/fotboll/osk/forum/2608.aspx/fotboll/osk/forum/2608.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro either/or
2012-07-09 11:01
Angående Lumbana och Saeid. Tror säkert att Boris kan bli nånting bra så småningom också, men Saeids kapacitet är högre i en central mittfältsroll. Blicken för spelet, passningarna och rörlighet tycker jag är väldigt imponerande med tanke på att han är helt ny på den här nivån. Hans litenhet och eventuella brist på defensiva kvalitéer tycker jag att han till stora delar kompenserar med en enorm arbetskapacitet och riktigt stark kondition. Fokus just nu kanske ligger på att grisa till sig de poäng man kan få, i så fall en helt förståelig taktik i nuläget. Och då kan jag acceptera att man spelar med den tyngre och lite tuffare Boris centralt. Men så småningom är jag rätt säker på att Saeid kommer få tillbaka sin startplats. Personligen tror jag att den killen kan bli riktigt, riktigt bra.
Örebro Telle
2012-07-09 10:42
Urban 10:09 //

Håller med om att Saied imponerade i våras, efter sina förutsättningar. Han var bättre än många av sina betydligt namnkunnigare mittfältskollegor, inklusive Grahn, i flera matcher. Till skillnad från Grahn var han också ödmjuk nog att erkänna att hans utvisning/avstängning var ett misstag som han skämdes för.

Ska man ändå nämna en nackdel med honom (förutom bristande rutin förstås, som innebar att han kanske inte alltid tog det bästa beslutet i alla situationer, men det vore ju konstigt annars när man är helt ny från norrettan...) vägde han kanske lite väl lätt i närkampsspelet. Till skillnad från tidigare år, när Kihlberg och Bedoya eller Nordback huserade där, har årets ÖSK-mittfält inte varit särskilt jobbiga att möta för motståndarna.

En gissning är att man med Lumbana kanske vill ha lite mera tyngd, rent fysiskt? Inte minst i huvudspelet, där vi varit väldigt svaga på mitten i år, med följden att vi tappat alldeles för mycket andrabollar på mitten. Så även om Boris inte är lika rörlig som Saied (som imponerade med att hålla i princip samma tempo i 85:e matchminuten som i första...) föreställer jag mig att han inte är lika lätt att flytta på.

Bara en ren gissning hur Ljung resonerar, förstås... :)
AIK Saywee
2012-07-09 10:39
Godispåsar (ÖSK) brukar finnas på Lucullus (Storgatan)

Jag har tom sådan upphängd/klistrat i bilen och i sommarboendet.

Sponsrade nyligen Varbergs BOIS med hela 10 kronor för en plastpåse på den centrala ICA-affären. Tyckte att det var lite väl dyrt, men upptäckte att jag scannat en av två streckkoder. På påsen kan man nämligen välja att betala 3 kronor eller 10 kronor. Dessutom är WIC Innebandy med och delar på slantarna ...
AIK Saywee
2012-07-09 10:28
Apropå mitt nattjafs, så var det ju många som gillade Sankan´s insats, efter 123 röstande, så hamnade han i topp 3,5 p samma som Rama?

Men i kväll ställs han mot MFF, om det inte blir som så, att Tomer får stå?

Förresten, hur blev skottstatistiken mot mål i GAIS-ÖSK?
Örebro Haggelicious
2012-07-09 10:21
Tycker taktiken 2-4-2-1-1 gör att Mohammed hamnar lite fel. Boris och Hagge spelade nästa som backar eftersom Wovve och Anttonen blev yttrar när vi hade boll och Bamberg och Rama fick fria offensivaroller. Har svårt att se Mohammed får plats någonstanns, hans defensiv är inte tillräckligt bra...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro TommyS
2012-07-09 10:18
Har någon sätt vilka som är med i matchtruppen? Är till exempel Berger med? Ibra? Yasin?
AIK Saywee
2012-07-09 10:14
I kväll möter vi troligtvis allsvenskt motstånd?

Heja SPORT !!!
Örebro Urban, timanst sjukvårdsbiträde
2012-07-09 10:09
Nu kanske inte Mohammed är redo för 90 min men jag skulle nog hellre se honom än Boris jämte Hagge. Han hoppade ju in mot GAIS så han borde vara på G

Vill tillägga att jag inte har något emot Boris och tycker han är skaplig med bollen. Bättre än Hagge egentligen. Men jag tycker det går lite för långsamt för honom. Mohammed tyckte jag gjorde en förbaskad bra vår sett till förutsättningarna. Det är lite mer dynamik runt honom jämfört med Boris.

Både Boris och Mohammed har ju rejäla lungor men det känns ändå som om Mohammed rör sig betydligt mer.
2012-07-09 09:56
@D´Artagnan:

Ok ;))

2012-07-09 09:55
@AFM:

Ja, Holmberg utgår till bänken
Örebro AFM
2012-07-09 09:38
Läste någonstans (kan varit NA) att på träningen körde de samma startelva som mot GAIS, enda skillnaden var att Grahn var släpande forward bakom Astvald.
Örebro Grixx
2012-07-09 09:31
Den ruttna köttfärsen som affärsidé har dock IFK-fusk beslagtagit :-)
Örebro Tvetov Nato
2012-07-09 09:29
Någon som vet hur det går för Atashkadeh? Skadad?
Örebro D´Artagnan
2012-07-09 09:18
Det är väl bättre med ÖSK hamburgare än med MFF-godispåsar enligt min tandläkare och dietist
Örebro Grixx
2012-07-09 09:05
BiB// Tänkte inte på det ;-)
Örebro Grixx
2012-07-09 09:04
Urban// Ok, har missat det helt då jag inte har möjliget att handla mat på stormarknader. Tidigare fanns ÖSK-kassarna där jag handlar födan men de har varit borta sedan några år...synd.

Misstänker också att det fortsätter med publiktapp pga semestertider. Det har nästan alltid visat sig bli så även om det är bra lag som dyker upp. Det är väl bara om det är stockholmslagen som den regeln falierar. Synd för klubbens ekonomi....
Örebro Bulten i Boo
2012-07-09 08:58
@Grixx:

Vem vill köpa MFF-påsar här?? ;-D
Örebro D´Artagnan
2012-07-09 08:48
Urban, timanst sjukvårdsbiträde // Vi får ställa oss vid en serveringskö i kväll och räkna antalaet använda kort. Jag räknar bakom södra.
2012-07-09 08:46
Publiksiffran blir intressant ikväll. Någon gång under juli brukar ju allsvenskan historiskt ha ett uppehåll och industrisemestern som pågår tar ju bort en del publik. Samtidigt brukar bättre lag som MFF dra mer än snittet, Reklamen med vinst mot GAIS har kanske väckt en strimla hopp också.

För andra matchen i rad startar ÖSK utan forwards (riktiga) och man kan ju undra vem som i boxen ska sätta till på inläggen. Bamberg visade tendenser att vilja gå in i boxen men varken han eller Astvald är väl den där riktiga killern i de lägena.

På mitten får förmodligen Skalman (Boris) forsatt förtroende jämte Hagge givet att ÖSK spelar med 5 mittfältare idag. Hade annars nog hellre sett Lusse i någon roll då jag tror han skulle bidra mer offensivt vilket kan behövas med fem mittfältare.

Väl mött 19:00 sharp!
Örebro D´Artagnan
2012-07-09 08:45
Jag upplever att spelarinvest och ÖSK Elitfotboll genom sponsorer har fått ett förstort inflytande över klubbens sportsliga verksamhet.
Därför var det intressant att läsa att det finna andra modeller som t ex HeIF, se länken.
Bolagiseringen har ju även börjat få andra negativa konsekvenser, t ex kostnader för polisbevakning, moms. Tidigare har VD bara viftat bord frågor rörande poliskostnader med att pengar finns reserverade i budget (0,4 Mkr). Nu tycks det som introduktionsrabatten slutar i juli och nu har VD blivit orolig.
2012-07-09 08:40
Jag tokdissade Janne Karlssons etablering av "korvkortet". Skulle vara kul och se hur det gått hitintills. Jag kan ju haft tokfel men ändå.
2012-07-09 08:38
@Grixx:

Det finns och har funnits rätt länge. Dock inte i alla affärer men på stormarknaderna har jag sett dem
Örebro Grixx
2012-07-09 08:32
Saywee// Tycker du är lite stingslig ibland. Både du och BiB är ju äldre mogna personer som borde veta bättre. Tycker ändå att BiB uttrycker sig försiktigt nyanserat och utvecklande av åsikterna medan du i första inlägget trycker på attackknappen. Sedan sträcker BiB fram vitt flagg några gånger men du missar att greppa den. Personkemi eller...? (ps hoppas du inte tar illa upp Saywee med mitt inlägg;-).)

Tycker själv att Sankan räddade oss i matchen men han såg lite fladdrig/osäker ut...kanske beroende på avsaknad av matchning, osäkerhet efter tidigare mål och poängtapp....eller kan det vara så att i våra supporterögon är vi så osäkra över nivån på laget/målvakterna att minsta tendens till tokerier förstoras upp och ger oss skrämselhicka?

För att leda in ämnet på Svart eller Vitt så är väl svaret på de tidigare frågeställningarna en kombo men det är ju svårare att hantera eller hur;-)

...och för att knyta ihop påsen i det här inlägget så såg jag att MFF hade MFF-godispåsar att köpa ute i de vanliga matbutikerna. Vore kul om det fanns här också (...eller finns det redan?)
Örebro Bulten i Boo
2012-07-09 07:47
@Saywee:

Tack! Och the same to you! Det är väl sånt det här forumet är till för, att tjöta hit o dit så länge man håller sig inom regelverket. Att ha synpunkter på betygssättningen hos individuella spelare liksom huruvida ett mål tillkommer av slump eller ej kan väl aldrig vara "farligt" att just tjöta om?
Örebro Bulten i Boo
2012-07-09 07:27
tjoho! Ikväll smäller det!! Som Godzilla är inne på så är det A och O att kommunikationen mellan backlinje och målvakt förbättras! Ska vi klara poäng i kvällens match behöver den nog vara hundraprocentig. Sedan får gärna vår målis sätta en balja också, har ju hänt förr mot MFF..
Örebro Palermo
2012-07-09 06:49
Kom igen nu ÖSK och alla ÖSKARE (!), dags för match igen hemma på Behrn!

Bifogar en länk till sista omgången 2009, då Hammarby var klar för SE. Trots detta så ställde bajenfans upp.
Nu är det 17 omgångar kvar, vi ska jävlar kriga in i det sista för att undvika nedflyttning. Men det krävs hjälp från läktarna! Så se till att komma och ta med vänner så vi kan hjälpas åt att stödja den elva som är på plastmattan ikväll!!!!!

http://youtu.be/8IvhsY_sekk
Örebro Erkan
2012-07-09 02:25
Kämpa Svartvitt!
Svår match senare idag.
2012-07-09 01:13
Ja, oavgjort måste ses som klart godkänd. Särskilt när man inte kan använda sig av någon av de tre bästa forwards i truppen.
AIK Saywee
2012-07-09 00:17
Kommunikation är sällan ensidig, det handlar om att minst "två parter" kommunicerar, eller?
AIK Saywee
2012-07-09 00:08
Godzilla, 23:26,

jag vill faktiskt hålla med dig, om att kommunikationen i försvarsspelet periodvis är mycket bristfällig.

Detta med KOMMUNIKATION är något som ÖSK borde förbättra på många områden i dagens kommunikationssamhälle.
Annons: