/fotboll/osk/forum/263.aspx/fotboll/osk/forum/263.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro T8
2017-04-01 20:10
Minatankar Är allt klart kan du ju droppa namnet då. ??
Postat via SvenskaFans-appen
Loppan i Axens skägg
2017-04-01 19:41
Mommo Saeid draftad till Colorado Rapids. Han blev inför denna säsongen klar för Minnesota som verkar vara ett jumbolag (Alvbåge i målet) lite hastigt och lustigt i USA.

Vinter/ Man kan träna konstgräs på andra planer än just Berhn. Lägger ner diskussionen och försöker hypa inför måndag istället.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-01 18:45
@Restalundsv:
Ja dem vill man möta helst efter så där 10 omgångar typ när deras energi dämpats lite. De är som farligast i början när de är fyllda av vanföreställningar ;0)
AIK Saywee
2017-04-01 18:16
Precis vad jag tänkte, nykomlingar "sprattlar" bra i början av säsongen. Så ÖSK's inledning är upp till bevis, 6 poäng är väl ändå det som förväntas, efter hemma- och bortapremiärerna, men ändå så svårt, eller? En bra start är viktigare än man kan tro.
Örebro Restalundsv
2017-04-01 17:58
Om ÖFK ska hamna i toppen så måste de kunna slå bottentippade HBK. Nykomlingar brukar dock vara svåra att möta i början av säsongen.
AIK Saywee
2017-04-01 17:02
Idag är det ju den 32:a mars ... Malmö ligger på andra plats i Allsvenskan efter kvitteringen, på bra bokstav, innan kvitteringen låg de på nedflyttning. Det svänger fort i början av säsongen.
2017-04-01 16:57
3 dagar kvar!
Ivan tror på 3-1-seger.
Köp biljett: webbiljett.se/oskfotboll
2017-04-01 16:56
@Nicknamn i ribban:

Faan vad kul!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-04-01 16:19
IBF Örebro gick just upp i SSL (högstaligan i innebandy) och presenterade Mika Kohonen, en av tidernas främsta spelare, som nyförvärv. Örebro representeras nu i högstaligorna i landets 3 största lagidrotter. Kul!
Örebro Minatankar
2017-04-01 16:11
@öörebrooo:

Ingen idé att komma med någon inside-information på denna sajt...
2017-04-01 15:57
Jag tror faktiskt på AIK i år. Jag tror de tar guldet
Örebro Brodd
2017-04-01 15:01
Malmö och blåvitt tappade två poäng var, vinner vi på måndag lär di aldriiig komma ifatt!
Örebro öörebrooo
2017-04-01 14:54
April,april, minatankar.
Örebro Minatankar
2017-04-01 14:50
F d landslagsman klar och registrerad för ÖSK sista övergångsdagen. Presskonferens måndag.
Örebro T8
2017-04-01 14:45
Restalunds Tror de hänger kvar i att ösk tidigare år pratat om att ha en smalare trupp med spets istället för bredd. De har inte gjort sitt jobb helt enkelt. Ser ni skitmattan på Ullevi? Hellre bra fotboll på plast än brunkare i lervälling.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-04-01 13:31
Djurgården dominerade i början förra säsongen. Det vet man ju hur det gick sen. Malmö kommer kanske inte dominera från start, men nog kommer man vara loket efter sommarfönstret.
Örebro Restalundsv
2017-04-01 13:20
MFF överkörda av GBG. Tror inte de får så lätt att vinna i år
Örebro Alltid Örebro
2017-04-01 13:19
Jäklar vad taggad man blir av att se allsvenskan igen! I år ska torsk på hemmaplan inte finnas, Behrn Arena ska vara en borg!
Örebro Ö.S.K Krille
2017-04-01 12:27
@Restalundsv:

Klart han skämtar. Det är ju 1:a april idag ;).
Örebro Örebro-Hjärta
2017-04-01 11:51
@Saywee:

Glöm inte Roffe Z som efter 10 års ökenvandring tog oss tillbaks till AS-88.
Örebro Restalundsv
2017-04-01 11:44
"Vad talar emot ÖSK i år?

Jonatan Häggström Wedding
Att truppen inte är mer än bra. Det finns bra spelare och en stark startelva, men bredden finns inte riktigt."

Skämtar han? Det är väl just bredd vi har i år.
IFK Norrköping Hälften är från stan
2017-04-01 11:27
Det första avsnittet av Halvtid-podden är ute. Fokus ligger på den allsvenska premiären.
Örebro Pedretti - Admin
2017-04-01 10:14
J-södras inför-matchen artikel
AIK Saywee
2017-04-01 08:21
Apropå hur tränare lyckas Svenne Dala, som också kunde gå på vatten, har trots dubbelarbeten, lyckats bäst som tränare med ÖSK, ett stort silver :) Iofs hade han Kuba i truppen, men träningsmöjligheterna var faktiskt sämre på den tiden ... Glömmer aldrig "Landskrona 1994"
IFK Norrköping Hälften är från stan
2017-04-01 01:54
Halvtid går igenom samtliga lag inför Allsvenskan 2017. Fullständig genomgång och tabelltips.
2017-04-01 00:28
@Vinnartradition:
Att han lyckas bäst kan man ju säga, för tillfället. Men är han allsvenskans bästa tränare? Stahre tog AIK till guld men fick sparken från IFK. Jag tycker det är en mycket komplex fråga som är svår att svara på. Att som Pelle Olsson scouta nere i div 1 och skapa dugliga allsvenska spelare av dem och med så små medel hålla Gefle kvar i AS år efter år är mycket imponerade. Mitt intryck är att Axen inte hade klarat det. Mitt intryck från senaste säsongerna är att Axen är mer beroenden av bra och färdiga spelare. Precis som Sixten var. Just för att kunna spela den fotboll de representerar. Problem uppstår när man försöker spela den fotbollen utan att ha material till det. Om du hade frågat mig för 5 år sedan hade jag hållit med Elena när hon i princip säger att har man ett superlag så är det ett självspelande piano och vem faan som helst kan träna det laget och de vinner iaf. Men jag har ändrat mig på den punkten. Jag tror det krävs massor av en tränare att kunna sammanfoga 11 egon till ett kollektiv framgångsrik lag. Kanske hade inte José Mourinho lyckas hålla Gefle kvar men å andra sidan kanske inte heller Pelle Olsson lyckas med Manchester United. Så jag har ingen bestämd åsikt. Det jag kan konstatera är att vissa tränare är bättre på att skapa ett lag av ett svagt material och andra är sämre på det. Och samma för lag med bättre spelare. Men efter tidigare ha varit barn och ungdomstränare ett antal år kan jag ju säga så mycket att det underlättade om man hade bra spelare rent resultatmässigt. Åtminstone var det min erfarenhet. Och jag vet inte om jag bara därför var bättre tränare än för dem som vi slog. En komplex fråga som sagt
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-31 23:36
Enorm ökning av TV-pengar till AS och SE från 2020 !! Det bör betyda att vi slipper se en massa Svenska spelare i Danmark och Norge, samtidigt som det höjer klassen på Svensk klubbfotboll: Nedan de senaste 30 årens tv-avtal med avtalspartners och hur mycket företagen betalat för rättigheterna att sända Allsvenskan på TV. De olika TV avtalen har dock haft olika rättighetsinnehåll genom åren. De tidiga TV avtalen gällde såväl elitfotboll på herr- som damsidan och även landslagsfotbollen. I det avtal med Discovery gäller det bara svenska herrfotbollen i allsvenskan och superettan. 1996-2000 ISPR 100 miljoner kronor/år 2001-2005 ISPR/Sportfive 120 miljoner kronor/år 2006-2010 Kentaro 180 miljoner kronor/år 2011-2015 Kentaro 185 miljoner kronor/år 2016-2019 TV4-gruppen/CMore 245 miljoner kronor/år 2020-2025 Discovery ca 540 miljoner kronor/år (Allt till AS och SE herrar)
Örebro Jonas r
2017-03-31 23:21
[QUOTE=Vinnartradition]Jag förstår vad du menar. Alla lag har olika förutsättningar men oavsett vad går sporten ut på en sak, att vinna. Den tränare som vinner Allsvenskan är den som lyckats bäst med det som det går ut på. [/QUOTE] Allan kuhn var allsvenskans bästa förra året ändå fick han sparken?
Örebro Vinnartradition
2017-03-31 23:02
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Jag förstår vad du menar. Alla lag har olika förutsättningar men oavsett vad går sporten ut på en sak, att vinna. Den tränare som vinner Allsvenskan är den som lyckats bäst med det som det går ut på.
2017-03-31 22:47
@Vinnartradition:
Det beror ju på hur hög högsta nivån är i laget. Om den understiger Malmös lägsta nivå lär det ju inte ske, Att få ut mest av sitt lag behöver ju inte betyda att det blir allsvenskans bästa lag
Annons: