/fotboll/osk/forum/2716.aspx/fotboll/osk/forum/2716.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gummianka
2012-05-21 12:59
josud: skitbra!
Örebro josud
2012-05-21 12:52
Lite OT kanske, men jag roade mig i helgen med att göra en kalender med tider för EM2012. Kan vara bra att ha nåt att se fram emot när allt runt Svartvitt mest är svart...

Lägg till länken i Outlook under Tools/Account Settings/Internet calenders och vips så dyker alla matcher upp i Outlook. Går ju också att lägga till i sin smartphone, men det kräver kanske lite mer pillande…. :-)

Edit: För den som händelsevis sitter kvar med Outlook 2003 (varför man nu skulle göra det...) är det lite krångligare.
1.Spara ner .ics-filen från länken ovan, lägg den förslagsvis på skrivbordet (på datorn....)
2. I Outlook, gå till Arkiv (har för mig det heter File i engelska versioner), och välj Importera iCalendar eller vCalendar (.vcs)
3. Voila!
Örebro TuffUffesPappaLars
2012-05-21 12:35
@Full patte:

Dåligt att inte Virrepelle och Sammy "the defensive wall of Närke" är med tycker jag. Men men men journalister har ingen koll.
GAIS F Zappa
2012-05-21 12:31
@Våran Gustafsson:

Nej, precis! Vi vet att det är Sixtens fel.
Örebro Telle
2012-05-21 12:28
Dags för en jämförelse med hockeyn igen, det var länge sen nån gjorde det senast... :)

Örebro Hockey misslyckades med sin målsättning i kvalserien i våras, inget snack om det. Hur hanterade de situationen?
- Man gjorde en felanalys, såg över sitt spelarmaterial, och kom fram till att man inte hade de spelartyper (framför allt i försvaret) som man behövde för att kunna spela den hockey man ville. Man gjorde sig därför av med de spelare man inte ansåg passa in i modellen, behöll kärnan och kompletterade med ett antal spelare som alla har just den profil som tränaren efterfrågat.

Jag säger inte att de har gjort eller värvat rätt, det vet man först efter nästa säsong, men de har åtminstone haft en konsekvent värvningsstrategi som man har följt, och man har i princip redan spikat truppen nästan ett halvår innan säsongsstart.

Jämför det med ÖSK:s agerande under vintern. De misslyckades som bekant också rejält med sin målsättning ifjol, och hade också en trupp som var grovt felbalanserad defensivt.
* Gjorde man en felanalys? Ingen som man gick ut med i varje fall. Istället skyllde man på olyckliga yttre omständigheter, och sådana behöver man ju inte ändra på.

* Såg man över sitt spelarmaterial och jämförde det med tränarens sätt att vilja spela på? Matchade man de roller som Sixtens system kräver med de spelare vi faktiskt hade?

* Behöll man den kärna man ville behålla? (Alvbåge, Nordin, Kihlen, Nordback, Bedoya, Almebäck, Per Johansson...?)

* Förstärkte man med de spelartyper och med den kvalitet man ville? Hade man en konsekvent plan man följde, eller tog man snarare de spelare som inte tackade nej och inte kostade för mycket? (Grahn undantagen, förstås...)

* Gav man, visa av lärdomen från 2011, laget chans att spela ihop sig och sätta sig in i spelsystemet genom att sätta truppen i tid?

Det jag vill ha sagt är att en klubbledning kan välja att hantera problem på olika sätt. Man kan reagera, för sent, och man kan agera, i god tid. Välj själv vilket ni föredrar för ÖSK 2013...
GAIS Våran Gustafsson
2012-05-21 12:20
KomHemKuba- Förstår dig allt för väl, scenariot blir väl att vi torskar, men vi tror inte det är Axèns fel.
Men visst förstår hur du/ni tänker, lycka till framöver.....
Örebro Johanzzon
2012-05-21 12:11
ÖSK koncept för att fixa kontraktet efter uppehållet...

Skicka hem Sixander och Wirtanen med finlandsbåten.

Ersätt med Rolle, Axén eller vem som helst (de kan ju knappast bli sämre iallafall).

Lås in Wovven i en städskrubb och släpp inte ut han för än säsongen är över.

Nån av Tomer och Sankan måste bort så vi kan låna in Oscar Jansson.

Vi behöver ha in en meriterad spelare med ledarkaraktär.

Riv upp hela jävla konstgräset och lägg nytt under uppehållet.

Och viktigaste av allt.............

Dags att rensa lite och förnya inom ledningen och styrelse. Då menar jag inte att alla ska bort men de finns alldeless för många kockar som rör i grytan.

ÖSK I MED OCH MOTGÅNG, TILLSAMMANS VÄNDER VI DE HÄR :)
Örebro Kei
2012-05-21 11:50
Passiv styrelse, passiv tränare, passiva spelare.

De enda som verkar bry sig är fansen. Det är kanske dags att lyssna på sina fans och agera innan det är för sent, Örebro Sport Klubb.
Örebro Mattias69
2012-05-21 11:48
Jag vet inte om den här frågan ventilerades igår kväll när jag inte orkade läsa och skriva på forumet. Men hur som helst, vad anser ni om Sandqvist insats igår?

Personligen anser jag att killen tagit sig i kragen lite grann och svarade för ett par riktigt kvalificerade räddningar. Sen var det fortfarande ett par misstag, där han hade lite tur med offside vinkningen då Wikström nickade bollen i mål. Där måste Sandqvist bli bättre på att kommunicera med sina backar.

Pissmålet som Syrianska gjorde igår får man väl mer tillskriva Wowoah än Sandqvist tycker jag även om han kanske hade kunnat gjort ytterligare en fin jätteräddning på det målet.

Men på det stora hela skulle jag föredra Sandqvist i mål framför Tomer i nästa match.
Örebro widemarsh
2012-05-21 11:48
*Mackan*// Tror du besvarade din egen fråga där...pengar...kanske prestige också.
Örebro Mattias69
2012-05-21 11:42
@"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen):

Instämmer, den krönikan sammanfattade på ett bra sätt vad de flesta tror och tycker just nu. Intressant med hans inflikning om att Benny Lennartsson fortfarande skulle vara lite putt på ÖSK. Personligen hoppas jag att Benny kan tänka om nu när klubben ligger riktigt pyrt till. Jag menar, på 34 år har det hunnit rinna ett antal liter vatten genom Svartån om man säger så.
Oddevold *Mackan*
2012-05-21 11:41
När Walker fick sparken (han hade också ett uselt spelarmaterial):
"– Vi måste göra något medan det är tillräckligt mycket kvar av serien. Vi är tacksamma för vad han gjort för klubben, men nu är vi i ett läge där det är viktigt med ny energi till spelartruppen, säger Björn Åqvist till NA."

Varför är det inte vikitigt med ny energi till speklartruppen nu? För att Sixten sitter på ett långt, dyrt, kontrakt?
Örebro Mattias69
2012-05-21 11:39
@deportivista:

Jag är fullständigt övertygad om att merparten av dem som skriver här inne gör det för att de bryr sig om ÖSK och dessa kommer även att fortsätta gå på matcherna oavsett om det blir fortsatt spel i Allsvenskan eller Superettan.
Full patte
2012-05-21 11:37
ÖSKare i en allsvensk drömelva, det var inte igår haha. Och Anttonen också, klassiskt!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-21 11:33
deportivista: amen! Alltid ÖSK,KÄMPA!
Örebro deportivista
2012-05-21 11:26
Jag vägrar att sluta hoppas förrän det är försent. Det är dags för ÖSK att skapa historia - som laget som lyckas vända en usel inledning till åtminstone kval!

Och skulle det inte gå, så är jag med nästa år i Superettan ... KOM IGEN NU!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-21 11:17
Mycket bra krönika av Brändh, se länktips.
2012-05-21 11:06
Redan i backen vid Rudbeckstunneln kan jag känna doften av grillad korv.

Ett hopp tänds i hjärtat, är det idag det händer?

Långt innan matchen börjar står man där med skyhöga förväntningar som jag
vid det här laget borde lärt mig att trycka tillbaka. Måste jag vara så
in i helvete naiv, måste jag alltid hålla på det förlorande laget?
Kan det inte få vara så att den här mardrömmen är över snart?

När spelarna kliver in på planen ser jag direkt att det inte kommer bli
någon ändring den här dagen heller. Våra spelare ser på något sätt lite
mindre ut än de andra lagets, lite tröttare, inte speciellt roade av att
vara på plats på vår hemmaborg.

Motståndarna däremot de står där stolt och ler in i varenda jävla kamera
som åker förbi. De vet att vårt lag börjar i underläge redan vid 0-0.
De vet att vårt lag kommer rulla bollen genom backlinjen otaliga
gånger för att helt plötsligt från ingenstans hamna i panik och ge
bort en målchans. Blir det inte mål kommer det hända igen, ha is i
magen bara.

Jag vill ha tillbaka mitt lag. Ett lag som mentalt sjunger med klacken på väg in på planen och som aldrig tycker att det är jobbigt att stiga in på det gräsliknande
underlaget på Eyravallen.

Vi som står på läktaren gillar ju er, vi vill er väl, vi vill inte se er förkrympta och trötta.

Vi vill ha poäng, vi vill kunna komma hem efter matchen och säga att ni förtjänade att vinna.

Vi älskar ÖSK och nu vill vi ha er tillbaka!
Örebro widemarsh
2012-05-21 11:01
Varför hänger inte Sixten ut Wowoah som syndabock på samma sätt som han gjorde med Rama efter djurgårdsmatchen? Är så jäkla trött på att ha Sixten Boström som ÖSK-tränare! Sluta särbehandla spelare! Peta de som radar upp dåliga matcher, oavsett vad dom heter!
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-21 10:52
Med en tränare som kan kommunicera och som inte har prestigelåsningar i varenda spelarrelation kan nog göra en hel del med vår trupp inför hösten.

Jag tror t,ex att en spelare som Astvald kan höja sig ordentligt om en ny röst kommer in i omklädningsrummet. Dessutom kanske Rama och Lushtaku, våra bästa poängplockare förra året, kan börja producera igen. Det är märkligt att Lushtaku bara gjort något enstaka inhopp i år. Dessutom hyfsade sådana för att sedan bara försvinna in i frysboxen igen.

Jag är så innerligt trött på Sixtens frysbox där talanger tillåts förtvina bort.

Örebro Marquis de Sade
2012-05-21 10:41
herregud, tänk om man kunde vara en fluga på väggen nere på kansliet nu.
undrar hur resonemanget går?
tror man på allvar att man besitter rätt kompetens att lösa detta?
tror man verkligen att vi rider ut stormen?

AGERA FÖR I HELVETE OCH STÄLL ERA PLATSER TILL FÖRFOGANDE NU!
2012-05-21 10:30
Vi ska klara oss kvar!
Kan inte riktigt stå ut med tanken att vi skulle behöva spela i S1. Men snälla farbror Sixten kan du inte lämna Samuel och Virrepannan hemma i Örebro på onsdag. Sätt upp en lapp på omklädningsrumsdörren redan idag.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-21 10:26
Nej nu jävlar ska jag bli lite optimistisk alá Saywee. Hoppet är det sista som överger en. AIK klarade sig kvar 2010 med en inledning på 6p efter 11 matcher. Kan dom så kan vi. Vi vinner mot Gefle, sen följer en välbehövlig EM-paus där nytt mod repas och förmodligen med en ny tränarstab (Rolle Nilsson kanske?). Om vi supportrar ger upp är det väl inte långt borta att spelarna också gör det? STÅ UPP FÖR ÖSK!
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-05-21 10:11
Vilka spelare ser ni kommer att kämpa med ÖSK i superettan?

Wickström, Haginge, Wirtanen, Wowoa... Bra lag! ha ha ha

(sååååå bitter!)

Avgå Styrelsen och framför allt KOMPISGÄNGET!!!!
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-05-21 10:07
Rakt byte Sixten mot Axén!
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-21 09:43
D´Artagnan //

Ja du, det är en spännande situation. Ingen har något förtroende för någon och ingen tänker göra något.

Det skall bli intressant att se var detta slutar..
Örebro Kom hem Kuba
2012-05-21 09:37
Drömscenario: GAIS förlorar ikväll. Axén sparkas och vår styrelse tar sitt förnuft till fånga och slår omedelbart en signal till killen.
Örebro deportivista
2012-05-21 09:30
Om man värvar superettan spelare så hamnar man .. i superettan
Örebro D´Artagnan
2012-05-21 09:12
Vi får väl börja rakna med S1 som ett faktum.
Frågan man ställer sig då är om vi har råd att fortsätta med Sixten även nästa år.
Klarar han att bygga ett nytt lag?
Han han spelarnas förtroende?
Kan han locka ny intressanta talanger till klubben?
Kan han locka publik till matcherna?

Svaret är troligen nej på samtliga frågor

Återstår några frågor:
Har Sixten styrelsens förtroende?
Har styrelsen medlemmarnas förtroende?
Har styrelsen spelarinvests förtroende?
Örebro Lekiller
2012-05-21 09:10
Telle/ Jag håller med. Sixtens envishet och dåliga komunikation med alla blir hans fall. Sjögren bara måste ju avgå hur det än slutar denna säsong. Han har ju misslyckats kompiöst 2 säsonger i rad nu. Visst, många skador å skit som ställt till det men att Wowwen börjat få svårt att hinna med såg ju vem som helst redan förra säsongen. Att då inte plocka in en ytterback som man bevisligen vet håller i allsvenskan är ju helt idiotiskt. De valde att starta säsongen med en allt segare Wowwen och Haginge som 1:a val med hör och häpna Wirtanen och Wiktorsson som normalt är mittback som ända alternativ. Antonnen visst de ju knappaste skulle kunna spela före EM. Lägg där till Wikström som inte han heller blir snabbare direkt plus 2 målvakter som man inte visste ett skit om de skulle hålla eller ej. Snacka om att underskatta alla andra lag i serien!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: