/fotboll/osk/forum/2623.aspx/fotboll/osk/forum/2623.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-04 20:44
P-O inför GAIS.
AIK Saywee
2012-07-04 18:07
@casse:

Självklart :)

För en torsk mot makkrillarna, för att därefter ta sig an MFF är ju ingen bra återstart ...

.... NEJ, vinst får det allt bli !!!
AIK Saywee
2012-07-04 17:58
pemo, 10:16,

... men somligas älskling Sixten hamnade överst i din tabell, om vi skall älta historia ...
Örebro casse
2012-07-04 17:50
Imorgon Blir det seger!!!
Stolt ösk-are
2012-07-04 16:36
Att Haddad är vårt 1a alternativ är det inget snack om! 14 mål på 11 matcher stog det i NA det är sjukt bra målsnitt:) Så om det är så att Haddad inte startar imorgon så är det säkert för att man inte vill riskera hans hälsa,han har ju trots allt bara genomfört ca 10 träningar så det kan nog vara smart av tränarstaben för en gång skull
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-04 15:37
Jag hoppas att Haddad får starta och att Holmberg får göra ett inhopp. Men jag skulle inte bli förvånad om Holmberg får starta.
Örebro Fatcit (Börja kommunicera ÖSK!!!)
2012-07-04 15:24
Laget imorgon efter att ha läst truppen måste vara...

----------------Sandqvist
Anttonen - Berisha - Wickström - Wowoa
Bamberg - Haginge - Lumbana - Rama
-----------Astvald - Haddad
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-04 14:53
Wowoah måste höja sig rejält jämfört med vad han åstadkom tidigare under säsongen.

Jag hoppas verkligen att han gör en solid insats mot GAIS.
Örebro pemo
2012-07-04 14:25
Flugan // Nja, Gerhardssons namn dök väl upp lite mindre frekvent. Eller också är det så att de som ilsket tjötade mest om Axén och Stahre, är de som jag lagt på minne. Men, redan nu kan jag varna dig, jag tror att Häcken kommer att klappa igenom nu.

ÖSK-Karl // Nej, nu missförstod du. Vi har väl de spelare som vi förtjänar. De jag "skyller" på är de som hade så bråttom bort från klubben. Så att de kan skratta hela vägen till banken. Trots träsmak i baken. Men så är nog gräset grönare på anddra arenor.
Hade vi fått bygga två år till med 2010-laget så......men det är historia nu.

Sen kan man ju som Nordin och Alven säga att det är stoooor skillnad på ÖSK och IFK. Men i tabellen sklijer det inte så mycket.
MONEY ( pnk floyd )
Örebro Urban, timanst sjukvårdsbiträde
2012-07-04 14:12
@D´Artagnan:

Precis!! Det är ju detta som Julle var så förbannad för att det inte funkade med ÖSK! Men i ärlighetens namn så var det väl lika mycket Sjögrens ansvar att det inte funkat och han fick ju lika många kängor av Julle han också.
Örebro Urban, timanst sjukvårdsbiträde
2012-07-04 13:57

Bara en av tre forwards tillgängliga imorgon alltså. Då menar jag renodlade forwards. Holmberg är en tillväxtkille och jag räknar inte honom som ett seriöst alternativ även om han säkert klarar inbyten. Men jag tycker inte han har lyckats med mycket ärligt talat sedan serien startade.
Och den enda rendodlade forwarden har 10 pass bakom sig senaste 1 1/2 året. Trodde för en gångs skull denna säsong att vi skulle ha det bra på forwardssidan.

Frågan är vem Haddad startar med? Astvald eller Lusse skulle jag gissa, eller rättare sagt skulle jag ha valt, av de som finns i den uttagna truppen.

Hagis & Boris bildar alltså den inre kärnan på mittfältet Såvida inte PO vill dra in Bamberg i mitten. Värt att fundera på anser jag).

Känns kanske inte som ett IQ-mittfält som levererar snabba exakta bollar på djupet eller bidrar till possesion. Även om Boris faktiskt är bättre med boll än utan och det motsatta gäller väl för Hagge. Boris tillför ju även lite huvudspel på mitten.

Oavsett vilka som startar har det mitt 100% stöd! Har lovat att inte sucka när jag ser uppställning denna match ;)

Kanterna blir förmodligen ÖSK:s vapen imorgon. Med Rama på ena kanten och Bamberg(?) på andra understödda av en offensiv Anttonen kan man kanske komma runt och leverera inspel på Haddad främst. Lite klassiskt Sixten-spel alltså men med ett förhoppningsvis bättre balanserat lag med större ansvar och tanke.

0-2 imorgon så klart och min födelsedag blir värd någon(ra) single malt extra samt öppna ett par Belgiska Hallonöl(!) jag just fått levererat från systembolaget ;)
Örebro 36310099B
2012-07-04 13:45
På KaptenBlod.se finns en liten artikel som berättar att det troligen blir Boris Lumbana som spelar på mittfältet imorgon mot GAIS. Men det mest intressanta i artikeln tycker jag är Boris svar på frågan om vad Peo valt att fokusera på inför matchen imorgon:

"-Framför allt att vi ska utnyttja varandras kvaliteter, typ att Valdet Rama ska få göra sina grejer på kanten och vi andra hålla balansen och göra det enkelt för varandra."

Jag tycker att det är en väldigt sund inställning och om en flyfotad Rama kan börja flyga igen kan det leda till fast mark under fötterna i den Allsvenska tabellen...

Hoppas, hoppas, hoppas på seger imorgon!!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-04 13:44
Jag tror P-O tar ut dessa gossar som ska joxa med trasan från start.

---------------------Sandqvist----------------------

Anttonen----Berisha----Wikström----Wowoah

Bamberg----Lumbana----Haginge----Rama

-----------------Astvald----Holmberg--------------
Örebro Roswall
2012-07-04 13:17
Enligt NA är Saied med i truppen!
Örebro Roswall
2012-07-04 13:14
Wille Attack missar matchen imorgon..:/
Flugan på väggen (i full fart mot SE och div.1)
2012-07-04 12:59
pemo//

Dessutom ropade en del på Gerhardsson men honom hoppade du (avsiktligt?) över.
Örebro "ÖSK-Karl (ÖSK i full fart mot SE och div.1)
2012-07-04 12:36
Pemo//

Kan väl inte vara spelarnas fel, antar att de vi har spelar efter bästa förmåga?

Felet som jag ser det ligger i tur och ordning hos Styrelsen, Sjögren/Sköldmark och Sixten. VD Jan Karlsson kan jag inte bedömma.

Nu är ju Sixten borta, snart Sjögren och antagligen Mosander, bra så. Men största problemet Styrelsen sitter i orubbat bo.
Örebro D´Artagnan
2012-07-04 12:20
Se länken så ser du en stor skillanad mellam POL och Sixten
Örebro pemo
2012-07-04 12:06
D´artagnan // Felet ligger kanske lika mycket hos spelarna.
Att tappa KIM, Paulinho , Bassombeng, Bedoya , Porokara , Almebäck samt någon mer, har kanske sin förklaring. Men det är ju alltid pengarna som styr.
Visst, Kim ville hem av familjeskäl, men de övriga styrdes väl av pengar.
Om det inte finns möjlighet att matcha agenternas bud, så vad kan en klubb göra då? Men jag är inte insatt, så jag vet vad som händer i korridorerna, men vi har trots att tappat en hel del viktiga spelare.

Och med den omsättningen som var 2011 så skall man vara trollkarl till tränare för att klara av 30 spelare.

Nu tror jag också att Sixten kanske hade gjort sitt ändå, men att han skulle vara så mycket sämre än alla de övriga loosertränarna som somliga gastar efter, tror jag inte. Vilket han också har bevisat med rätt spelare.

Varför sedan alla nya spelare och "talanger" har misslyckats har jag ingen aning om, och kan därför inte spekulera i detta. Men det hoppas jag att PEO kan fixa till.
Tycker bara att det är roligt att Boris helt plötsligt har blivit en terrier på mittfältet och att Astvald spelar som toppspelare.
Och det kan man ju inte beskylla Sixten för att ha varit pappa till.

Nåja, vi kommer alltid att ha egna förklaringar till händelser i ÖSK. Därför önskar jag att klubben till slut skall förstå värdet av en kommunikation med oss supportrar också.
Örebro Roswall
2012-07-04 11:37
@D'artagnan läste just på Kubanernas facebook att det är slut på platser!
Örebro Roswall
2012-07-04 11:34
Match imorgon! Viktigt..känner en ganska stor "Det går aldriiiii!" inom mig. Men finns även en gnutta hopp. Hoppas GAIS har en dålig dag, vi har lite flyt och får in 0-1 och sen genom bra spel kan trycka dit en 2:a.

Farligt att tänka så...
Örebro Roswall
2012-07-04 11:32
Hittade det här under fliken kommande resor på kubanerna.se: "Notera att betalning sker till vårat bankgiro för resor: 284-1443"

@D´Artagnan:

Örebro D´Artagnan
2012-07-04 11:16
En enkel förändring ÖSK skulle kunna göra är att förbättra kommunikationen. T ex inför den viktiga matchen i morgon finns inte ens träningstider utlagda på hemsidan. Ingen information om hur truppen mår.
Jag hade tänkt åka till Göteborg. Hur är det kubanerna finns det fortfarande plats i bussen? Måste jag anmäla mej idag? Hittar inte bankgiri nummret!!
Örebro D´Artagnan
2012-07-04 11:12
pemo // ÖSK:s problem är/var SSSS (=Sixten, Sjögren, Styrelsen, Sköldmark). Med tränare är det så att dom måste fungera ihop med spelarna. Det innebär att Sixten kan fungera ihop med Jokerit eller något annat lag. Men i ÖSK var det vägs ände sedan ett bra tag.
Sedan måste tränaren ha en rimlig förnyning av spelartruppen. Det hade vi inte under Sixtens tid. Det berodde inte bara på Sixten utan också Sjögren och STYRELSEN hade stor del i detta.
Det återstår många förändringar i ÖSK innan man kan börja fundera på SM-guld
Örebro D´Artagnan
2012-07-04 11:09
Tryckfel
Örebro pemo
2012-07-04 10:18
Ett sammanträffande elller?
På 16:e plats ÖSK tränades av Sixten.
15:e GAIS. Tränas av somligas älskling Axén
14:e Gefle Tränas av allas stora hopp P Olsson
13:e IFK G-borg Tränas av önsketränaren Stahre.

Som kuriosa kan man ju också tillägga att de tre sista lagen också gjort minst mål

Vad vill jag då med denna provokation? Jo, det är inte alltid bara tränarens fel om det går illa för en klubb. Spelarnas kompetens ( eller balans ) påverkar nog resultatet mer än vad vi vill erkänna. Kommer då dessa lag att återfinnas i samma position när serien är slut?
Ja, men stor säkerhet. Visserligen kommer det ett "fönster" där det kommer att köpas och säljas, men varken ÖSK, GAIS eller Gefle har kapital för att göra något drastiskt. Räddningen för IFK G kan vara att det ligger en drös lag på 16 poäng, som alla kommer att slå varandra. men troligen så kommer de att varva resultaten så att de hamnar på en 10 plats.

Men nu säger vän av ordning att det är 18 matcher kvar ( för GAIS och ÖSK ) och kan i teorin ge 54 poäng till. Vad är då realistiskt för ett bottenlag som ÖSK?
Vi behöver vinna 10 matcher och hamnar då på 34 poäng. Är det möjligt?
Med en skadefri trupp och alla på topp, så tror jag faktiskt det.

Fast å andra sidan tror jag att jag skall vinna på Lotto inför varje dragning också.

Så vad händer då efter ytterligare fyra omgångar ( GAIS , MFF 2 x Häcken ) om vi inte får ihop minst sju poäng? Om så är fallet så har vi skrapat ihop 11 poäng och ligger fortfarande sist. Frågan är ju då hur det ser ut ovanför oss. Har närmsta lag 20 poäng, så är det kiss och goodbye till allsvenskan.

Men mitt i all dysterhet, så ser jag fram mot matchen på torsdag och håller alla tummar i världen för ett bra resultat. Så jag tippar väl som jag brukar. Kan MFF så kan väl ÖSK. Good Vibrations
2012-07-04 08:21
Jag har hört att kritiken kring Thomas Andersson har ökat även inom ÖSK...

Är det någon som vet om fysiken är bättre bland spelarna, nu inför omstarten?
2012-07-04 08:17
Vi slipper iaf en gammal bekant i GAIS...

2012-07-04 08:12
Nu är det inte långt kvar!

Jag undrar om Kubanerna har något extra förberett inför omstarten?
Örebro Conjuration
2012-07-03 23:34
@D´Artagnan ahh, ganska fyndigt där ;) hoppades mer på att ÖSK hade flyttat alla sina träningar till bättre planer :P bara jag som börjar känna abstinens efter GAIS matchen? Vinst och jag kommer göra en Saywee, bada ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: