/fotboll/osk/forum/2688.aspx/fotboll/osk/forum/2688.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sunnanlid
2012-05-24 07:27
[/QUOTE]

Rirobban, helt rätt och vaksamt noterat, jag har flera lag som jag gillar och besöker ofta matcher med dessa lag, kan inte riktigt komma ihåg vilka dresser jag provat i kväll, men jag vill minnas att det blev

AIK
Varbergs BOIS
Falkenbergs FF
Häcken
Brommapojkarna

dessa är lag som jag gillar, utöver ÖSK?[/QUOTE]

Hahaha, snacka om låtsassupporter.
Örebro Grixx
2012-05-24 07:10
En röst på Rolle!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK-Janne
2012-05-24 06:46
Men för fan! Sluta fjäska för Saywee!!!! Han gör ju inte annat än skriver ovidkommande skit här! Och nu ska han dessutom vara "rolig" och byta tröja! Nej, håll dig borta Saywee, du är ju tröttsammare än SSSS!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Dudleys
2012-05-24 06:14
Jag sitter här med kaffet och funderar såhär på morgonkvisten och jag kom på en hemsk tanke.. Det är styrelsemöte idag, ett uppskjutet styrelsemöte som skulle invänta dagens resultat, troligtvis.

Ett styrelsemöte som kan gå på ett av två sätt.
Antingen ser styrelsen att vi åkt ur redan nu och börjar förbereda sig för nästa säsong: Sixten blir kvar, har vi åkt ut redan kan han vara kvar resten av säsongen likväl tänker de nog, varför ska vi tvingas betala lön till någon som inte är här? Vi kör vidare med honom och letar lämpliga tränare (försvinner Sixten försvinner Mosander) så länge. Vi köper inte in någon som förstärka laget, vi måste spara de pengarna tills när vi går upp igen. Ett år i Superettan kommer präglas av Tomer i mål och ungtupparna på planen, Spelare ville inte gå till Ösk när vi spelade i Allsvenskan, varför skulle de gå till oss när vi spelar i S1? Sen får vi se max 1-2 lån under denna säsong, troligtvis i stil med Risku, tyvärr.
Rama, Astvald och Attack säljs.
+ Sixten får sparken efter säsongen, Sjögren försvinner troligtvis, De unga killarna får starta en hel säsong.
- Superettan..

De andra som kan hända är att dem går All-in. Sixten åker nu, en ny kommer in Kihlberg/Nordback som tränare? Larsen? Det blir iaf inte någon etablerad som Rolle Nilsson eller Lennartssson iaf. Det har Ösk visat tillräckligt många gånger.
Det panikvärvas, förhoppningsvis en ny defensiv mittfältare med så mycket jävlar anama att det låter från Vallen till Mellringe när han glidtacklas, en vänsterback (vi kan inte sitta och vara rädda för att såra Wowens känslor, det funkar inte punkt slut.) Rama säljs oavsett

+ Vi slipper Sisten, vi får gnistan och den glädjen som sixten suger ut rummen kommer tillbaka.
- Åker vi ur trots en satsning blir tufft att ta sig upp och sen kvar igen med tunn plånbok

Jag själv hoppas på alternativ nummer två, låna in Rasmus Lindgren från Salzburg dom har ledigt ett bra tag nu, det spelar egentligen ingen roll vem dom tar in utan att dom visar att de vill vara kvar i allsvenskan, att det finns en vilja. Gör de inte det, så kommer inte spelarna göra det ute på planen. I mål hoppas jag på Eddie Gustafsson, dyr men har det trögt i Salzburg och skulle göra så jävla stor skillnad. Sälj Rama, Lushtaku och Sixten nu. In med glädje och kämparvilja...

Senast jag såg en klubb såhär misshandlad var Leeds 2002-3, hoppas vi inte får samma historia.

Edit: Skriver som Sixten coachar.
AIK Saywee
2012-05-24 03:02
Jag hoppas att jag skall kunna skärpa mig i framtiden och inte skriva en massa OT som inte alls hör hemma här, men jag lovar inte helt säkert, typ våfflor, ölsorter och talgoxar och annat ovidkommande ...

... nu kan man ju ta en "time out", det händer väl inte speciellt mycket under kommande veckor, finns liksom inget att skriva om, eller?

Det blir ju bara tjatigt att upprepa/älta allt vi redan vet, om konstgräset, Sixten, styrelsen och sportcheferna, det blir ju liksom inget nytt, inget spännande, inga förhoppningar :)

Byta en massa tröjor är ju inte heller någon rolig grej, vad jag har förstått.

Vad fan skall vi skriva om?
AIK Saywee
2012-05-24 02:38
Conjuration,

dagen har varit frustrerande och ansträngd, liksom hela säsongen tack vare den helige Sixten och den hemliga klubben!

Hur kan man flytta fokus från tabellplaceringen, ge mig ett tips, ett seriöst sådant :)

Varför i herrans namn händer inget ?
Örebro Conjuration
2012-05-24 02:33
Har varit en frustrerande dag för många svartvita supportrar, folk hanterar det olika. Tycker själv att det fått för mycket uppmärksamhet men man mår kanske bra ifall man kan flytta fokus till något annat istället för tabellplaceringen.

Rent generellt tycker jag att forumet varit ansträngt hela säsongen, en vinst behövs för att vi alla ska bli bästa vänner igen ;)

Ang. min MFF-dress, färgen blå lugnar folk ;) haha
AIK Saywee
2012-05-24 02:23
@Conjuration:

Jag förstår att du är söt, men jag vill bara ärligt skriva att jag trodde det var OK med lite tröjbyten, men attans så fel ja hade och så fel det blev.

Vdi närmare eftertanke borde jag ju förstått detta, efter kvällens bedrövliga, som vanligast, insats :(

Däremot jagar jag absolut inte någon slags respekt eller en jädra massa tummar genom mina inlägg, jag skriver ju bara det jag känner för tillfället och mina känslor är så många och ibland blir det fel.

Förlåt alla som tagit illa upp, men jag håller ord, byter åter till ÖSK-dressen när Sixten lämnar klubben.

För jag står inte ut med hans envisa och "okänsliga" stil i den fina klubben ÖSK!
Örebro Conjuration
2012-05-24 02:12
@Saywee:

Han kanske inte gillar hackspettar? ;)

Inbillar mig att folk generellt ser mellan fingrarna när jag gör sådna saker eftersom jag är så jävla söt.
AIK Saywee
2012-05-24 02:08
Nästa match är den 5 juli och jag funderar på om det finns något vi kan irritera oss över under juni, det är ju inte konstruktivt med irritation, men vad spelar det för betydelse, klubben är ju redan sänkt av saktfärdiga, ointresserade och dessutom avlönade aktörer.

Ibland undrar jag över, varför jag supportar något som sköts så förbaskat dåligt, det brukar jag inte göra. Dessutom brukar jag inte ge upp, men nu har jag faktiskt (nästan?) gjort det - det blir Superettan - här kommer vi - men hur många år skall vi harva där - eller blir det hissen ner i div 1 med Boströms klena älvor?

Fy fan vad jag mår dåligt :(
AIK Saywee
2012-05-24 01:46
Tänk ....

.... jag har länge inbillat mig, att det är det, som står i texterna på Svenska Fans olika forum, som är det viktigaste och tror fortfarande att det är så.

Det är det jag bemöter, berömmer eller scrollar förbi.

Att nic-namnet, dressen, eller antalet upptummar skulle ha någon som helst betydelse, fanns inte i min fantasi, sett ur min synvinkel, men jag har sakta men säkert förstått att så är fallet.

Besynnerligt !
Örebro kubas_mustasch
2012-05-24 01:32
Saywee// Jo, men har nog å andra sidan problem med det mesta sedan kl. 20:50 ikväll.

EMagnus// Självcensur // Edit
Örebro svartvitseger!
2012-05-24 01:26
Med Sixten som tränare dä gåår aldriiiig
Med och motgång framåt stolta ösk !
Örebro Kajanus
2012-05-24 01:03
Axén - mot - Boström

Vi gör ett byte rakt av. GAIS är inte nöjda med Alec och ett miljöbyte skulle gagna bägge lederna och bägge klubbarna. Varken Sixten eller Alec är dåliga tränare, de behöver en omställning bara.
Styr upp!
Degerfors EMagnus
2012-05-24 00:56
Ska skicka blommor till Gais om de vinner..
Medgångssopor,,
Örebro kenya
2012-05-24 00:55
Det första man måste bena ut är om spelarna fortfarande har förtroende för tränare och spelfilosofi. När man talar om spelare så är givetvis majoriteten viktig men framför allt det garde som skall göra det möjligt på plan. Ex. WIkström, Haginge, Antonnen, Berisha, Grahn, William och Haddad.

Sen så skall styrelsen strunta fullständigt i egna åsikter samt publikens åsikter. Spelarna är de som skall givas de optimala förutsättningarna. Så om det inte finns något förtroende för Sixten från spelarna då finns det bara en utväg och det är avsked och in med ny coach.

Finns det å andra sidan fortfarande ett förtroende för tränaren och spelmodellen så borde man istället spendera tid, kraft och pengar för att värva åtminstone ett par spelare med rutin från någon europeisk högsta liga. Skall tilläggas att fokus bör ligga på just rutin. Inget ont om ungdomlig entusiasm men vi behöver spelare kring 27-31 år som har varit i liknande situationer. Kim elller Lars kanske kan tipsa om någon dansk?

Om Rama säljs så kanske det inte inbringar någon jätte summa, men en lönepost mindre i vilket fall. Vilket borde öppna för ett nyförvärv.

Jag tror på laget och om det är en ny röst i omklädningsrummet som efterfrågas så köper jag det direkt. Visst att det kommer bli tufft och utgångsläget hade sett betydligt bättre ut med två kryss mot Syrianska och Gefle men nu är det som det är. Vi har åtminstone fått tillbaka Antonnen och Haddad (som man har tjatat) och jag tror mycket på den duon. Förhoppningsvis får vi se Bamberg i en mer offensiv roll på en kant när Haginge nu är tillbaka på mitten eller att Berger presterar bra under uppehållet och tar tillbaka platsen.

Även fast jag kommer fortsätta stötta klubben varje match hur det än går så vill jag inte tillbaka till S1. Vi måste kämpa och tro på att det är möjligt att klara det här. Lägger vi oss ner och dör så sprids det till spelarna. Stå upp!
AIK Saywee
2012-05-24 00:44
@kubas_mustasch:

Du hade inga problem med Conjurations MFF-dress? Han som gav mig lite inspiration under ett par dagar?
AIK Saywee
2012-05-24 00:42
När Sixten är borta kan ni få se mig i "rätt tröja", så är det bara, men om inte detta händer är klubben körd och jag vetefan vad jag skall ägna mig åt på fritiden, förutom fotboll förstås :)
Örebro kubas_mustasch
2012-05-24 00:39
Alltså jag skriver nästan aldrig här men vad fan

Saywee// Förutom ditt alltid lika ovidkommande tjat om pannkakor, våffor hackspettar, rödhakar och vad fan allt det är så ska du en kväll som denna hålla på att provocera genom att byta "tröja".

Och nej du kanske inte kan hjälpa att du är som du är, men riktiga fans håller på ETT lag, och definitivt inte ajk (som något sorts extralag//edit).

God natt.
AIK Saywee
2012-05-24 00:37
Det var faktiskt Conjuration som inspirerade mig till tröjbyte och eftersom han inte fick några motlägg under ett par dygn så trodde jag inte att det var så känsligt.

Förlåt alla, men när Sixten lämnar klubben, då kan jag kanske återfå rätt känsla och hopp om framtiden?
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-24 00:32
@Saywee:

Jag vet att du är en hängiven ÖSK:are. Men genom att byta tröja ständigt kan det verka provocerande (jag provoceras av det. Särskilt just nu) mot "oss" i detta forum. Vad jag menar är att du skjuter på fel mål.

Alla här inne är hängivna ÖSK supportar. Mer eller mindre. Vi har genom tiden haft olika åsikter om hur klubben bör skötas. Allt i från tränare till styrelse.Du kan hålla med vissa och tycka andra är helt fel ute. Men man har ändå rätt till åsikten.

Men i dagsläget tycker jag ändå alla är rörande överens om att man måste göra något (läs Sixtens avgång). Och då förstår jag inte riktigt avsikten med att försöka skapa osämja härinne? Trots allt tycker ju de flesta idag vad du själv tycker. Så vad är poängen att provocera eller reta medlemmarna?

Det är det jag inte förstår
Örebro rirobban
2012-05-24 00:30
Saywee //

Många håller med dig i sak, men du gör flera irriterade av tröjbytena. Utan dem så skulle fler visa dig den respekt du förtjänar (med all energi du lagt ned på detta forum). Jag är i alla fall en av dem som respekterade dig betydligt mera innan alla fåniga tröjbyten och dessutom håller jag med dig om hur dåligt klubben sköts. Men just nu gör vi alla bäst i att vara enade, anser jag :)
AIK Saywee
2012-05-24 00:26
Jag skall sova, godnatt, sov gott alla svartvita :)
Örebro 100år
2012-05-24 00:26
Saywee
Men herregud. Ingen tvingar dig att vara ÖSK.are. Hejdå!
Gå in på dina egna forum istället för att sprida ännu mer ilska här. Salt i såren... ja du förstår
AIK Saywee
2012-05-24 00:23
Urban, efter ett antal hot från så kallade egna, så vet jag att jag har fiender härinne, så är det!

Men just nu är jag jädrigt trött på det som kallas ÖSK, en klubb som inte fungerar alls, spelare, tränare, kanslister, styrelsemedlemmar, strutsar och fan vet allt som inte fungerar!

Jag är jädrigt less på klubben jag följt så länge och hoppats på så mycket!

Jag förstår väl att det är irriterande att jag byter tröjor, men va fan spelar det för roll?

Finns det överhuvudtaget något som spelar roll längre, förbaskade senfärdiga idioter styr vår klubb ner i träsket .. jag orkar fanimej snart inte mer!!!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-24 00:19
Fin nivå här inne. Kanske inte så konstigt med tanke på situationen. Men att kalla folk för dumma jävlar är ett litet övertramp. Oavsett vad man tycker. Shape up eller stäng forumet.
Örebro heax
2012-05-24 00:17
stolthet, hjärta och passion. vad är det som händer med vår älskade sportklubb? jag kommer alltid stötta mitt kära Örebro, vad som än händer.
AIK Saywee
2012-05-24 00:17
@rirobban:

Rirobban, helt rätt och vaksamt noterat, jag har flera lag som jag gillar och besöker ofta matcher med dessa lag, kan inte riktigt komma ihåg vilka dresser jag provat i kväll, men jag vill minnas att det blev

AIK
Varbergs BOIS
Falkenbergs FF
Häcken
Brommapojkarna

dessa är lag som jag gillar, utöver ÖSK, så är det, bara så att ni slipper fundera och det finns en förklaring bakom att jag gillar alla dessa lag, men det tar för lång tid att skriva varför, jag är bara inte en fanatiker, jag gillar ju både raggmunk och kebab och våfflor och räkor ...

Sådan är jag och kan kanske inte hjälpa att jag är sådan?
Örebro rirobban
2012-05-24 00:11
Bästa kvalitén på detta forum var en natt då jag råkade se att det var avstängt! Kalmar stänger sitt forum varje natt, Svartvitt bör också göra det. Trodde jag sett nog av sandlådor idag, men detta var den absolut värsta sandlådan!!!
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-24 00:10
@Saywee:

Vilka fiender har du härinne menar du? Vilka vill du "straffa" här inne? Tror du att du straffar ÖSK genom att vara respektlös härinne mot forum-medlemmarna? Vad vinner du på genom att reta t ex mig?

Ursäkta Saywee men jag tycker du är ute på hal is. Eller iaf på fel is.
Annons: