/fotboll/osk/forum/2709.aspx/fotboll/osk/forum/2709.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Telle
2012-05-21 21:30
Godzilla //

En någorlunda kompetent styrelse hade nog redan gjort sin hemläxa i ämnet. Det har varit uppenbart rätt länge vart klubben är på väg...
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-21 21:28
Fort! Meddela Sköldmark att Drogba är tillgänglig! Han förlänger inte med Chelsea
Örebro Telle
2012-05-21 21:25
Urban //

Sixten skulle nog bara uppskatta det, med tanke på hur han verkar ser på oss supportrar ibland... :)
Örebro DaSa
2012-05-21 21:25
Varför inte kontakta GAIS och fråga om de är intresserade av ett tränarbyte?! Kanske är ett långskott men båda lagen verkat behöva en ny röst i omklädningsrummet.

Min favoritkandidat är fortfarande Jonas Thern, tror även att han skulle vara sugen på att ta en managerroll. Vilket skulle kunna öppna för att sparka Sjögren och Sköldmark med motiveringen att deras tjänster är överflödiga. Kanske kan Axen vara tränare och Thern tar en managerroll?! Känns som vi måste tänka nytt, både för att spara pengar och för att få en förändring.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-21 21:24
Att styrelsen skjuter upp mötet kan väl helt enkelt att göra med att man sonderar tränarterrängen lite? Inte helt optimalt att stå utan tränare utan att man först har några klara alternativ.
2012-05-21 21:22
Vi får göra en Hammarbyare (eller var det AIK? Har glömt) och stå och skrika utan för arenan under matchen i protest
2012-05-21 21:18
För jävligt att man ska behöva önska förlust mot Gefle för att få förändringar inom tränarstaben? Samtidigt behöver ÖSK alla poäng dom kan få.

Sen börjar jag nästa undra vad för glaslirare ÖSK har? Skadade i parti? Samuelsson är ok. Jag stod brevid där han föll och satan vad ont han såg ut att ha. I flera minuter vred han sig. Jag trodde uppriktigt att han brutit fotleden ett tag. Jag har gjort liknande stukningar själv ett par ggr och vet hur satans ont det gör Var var båren? Hoppa på ett ben tillbaka?

Att den dålig stämningen sprider sig som ett gift och motsättningarna ökar igen(enligt rykten) är illa nog därför måste nya röster in oavsett utgången mot Gefle. Att flytta fram möte är inget annat än förlorad tid.

Publikstrejk? (trodde jag aldrig skulle skriva det)
Örebro Telle
2012-05-21 21:15
KCMarten och ÖSK-Karl //

Har ni rätt i att man tänker ge Sixten fortsatt förtroende bara man vinner Gefle-matchen, är det ju helt bisarrt.

Skulle två vinster på 21 matcher vara ett tillräckligt bra resultat (särskilt om man ser det i kombination med hur klubben samtidigt har kantats av problem och negativa rubriker det senaste året) för att få fortsätta ett och ett halvt år till?

Snälla, säg att allt är ett missförstånd. Säg att det bara är tomma rykten och att det senaste årets störtdykning äntligen ska få ett slut på torsdag morgon. Säg att man i styrelsen, liksom varje normalbegåvad, någorlunda fotbollsintresserad människa kunnat göra, redan har förutsett att det här scenariot skulle kunna uppstå, och att man redan har en plan B som man kommit fram till under de hemliga mötena man har haft frekvent under våren. Någon...?
AIK Saywee
2012-05-21 21:01
@Svartvitt forever:

Det är mycket troligt att det är så att de inte har lön, men de kanske har arvoden eller så jobbar de helt gratis.

Jag syftade dock på de aktörer som har betalt för att göra ett dåligt jobb :(
Örebro Lekiller
2012-05-21 20:59
Det är väll den största fördelen med om Sixten får gå, alla spelare på bänken som kanske hamnat i hans frysbox för ju verkligen chansen att starta om ifrån noll igen.

2012-05-21 20:58
.
2012-05-21 20:57
@Surnu:

Det där har jag kritiserat sedan 2009. Just kommunikationen, uttagningarna, dialogen med spelarna. motiv. Fick ofta till svar att en fotbollsklubb inte är ett jävla dagis och att det är proffs som ska "tåla" sådant. Frempong talade inte med Sixten på mer än ett år innan han lämnade. Sjögren var väl rätt grumlig också.

Örebro Kapten Blod
2012-05-21 20:42
Snöplig förlust mot Syrianska under måndagen. Men hur skötte sig spelarna individuellt? Ta del av betyg på ÖSK-spelare, satta av Sportbladet, Sportexpressen samt Nerikes allehanda.
Örebro Surnu
2012-05-21 20:39
Ber om ursäkt, men efter att ha läst dagens NA kan jag inte hålla mig borta härifrån längre.
Hur f-n kan ÖSK (mitt favoritlag) ha förtroende för en tränare som behandlar spelare som skit????
Inga samtal med bänkade spelare på flera månader, ingen muntlig laguttagning utan bara en lista på väggen vilka spelare som ska spela, ingen motivering om varför man inte får spela eller varför man inte ens är med på bänken. Det är ju gamla öststatsfasoner, i dagens idrott pratar tränaren med spelarna och talar om för dem vad de måste förbättra för att ta en plats i laget, annars vet de inte vad jag som tränare förväntar mig av dem.
Sixtens sätt att hantera spelare hör inte hemma i en svensk idrottsförening år 2012, han MÅSTE gå NU, annars förstörs ÖSK:s rykte fullständigt.
Sedan måste ÖSK lära sig att vara mer öppna mot sina fans vad gäller spelarövergångar m.m. Allt kan inte och får inte vara hemligstämplat (t.ex. övergångssummor borde vara ok att meddela
Ber om ursäkt för ett långt negativt inlägg men jag älskar ÖSK och vill se klubben lyfta, inte sjunka.
Örebro gatutsio
2012-05-21 20:30
Ösk-Karl//
man blir mörkrädd
undrar om det inte är VD Janne som bestämmer för mycket(han sitter väl och läser gamla diagram och slår sig för bröstet)
han har ju noll koll på den sportsliga biten
är nog inne på att ösk måste sparka även honom
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-05-21 20:18
Går det inte att sätta Idrottsklubbar under tvångsförvaltning, på samma sätt som bostadsbolag som missköter sig?
2012-05-21 20:14
gatutsio 19:13//

Vi är ju några här som även har tillgång till ett annat forum, där skrivs källorna ut på ett helt annat sätt, betvivlar inte alls sanningshalten i varför styrelsemötet är flyttat. Var samma källa som berättade att styrelsen skulle förlänga med Sixten i somras, det var några dagar innan det blev officiellt.
Örebro Svartvitt forever
2012-05-21 19:57
Saywee// Rätt ska vara rätt. Såvitt jag har fått klart för mig vid årsmöten är alla styrelseledamöter oavlönade. Sen behöver jag klargöra att de i styrelsen som inte ville förlänga med Sixten fortfarande har mitt förtroende, förutsatt att de inte är införstådda med att han nu ska få fortsatt förtroende vid tre poäng på onsdag. Då måste även de bort!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-21 19:44
Vad ska ni ta er till ÖSK?
Örebro Conjuration
2012-05-21 19:44
Faktiskt väldigt praktiskt att ha en MFF tröja på sig här inne, man hittar enklare sig själv och vet var man ska börja läsa snabbare ;)
Örebro Lekiller
2012-05-21 19:20
@Salt&Peppar:

Ja eller så är det att alla spelare har börjat inse att deras arbetsgivare är ett gäng pajasar som har ljugit dem rakt upp i ansiktet och lovat en massa som sedan inte blivit av.

Som Haginge sa i någon intervju. De blev chockade när de insåg hur klent laget var och att det aldrig kom några klass värvningar. Bra känsla att gå in i en säsong med sådana känslor!

Har för mig att Kihlberg satt i ÖSK:s egna studio program och mer eller mindre förutspådde att om inte ÖSK värvade 3-4 klass spelare och förstärkte i stort sätt alla lagdelar så skulle de få det grymt tufft och förmodligen åka ur.

Så rätt han verkar få!

Men lyssnade Sjögren å gänget?

Absolut inte!

Örebro D´Artagnan
2012-05-21 19:20
Spelarna tar väl sitt ansvar och förlorar för att kunna vinna i höst. Det finns klara signaler från omklädningsrummet att kommunikationen ledare - spelare inte fungerar.
Örebro gatutsio
2012-05-21 19:13
Ösk-Karl//

NU ÄR DET NOG...........................
är det som du skriver så är styrelsen mer efterbliven än jag anat
detta får bara inte ske
Sparka sixten idag
ställ sportchefen och hans medlöpare mot väggen

FORZA ÖSK
AIK Saywee
2012-05-21 19:12
@Svartvitt forever:

Exakt, fast det är ännu värre, inkompetenta AVLÖNADE amatörer !!!

Vi är några som har tjatat, gnällt och klagat och fått så mycket skit - under så lång tid - när vi bara ville att saker och ting skulle förbättras.

Men det saknar betydelse, detta med att har rätt eller "vad var det jag skrev", sådant är totalt meningslöst och hjälper oss definitivt inte på något sätt, bara jidder.

Det är nu vi skall stödja vår klubb, om vi orkar, annars är det ju bara att bryta ihop, ge upp och skita i allt vad ÖSK heter?

Men, se mina vänner, jag har fortfarande en gnutta hopp kvar, det ger jag icke upp. Inte ännu, det är bara för klent tänkt ! Naivt, ja kanske, med det spelar ingen roll, har ingen betydelse, jag är så galen :)

Heja SPORT !!!
Örebro Salt&Peppar
2012-05-21 19:07
@Marquis de Sade:

Det här tror jag är en av de stora anledningarna till varför det gått spikrakt neråt på alla sätt. Skulle vara intressant med en anonym intervju med några av spelarna som spelade innan det nya lades. Nått hände efter plastgräset och det var ingen positiv känsla tycker jag.
Örebro Svartvitt forever
2012-05-21 19:01
Tack KCMarten, för dagens inlägg! (frånsett Mina Tankar)
Tyvärr känner jag likadant. Man kan älska ett lag, men om det kapas av inkompetenta amatörer måste man säga ifrån. För klubbens skull.
2012-05-21 18:58
KCMarten 18:24//

Håller med ditt inlägg till 100%. Har fått rätt klara indikationer att Sixten får stanna vid seger mot Gefle. Blir första och förhoppningsvis sista gången jag hoppas på förlust. Men bara för att Sixten verkar omöjlig att bli av med så vinner väl ÖSK. Sedan blir resten av säsongen ett enda långt lidande med många tomma stolar på BA.
AIK Saywee
2012-05-21 18:41
Förresten apropå möten ...

När blir nästa hemliga gulligullmöte mellan Kubanerna, Sixten och Sjögren?

Rädda alla dyrt avlönade S, så spelar vi i SE 2013 och då skall ni få se på rensning !

För fan, rensa ogräset, vi är en allsvensk klubb, ge inte upp, men snälla ni som kan agera och besluta eller bestämma, agera någon gång !!!
AIK Saywee
2012-05-21 18:35
KCMarten, 18:24,

vi är som vanligast helt överens, även jag är urförbannad ...

inget har hänt!
ingen händer!
Inget kommer att hända?

Det är fruktansvärt pinsamt, jobbigt och förnedrande, men jag orkar inte heller ge upp, finns inte i min skalle förrän det är ett faktum.

Heja SPORT !!!
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-21 18:24
Saywee //

Styrelsen ändrade garanterat sitt möte för att de hoppas på vinst mot Gefle.
Då kan de säga att utvecklingen går åt rätt håll, eländet är över och att de har fullt förtroende för Sixten och låter honom vara kvar.

Om inte Sixten åker ut efter Gefle matchen går jag i ide tills vi får en ny tränare, styrelse och sportchef.

Jag älskar ÖSK som är klubben närmast hjärtat. Jag kan gå över berg för klubben och ställer upp det mesta. Om laget är dåligt och vi åker ur står jag där även i Superettan och hejar i normal fallet. Under 80-talet stod man där trots avsaknad av Allsvensk fotboll och lyckan 1988 när vi gick upp, var enorm så INGEN skall komma och kalla mig för medgångssupporter.

MEN! Om ledningen den här gången fullständigt skiter i både mig och alla andra supportrar, vägrar ta tag i situationen trots att snudd på hela fotbollssverige ser vad som behövs göras, Då stannar mitt tåg på perrongen.

Då kommer jag byta supportertröja tills SSSS-ligan är utbytta.Jag gillar INTE när någon P*ssar på mig eller andra supportrar.( ursäkta ordvalet men jag är urförbannad..)
Annons: