas". Håller med dig att det kan diskuteras i evighet!
AIK Saywee
2012-05-19 00:05
Lekiller, instämmer med dig i dina synpunkter om att just hands och offside är bland de lurigaste grejerna att bedöma. Fast när jag tänker efter, så är det ju även svårt att bedöma straff, gult eller rött kort också.

Undrar om inte inkast och tilläggstid är enklast?

Döm själv .....
Örebro Lekiller
2012-05-19 00:01
Urban/ Snabbluska i regelboken om offside. Står fan inte så mycket men står typ: Domaren skall döma offside om spelaren som står offside, påverkar spelet, hindrar eller stör motspelaren eller vinner någon fördel av att han står offside. Så frågan är väll om Borges faktiskt vann någon fördel av att stå offside, vilket går att diskutera in till döden. hehe
Annons: