/fotboll/osk/forum/264.aspx/fotboll/osk/forum/264.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Norrköping Hälften är från stan
2017-04-01 11:27
Det första avsnittet av Halvtid-podden är ute. Fokus ligger på den allsvenska premiären.
Örebro Pedretti - Admin
2017-04-01 10:14
J-södras inför-matchen artikel
AIK Saywee
2017-04-01 08:21
Apropå hur tränare lyckas Svenne Dala, som också kunde gå på vatten, har trots dubbelarbeten, lyckats bäst som tränare med ÖSK, ett stort silver :) Iofs hade han Kuba i truppen, men träningsmöjligheterna var faktiskt sämre på den tiden ... Glömmer aldrig "Landskrona 1994"
Postat via SvenskaFans-appen
IFK Norrköping Hälften är från stan
2017-04-01 01:54
Halvtid går igenom samtliga lag inför Allsvenskan 2017. Fullständig genomgång och tabelltips.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-01 00:28
@Vinnartradition:
Att han lyckas bäst kan man ju säga, för tillfället. Men är han allsvenskans bästa tränare? Stahre tog AIK till guld men fick sparken från IFK. Jag tycker det är en mycket komplex fråga som är svår att svara på. Att som Pelle Olsson scouta nere i div 1 och skapa dugliga allsvenska spelare av dem och med så små medel hålla Gefle kvar i AS år efter år är mycket imponerade. Mitt intryck är att Axen inte hade klarat det. Mitt intryck från senaste säsongerna är att Axen är mer beroenden av bra och färdiga spelare. Precis som Sixten var. Just för att kunna spela den fotboll de representerar. Problem uppstår när man försöker spela den fotbollen utan att ha material till det. Om du hade frågat mig för 5 år sedan hade jag hållit med Elena när hon i princip säger att har man ett superlag så är det ett självspelande piano och vem faan som helst kan träna det laget och de vinner iaf. Men jag har ändrat mig på den punkten. Jag tror det krävs massor av en tränare att kunna sammanfoga 11 egon till ett kollektiv framgångsrik lag. Kanske hade inte José Mourinho lyckas hålla Gefle kvar men å andra sidan kanske inte heller Pelle Olsson lyckas med Manchester United. Så jag har ingen bestämd åsikt. Det jag kan konstatera är att vissa tränare är bättre på att skapa ett lag av ett svagt material och andra är sämre på det. Och samma för lag med bättre spelare. Men efter tidigare ha varit barn och ungdomstränare ett antal år kan jag ju säga så mycket att det underlättade om man hade bra spelare rent resultatmässigt. Åtminstone var det min erfarenhet. Och jag vet inte om jag bara därför var bättre tränare än för dem som vi slog. En komplex fråga som sagt
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-31 23:36
Enorm ökning av TV-pengar till AS och SE från 2020 !! Det bör betyda att vi slipper se en massa Svenska spelare i Danmark och Norge, samtidigt som det höjer klassen på Svensk klubbfotboll: Nedan de senaste 30 årens tv-avtal med avtalspartners och hur mycket företagen betalat för rättigheterna att sända Allsvenskan på TV. De olika TV avtalen har dock haft olika rättighetsinnehåll genom åren. De tidiga TV avtalen gällde såväl elitfotboll på herr- som damsidan och även landslagsfotbollen. I det avtal med Discovery gäller det bara svenska herrfotbollen i allsvenskan och superettan. 1996-2000 ISPR 100 miljoner kronor/år 2001-2005 ISPR/Sportfive 120 miljoner kronor/år 2006-2010 Kentaro 180 miljoner kronor/år 2011-2015 Kentaro 185 miljoner kronor/år 2016-2019 TV4-gruppen/CMore 245 miljoner kronor/år 2020-2025 Discovery ca 540 miljoner kronor/år (Allt till AS och SE herrar)
Örebro Jonas r
2017-03-31 23:21
[QUOTE=Vinnartradition]Jag förstår vad du menar. Alla lag har olika förutsättningar men oavsett vad går sporten ut på en sak, att vinna. Den tränare som vinner Allsvenskan är den som lyckats bäst med det som det går ut på. [/QUOTE] Allan kuhn var allsvenskans bästa förra året ändå fick han sparken?
Örebro Vinnartradition
2017-03-31 23:02
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Jag förstår vad du menar. Alla lag har olika förutsättningar men oavsett vad går sporten ut på en sak, att vinna. Den tränare som vinner Allsvenskan är den som lyckats bäst med det som det går ut på.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-03-31 22:47
@Vinnartradition:
Det beror ju på hur hög högsta nivån är i laget. Om den understiger Malmös lägsta nivå lär det ju inte ske, Att få ut mest av sitt lag behöver ju inte betyda att det blir allsvenskans bästa lag
Örebro Vinnartradition
2017-03-31 22:42
@Erkan:

Är inte den tränaren som får ut mest av sitt lag den som vinner allsvenskan?
Örebro Vinter
2017-03-31 22:31
@Benny Böckling:

Wärlegård lägger aldrig några skor på hyllan. Han går på vatten
Örebro Benny Böckling
2017-03-31 22:02
@Nicknamn i ribban:

Tycker hon är grymt skön! Kan vara nåt att kika på när Wärlegård lägger skorna på hyllan;)
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-31 21:10
Tycker det är kul med Elena som vågar ställa lite annorlunda frågor och göra intervjuerna till konversationer.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-03-31 21:01
Givetvis åker man även på bortapremiär. Måste man köpa biljetter innan då om man kommer med bil?
Örebro Erkan
2017-03-31 20:58
Axen har så fel - reportern har ju helt rätt!!!
Bästa tränaren är den som får ut mest av sitt lag, punkt slut!
Örebro adde787
2017-03-31 20:28
NA har ÖSK uppesittarkväll nu
Örebro T8
2017-03-31 20:24
Vänder man på det tror jag det snabbare spelet som konstgräs medför har ökat tekniken på svenska spelare. Jämfört med brunkarplanerna förr.
Örebro Brandao
2017-03-31 20:10
Årets mästare: Malmö FF
Årets utmanare ÖSK
Årets topplag:AIK, Häcken och Norrköping
Kval: AFC
Åker ut: Sundsvall och Halmstad
Skyttekung: Crespo
Utropstecken: Davine Naah
Genombrott: Svanberg
Borde nog lägga av: Olof Lundh
Första tränarbyte : Özkan M..

Kämpa ÖSK!!!!!
Örebro Vinnartradition
2017-03-31 20:01
Det är för övrigt officiellt att Nordin bär kaptensbindeln i år.
Örebro Vinter
2017-03-31 19:47
@Loppan i Axens skägg:

Det synes som att du är missnöjd över att Eyravallen/Behrn Arena haft konstgräs från 2003 till dags dato. Berätta gärna hur det istället borde ha varit enligt din mening. Alla de kanske hundra tusen träningstimmarna som konstgräset givit möjlighet till, var skulle de annars ha skett? Var skulle ÖSK bedriva hela vinterhalvårsträningen/-matchningen? Publikplatser/läktare på den arenan?
Pengar till det?
"Fjantigt" att fundera kring?
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-31 19:29
Vad tror redaktionen och forumister om årets säsong? Allsvenskan i allmänhet och ÖSK i synnerhet. Årets: Mästare, utmanare, topplag, kval, åker ut, fiasko, överraskning, skyttekung, utropstecken, genombrott, "borde nog lägga av", första tränarbyte osv...
Örebro Brandao
2017-03-31 19:18
När ÖSK byter matta vill jag INTE se nytt konstgräs. Hybrid är det som gäller. Fler och fler svenska klubbar kommer skaffa det och ska vi bli mer attraktiva att spela för gäller det att haka på den nya hybridtrenden.
Sawadee
2017-03-31 19:08
@Ö.S.K Krille:

Själv tippar jag Richard Henriksson på 16:e plats
Loppan i Axens skägg
2017-03-31 18:58
Finns inga ursäkter att ha konstgräs i Örebro. Allt annat är fjantigt, sen att det är en kostnadsfråga är en annan sak men så motiverar man gärna inte det.
Nåja jag tror det blir över 8000 mot Jönköping vilket måste anses som väldigt bra även om det är en premiär.
Örebro Vinnartradition
2017-03-31 18:52
Det blir över 8000 på måndag.

Köp biljett till hemma- och bortapremiären!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-31 18:50
Är Wanderson-spåret fortfarande vid liv? Transferfönstret stänger i natt, men Sköldmark kanske kan landa en bomb?
Örebro Ö.S.K Krille
2017-03-31 18:25
Kom igen! Snart smäller det! 3 dagar kvar till premiären! Dags att börja höja stämningen och peppa!

Alla till Behrn arena på måndag!
Örebro rirobban
2017-03-31 17:46
"Det är hårt tryck på biljetter till måndagens Allsvenska premiär mot Jönköpings Södra. Idag släpptes ett fåtal av arenans bästa platser på sektion B och D till allmän försäljning"

I det citatet så låter det som att man sålt ganska många biljetter :)
Örebro Alltid Örebro
2017-03-31 17:21
@Saywee:

AB har en sammanställning som visar att allsvenskan går mot sin publikstarkaste premiär sen 07... där går de igenom antal sålda till alla matcher, även ÖSKs.
Örebro Alltid Örebro
2017-03-31 17:19
@Nicknamn i ribban:
Ja, tror tyvärr vi hamnar på 7500 om vi inte sålt fler än 5080 i nuläget... hade hoppats på 9-10000 nu när hockeyn spelat färdigt. Men som sagt, svårt att få en hype kring premiären när vi blir uppmålade som en av årets (gentemot förra året) stora förlorare... folk i allmänhet vill se vinnare. Varför publicerar inte ÖSK hur många biljetter som sålts? Får känsla av att set är pga att det inte ser bra ut.
Annons: