/fotboll/osk/forum/2701.aspx/fotboll/osk/forum/2701.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Göteborg BlåvittÄngel
2012-05-23 21:09
Känns som att ni saknar Nordin Gerzic mer än man först trodde man skulle göra?

För övrigt är det tråkigt att ni förmodligen åker ur. Vill absolut ha kvar er i Allsvenskan.

Det ända positiva är väl egentligen att det försvinner ett konstgräslag och kanske 2 till!

Lycka till nästa år, oavsett vilken serie ni spelar i!
IFK Göteborg BlåvittÄngel
Dubbelpost! Sorry
Oddevold *Mackan*
@leve31:

Jag är säker på att Mourinho lett detta lag till mer än 1 seger på de senaste 21 matcherna. Ja.
Örebro SäljKushi
2012-05-23 21:08
Det här hyllandet i framgång och kritiken i motgång känns rätt primitiv.Går du igenom truppen spelare för spelare så har vi ett lag för betydligt högre regioner i tabellen. Men när en tränare inte fått upp laget i nivå på snart ett år och inte kan vända trenden eller motivera spelarna måste nytt blod in.@Ståplats är bäst:

Örebro Farsen fortsätter (igen)
På 2 år går ÖSK från 3:e plats i AS, med publik upp emot 10000 på matcherna, till SE med ca 5-6000. Det är inte en tränares fel, när dessutom stora delar av truppen/startuppställningen är utbytt mot spelare från lägre divisioner.

AVGÅ NI PÅ KONTORET!
Örebro Hlynur
bison-karl// Men William har ju i alla fall energi och ork för 90min samt att han ständigt är ett hot mot deras backlinje. Han är också en av få i ÖSK som vet hur man gör mål. Tycker inte att Kalle åstadkom något vettigt heller.
Örebro bison-Karl
2012-05-23 21:07
Vad har Sixtens Lexus med saken att göra, återkommande under de senaste dagarna?
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
@Saywee:

Så klart han gjort (i sitt tycke). Vad skulle han tjäna på dåliga resultat?
Mjällby Sinkan
Nu har Grahn gjort lika mål som han gjorde med Mjällby under 2 säsonger.
DaSa har en poäng angående Grahn. Mjällby tog fler poäng de matcher Grahn var avstängd ! Egentligen är det fler lag som inte spelar bättre än Örebro i år, men det är någonting som gör att de inte kan hålla 90 minuter- Kan det bero på Sixten.... ?
Örebro Ståplats är bäst
2012-05-23 21:06
jag tror inte det räcker med att ge Sixten kicken.Bara för att man tar in en ny tränare så kommer man inte bara hux flux börja vinna matcher.Bättre spelare måste in,att en matchotränad Haddad är bäste ÖSKare(jo han var bäst,inte Grahn)säger ju allt om dagens trupp...som sagt så måste bättre spelare in om det ska finnas någon möjlighet att rädda detta sjunkande skepp!
Örebro leve31
2012-05-23 21:06
Allvarligt nu sluta skyll allting på Sixten..det är våra äckliga horspelare som inte har något hjärta alls som ansvaret ligger hos till 80%, resten är Sixtens ansvar.

Tror ni på allvar att ens Mourinho som tränare skulle kunna ta några poäng med dessa spelare?
Örebro bison-Karl
2012-05-23 21:05
@Hlynur:

Men Wille gjorde ju en skitmatch. Han kladdar nåt fruktansvärt med bollen, - ska jag släppa den till en medspelare? nej jag försöker rusa rakt genom 4 motståndare för 75:e gången den här matchen.
Örebro Kom hem Kuba
Fredrik Nordback ?@fnordback
Tack och adjö tränarna...
AIK Saywee
Tack Sixten för det du gjort tidigare, kör din Lexus och njut av att du får betalt av ÖSK för att slippa jobba som tränare, njut och relaxa, felen är ju spelarnas, du har säkert gjort ditt bästa, ELLER !?
Assyriska assyriska4ever
Kom igen nu de e bara 7 poäng till kvalplats visst ni har inte vunnit en enda matchi i år men det 18 matcher kvar så ge inte upp med rätt elva så kan ni vinna över alla lag skitmmånga indviella braspelare o valdet ska alltid finns med i elvan synd att han va avstängd. Sixteen gör rätt elvor o sluta bänka valdet o tro knappast att haddad föler med er till Superttan
Örebro Lekiller
2012-05-23 21:04
William var kass idag.

Verkar som han vill för mycket men blir bara en massa kladd och så tappar han bollen.
Örebro Hlynur
2012-05-23 21:02
Om inte Attaskadeh var skadad så tycker jag att enbart det bytet av Sixten är ett gott underlag för avsked. När man sen lägger till att han gjort hundratals lika märkliga byten under sin tid i ÖSK så är det ett unikum att han är kvar som tränare.

Ska också ge dig ett tips Sixten, (om du blir kvar till nästa match vill säga), prova att våga vila vovven en match.
Örebro DaSa
Tre saker om matchen idag:
- Jag tycker att Grahn är som kejsaren nya kläder. Alla säger han är bra men egentligen suger han. Jag tror vi kommer att spela bättre utan honom, tyvärr så lär vi inte bli av med honom eftersom han har så hög lön.
- Såg ni Sixtens min när Wille klev av?! Nej, det gjorde ni inte eftersom han stod med ryggen emot honom.
- Fan vad gott att slippa Sixten, hoppas vi får in ngt spännande namn istället.
Håll igen på förolämpningarna på Sixten. Bara dumt att skrika "Finnjävel" osv. Det är lågt. Han komme ju att få gå nu. Låt han lämna med viss respekt. Vi satte på han kungadräkt och utsåg honom till Årets Örebroare. Glöm inte det. Allt är inte hans "fel"

Örebro Conjuration
2012-05-23 21:01
@Urban, Sjukvårdsbiträde:

Han är en gnällröv och är på allt & alla, ifall det är gott elelr ont är jag osäker på.
Örebro Lekiller
2012-05-23 21:01
@*Mackan*:

Sorry, menade Antonnen, vet i fan varför jag skrev Grahn.
Örebro bison-Karl
2012-05-23 21:00
Tycker inte att Grahn var bäst i ÖSK idag, håller med Mackan.
Sandqvist gör ju sin i särklass bästa match, Antonen SÅÅÅÅ mycket bättre än Wirre och Haddad visar att han kommer bli viktig i superettan nästa säsong.
Djurgården Theken
Vad är det som har hänt med er på 2 år? Ni var ju riktigt grymma 2010 och vilka spelare har ni tappat egentligen? Hoppas inte ni åker även fast det ser riktigt tungt ut för er.
Örebro SäljKushi
Fyfan va illa detta var. Vad fan håller Grahn på med? Vad i helvete gör Wowoah ens i matchtruppen? Varför gör helt plötsligt Atatshkadeh en fullständigt horribel insats? Varför vågar inte Astvald gör någonting alls på hela matchen?

Sankan har höjt sig, Anttonen ett finfint tillskott likaså Haddad men med Sixten presterar bara några spelare åt gången medan resten spelar till 25% av sin kapacitet. Vi Örebroare har mycket att tacka Sixten för men nu får det väl förhelvete räcka? Det är snart 1,5 säsong sedan vi presterade fullt ut. Sixten har visat att han inte klarar av att vända trenden. Det räcker nu. Avgå på egen hand och rädda lite av din stolthet!

AVGÅ SIXTEN AVGÅ!
Örebro Kei
Jag vet ärligt talat inte vad det här laget förvänta sig när de gjorde av med alla sina stjärnor. Gerzic, Bedoya, Alvbåge... vi hade potentialen.

Tyvärr har vi en styrelse som inte vet hur man hanterar en fotbollsklubb, och en tränare som lider av vanföreställningar.

Jag ser gärna att hela styrelsen byts ut tillsammans med Sixten. De kan ta sitt pick och pack och lämna omgående.
Örebro Conjuration
@*Mackan*:

Haha sant, väldigt trevligt :)
AIK Saywee
2012-05-23 20:59
FORZA SIxten ???

lämna inte klubben, du är vår demontränare, gullar med Kubanerna och spelarna, som Sjögren köpt, är ju utmärkta eller klappruttna, trots att sommarpraktikanten Sköldmark säljer så bra.

Vad i själva helvete pågår inte i vår kära klubb, förbannade strutsar, vakna någon gång innan vi spelar i division 4 södra Närke :(((

Nu är jag riktigt förbannad, på denna envisa handlingsförlamning.

Orkar snart inte med mera skit !!
2012-05-23 20:57
@Farsen fortsätter (igen):

Han gör iaf mål...
Oddevold *Mackan*
@Lekiller:

Anttonen var - i mitt tycke - överlägset bäst i ÖSK.
Örebro zxcv
Sett över säsongen har Anttonen, William och Saeid förtjäna sin semester.
Resten borde skickas till Sibirien.
Annons: