/fotboll/osk/forum/2642.aspx/fotboll/osk/forum/2642.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-06-08 23:49
@ÖSK KRILLE (GFG):

Bra ide föresten att ta med det som en tanke i en ev ombyggand av södra. Vi borde kanske maila ett sådant förslag om de kommer till skott med en sådan ombyggnad,
2012-06-08 23:45
@Saywee:

Mi sambo har lova mig att visa hur man gör tocka dära "smileys" di kallert. Men ho ä bortrest så de få bli nä ho kömmer him! Så en kan vise när en sköjer!
2012-06-08 23:43
@ÖSK KRILLE (GFG):

Nej men jag menar att i anslutning till "Hall of fame" lägga souvenirbutiken så man kan få båda två under samma tak. Ungefär som utländska storklubbar gör, men i lite mindre skala naturligtvis. Man knatar runt bland kända ÖSK storheter och kan avsluta med att köpa något (eller tvärt om). Att det hänger ihop.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-08 23:38
Urban, Sjukvårdsbiträde//

Men är inte souvenirbutiken lite liten?
2012-06-08 23:36
@ÖSK KRILLE (GFG):

Ja, så kunde de synka ihop det med Souvenirbutiken
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-08 23:34
UUrban Sjukvårdbiträde//

Vad sjukt tänkte exakt samma sak. Att göra en "hall of fame" (ÖSK-museum) i någon av läktarna. Kanske i södra läktaren när de bygger/renoverar den läraren?
Örebro Matta
2012-06-08 23:27
Alltså Sjögren eller Sköldmark eller båda.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-08 23:27
Urban, Sjukvårdbiträde//

Jag gillar inte att man sågar P-O Ljung innan han ens har börjat.

Kom ihåg att Peter Gerhardsson var assistrände i Helsingborg innan han tog jobbet som huvudtränare i Häcken och det går väl hyfsat för honom?

AIK Saywee
2012-06-08 23:26
@Urban, Sjukvårdsbiträde:

Det kanske var ett skämt skämt ;)

Sådana är inte alltid populära .........
Örebro Matta
2012-06-08 23:26
Skulle inte bli förvånad om Sixten, som ju har kontrakt 1,5 år till ersätter Sjögren, Sköldmark som har, vadå, vanlig uppsägningstid på kanske tre månader. Lyckas man med det, byter man tränare utan att det bli så värst kostsamt.
2012-06-08 23:19
@ÖSK KRILLE (GFG):

Spinner gärna vidare på detta. Jag skulle önska att ÖSK skapade ett "Hall of fame" med kanske vaxdockor, bilder, attribut, priser osv med kända ÖSK;are genom åren. Bergmark vore nog den förste in. Har funderat på det länge. Skulle kunna ligga i anslutning till arenan/kontoret och vara möjligt att besöka runt matcherna. Men det är väl nog lite för vidlyftigt tänk av mig.
2012-06-08 23:16
@ÖSK KRILLE (GFG):

Jag håller med.dig. Hellre Ljung än fortsätta på loser-spåret med Sixten. Han måste få chansen innan vi sågar honom. Ljung är kanske också införstådd att ev följa klubben ned i SE med målsättningen att ta sig upp omgående. Med långsiktighet får han chansen att sätta sin prägel på laget. Och man kan väl misstänka att det blir HeIF influenser i spelet och organisationen. Och inte mig emot.

Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-08 23:13
Urban Sjukvårdbiträde//

Ok, det fattade inte jag, trög som jag är :).
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-08 23:11
Antagligen ser P-O Ljung potential i vår spelartrupp och tackar jag till uppdraget till att vara tränare för våran kära klubb.

Kom ihåg att det är några som tackat nej. Hade det varit bättre att Sixten kommit tillbaka och tränat laget med 0 i förtroende av spelarna?

Jag tror vi kommer se en bra utveckling av de unga spelarna, samtidigt som vi får se lite mer rutinerade spelare ta ansvar.

Om Ljung tror på ÖSK, så tror jag på Ljung!

Heja sportKlubben!
2012-06-08 23:08
@D´Artagnan:

Jo fast Ljung kom ju upp under pågående arbete och körde kanske om de övriga då på listan

Tror du inte det är en kostnadsfråga med Mosander? Sixten lär ju inte bli ass (antar jag) men Mosander kan ju bli kvar. Men jag antar givetvis att P-O kommer bli huvudansvarig. Har svårt att tänka mig ett delat ansvar mellan S.B och P-O under rådande förhållanden.

Benny Böckling(Bort med Sjögren!)
2012-06-08 23:05
In med Berra som sportchef, skulle bli succé!
Örebro D´Artagnan
2012-06-08 23:04
Jakten på tränare har pågått under 2 veckor. Ljung blev sparkad i måndags och tillfrågad efter det.

Frågan är nu vem får han som ass tränare. Det är INTE just att sätta dit Sixten eller Mossander. Det behövs en förändring även på ass tränaren.
2012-06-08 23:01
@ÖSK KRILLE (GFG):

Skojade med dig. Kunde inte låta bli ;)) Flåt ;)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-08 23:00
Urban, Sjukvårdsbiträde//

Ok, då lägger jag ner den frågan och skiten i Bergmark.
2012-06-08 22:56
Men samtidigt måste vi förstå hur man arbetar. Man lägger ut trevare till ett X-antal tränare. Av dessa trevare som är intresserade går man vidare med. Det kan ju vara så att t ex Roland Nilsson tackade nej på "Trevar-stadiet".

Men innan eller parallellt så sätter man ju upp en profil på vad det är för tränartyp man söker. Med vilka ledaregenskaper och fotbollsfilosofi osv. Av de som var beredda att diskutera vidare kanske Ljung stod högst. Det spelar ingen roll om han kom in aningen sent på listan. Och utifrån det resonemanget var han förstavalet.

Sen kan ju Janne inte säga något annat.

"Nej. egentligen ville vi helst inte ha Ljung. Men vad faan gör man när ingen vill hit?"

Flåt, det var ju Janne. Nej han skulle ha sagt:
"Vi siktar på framtiden och arbetar för målgruppsanpassade lösningar för att fokusera på mänsklig interaktion, pedagogik och kreativitet och i det stod P-O Ljung närmast för att säkerställa att uppdragen fortlöper enligt plan".

2012-06-08 22:52
@Bastard on Parade:

Ja förmodligen. Av de som ev kunde knytas till klubben och var intresserade stod han i topp. Om de sedan var 2,3 eller 4 står skrivet i styrelserummet. Kanske tom bara var han.
2012-06-08 22:49
@ÖSK KRILLE (GFG):

Ja
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-06-08 21:57
Lite OT nu men är bara jag som vill ha en staty på Orvar Bergmark på Orvar Bergmarks plats?
Helsingborg pope
2012-06-08 21:40
Bara att gratulera er till Peo!! Lycka till i allsvenskan.
AIK Saywee
2012-06-08 21:32
Är Sixten kvar i klubben, eller är han så kallat sparkad, ja inte vet jag?

Spekulationspektakel ....
Örebro Bastard on Parade
2012-06-08 21:32
8 poäng av 63 möjliga//

Helt otroligt. Deras mediaträning har ju inte direkt gett resultat. JAg vet inte riktigt vad som är värst:
1) Jan Karlsson ljuger
2) Han var verkligen förstavalet.

Han måste mena att Per-Ola var förstavalet bland de alternativ som inte redan tackat nej?
Örebro 8 poäng av 63 möjliga
2012-06-08 21:06
"Var Per-Ola Ljung ert förstaval?
- Ja."

Jag förstår att Janne Karlsson måste säga så. Men det måste vara en lögn, eller hur?
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-06-08 21:00
Ja, det blir spännande att se om PEO spelar med Wovven. Isåfall har väl tränarna rätt och alla vi supportrar fel:-) Nej, allvarligt talat, det måste väl bli Wiktorsson fr.o.m nu!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro kenya
2012-06-08 20:33
Wirtanen tror jag inte kommer ha mycket till chans till en plats. Men det hade han inte heller under Sixten så länge Antonnen, Haginge var skadefria.

Får dock hoppas på att det inte är nog med bara värvningen av tränaren. Måste in åtminstone en förstärkning på spelarsidan som kan lyfta laget.
Örebro kenya
2012-06-08 20:29
ÖSK Karl/ Säg inte det. Hur länge trodde folk att det endast var Lagerbäck som föredrog Anders Svensson på innemitt. Vi får säkert se Taco mot Ukraina.
O förmodligen Wowwen mot GAIS.

Glad att det löst sig med tränare. Forza Peo!
Annons: