/fotboll/osk/forum/265.aspx/fotboll/osk/forum/265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ö.S.K Krille
2017-03-31 14:59
Jag tror att Igboananike kommer högt upp i skytteligan den här säsongen. Sedan väljer aftonbladet en negativ vinkel när de beskriver honom istället för att beskriva hans egentliga kvalitéer. Undrar om de hade gjort det om Igboananike hade gått till något av storstadslagen? Då hade han varit en kanonvärvning.
Örebro Alltid Örebro
2017-03-31 14:51
@Ö.S.K Krille:
Börjar bli sjukt trött på "experterna"... ÖSK får se till att motbevisa dem... sorgligt nog kommer det bara leda till snack om vilken överaskning det är att vi går bra.
Loppan i Axens skägg
2017-03-31 14:45
@Bengt-Erik Gårdefors mustasch:

De kanske syftar på bråket i Djurgården när han gick till AIK men jag håller med dig och jag reagerade också över den frasen "strulig"
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-03-31 14:38
Sportbladet (med sina brister) beskriver Kennedy som "en ren chansning" och antyder att han är en "stökig fotbollsspelare" när de rankar honom som årets 23:e bästa värvning. Detta verkar bygga på kontraktsbrottet i Grekland nyligen. Jag avser inte att agera skvallerkäring, men finns det någon annan anledning att beskriva Igbo som strulig? Antar att ingen utom Igbo, agenten och några greker vet vad som hände där nere.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Ö.S.K Krille
2017-03-31 14:00
Jag tror experterna stirrar sig blinda på att vi tappat Astrit och RÅP. Det är naturligtvis väldigt bra spelare. Sedan tror jag att ÖSK kommer spela mer som ett lag istället för att vi förlitar oss på en spelare (Astrit). När han inte var med eller ur form så hade vi ingen plan b vad det verkade. Nu har vi fått in spelare med olika kvalitéer och spelstil, då blir vi mer svårlästa. Vi har en bättre bänk där det finns fler spelare som kan komma in och ändra en matchbild.
Örebro Empes
2017-03-31 13:31
Lite gammalt kanske, men Olof Lundh skriver att ÖSK tappat i kvalitet och att RÅP, Astrit och Broberg kommer att saknas. Bloggen Eyravallen är inte säker på att så blir fallet, se länk. Och jag tror inte heller nödvändigtvis att vi tappat i kvalitet på grund av de nämnda förlusterna. Kanske tvärtom – tror att vi kan bli ett starkare kollektiv nu utan Astrit. Lite som med landslaget utan Zlatan. Och att vi kan få ett mer varierat och effektivt spelsätt.
Örebro Empes
2017-03-31 13:23
Kennedy säger i Örebroar’n att han i MLS lärde sig att han måste bli mer aggressiv på plan och springa mycket. Han säger: ”Om jag springer lika mycket i Sverige som jag gjorde i USA så tror jag att det kommer att bli svårt för mittbackarna i Allsvenskan”.

Han antyder alltså att han är bättre än när han lämnade Allsvenskan – och redan då var han ju riktigt bra. Tror det kan bli succé.
Örebro Alltid Örebro
2017-03-31 12:36
@Sunnanlid (2013):
Häcken å Östersund kommer inte inte vinna allsvenskan inom de närmaste åren heller så upp med mungipan :)
Örebro Sunnanlid (2013)
2017-03-31 12:22
Känns lite deppigt med alla artiklar om Östersund, Häcken och Peking. Lag som för bara några år sedan var långt efter oss men som nu beräknas vara eller är med i den absoluta toppen. Vi är fortfarande lika jämndåliga. Inser att jag börjar bli lika negativ som förr, men det trist likväl. Jag är ganska övertygad om att ÖSK aldrig kommer att bli svenska mästare, tyvärr. Jag inser att Häcken-supportrar säkert sa samma sak för tio år sedan om sitt lag, men det är så det känns.
Örebro Vinter
2017-03-31 11:49
Någon som minns?
Örebro Solzjenitsyn
2017-03-31 11:40
Nej jag minns Starke Arvid i Ljungskile som ett skräckexempel
Örebro Restalundsv
2017-03-31 11:40
Kujovic klar för gården. Nu börjar jag bli orolig. Vi skulle plockat in honom :/
Örebro Vinter
2017-03-31 11:26
@T8:

Precis! Och betänk bara nyttjandegraden som har ökat med många tusentalsprocent under de senaste decennierna och som, precis som DN-artikeln antyder har lyft den svenska fotbollen. Loppan skriver "I Örebro har vi inga ursäkter att lira med konstgräs". Nähä? Självklart skull Örebro som fotbollsstad må bra av att ha två elitfotbollsarenor, en med konstgräs att lira på från oktober t o m april och en med naturgräs för användning maj-september. Vem pröjsar?
Örebro Gnocchi
2017-03-31 11:13
@Brandao:

Verkligen! Även hoppfullt att om han gör succé att det finns en god chans att han blir kvar till hösten isåfall.
Örebro Brandao
2017-03-31 10:35
Om man lyssnar på podden så tror jag vi har gjort ett fynd i Divine! Och på Axén låter det som att man vill förlänga.

Han får sitt stora genombrott i år!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-31 10:27
Vad kul! Grattis till Oscar och Joanna. En kille och en tjej nu då, och han kan vara med i premiären.
Örebro Benny Böckling
2017-03-31 10:02
Oscar blev far till en liten tjej under gårdagen så honom kan vi räkna med till premiären nu.
Örebro Sunnanlid (2013)
2017-03-31 09:17
Denna här konstgräsdiskussionen blir rätt fånig ibland. Supportrar till lag med naturgräs verkar tro att bara för att vi har konstgräs så betyder det att alla vi ÖSK-fans valt det. De flesta skulle självklart vilja ha naturgräs om det fanns möjlighet. Notera nu att jag skrev "de flesta" eftersom det säkerligen finns undantag.
Örebro T8
2017-03-31 08:45
Har alla glömt alla skitdåliga gräsplaner som fanns förr? Gula och grusiga. Självklart vill alla ha gräs. Men riktigt så lätt är det ju inte.
Örebro Svartvita i Stockholm
2017-03-31 08:21
Nu är det ruggigt nära premiär. För att lindra er värsta abstinens släpper vi årets första avsnitt av GAMLA TRÄ. Ett ovanligt långt avsnitt på hela 90 minuter. Traditionsenligt så är Axén årets första gäst - där han i en lång intervju berättar hur nära Hamad egentligen var ÖSK, vad han tror om Plessis och annat gött. SÅ IN Å LYSSNA! Ujujuj!
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-03-30 23:07
Arvid Brorsson nu officiellt uppflyttad till A-truppen!
Örebro mustard
2017-03-30 21:26
Isbad någon? Kanske behöver de inte släpa med den uppblåsbara poolen till nästa bortamatch!?
Örebro Alltid Örebro
2017-03-30 21:18
Någon som reagerat på Aftonbladet och Expressens "expertis". Lindström sågar experternas hyllning av AIK värvningen.
Örebro Alltid Örebro
2017-03-30 21:12
@Loppan i Axens skägg:
Skulle gärna se gräs på Behrn, men det kommer ju inte hända om inte ÖSK eller någon privat person/företag tar över/köper arenan av kommunen. Örebro kommun skulle om de la gräs på Behrn vara tvugna att kicka ut alla andra användare än ÖSK (mattan skulle inte klara det annars) och det kommerde aldrig våga göra för det skulle bli ett jäkla gnäll från alla andra föreningar. ÖSK har (i nuläget) inte det stödet som exempelvis Helsingborg eller Leksand, Skelefteå mfl har i sina kommuner.
Loppan i Axens skägg
2017-03-30 20:57
@Vinter:

Men kom igen, hade du inte hellre sett gräs än konstgräs? I Örebro har vi inga ursäkter att lira med konstgräs.
Fotboll bör alltid liras på gräs.
Örebro Vinter
2017-03-30 19:59
@Loppan i Axens skägg:

Visst. Låt oss bogsera ned Sverige till Medelhavet så kan dessa bortskämda herrar få det som de vill
Loppan i Axens skägg
2017-03-30 19:40
@Vinter:

Det är trots allt spelare som varit ute i Europa i många år som efterlyser gräs vilket också är det rätta. Tror alla önskar sig gräs egentligen!
Loppan i Axens skägg
2017-03-30 19:39
Efterlyser detta!

Vill så gärna se klippet ifrån ÖSK Norrköping i svenska cupen när Staaf gjorde mål och fira med kubanerna.

Sen undrar jag om det går att se om matcher från föregående säsonger? Tacksam för seriösa svar.
Örebro Vinter
2017-03-30 19:37
Källström om konstgräs
Örebro Vinter
2017-03-30 19:31
@Restalundsv:
Frågan är väl då om han är en legend eller en legendar? Nåväl. Dagens Nyheter sport har idag ett intressant uppslag om den enormt positiva effekt som plastgräs har haft på svensk fotboll och hur Janne Andersson bygger landslaget med utgångspunkt från detta. Roligt och härligt. Detta i kontrast till gårdagens DN sport där Kim Källström ondgör sig över konstgräset. Irritationen stiger i mig när jag läser. Varför i he-sike kommer han hem och spelar på plast när han avskyr det så mycket? Samma gnäll, gnäll på kostgräset som 2003 efter Djurgårdens förlust på BA. Flera anda profiler, tränare och spelare uttalar sig. De flesta positiva, men bakåtsträvare som Marcus Rosenberg och Mattias Bjärsmyr kan absolut inte se något som helst positivt med plasgräset.
Annons: