/fotboll/osk/forum/2611.aspx/fotboll/osk/forum/2611.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling(Bort med Wirtanen!)
2012-07-07 16:30
Jag kan väl avslöja att mitt riktiga namn inte är Benny
Örebro Conjuration
2012-07-07 16:25
Herregud bara 14? I mina ögon har du alltid varit medelålders, Benny bidrar ju även det.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sogen
2012-07-07 13:12
Aha, fairplay till dig. Jag trodde du var 35år typ!
2012-07-07 12:43
Sogen// Jag är 14 bast, men du kanske missade att jag skrev trogen ÖSK:are. Så jag har följt ÖSK "troget" i drygt 5 år... Men du kanske va med och sjöng på västra stå redan när du var 2 år, eller?
Mjällby mr mjällby= lundamaifaren
2012-07-07 12:34
ÖSK är för bra för att trilla ur allsvenskan!
Örebro Sogen
2012-07-07 10:59
Benny böckling Bara 5 år som öskare, vad var du innan eller är du bara 5år?
Flugan på väggen (i full fart mot SE och div.1)
2012-07-07 00:45
Saywe//

Melan 36 och 43 pund per plats. Är du på?

FORZA PER-OLA OCH GRABBARNA!
2012-07-07 00:37
Saywee//

Kunde vara kul att sitta ihop också. Kan man sitta med en Elfsborgare så kan man väl sitta med en "halv-ÖSK:are"

(ÖSK = 'Pool)

;)
2012-07-07 00:31
Urban//

I like Kushi, too! Önskar mer ödmjukhet och stabilitet. Har aldrig tyckt han varit dålig.
Örebro Urban, timanst sjukvårdsbiträde
2012-07-06 23:47
Halvtid med Mål-Göran
2012-07-06 23:02
Jag håller med om att Sandqvist gör en bra match men jag måste erkänna att jag fortfarande inte känner full trygghet med honom. Jag kände mig faktiskt tryggare med Tomer trots hans chansartade utrusningar emellanåt. Men fortsätter Sandqvist spela på detta sättet kanske känslan kommer.

Han gör bra räddningar och ska man finslipa på något från igår är det att jag skulle gärna se att hans utboxningar vinklas ut mer. Han boxade gärna ut bollarna centralt rakt ut vilket kan ge väldigt bra skottpositioner för motståndarna. Med tur och uppoffrande täckning lyckades de dock inte skjuta igenom igår. Sen har vi väl lite tur för jag tycker Sankan helt klart går in med dobbarna före och bara smäller på i situationen när Celik kommer ren.

Sen tycker jag Lusse är värd mer credz. Han spelar inte bara fram till målet utan bryter vågat med huvudet när Aubynn med en hög spark skall spela över ÖSK:aren framför honom. Därefter löper han in mellan GAIS backarna och slår klokt bollen snett framför Bamberg istället för PÅ Bamberg, som då skulle ha tvingas stanna upp, som kan fortsätta i fart framåt. Bra jobb där Lusse och killen har en hel del boll i sig. Trots allt.
2012-07-06 21:48
Ja då var man hemma efter att ha sovit över en natt i Göteborg och tillbringat dagen i liseberg, under mina dyga 5 år som trogen ÖSK:are så var nog gårdagens match något utav det härligaste jag varit med om speciellt nu när man var på plats. Tyckte att vi på borta stå kämpade på bra matchen igenom. Om jag ska dela ut lite spelarkritik så måste man ju säga att Sandqvist gör en förjävla bra match likaså Berisha och Rama, men jag vågade knappt titta när Boris skulle ta hand om bollen han har absolut inget på mittfältet att göra(förövrigt ett under att han inte blev utvisad pga sitt klumpiga spel) tycker även som nästan alla andra att Wowoah ska bänkas, han tappar alldeles för mycket boll... Men ja ja, sicken underbar seger!
AIK Saywee
2012-07-06 20:55
@Flugan på väggen (i full fart mot SE och div.1):

Vilken match det blir, vi kan stå i varsin klack, men ändå vara överens före och efter oavsett resultat!

Det är så olika fotbollsfans kan umgås, utan krångel och dumheter, fotbollen förbrödrar och förenar :)
2012-07-06 20:38
Naturgräset på väg att dö ut
2012-07-06 20:36
Saywee//

Se följande:

Lördag 27 oktober kl 13.45
Everton v Liverpool

Skall vi åka till Goodison Park ihop? Jag tänkte ta med sonen.
Örebro D´Artagnan
2012-07-06 20:18
Inför måndagens match från FD:

Kontraktet med Genclerbirligi är redan påskrivet. Nu behöver Malmö bara komma överens med Genclerbirligi innan Jimmy Durmaz är klar för den turkiska klubben – och MFF räknar med att affären ska vara löst innan måndagens match mot Örebro.

På torsdagens träning spelade nämligen yttermittfältaren i “b-laget”, medan Simon Thern fick chansen i den tilltänkta startelvan.

– Du får spekulera, inget är löst än, diskussioner pågår. Men jag kan väl känna vartåt det barkar och måste förbereda mig därefter, säger MFF-tränaren Rikard Norling till Kvällsposten.
AIK Saywee
2012-07-06 19:34
Sogen, ajajaj, fel igen av mig, äsch, blir bara fel ....
Örebro Sogen
2012-07-06 17:32
Åge Hareide
Örebro Sogen
2012-07-06 17:31
Saywee Nej fel igen. Årets är helt ny huvudtränare i Heif.
Örebro Orebrau
2012-07-06 16:56
Saywee// Håller med. Tycker både Marcus Gustavssons nedsparkning av Rama på mittplan borde vara rött kort samt Erik Johanssons kapning av Berisha var inte snygg. Ett oranget kort förtjäna han iaf. Å andra sidan kunde GAIS fått straff så det jämnar nog ut sig i slutet.
Örebro Einar B
2012-07-06 16:38
Vi kommer med en bra känsla i kroppen och reservdanskarna kommer med giganiska huvuden efter matchen mot Gnaget.
Jag tror helt klart på tre pinnar!
Örebro Dejmon
2012-07-06 15:30
Sen om man får lov att vara lite kritisk en dag som denna var det ju lite synd att ÖSK gick in i gays fälla och sänkte tempot efter utvisningen.

Det fanns dock många ljuspunkter i denna match och även om det är ett monsterjobb för klubben de kommande månaderna nu så väcks ett litet hopp om fortsatt allsvenskt spel!
Örebro Dejmon
2012-07-06 14:37
Saywee/ info om målchansutvisning på länken. Behöver alltså ej vara friläge.

Helt underbart med vinst igår! Spelet var ju långt ifrån det bästa man sett men nu verkar det finnas en helt annan glädje och vilja i truppen.

Hagge gjorde ju f.ö årets kapning precis när den behövdes!

Lumbana imponerar och rama verkade väldigt sugen igår. Bådar gott. En dröm är ju att nån gång få se Haddad och Wille ihop från start. Kanske kommer snart..
AIK Saywee
2012-07-06 14:09
Vill även tacka Strömbergsson, för det hade ju lika gärna kunnat bli tvärtom, beträffande röda kort (Ekunde-Haginge).

Jag tyckte verkligen inte att Astvald hade ett friläge, men det bryr jag mig absolut inte om, för vi har ju drabbats av felaktiga beslut, så det är inte mer än rätt, att det blir fel ibland också.

Dessutom undrar jag om inte GAIS borde åkt på ett annat rött kort i stället,
men har tappat bort den situationen i min totala glädjeyra.

Heja SPORT !!
AIK Saywee
2012-07-06 14:04
@Sogen:

Sogen, ja jädrar det har du rätt i, men som huvudtränare kan det väl bli så?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-07-06 12:20
Ruuuuskigt skönt detta!
Örebro MMS
2012-07-06 12:11
Såå skönt det var med seger, men en som var nästan lika lättad som jag var min fru, trotsatt hon är helt ointresserad av fotboll. För som hon sa "- tur att dom äntligen vann så att det går att prata med dig..." :)

Nu har vi varit på botten och vänt
Örebro Sogen
2012-07-06 12:00
Ssywee. När fel där, ersättare i Heif.
AIK Saywee
2012-07-06 11:18
Per-Ola Ljung ...

... han är väl hittills den enda "obesegrade tränaren" i årets Allsvenska?

FORZA POL !!!
AIK Saywee
2012-07-06 11:14
Flugan ...

Den glade Saywee var i Göteborg och blev "till slut" gladare än på länge :)

Firade vid gattet, denna ljumma sommarnatt på altanen, med krabbeklor och tjeckisk pilsner och hissade faktiskt upp min stora svarta ÖSK.flagga i topp, samt tog emot flera gratulationer.

Nu åker vi segertåget i höst, med många avgångar?

Heja SPORT !!!
Annons: