/fotboll/osk/forum/2674.aspx/fotboll/osk/forum/2674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-28 22:36
Kanske har Jan Folke tagit fram overhead-apparaten igen och har ett "kort" föredrag om sina personliga vendettor.

Då tar det tid.
Örebro Lekiller
2012-05-28 22:33
Enligt TV4 nyheterna får Sixten foten. De hänvisar dog till fotbollskanalen och har inte fått kontakt med någon i ÖSK.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-28 22:32
Simon Nurme fortsätter imponera i Mariehamn och räddade bla en straff i 3-0 segern över Jaro. Han kanske blir utsedd till finska ligans bästa målvakt?? ;) Skulle verkligen framstå som en paradox egentligen

Benny Böckling(Bort med Sixten!)
2012-05-28 22:30
ÖSK KRILLE (GFG) // Håller med, parodi...
Örebro One¨touch
2012-05-28 22:30
Otroligt sorgligt att man numera inte får uppmuntra till support, konstruktiva lösningar och respekt.

Stort tack till "the brothers" för erat engagemang för Svartvitt..

Tack och adjö!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-28 22:26
Det här börjar bli löjligt. Hur lång tid ska det behöva ta?

Kommer nog inget pressmedelande ikväll?
Flugan på väggen?
2012-05-28 22:23
DÁrtagnan:

Hur fick du den infon av Åqvist? Själv är jag också aktieägare och har inte fått den infon. Är det förresten inte Toyota-Curt eller Melin-Hans som ska kala till SI-möte och inte Åqvist?
Minatankar
2012-05-28 22:21
One touch// Du kan naturligtvis veta massor och ha många bra synpunkter.
Det är inte meningen att generalisera. Men när du skriver

"Sträck på Er och se på det som kan bli bättre och fokusera på det.. Istället för att bara raljera om det som så sorgligt solkat ner vårat ÖSK.."

så provocerar du många av oss och får räkna med protest i det avseendet.
Örebro 8 poäng av 63 möjliga
2012-05-28 22:21
@Minatankar:

Håller helt med om allt du skriver!
Örebro Conjuration
2012-05-28 22:19
@Benny Böckling(Bort med Sixten!):

Låter logiskt, är ej förvånad.
Örebro One¨touch
2012-05-28 22:14
@Minatankar:

Nej, just det.. Jag vet inte vad jag pratar om..
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-28 22:10
Vilken typ av fotbollsspelare är du?
Minatankar
2012-05-28 22:08
One¨touch // Du vet inte vad du pratar om. Vi är många som lagt ned massor av tid på förslag, idéer, kontakter, opinonsbildning mm under lång tid och får noll i återkoppling, trots att förslagen skulle inneburit en helt annan utveckling för ÖSK.

Vi har inte raljerat, vi har verkligen varit konstruktiva men visas ingen respekt.
Om det finns de som raljerat så har vi som inte gjort det mötts lika illa.
Ska vi nu informeras om två veckor på ett aktieägarmöte så är det ju inget stopp på detta elände. Hur länge ska man orka vara optimist?

Jag är optimist hela tiden tills dess jag påminns om den obefintliga kommunikationen. Då dalar jag snabbt. Men jag kommer snabbt igen så du har ändå en poäng i det du skriver :-)

AIK Saywee
2012-05-28 22:03
@One¨touch:

Jag har försökt att vara optimistisk så länge och fått så mycket skit för min naiva inställning till ÖSK och framtiden, men man tappar ork och lust, sakta men säkert :(

Fast jag ger aldrig upp :)

Heja SPORT !!!
Örebro either/or
2012-05-28 22:02
Hm, hade hoppats på besked idag, men så blev det tydligen inte. Viktigt att de inte drar ut på detta i onödan nu. Att Sixten får gå känns relativt klart tycker jag, men vem som ersätter är ju högst oklart. Kanske att klubben inte har någon ersättare klar och därför kommer beskedet dröja? Man kanske har ett ja från nån tränare men hoppas på någon annan som inte lämnat besked? Eller så har ingen av de tränare de tillfrågat tackat ja? Det är ju ett ganska speciellt tränaruppdrag att ta över ett lag som ligger så enormt illa till i allsvenskan.

Äh nu spånar man ju bara...
Minatankar
2012-05-28 22:00
D´Artagnan // Om spelarna skulle hålla den takten på planen skulle de bli förbisprungna av sniglar. Jag blir faktiskt förbannad om det du berättar är sant.
Örebro One¨touch
2012-05-28 21:58
Visst är det trist och bäcksvart kring vårat ÖSK.. Men varför bara följa med helt lealöst i fallet?

Sträck på Er och se på det som kan bli bättre och fokusera på det.. Istället för att bara raljera om det som så sorgligt solkat ner vårat ÖSK..
AIK Saywee
2012-05-28 21:57
Fem timmars styrelsejobb i kväll och fortfarande inget beslut från prestigefyllda herrar med arvoden.

Oenigheten och dessa pajasar sänker oss till division 4 mellersta Närke.
AIK Saywee
2012-05-28 21:53
@Minatankar:

Tackar Minatankar, vi har oftast liknande tankar ...

... och till alla nyfikna, vi kan nog logga ur ikväll, det händer säker inget av intresse, för klubben kommer troligtvis inte att kommunicera något över huvudtaget, för det är säkert för pinsamt.

SPEKTAKEL !!!
Örebro Ösk-groda
: Hertig_Karl
Sorry.......tänkte fel :-))
Örebro D´Artagnan
Minatankar // Enligt brev från Björn Å kommer det att bli ett möte för delägarna i Spelarinvest om c a 2 veckor.
Kan det gå snabbare och bli bredare?
I ett brev i vintras meddelade samma person att man skulle fokusera på att bli bättre att informera. Alla ser hur man lyckas.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-28 21:52
Minatankar //

Ska göra det :)
Örebro malge
2012-05-28 21:50
Angående fotbollskväll på svt så visar de bara europeisk fotboll och landslag. Fotbollsmåndag är ju med ekwall och lundh och oddsen på att de ska snacka ösk känns ju sådär när hammarby spelat
Minatankar
2012-05-28 21:49
Namn: ÖSK KRILLE (GFG)
Sänt: 2012-05-28 21:45
De kan väl sätta upp en lapp på Sixtens kontorsdörr att han inte är uttagen att leda laget.

Får han läsa det när han kommer tillbaka efter ledigheten.

// Synnerligen roligt och träffande. Föreslår att du omgående sätter in detta på na.se under den debatt som förs där.
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
Styrelsen är oeniga till att börja med.

Sen kommer de fram till att de skall förlänga med Sixten i två år till.

"Same procedure as last year, Miss Sophie?
Same procedure as every year, James" ;-)
Örebro One¨touch
@Minatankar:

Men då finns det utvecklingsmöjligheter.. Det är ju bra! :-)
Örebro Hertig_Karl
2012-05-28 21:47
Ösk-groda

Ja det stämmer säkert, men Fotbollsmåndag går på fyran och börjar 23:00=)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-28 21:45
De kan väl sätta upp en lapp på Sixtens kontorsdörr att han inte är uttagen att leda laget.

Får han läsa det när han kommer tillbaka efter ledigheten.
Minatankar
2012-05-28 21:45
Tyvärr förstår inte styrelse och ledning behovet av kommunikation.

Om någon har sin gamla mor sjuk så vill man ju prata med läkare och sköterskor, få diagnos och veta vad de ska göra.

I ÖSK förhåller det sig så att man inte förstår att många kan hålla klubben kär (inga liknelser i övrigt) och att man på motsvarande sätt vill veta mer.

Tänk om läkare och sköterskor la på locket, inte svarar på frågor eller ger återkoppling. De skulle bli anmälda till Socialstyrelsen och riskera mista sina jobb.

Jag är oerhört kritisk mot ÖSK i detta avseende och har tyvärr inga förväntningar på att någon dyker upp varken på detta Forum eller något annat med information till medlemmar och aktieägare.

Kommunikationen i ÖSK sker långsamt, traditionellt och oproffsigt. Detta irriterar mig mer än att man inte värnat om de bästa spelarna. Man visar inte oss den respekt vi har rätt att kräva.
AIK Saywee
2012-05-28 21:43
Oavsett vad som händer eller inte händer på detta styrelsemöte, så tycker jag nog att klubben ÖSK skall vara lite proaktiv och gå ut med en pressrelease om vad som eventuellt beslutats, spånerier och mediajidder tar bara en massa kraft från klubben.
Annons: