/fotboll/osk/forum/2641.aspx/fotboll/osk/forum/2641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Urban, Sjukvårdsbiträde
2012-06-11 22:53
Krävs väl mer el mindre seger över både Frankrike och England nu. Kommer inte att hända.

Jag suckade tungt när jag såg att Rosenberg skulle starta på topp. Har han någonsin haft ett rätt i landslaget? Hade varit bättre att starta med Ola på topp.

Man kan inte ta ifrån att Zlatan gjorde mål och hade två vassa avslut till. All credz för det. Men i övrigt tyckte jag han kladdade för mycket och snarare bromsade upp omställningarna.
AIK Saywee
2012-06-11 22:49
Lustigt mål, nej, men vad gör inte Lustig?
Benny Böckling(Bort med Sjögren!)
2012-06-11 22:43
Minns inte när något av mina lag vann senast(skiter fullständigt i alla träningsmatcher!) ÖSK, Blackburn och Sverige... Jag tror jag ska börja hålla på Barca. Fan..........
2012-06-11 22:38
Jahepp - Där tog EM slut för Sverige i praktiken
Örebro bison-Karl
2012-06-11 19:47
England spelade som Gefle på Strömvallen sade Perlskog i Em-matchen. Det tycker jag var orättvist mot Gefle! Sjukt tråkig match, hoppas England åker ut i gruppen.
AIK Saywee
2012-06-11 19:26
Urban, du har faktiskt helt rätt angående vilken kost och dryck flera svartvita spelare föredrar, hehe.

Själv tänker jag snart dippa potatischips i dippsås och klämma en slovensk mörk lager, eller två, eller kanske till och med tre ?

Tur att man inte spelar allsvensk fotboll ....

Sverige vinner med 2-0 :)
AIK Saywee
2012-06-11 19:22
DaSa, är man småsjuk, kan man ju sjukskriva sig, dumt att chansa att små sjukdomar skall ställa till det.

Jag vill ha friska svartvita giganter och eleganter i höst som kämpar och ger allt för ÖSK !!!
2012-06-11 19:19
Sen behöver jag inte gå ned på Java för att se pannkaksladdningen före match. Den lägger vissa spelare ut själva på twitter med bilder och allt
2012-06-11 19:18
@Click:

Jag sa aldrig att han drack. Men att han tillbringat återhämtningsfasen, vilket fall tidigare, på dansgolven = dålig sömn. Läs om läs rätt.

När det gäller övriga fylla har jag så många uppgifter från sommaren 2011 att ni skulle häpna. Och, ja det gnäller jag på när laget faller som en gråsten i tabellen.

Örebro DaSa
2012-06-11 18:55
En riktigt fin bonus som vi man genom att anlita P-O kan ju vara att Sandqvist antagligen blir uttalad förstamålvakt och det kanske gör att han hittat tillbaka till gammal god from.

Sen vill jag nog inte se mycket mera ändringar för tillfället förutom att Sköldmark skall bort också. P-O får sedan avgöra om han vill ha kvar Mosander eller ej.

Angående fystestet så vet vi ju inte om vissa av spelarna kanske var småsjuka.
Örebro Grixx
2012-06-11 18:38
Det intressanta är väl hur bra eller dålig kondisen var på en skala och vad som är normalt. Både deras egen nivå och andra lags. Är det så att de tappat enormt under ledigheten så är det ordentligt skämmigt, speciellt när de vet om klubbens utsatta läge. Jag hoppas verkligen inte att det är så.
Örebro Lekiller
2012-06-11 18:34
Urban m.fl./ Angående fystestet idag så måste man ju jämnföra med andra lags tester och tidigare tester för att kunna veta om det är bra eller dåligt resultat. Vad killarna har gjort tidigare visar nog bäst vilka som fuskat under ledigheten än vad vi här i forumet tror oss veta. I övrigt så såg det ut att vara en hel del diskution om vårt kära konstgräs under förmiddags passet. Alla s:en förutom Sixten var närvarande. Politikern ifrån Örebro Porten gick å sparka i matten flera gånger. Haginge skämta om att mattan verkligen blivit bra nu efter de åtgärder som sägs ha utförts under ledigheten.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro "ÖSK-Karl (ÖSK i full fart mot SE och div.1)
2012-06-11 18:15
Urban, Sjukvårdsbiträde//

Visst har spelarna ett eget ansvar, men så mångta ggr man sett ÖSK tappa ledningar och ork de sista åren har man ju förstått att de varit dåligt tränade. Det får Sixten helt ta på sig, ofattbart att de inte haft täta fystester. Det har ju t.o.m lag i div.4.
Örebro Click
2012-06-11 18:13
Urban, visste du att Valdet inte äter så mycket pannkaka som du verkar tro. Visste du inte att han aldrig druckit en droppe alkohol i hela sitt liv? Haha, Vissa är inne är så sköna. Istället för att sprida felaktiga rykten gå ner till Java och prata med spelarna dom är också mänskliga. Världens negativaste forum? Ska alltid hittas något att klaga på..
Postat via SvenskaFans-appen
2012-06-11 17:30
Festar och super man under upphållet rejält går det fort nedåt (en känga tilt dem som inte tror en fylla ibland påverkar för även enstaka gör det). Sköter man sedan återhämtnigen på dansgolven, vilket Rama åtminstone tidigare är känd för, samt lever på pannkaka ja då får du taskiga fysvärden. Tror mig när jag sägar att alla dessa bäckar små bildar en stor å.

Har man dessutom dålig respekt för tränare och klubb och dessutom får begränsad med speltid så finns bara två vägar. Antingen skita i det mesta eller träna ännu hårdare. Dagens test visar vilka som valt vad.

En seriös spelare som verkligen vill bli nåt han tränar även under uppehållen (om än mindre) och sköter kost & sömn. Att komma tillbaka som nån jävla fetsemla när lagets situation är som den är borde rendera en riktig spark i archlet och extra fysträning. De borde inte få plats på bänken ens förrän fysvärdena är acceptabla. Fy fan vad oseriösa en del är av spelarna
Örebro KCMarten (ÖSK i full fart mot SE och div.1!)
2012-06-11 17:18
Det ser ut som om P-O har en del att jobba med..
Sir Sixten
2012-06-11 16:42
Så har gick det för ÖSK spelarna

Bloggen tog (cykel)vägarna förbi Behrn Arena idag på förmiddagen för att fånga en glimt av A-truppen, som idag återinträdde i aktiv tjänst efter en kortare semester under EM-förberedelserna. På plats fanns en trupp som innehöll ovanligt många friska spelare. Saknades av olika anledningar gjorde dock Samuelsson (fotskadad, antar jag), Sandqvist (transportproblem), Lushtaku (okänd anledning), Alimi (okänd anledning) samt Boström (nytt jobb).

I stället för övningar med boll blev det övningar med den egna kroppen som arbetsredskap – fysisk träning alltså, med en jojo-test som dagens höjdpunkt (?).  Vek ner sig snabbast gjorde Valdet Rama, som verkar vara i urusel kondition. Även Kalle Holmberg och Josef Ibrahim överraskade negativt genom att ge upp löptestet väldigt tidigt. Kvar i testet när det avslutades var Tobias Grahn, Boris Lumbana, Daniel Bamberg, Patrik Haginge och Ahmed Yasin. Hedersomnämnande går dessutom till Andreas Haddad som inte slutade när han passerat gränsen utan helt enkelt körde några vändor till mot strömmen. Den inställningen hade man gärna sett hos några fler.
Sir Sixten
2012-06-11 16:40
Jag förstår inte hur spelare som Valdet, Ibrahim och Kalle kan låta sig bli besegrade av spelare som tex Anttonen Haddad som vart borta ifrån spel i över 1 år!!! :(

Sen såg man att Haddad inte har den bästa konditionen än men killen fortsatte löpa fast han åkt ut
Det kallar jag inställning och det e sånt vi behöver i laget!

Titta på länken hur testet gick till
Länktips: eyravallen.se/
AIK Saywee
2012-06-11 16:29
Fpv, 16:11,

ja jag vill att Ljung tar ut kämpar som orkar kriga i nittio minuter plus tillägg,
det har de banne mig lön för !!!

Nu blir det "blod", svett och tårar som gäller, inte så kul kanske men nödvändigt - klacksparkar, finter och eleganta räder i all ära, men nu är det kämpatakter som kommer att behövas, från oss alla, ALLA!

Nu är det upp till bevis för alla supportrar, att jobba och stödja, men blod undanber jag mig på läktarna och i övrigt.
Flugan på väggen (i full fart mot SE och div.1)
2012-06-11 16:11
Riv kontrakten med otränade och feta spelare oavsett hur bra de är på att dribbla. Jag vill inte att mina medlems- och sponsorspengar skall gå till latmaskar som mest är proffs på att äta sirap och pannkakor.

En diet av taggtråd och pölsa är mer lämpligt i det läge ÖSK befinner sig.

TRAMPA INTE PÅ MITT FINA ÖSK!
AIK Saywee
2012-06-11 16:03
Jag skriver så här ...

Om jag "huvudtränade" ett allsvenskt lag, skulle jag engagera mig mycket i hur laget tränas av olika andra tränare, vid sidan om min egen träning, med spelarna. Men det kanske Sixten, Sportchefen eller VD´n har gjort,(engagerat sig alltså) jag vet inte detta?

Tyvärr verkar det finnas grava brister hos vissa spelare, beträffande fysiken och orken, men kanske inte hos alla?

Träning är ju trots allt den större delen av spelarens jobb och dessutom ganska viktig, eller?
AIK Saywee
2012-06-11 15:52
@Bempa no:10:

Jag nästan vet att Thompa är fystränare, men jag klurade över vem som kan tänkas ha ett övergripande ansvar för hur man tränar ett allsvenskt lag ...

... fast Minatankar har delvis gett mig nya tankar ...
Örebro Marquis de Sade
2012-06-11 15:52
Matta// skönt, då vet vi det.

men som formalia förresten, hur många poäng har han?
jag är själv inte fotbollstränare trots mitt intresse.
Örebro Matta
2012-06-11 15:50
Tomas Andersson är fystränare. Under sin aktiva tid blev han med tiden en mycket intresserad och insatt i just fysdelen av träningen. Bland annat började han specialträna friidrott.
Örebro Matta
Tomas Andersson är fystränare. Under sin aktiva tid blev han med tiden en mycket intresserad och insatt i just fysdelen av träningen. Bland annat började han specialträna friidrott.
AIK Saywee
Minatankar, 15:40,

tackar för ett, som vanligt genomtänkt och tydligt svar. Det jag dock funderar på är om det inte är just detta man försöker rätta till egentligen, sent omsider, dvs, rörigheten i ÖSK´s organisation, delade ansvar, massor av kockar, samt bristfällig kommunikation.

Fast det är ju ganska tråkigt att "klubben" missat att fysik och kondition kan vara bra för spelare att, om man spelar i Allsvenskan, samtidigt tycker jag ju att spelarna borde förstå detta själva!
Örebro Bempa no:10
2012-06-11 15:44
Saywee //

Jag tror att det är Tomas Andersson som är fys tränare,

Och bara för han var en duktig mittback på sin tid innebär ju inte per automatik att han skulle vara en duktig fys tränare

mvh en FD Brandman och rökdykare och jag klarade alla fys tester. p.s det är olika tester för en brandman och en rökdykare med andra ord en rökdykare är svårare att bli ;))
Minatankar
2012-06-11 15:40
Saywee //

Ang fystester mm. Det finns, som du vet, alltid personer närmast verkligheten som har ansvar för olika detaljer, mer eller mindre viktiga.

Huvudansvar inför styrelsen för all verksamhet har normalt vd. Vad jag förstår har dock sportchefen tidigare haft ansvar inför styrelsen för det sportsliga. Till sin hjälp har sportchefen en rad olika medarbetare, bl a olika tränare, inkl fystränare.

Hur som helst behöver man på elitnivå ha sådan kvalitetssäkring, så att alla professionella spelare klarar grundläggande fystest.

Naturligtvis kan spännvidden mellan olika spelare vara relativt stor, precis som när det gäller alla andra färdigheter som snabbhet, teknik, skottstyrka mm. Men minikrav måste ställas på alla elitspelare vad gäller alla dessa faktorer relaterade till den konkurrens som råder i Allsvenskan.

Var minimigränserna går i ett jojotest vet jag inte, men nu lär väl PO i stora drag veta var han har spelarna vad gäller kondition.

AIK Saywee
2012-06-11 15:25
@Bempa no:10:

Bra fundering, jag tror dock att det inte blir någon rökdykning om en rökdykare inte klarar fys-testet, eller?

Liknande borde ju även gälla fotbollssplare.

Vem har burit (bär) huvudansvaret för att samtliga spelare får rätt/riktig/bästa träning? Vem kan det vara?

Jag undrar bara, därför att jag inte vet detta.
Örebro Bempa no:10
2012-06-11 15:19
Hmm undrar vad som händer en rökdykare eller en brandman som inte klarar fys testet ???
Annons: