/fotboll/osk/forum/2718.aspx/fotboll/osk/forum/2718.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-20 22:51
Helt sjukt att man efter 11 omgångar börja fundera över hur ÖSK kommer att klara av omställningen till superettan. Värsta säsongen sedan 1999/2004.
Och det är långt kvar av den.

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-05-20 22:48
Kontoret är största syndaren till årets fiasko tycker jag.
2012-05-20 22:46
Problemet med konstgräset är att det är ett fantastiskt underlag mellan sept-april. Men resterande tid blir det en klibbig yta som både boll och fötter fastnar på om det inte hällregnar eller vattnas ordentligt.
Örebro deportivista
2012-05-20 22:41
Är det tränarens fel? Att ÖSK går dåligt nu? Att ÖSK överpresterade 2010?

Är det spelarnas fel? Faktum är att ÖSK:s startelvor i år innehåller 3 spelare som var i startelvan 2010 (Wikström, Wowoah, Astvald) - och Anttonen.

Hade ÖSK sådana stjärnor 2010? Inte när serien började, och vi tippades som ett mittenlag. Inte efteråt, då spelarna antingen har lagt av (Kihlberg, Nordback), eller gått vidare till spel i belgiska ligan (topplag: Almebäck, bottenlag: Porokara), allsvenska mittenlag (Alvbåge, Gerzic, Astrit), skotska reservlagsserien (Bedoya), eller superettan/portugisiska andraligan (Paulinho)...

ÖSK (ledning och supportrar) började anta att alla spelare som värvades skulle blomma ut - och att det därför inte var några problem att "sälja" allt som fanns i truppen. Glöm inte att en spelare som Wirtanen under 2010 var en del av framgången och gjorde bra inhopp som högerback, högermittfältare, och innermitt - men nu sågas med fotknölarna...
Örebro either/or
2012-05-20 22:30
Kanske ett sidospår men...Om jag förstått det rätt ska Häckens planerade nya arena ha konstgräs. Jag fattar inte. Snart spelas nästan alla matcher i allsvenskan på konstgräs. Jag vill ha bort skiten tills vi får ett konstgräs som faktiskt fungerar för fotboll. "Gräset" på Behrn håller usel standard och påverkar fotbollen negativt. Det syns i varje match. Och övrigt konstgräs i allsvenskan håller ungefär samma standard. Jag tycker ÖSK ska gå i bräschen och riva upp sitt konstgräs och lägga ett nytt fint naturgräs, som åtminstone får ligga tills det finns ett bra konstgräs att tillgå. Kommer väl aldrig hända att ÖSK gör så, men nu när allt ändå pekar mot Superettan så måste man få tillåta sig att drömma sig bort ibland...
Örebro Bempa no:10
2012-05-20 22:23
Så himla bra skrivet se länk ovan.

DOMEDAGEN ÄR HÄR VART ÄR HANDLINGSPLANEN NU ÖSK ????

AGERA NU VÄNTA INTE PÅ NÅGOT MÖTE SOM SKER I MIDSOMMAR !!!!
Örebro Sunnanlid
2012-05-20 22:23
@*Mackan*:

Like! Börja att från och med nu se de kommande 10 månaderna som en lång försäsong inför nästa års Superetta. Spela de som förmodligen kommer att vara kvar (och som är dugliga).
Örebro D´Artagnan
2012-05-20 22:18
Från NA matchrapportering:

Var faktiskt själv ute på Behrns konstgräsmatta i dag och kickade boll. Ett hopplock från NA mötte ett läsarlag och fiaskoföll med 2-3 (1-2). Johan Tolléns två konstmål hjälpte oss föga när Fredrik Scherman kopierade Håkan Mild i givet kvitteringsläge. Den bollen har inte landat än...
Måste tyvärr konstatera att det är en bedrövlig plastmatta ÖSKarna spelar och tränar på. Stum, sträv och allt annat än skön att rulla boll på. Hade varit besviken om jag tvingats spela på en sådant underlag i division 4. Naturligtvis ovärdigt för ett allsvenskt lag.

Mycket att ta tag i för ÖSK.
Örebro Grohl
2012-05-20 22:16
ÖSK har inte råd att lägga 2 miljoner på att sparka Sixten, därför är han kvar. Jag tror jag lägger ner den här säsongen nu och återkommer i superettan nästa år. Mer taggad än någonsin!
AIK Saywee
2012-05-20 22:12
ÖSSSSSSK, detta är så pinsssssamt och jag vet att jag inte borde sssssskriva något, men jag skall fanimej leta upp något possssitivt, men det kan bara ta lite tid !!!

Heja SPORT, stödet måste öka ännu mer, laget svek idag, Sixten är en gåta (?), publiken svek, Kubanerna försökte i början av andra, men Syrianska´s fans vann klackmatchen :(

Varför kan jag inte bara lägga ned, sluta tjata, tystna, ge fan i allt, sova, skita i framtiden ...?

Jag är en jädra optimistisk galen tokskalle, som inte kan ge upp, vi vinner mot Gefle med två-noll (2-0!), därefter slutar säkert några gotta sig i våra dåliga resultat och andra förstår att det är nu vi supportrar måste jobba utan dess like !!!

Över halva serien återstår och massor av poäng finns, som skall fördelas till olika lag.

Jag ger banne mig inte upp, om jag så skall vara den sista optimisten :)

Heja SPORT, KÄMPA, KÄMPA, KÄMPA !!!!!!!!!

PS, i morgon skall jag ut och köpa plastpåsar, vad mer kan jag göra?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-20 22:09
Godzilla//

Nu när alla insett hur klapprutten Sixten är som tränare och matchcoatch inser säkert fler än mig att med den truppen vi hade 2010 borde det blivit guld, eller åtnindstonde nämre guld. Om jag inte missminner mig var det väl 2x3 0-3 matcher i olika sviter? Med bl.a konstiga placeringar av spelare som mittback?

Sedan till publiken, med tanke på hur ÖSK uppträder som lag är det väl inte konstigt med publiksiffror runt 5.000, snarare är väl det en bra siffra? Du kan väl inte jämföra med Hammarby, viss skillnad på storlek av stad, eller? Vi hade väl över 9.000 mot Assyriska i SE, en mycket bra
siffra. Men din demontränare gör det inte bara svårt att värva bra spelare, med de resultat han presterar och med sitt sätt att coatcha kommer det mindre publik, tycker du det är konstigt?
Örebro Bempa no:10
2012-05-20 22:08
Just nu orkar jag inte mer elände , tacka vet jag Roffe Z !!

"Kom ihåg grabbar - det finns inga järnvägar till framgång."

"Nöden har ingen djungel."

"Ni tre bildar en kvadrat på mittplan."

"Grabbar, ni jobbar för dåligt och är alldeles för loja. Får jag se den minsta lojalitet i den andra halvleken byter jag ut er direkt."

"Vi har varit inne i en djup cirkel."

"Niklas Kindvall gjorde 23 mål i allsvenskan - om jag inte minns rätt."

"Lugn grabbar, ni är inte ett dugg bättre än vad dom är."

"Lugn grabbar! Lönen kommer radioaktivt"

"Idag har vi tänkt spela 4-4-3." svar när en journalist frågade "Kör ni utan målvakt?"

"Hela säsongen har vi stått och balanserat på ett bananskal."

"Vi hade dem på gaffeln men glömde att knyta till."

"Vi har spelat elva träningsmatcher, sex vunna, två oavgjorda, två förluster."

"Detta har varit en morot för oss alla och nu har den släckts." efter att AIK åkt ur UEFA-cupen

"Det var en morot för hela laget, men den brann upp."

"Man kan inte äta kakan om man inte bjuder till."

"Det var en match med två halvlekar."

"Före matchen är grabbarna lite nervösa, men när de går in på planen ska det tindra under fötterna på dem!"

"Vi halkade in som ett bananskal!"

"Kom igen nu grabbar! Nu börjar vi om från cash!"

"Det var en bra match idag. De spelade som älgar på grönbete."

"Janne Möller är bra efter marken, så har du läge - skjut över ribban."

"Det är aldrig för sent att ge upp!"

"Okej gubbar, nu delar vi och spelar två-mål. Hälften här, hälften där och resten här"

"Nöden har ingen djungel"

"Träningslägret i Spanien var i Portugal någonstans"

"Nu går vi ut och visar var båten skall stå"

"Före matchen är grabbarna lite nervösa, men när de går in på planen ska det tindra under fötterna på dem!"

"Vi tog emot dem med öppna servetter!"

"Nu grabbar går vi ut och tar på oss plåtstället!"

"Kom igen nu killar! Knäna i knähöjd!"

"Då bryter vi ihop!" Zetterlund avslutar träningspass

Örebro # brorzan
2012-05-20 22:07
Kan spelarna vara så här dåliga, eller bidrar de med vad de kan för att få tränaren utbytt, nämligen dåligt spel och ännu sämre resultat?
2012-05-20 22:01
Håller med Mackan där. Antingen köper man in 3-4 riktigt bra spelare i sommar, eller så spelar man in de som ska spela i superettan nästa år.
Oddevold *Mackan*
2012-05-20 21:56
Godzilla, ÖSK-Karl//

Glöm det där nu.

Vi har tre poäng på 11 matcher. I ilfart på väg mot Superettan och med ett lag som spelar... ja, jag vet inte. Inte bra. Sällan har jag sett så många misstag, bortslagna bollar, slarviga mottagningar och felbeslut.

Jag börjar fundera om det inte bara är att skita i allt, spela in ungdomarna (Kalle, Wiktorsson, Ibrahim) som skall underhålla oss i Superettan 2013. Läge att ge dem välbehövlig matchrutin. Detta är så superkört som det blir. Speciellt med tanke på bristen på handlingskraft lyser igenom.
2012-05-20 21:50
ÖSK-Karl: och jag hade föreställt mig tejpen över din mun efter att ÖSK kom trea, trots att du sågat ledare,spel och allt möjligt den säsongen. Men det hindrade inte dig. Och det hindrar inte mig heller. Visst är det trist att något man trodde på inte visade sig att hålla. Men om du i ditt enorma enfald tror att jag ska sluta uttala mig om vad jag tycker och tänker om ÖSK har du gruvligt fel.

Vad är det för fel på publiken i Örebro? Jo, vi är tyvärr bara en kärna på 5000 som följer laget i vått och torrt. Trodde passionen var större än så. Jämför med Hammarby som dragit strida strömmar med supportrar även i superettan.
2012-05-20 21:47
Helt otroligt vad klubben blivit misshandlad! Sparka hela kontoret! De har ju reat ut toppspelare och tro att superettanspelare ska göra underverk. Det här ser ju alla var det barkar iväg. In med ny styrelse, ny tränare och några nyförvärv jävligt omgående!

AIK Saywee
2012-05-20 21:21
SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

- Snälla Sköldmark, sälj inte Sixten!
- Sjögren, försök att förlänga Sixtens kontrakt ytterligare några år!
- Styrelsen, avgå absolut inte
- Sixten, ta ut Wowoah i återstående matcher
- Saywee, sluta tjata
- Sponsorer, sluta slåss på julfester
- Supportrar, planera flera hemliga möten

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
2012-05-20 21:19
Godzilla//

Jag hade redan föreställt mig tejpen över din mun i.o.m att Sixten som du höjt så till skyarna slagit ett negativt rekord i ÖSK:s historia.

Sedan undrar du vad det är för fel på publiken i Örebro, menar du att det är publikens fel att ÖSK aldrig vinner och ligger där de gör i serien?
Örebro kubajonte
2012-05-20 21:18
vilka lämnar i sommar då ? utöver Rama så att säga ( kommer inte sakna denna herre) 6-10 då kommer dom inse den ohållbara situationen och lämna ? hm kommer någon eller Wowoah själv förstå att hans dagar som Allsvensk startspelare är över, och SNÄLLA låna in kompetenet målvakt
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-20 21:16
TIC-TAC //

Det lär inte bli svårt att bli av med Grahn. Det finns säkert nykomlingar i Allsvenskan som tar över hans kontrakt. Han lär själv inte vara så sugen på SE, så han kommer nog inte vara svårvärvad.
2012-05-20 21:16
TIC-TACK: Grahn lär nog vilja sticka självmant. Hoppet man har står till talangen vi ändå har inom laget som på sikt kan bli något. Men hur många år måste det till i superettan? Jävligt otäckt detta.
2012-05-20 21:14
BoP //

Det var lite av min poäng. Sixten kommer aldrig avgå frivilligt. Om inte klubben sparkar honom följer han glatt med ner i SE utan invändningar, full av energi..
Örebro TIC-TAC
2012-05-20 21:13
Idag blev det nog klart med superettan. Nog har 6-10 revoltionerat fotbollen. Vi kan bli historiska som Billingsfors och det strax efter varit i europa.
Frågan jag oroar mig för är hur ÖSK skall ha råd med Grahns m.fl. superlöner i S1. Sköldmark får ett viktigt jobb att sälja dessa (med lite intäkt i bästa fall).
Hur sedan ÖSK ska fylla på då man saknar plantskola som BKF och Degerfors är nästa stora fråga. Vilka kan tänkas vara intressanta för allsvenska lagen, några få. Hoppas på en snabbare comeback än på Roffe Z tid i ettan.
Örebro Bastard on Parade
2012-05-20 21:09
@KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!):

Varför skulle han självmant avgå och gå miste om sin mycket höga lön när han vet att han inom några veckor kommer få sparken och runt 18 månadslöner på köpet?
Örebro widemarsh
2012-05-20 21:08
Mattias69// Med tanke på pekings senaste resultat så kan man lungt påstå att 0-3 mot dom var förnedrande. 1-4, 0-6 och 2-5. Däremellan 3-0 mot ÖSK.
2012-05-20 21:06
ÖSK-Karl: Med tanke på vad forumreglerna stipulerar tänker jag inte slösa mer energi på dig. Inte värt det på långa vägar.

ÖSK behöver till omstarten efter EM:

-ny röst i omklädningsrummet
-rensa bort spelare som enbart spelar för sig själva
-2 nya backar
-publikstöd (vad fan är det för fel på Örebro?)
2012-05-20 21:05
Sixten har hur mycket energi att leda laget som helst, säger han i Expressen.
Sixten verkar inte ha några som helst funderingar på att avgå i alla fall.
2012-05-20 21:05
Minatankar//

Du har pm.
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-20 21:00
ÖSK måste from med nästa match börja snitta 1.58 poäng per match för att klara kontraktet. För varje ny förlust stiger kravet på snittet.

Snittet hittills ligger på 0.36 poäng.
Annons: