/fotboll/osk/forum/2612.aspx/fotboll/osk/forum/2612.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2012-07-09 18:13
TommyS/ Ja Krille ska ju alltid va först med allt!!
Örebro "ÖSK-Karl (ÖSK i full fart mot SE och div.1)
2012-07-09 18:12
Kan någon ge en stream till en krake som sitter ensam i Smålands djupa skogar?
Örebro Conjuration
2012-07-09 18:11
Vi kanske vinner, jag gör samma sak som jag gjorde senast i segermatchen mot Gais. Bar överkropp baby
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro TommyS
2012-07-09 18:07
Väldigt 4-2-3-1 skulle jag säga, precis som Krille ställde upp det nedan.
Örebro Marta (hane)
2012-07-09 18:05
För mig känns detta väldigt 4-5-1. Alt en återgång till 4-3-3. Alt... 4-2-3-1.
Örebro D´Artagnan
2012-07-09 17:48
Kvällens startelva:
Jonas Sandqvist
Samuel Wowoah
Magnus Wikstöm
Ilir Berisha
Patrik Anttonen

Valdet Rama
Boris Lumbana
Patrik Haginge
Daniel Bamberg

Tobias Grahn
Marcus Astvald

Avbytare:
Tomer Chencinski
Christoffer Wiktorsson
Tommy Wirtanen
Mohammed Saied
Kushtrim Lushtaku
Eidur Sigurbjörnsson
Kalle Holmberg
Örebro D´Artagnan
2012-07-09 17:45
För mej är det resultatet som räknas i första hand inte prestationen.
En poäng i dag gör att jag öppar flaskan för andra gången denna vecka.
Vid tre poäng då är det inte aktuellt att stänga flaskan efter kvällen.

Att spela bra kommer i tredje hand
Örebro Tom Hell
2012-07-09 17:08
Benny, ja och om jag inte minns fel var väl ÖSK en av de klubbar som ryckte i honom innan han till slut valde Kalmar. Hade dock trott att han skulle slå igenom tidigare, men det kanske har varit tufft att flytta på alla brassar. Undrar om han inte kunnat få en brantare utvecklingskurva i ÖSK..?
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
2012-07-09 16:56
Den här spelaren skulle jag gärna se i ÖSK
Örebro TommyS
2012-07-09 16:41
Jag tycker att vi nollställer det där med MFF som skräckmotståndare. Sixtens spelidé funkade helt klart inte mot Malmö. Nu har vi en tränare som anpassar spelet efter tillgängliga spelare och motstånd och då tror jag att vi kan sluta att rädas MFF, MAIF och Häcken, som väl är de tre lag vi haft störst problem med under Sixten, mer än andra lag.
AIK Saywee
2012-07-09 16:24
Tom Hell, 16:11,

Vi är nog minst två som tycker detta, för även jag har flera gånger tänkt på just detta, liksom i våras när vi fick starta mot en pigg nykomling. Det är säkert Lagrell som fortfarande spökar i SvFF´s korridorer?

I kväll möter vi ett MFF som kan bli mycket starkt i höst (medaljjagande), men kan ÅFF förnedra Elfsborg, så kan säkert vi ta en trepoängare i kväll.

Jag tror, hoppas och önskar :)

Heja SPORT !!!
Örebro Tom Hell
2012-07-09 16:11
Är det någon mer än jag som tycker att det är lite otur nu med spelprogrammet? ÖSK behöver ett par segrar till direkt för att verkligen få fart på självförtroendet. Att i det läget möta "skräck"-motståndare som MFF och sedan Häcken x2 kan ju inte vara något bra. Eller? Även om ÖSK haft en topplacering inför den här matchen hade jag fortfarande betraktat MFF som favorit.
AIK Saywee
2012-07-09 15:57
@Sunnanlid:

Skönt att du är överens med dig . *bluesing*
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-09 15:54
Jag tror P-O tar ut den här start 11:an.

--------------------Sandqvist-----------------------

Anttonen----Berisha----Wikström----Wowoah

--------------Lumbana----Haginge----------------
Bamberg------------Grahn----------------Rama

-----------------------Astvald-----------------------
AIK Saywee
2012-07-09 15:52
Jag hade inte lusläst förra "utgåvan" av ÖSK´s hemsida. men får spontat samma känsla som Krille, att de bytt från vitt på svart till svart på vitt, på många delsidor. Det tycker jag givetvis är bättre och lättare att läsa. För vit text mot bakgrund av eleganternas vita tröjor var ju omöjligt att se om man inte fuskade lite genom att markera texten.

Kollade snabbt igenom den sportsliga målsättningen och Visionen, där finns inga ändringar ...

Det blir nog bra ändå, till slut :)

Heja SPORT !!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-09 15:31
Urban, timanst sjukvårdsbiträde //

Det känns som de bara bytt bakgrundsfärg till vit istället för svart. Blev i alla fall bättre.
Örebro Urban, timanst sjukvårdsbiträde
2012-07-09 15:15
@ÖSK KRILLE (GFG):

Jag vet inte vilka som gör ÖSK sida men de känns inte som de är särskilt pålästa i usability. Det är bättre med ljusare bakgrund. Men användaren skall inte behöva scrolla en km nedåt för att se allt. I princip skall allt synas på en "A4". Undantag är nyhetssidor och bloggar osv. Något scroll nedåt kan vara ok för kontaktuppgifter, adresser osv..

Jämför t ex med Fulhans mycket mer kompakta och överskådliga sida (länktips)

Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-09 15:06
ÖSK:s hemsida har fått en ny look.
Länktips: oskfotboll.se/
Örebro TommyS
2012-07-09 14:56
Börjar bli nervös. Framför allt tror jag att våra ytterbackar får det jobbigt mot Forwardspojkarna. Men Rama och Grahn gör mål och fixar en poäng.
Örebro Grixx
2012-07-09 14:20
Conjuration// Jag skrev att även de missar och hänvisade till FD´s artikel. Där stod texten om utveckling i steg och aklimatisering av utländska scoutade spelare. I Det här fallet försökte dom men tyckte att tiden rann iväg och att utvecklingen inte var som de hoppats. Han fick gå vidare...och sedan blommande han ut.

Det var ju kontentan...men du håller absolut inte med mig. Jag kan ju inte skriva en avhandling i alla mina inlägg som dubbelgarderar alla om och men ;-)
Örebro Conjuration
2012-07-09 14:20
Det tog han 5 år att komma till Roma från sin brasilianska klubb och då hade han redan tillbringat flera år i Helsingborg. Killen är 25 år gammal. Tror du på det själv att ifall han skulle tillbringat nästan 10 år i Helsingborg så skulle han vara klar för en klubb som Roma? Det är väldigt surrealistiskt tänk att allt skulle gå som på räls ifall han vore kvar här all den tid. Verkligheten är inte som football manager där man kan scouta maxpotential. Höna av en fjäder.
Örebro Conjuration
2012-07-09 14:09
@Grixx håller absolut inte med dig. Inte tillräckligt tålamod? Ibland funkar det, ibland funkar det inte - finns inga garantier att spelaren utvecklats till att bli en Roma spelare ifall han hade varit kvar i HeIF. Ibland behöver spelare ett miljöombyte/nystart för att få start på karriären igen. Se bara på Frempong eller Näfver. Finns även större stjärnor som exempel, så håller absolut inte med dig.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-09 13:52
Jag tycker vi ska njuta av Bambergs mål mot GAIS inför kvällens match.
Örebro Sogen
2012-07-09 13:51
Vi har sveriges klenaste anfall. 3 av 3 anfallare skadade, man blir så trött!
När är Yasin hemma igen?
Örebro Grixx
2012-07-09 12:44
Helsingborgs talang såld för 50 miljoner till Roma...fast klubben får i princip inte ett öre av summan. Det visar att även den perfekta klubben ger upp för tidigt med talanger...kanske extrasynd nu när det var så sjukt mycket pengar.
Örebro Grixx
2012-07-09 12:26
Något som jag tycker klubben verkligen har varit riktigt bra på några år är affischerna till matcherna. Någon var väl i början lite tveksam till årets variant men jag tycker de är riktigt bra. Skulle gärna kunna tänka mig en bokutgåva med alla (tutti) matchaffischer på senare år...gärna med lite historisk tillbakablick.

Årets är def ren idrottskonst...så extremt snygga!!!

Brodd// Ok, tack :-)...brukar orka ta mig tid att kolla men det har varit många länkar om annat ÖSK-relaterat att kolla och söka runt om.
Örebro Sunnanlid
2012-07-09 12:25
@Saywee:

Tack! Jag känner mig hedrad. *blushing*
AIK Saywee
2012-07-09 12:21
Tackar Brodd :)

Jag tycker att Grixx oftast skriver väldigt bra grejer, även om vi tjafsat ibland. Edit fixade lite så att alla kan förstå vem jag tycker det är som tramsar ...
Örebro Brodd
2012-07-09 12:16
Grixx// Inte samma domare igen, men en nära släkting.
Örebro Brodd
2012-07-09 12:11
Saywee// Skott GAIS 6 varav 3 på mål ÖSK 13 varav 5 på mål, allt enligt SvFF:s statistik.
Annons: