/fotboll/osk/forum/2664.aspx/fotboll/osk/forum/2664.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-05-31 19:31
Kihlberg fick också mycket skit från svartvita så kallade supportrar, efter många insatser. Fast jag hoppade aldrig på honom, det är ju inte alltid så lätt att göra sitt bästa.
Flugan på väggen? (i full fart mot SE och div.1)
2012-05-31 19:26
Kihlberg var väl inte så poppis heller bland sina spelarkamrater, eller?
AIK Saywee
2012-05-31 19:01
Jag hoppas att ÖSK kan göra ett bättre jobb i framtiden med färre, fast bättre aktörer, det blir dessutom billigare så, tror jag ...
Örebro Salt&Peppar
2012-05-31 18:54
Jag vill ha in Kihlberg i någon roll i klubben!!

Ösk ring!
AIK Saywee
2012-05-31 18:48
DaSa,

bäst vore kanske att ha en och samma manager/sportchef/coach/tränare, lite typ Dala 1994, det blir bara en lön och kanske kan vi till och med nå högre än stora silvret :)
AIK Saywee
2012-05-31 18:42
Inte för att det har så stor betydelse, men varför hamnar i bland mina bemötande inom det gråtonade fältet? Jag tryckte ju först på " och skrev sedan vad jag kände för stunden.
AIK Saywee
2012-05-31 18:39
[QUOTE=kenya]Saywee/ Finns väl redan en ny klackledare? Såg en äldre dam i svartvita kläder som stod o hoppade framför kubanerna för någon match sen.[/QUOTE

Läckert, var det Rose-Marie månntro :)
Örebro DaSa
2012-05-31 18:36
Håller med om att det bara är blajsvar på frågorna, men jag förstår samtidigt att de inte kan svara mycket annat på frågorna.

Jag håller med den som skrev att vi borde ha manager/sportchef som får ett helhetsansvar och värva vilka spelare han vill inom en ekonomisk ram. Idag så är det så många kockar så jag misstänker att det blir rätt så många dåliga kompromisser. Nu kan ju alla skylla på alla...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-31 17:14
Idag reflekterar radiosportens Mats Dahlberg om ÖSK-tränaren Sixten Boström och hans eventuella efterträdare.
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-31 17:12
Hammarby gallrar bland 6-åringar
Örebro kenya
2012-05-31 16:46
Saywee/ Finns väl redan en ny klackledare? Såg en äldre dam i svartvita kläder som stod o hoppade framför kubanerna för någon match sen.
Örebro pemo
2012-05-31 16:45
Men det viktigaste är trots allt spelarnas attityd. Är de män nog att acceptera vad som blir säsongen ut, och kämpa därefter? Om det nu visar sig att det inte går att ersätta Sixten ( gud förbjude ) så måste det till en kraftig rensning inom gruppen och börja på nytt. Vi kan inte ha tjurskallar på planen om det gäller att grisa sig till poäng. Inga glaslirare heller.

Om sedan Sixten tycker att Wiktorsson skall spela på topp, så är det bara att bita ihop.

men kom ihåg TFF 2010 !!!
AIK Saywee
2012-05-31 16:38
Crona, kan bli klackledare om han har passion för klubben ...
Örebro kenya
2012-05-31 16:31
Till nästa säsong. In med Gustaf Crona och Mikael Danielsson. Två lirare med mycket passion och hjärta för klubben. Danielsson kan ta hand om marknadsföringen och bli ett ansikte utåt. Crona vet jag inte vad han har för kompetens men han kan fotboll och vet hur klubben fungerar.

Låt Sixten och övriga inblandade få chansen att rädda upp situationen. Eller då möjligtvis låta Sixten gå och få in en kortsiktig lösning även om jag helst ser en långsiktig. Tror dock inte det tränarmaterial som finns att tillgå är tillräckligt bra för en längre lösning.

Till nästa säsong på tränarfronten. Om det bli S1 - In med Axel Kjäll. Om vi klarar oss kvar Alec Axén.
AIK Saywee
2012-05-31 16:25
pemo, ingenting är omöjligt för en OU :)

Kan vi efter uppehållet komma in i en vinnande liten minisvit,till att börja med,
med många läkta spelare, som orkar och kämpar, är det ingen omöjlighet.

Det är iallafall vad jag önskar !!!
Örebro Conjuration
2012-05-31 16:07
Vi åker ur med Sixten, han har inte truppens fulla förtroende.

Iofs så finns det säkert få tränare som kan vända skiten.

Vi måste vinna, det funkar inte annars.
Örebro pemo
2012-05-31 15:59
Attans, kunde inte hålla mig längre. Mitt i allt deppande började jag leta med ljus och lykta efter något att hålla fast vid.
Då tittade jag på 2010 och kan konstatera följande:

Efter 12 omg leder HeIF ganska stort med 32 p.
TFF ligger sist med 9 p BP liger nia med 15 p ( ihop med fyra andra på samma poäng )
När serien är slut återfinner jag TFF som 5:a med 44 p
BP kom sist med 25 p ÅFF 28 . de åker ut
HeIF blir tvåa med 65 p
BP tog alltså endast 10 poäng på 18 omgångar.

2012 leder Ellos efter 12 omg med 30 p ganska stort före tvåan
ÖSK sist med 4 p och Syrianska på 9:e plats med 16 p

Så mina vänner, med denna lilla redovisning vill jag betona att det inte är tok-kört för ÖSK, samt att Syrianska inte på något vis är klara för fortsatt spel i allsvenskan.

Och vad jag kommer ihåg, så bytte inte TFF ut sin tränare.

Men vi behöver ju inte följa TFF rakt av, men om vi gör det får vi ihop 39 p med Sixten kvar. Någon som tror på detta?
AIK Saywee
2012-05-31 15:53
Jag är kanske inte så imponerad av Åqvist´s och Karlsson´s svar,
det kanske inte var de svar som många av oss hade förväntat sig,
när vi önskade att olika aktörer skulle få sparken?

Det jag känner är att kommunikationen verkar vara på väg att förbättras och att svaren vi fått är enkla och tydliga. Vad mer kunde vi begära?

Då tycker jag nog att det var betydligt mer illavarslande, med det
hemliga mötet mellan Sixten, Sjögren och Kubanerna.

Om vi diskuterar kommunikation alltså ?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-05-31 15:33
Gustaf Crona ifrågasätter ÖSK:s träningsupplägg.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-05-31 15:28
Gustav Andersson tar upp, på ett väldigt bra sätt, några av problemen med ÖSK!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-05-31 15:19
Tycker faktiskt att ledningens Q&A är riktigt bra. Jag hoppas att denna kommunikation fortsätter även i framtiden när vinden vänder. För det kommer den att göra!
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-31 14:00
N:o 6-10 13.43 //

Där har vi samma åsikt.
Örebro Telle
2012-05-31 13:51
N:o 6-10 13:43 // Ok, det köper jag... :)
Örebro Telle
2012-05-31 13:50
Urban // Instämmer i din fråga. Fotbollskommittén med Sjögren i spetsen verkar ändå göra allt researcharbete och presenterar sitt färdiga förslag för styrelsen. Om styrelsen underkänner det underkänner man ju också de som har det sportsliga ansvaret för trupp, scouting och rekrytering. Om de istället godkänner det är det ju bara ett onödigt och tidskrävande extramoment.

Antingen får man väl lita man på sportchefens (eller i det här fallet fotbollskommiténs) kompetens, tilldela en lämplig budget och gilla läget (även om styrelsen naturligtvis kanske behöver tycka till i speciella situationer), alternativt får man nog se över upplägget.

Nu låter det mer som att man har byggt in ett internt säkerhetssystem mot sportchefen/tränaren, som om man inte litade på deras sportsliga och/eller ekonomiska omdöme.

Det nuvarande upplägget kan kanske vara en delförklaring i att så pass många av nyförvärven sen inte får någon speltid av tränaren.
Det får en också att undra vilket inflytande sportchefen egentligen har över truppen i ÖSK för närvarande. Att sammankalla fotbollskommitén som presenterar nya rekryteringsförslag för styrelsen låter inte riktigt lika tungt...
Örebro N:o 6-10
2012-05-31 13:43
KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
Jag väntar att en handlingskraftig styrelse efter en vår som är den sämsta i klubbens historia och efter snart ett år av total sportslig kräftgång ska kunna presentera åtminstone en konkret åtgärd för att bryta denna netåtgående trend
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-05-31 13:32
N:o 6-10 //

Vad väntar du dig? Att de offentligt skall såga truppen helt och på det sättet fullständigt undergräva möjligheterna till förbättringar? Den trupp vi har idag är den som skall fixa nytt kontrakt, kanske med något nyförvärv. Självklart så står de bakom spelarna offentligt. Allt annat vore tjänstefel.

Jag håller med den kritik som avlossats mot ledningen. Jag har ju själv avlossat en hel del salvor mot dem, men samtidigt så måste man ju vara lyhörd och öppen när de faktiskt gör sig tillgängliga. Svaren de levererat är nog precis så utförliga som de kan vara med hänsyn tagen till situationen.

Personligen tycker jag att de varit betydligt utförligare i svaren den här gången än vid tidigare uttalanden. Ett klart steg framåt.
Örebro Telle
2012-05-31 13:26
N:o 6-10 13:16 // Jag håller inte med dem om särskilt många av svaren, men jag tycker ändå att det är bra ATT de faktiskt svarar. Med nuvarande ÖSK-mått mätt är det ett stort steg framåt.

Sen har vi fortfarande den trupp vi har, tyvärr...
Örebro N:o 6-10
2012-05-31 13:16
Jag förstår inte er som är imponerade av Karlsson & Åqvists svar. Jag tycker snarare att det ger vibbar av två politiker som försöker skydda sin egen byk. Jag får en obehaglig känsla av att man egentligen inte har någon lösning alls på gång, att man hoppas att det massiva missnöje mot årets säsong som fans och medlemmar ger uttryck för skall klinga av med tiden, när EM och semester upptar vår tid och att allt ska lösa sig av sig självt.
"Vi har en ung och utvecklingsbar trupp som på sikt blir väldigt bra"
"I takt med att våra skadade spelare kommer tillbaka kommer vi att få ett slagkraftigt lag"
"Glöm inte bort att organisationen runt laget är den samma som när vi tog lilla silvret"
HJÄLP!!!!!
AIK Saywee
2012-05-31 12:52
Urban,

fast han svarar ju att styrelsen tar beslut generellt ...

... inte i särskilda fall.

Fast det kanske skulle har varit tvärtom? Men jag håller med dig i vissa delar, men tycker i övrigt att kommunikationen är på god väg :)
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-05-31 12:45
Svaret på beslutsvägarna inom ÖSK när spelare ska värvas var:

"- Styrelsen tar beslut generellt avseende nya spelare samt tränare. Vår fotbollskommitté som består av tjänstemän och styrelseledamöter förbereder ärendena så att besluten blir så förankrade och genomarbetade som möjligt. Dessa processer som hanteras via möten, telefon och email kan självklart bli än bättre, något vi ser en förbättringspotential framåt. Styrelsen består av 8 ordinarie ledamöter och 4 suppleanter."

Jag uppskattar att vi fick ett tydligt svar men jag saknar förståelse varför en styrelse skall blandas in vid varje nyförvärv? Varför då? Jag ser hellre den amerikanska modellen (kanske förekommer i Sverige också på sina håll) där helt enkelt sportchefen tilldelas en viss budget och mandat. Sportchefen skall sedan med de tilldelade resurserna uppnå de långsiktiga mål som styrelsen satt upp. Sporthefen i sin tur kan ha ett fotbollsutskott i ryggen (som rådgivande och behjälplig)

Jag kan förstå att styrelsen kan blandas in i vissa särskilda fall. Som t ex fallet när Kim Olsen skulle (Återigen en klausultabbe av ÖSK) förlänga kontraktet och de blev frågan om att äska mer pengar.
Annons: