/fotboll/osk/forum/2687.aspx/fotboll/osk/forum/2687.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro helldandy
2012-05-26 11:25
Det finns många saker man kan bli trött på i dessa tider. Tycker man går omkring och irriterar sig kring det mesta runt ÖSK nu. Styrelse, tränare, trupp, forumskribenter och alla förtåsigpåare.

Jag är i alla fall förbannad trött på:

- Att man antingen är Sixten-älskare eller Sixten-hatare. Nyansera och väx upp för i h-vete!

- Att många spelare förväntas och beter sig som barnungar, inte tar eget ansvar, går ut och svirar dagar innan match och gnäller till både höger och vänster. Vi måste ha högre förväntningar på A-lagsspelare, annars finns juniorlag och kindergarten... för i h-vete!

- Att tränarna tränarna närmast uppvisar aspbergiansk brist på kommunikationsförmåga till spelarna. Öststatsfasoner och överdriven distans. Social kompenens för i h-vete!

- Att styrelsen inte verkar ha något kunnande om vad som krävs av en trupp för att den ska nå framgång i Allsvenskan. Vi förlorar sex bärande spelare på en säsong (Almebäck, Bedoya, Alvbåge, Nordin, Kihlberg och Nordback) och vad får vi in? Tror ingen ännu riktigt förstått vad vi fått in istället... allra minst styrelsen! Kompetens ska ersättas med kompetens för i h-vete!

- Att jag sitter här och skriver ett gnällinlägg. Ännu ett i raden, när vi egentligen behöver konstruktiva och framåtblickande krafter. Note to self: skärp dig för i h-vete!

Örebro DaSa
2012-05-26 10:51
Sen så ditt "x" på mitten tycker jag att vi skall spela Hagge eller Berger. Den senaste borde vara helt återställd efter sommaren och därmed vara tillbaka i gammal god form.

Men varför tycker att vi skall spela med en 4-2-2 uppställning? Jag tycker fortfarande att vi har en trupp som passar bättre för 4-3-3, gäller bara att få tag i en tränare som kan få ut max av spelarna. Jag tror ett anfall med Bamberg - Haddad/William - Rama kan bli dödligt om de är i form. Påstår fortfarande att en stor anledning till vårens debacle är att vi inte hade en mittbacksreserv inte brist på offensiva spelare.
Örebro DaSa
2012-05-26 10:47
8 poäng av 63/ Jag tycker det räcker med att låna in en etablerad målis och spela in Wiktorsson som mittback och sedan värva en vänsterback som går direkt in i startelvan. Jag tror inte att Wiktorsson har potential att bli en grym vänsterback, däremot tror jag han kan bli en riktigt bra mittback. Han räcker definitivt till att vara första back-up till Wiken/Berisha. Tror att det är viktigt att vi långsiktiga i våra sommarvärvningar, tänk på att både Wovven och Wiken antagligen kommer att sluta efter denna säsong. Sen kanske även Anttonen försvinner. Det betyder att minst 50 % av backlinjen kommer att försvinna, kanske 75 %. Så spela in en vänsterback under hösten och sen borde vi även fundera på att redan nu byta ut Wiken mot Wiktorsson.
Örebro 8 poäng av 63 möjliga
2012-05-26 10:35
Tror ni ÖSK nöjer sig med ett tränarskifte (om det nu blir så?) eller inhandlar man nya spelare också under uppehållet?

Denna elva:
X
Anttonen-Berisha-Wikström-Wiktorsson
Bamberg-Grahn-X-Rama
Haddad-Atashkadeh

Där X:en motsvaras av rutinerade nyförvärv tycker jag ser intressant ut.
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-26 01:07
I princip håller jag med Jaegarn även om jag ser problemet mer kollektivt än inriktat på en individ. Men visst är det så att framgångsrika lag ofta har en notirisk målskytt. Frågan är ju bara vad backup planen är när han blir skadad om man i grunden saknar ett bra avslutningsspel i lagets eget spel. Och det har väl varit Sixtens problem in a nutshell
2012-05-26 00:53
Ok? Vad händer? Inlägg försvinner när man säger emot och plötsligt är forumet stängt och nu öppnat igen? Jag såg förvisso inte de raderade inläggen men känslan säger nitisk?
2012-05-26 00:49
Test?
Jaegarn
2012-05-26 00:12
@Sir Sixten:

Hur jag summerar? Jag kollar vad han gjorde för nytta förra säsongen, hur skadedrabbad han är. Men, jag skrev att han ska få en chans att bevisa sig först....
Saxén
2012-05-26 00:08
DET FINNS EN PM-FUNKTION.
ANVÄND DEN!

INLÄGG RADERADE:

OCH JA, CAPS LOCK ÄR MED FLIT!
Sir Sixten
2012-05-25 23:58
Att vi behöver en "målgörare" är bland det värsta jag läst här inne!

Vi har kanske en av allsvenskans mest kompleta forward stor,stark,bra på ta emot bollar,bra på huvet,teknisk,snabb för sin längd och helt otrolig framför mål.
Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag han gjorde med träningsmatcherna 14 mål på 11 matcher.
Kommer han tillbaka i den formen så spelar vi allsvenskan 2013 oxå
Haddad va namnet:)

Sen har vi William som har visat prov på snabbhet och fin teknik och mäktat med 5 mål redan!!!!

Så hur summerar du när du säger att vi behöver en målgörare
Jaegarn
2012-05-25 23:19
@Saywee:

Har du problem med att läsa? Jag skrev att vi saknar en målgörare. Det är det som är det stora problemet. Vi spelar bra men gör inte mål. Haddad har inte bevisat sig än och därför tycker jag att han ska få spela, kanske kan han vara nyckeln?

Ibrahim och Rama är vår kreativaste yttrar som skapar något och kommer till inlägg, de ska spela.
Örebro DaSa
2012-05-25 23:19
Jaegarn// Hur kan du hålla på och tjata om att vi saknar en målskytt. Jag skulle vilja säga att alla andra positioner är viktigare att förstärka nu när Haddad är tillbaka. Speciellt backlinje och målis.
AIK Saywee
2012-05-25 23:09
Elliot, håller faktiskt med dig, Sammy och Wirtanen skall inte ingå i Sixtens (?) startelva, kanske inte ens bänkas.

Men Sixten, den helige, har inte sett deras bedrövliga insatser, blundar som en struts :(
AIK Saywee
2012-05-25 23:02
@Jaegarn:

Då kanske vi skall behålla Sixten och köra på som vanligt?

Eller sparka hela truppen?

Eller finns det några andra konstruktiva idéer från dig?

En målgörare, när inte ens klubben har ett mål?
Jaegarn
2012-05-25 22:59
Jag vill se detta anfall nästa match.

Ibrahim - Haddad - Rama
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-05-25 22:58
Känns otroligt tråkigt och bakåtsträvande med Hammar, men det kanske är just det vi behöver! Så länge vi vinner är jag nöjd! Bara Sammy och Wirtanen blir bänkade så har vi kommit en bit på väg, men jag är rädd att just Hammar kan se samma kvalitéer i Sammy som Sixten gjorde. Hoppas jag har fel!
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-05-25 22:57
@mr mjällby= lundamaifaren:

Tackar för detta inlägg och jag vill att du skall veta att MAIF är ett mycket bra lag, fast det är inte många som förstått detta, men det är en helt annan historia, lycka till, Blekinge´s stolthet :)
Jaegarn
2012-05-25 22:51
Att sparka Sixten förändrar inte ett skit. Truppen är för dålig. Vi saknar spets, en målgörare.
AIK Saywee
2012-05-25 22:48
Grixx, du och jag, kanske (?), trots att vi ibland tjafsar och i bland är oense , eller inte ...

... är vi nog de sista som inte ger upp hoppet, om allsvenskt spel 2013 för de svartvita eleganterna?

Så länge möjligheten finns i teorin, så kan jag inte ge upp, kanske likadant med dig och dina tankar om framtiden?

Jag orkar helt enkelt inte ge upp, fånigt men sant!

Heja ÖSK, jobba, jobba, jobba :)
Örebro Grixx
2012-05-25 22:22
Med många tillfrisknaden och att de fd sjuklingarna får sig en bra dos träningar så ser det märkbart bättre ut...om det räcker vet man inte men laget ser klart förbättrat ut. Märk väl vilken skillnad det blev 2010 när Anttonen kom in med sin trygga bollbehandling.

Fortfarande skulle en mittback med klass sitta fint och ett riktigt bra alternativ till Sammy skulle inte heller vara fel.

På tränarfronten är jag väldigt tveksam till Hammar då några av de absolut tråkigaste matcherna jag sett har haft hans signum. Det betyder dock inte att jag har rätt med min tveksamhet.

Jag skulle mycket hellre vilja se ett extremt mer etablerat och förtroendeingivande namn som bara av namnet ger en enrgikick till spelarna.
Mjällby mr mjällby= lundamaifaren
2012-05-25 22:16
Hoppas verkligen att ni klarar kontraktet. Ut med Gefle och GIF och Syrianska!!!Dessa lag tillför inget i svensk fotboll!!!Stämmer som Grahn säger ni måste värva spelare. Materialet är för tunnt!Kom igen efter EM och visa vad ni går för!!! Vill ha er kvar i AS!!!
Örebro 'den Oumbärlige
2012-05-25 21:53
Ska bli så spännande att se vad Haddad kan prestera på planen efter 4 veckors träning och uppehåll. Ber till högre makter att han håller sig skadefri. Man såg ju vilken dimension han tillförde mot Gefle, och då var han knappt 70%. Tror Wille kan må bra av att spela tillsammans med Haddad. Samuelsson bär ju inte ett lika stort lass och haft svårt att vinna höga uppspelen.
2012-05-25 21:24
@MrCrowly:

De är smala och höga. Snygga med klass. Jag har köpt flera. De har även whiskeyglas som är robusta (såg dem i skyltfönstret senaste matchen och har några sådana också). Synd bara att loggan är vit och därmed mer anonym. Skulle vart snyggt att haft dem i färg.
Örebro MrCrowly
2012-05-25 21:17
8av63//

Ok, får åka och ta en titt...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Saywee
2012-05-25 21:17
@MrCrowly:

Jag tror att de är klassiska och mycket fina, du är faktiskt riktigt välkommen till Gamla fina Örebro, dessutom finns det även andra fina svartvita prylar.

Heja SPORT, ge inte upp !!!
Örebro "ÖSK-Karl (Ä N T L I G E N !)
2012-05-25 21:13
Kom på mig själv att jag höll på Degerfors i kvällens match, beror väl på att de är kul och "lätta" att möta i SE. Visserligen har man ju nu fått en gnutta hopp om AS, synd bara att styrelsen vaknat så sent.
Örebro 8 poäng av 63 möjliga
2012-05-25 21:05
@MrCrowly:

Vet inte om det ens är till salu längre tyvärr. Har bara de fina, små, whiskeyglasen själv.
AIK Saywee
2012-05-25 20:53
Vill bara skriva att jag är jädrigt förkyld, men hejar på SPORT, oavsett det är fotbollsfeber eller ej ...

jaja, så länge kunde jag hålla mig borta :)

Heja SPORT !!!

Måste vila en stund, orken tryter ...
Örebro MrCrowly
2012-05-25 20:53
Är i nerike i helgen och tänkte åka till ösk-shoppen imorn, nån som kan säga vilken typ deras ölglas är? Klassisk pint eller?
Örebro MrCrowly
2012-05-25 20:49
Dartangang, det är iallafall tvärtom här på forumet, så fort nån säger nått positivt om sixten så är man en sixtenälskare enligt ösk-karl och hans anhängare.

Han har ju bedrivit en häxjakt mot sixten sen han kom till klubben.

Annons: