/fotboll/osk/forum/2602.aspx/fotboll/osk/forum/2602.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Trivseltorsten
2012-07-09 22:57
Boris har skön stämma med =)
Örebro Salt&Peppar
2012-07-09 22:52
Härlig seger! :)

++++ Berisha

+++, ½ Rama

+++ Lumbana

Laginsats: ++++

Örebro Einar B
2012-07-09 22:51
Som jag skrev i helgen: tror stenhårt på tre pinnar, reservdanskarna kommer och ska möta jumbon efter att ha förnedrat Gnaget i omgången innan.
Bra ÖSK!!
Nu väntar ass. Lite rädd för ett "bakslag"....
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-09 22:49
P-O och Lumbana efter segern.
Örebro kubajonte
2012-07-09 22:47
så , då är frågan om ösk vågar göra det enda rätta och ersätta Wowoah , All heder till honom för ösk hjärtat men det är dags för något nytt där , Sen är det ju bara härligt att Sankan verkar våga och visar att han ska vara förstavalet i målet också
Örebro Palermo
2012-07-09 22:45
Innan jag somnar i eufori och segersötma så måste jag kommentera vår keeper;

Men som sagt förts och främst: Grymt skönt med seger!
Sankan gör det dock inte övertygande idag heller!!!!

1. Jilohans skott ska bara klistras!
2. En vädigt misslyckad inspark i första, till MFF-forwards!
3. Trots sin längd så äger han inte luftrummet... Är antingen ute och flaxar och missar, eller inte går ut alls. Har ett läge där han går ut och hoppar och boxar bollen i sin egen midjehöjd istället för att bara ta den i skopan!
4. Ute och är sen och boxar Lumbana i huvudet efter att Boris nickat undan bollen!

Tycker att det var mycket bra insats av övriga spelare!!! Där kanske Lumbana, Mange och Berisha gladde mest!
Örebro Urban, timanst sjukvårdsbiträde
2012-07-09 22:41
Som jag nämnde nedan så finns det betydligt mer resurser i huvudspelet än tidigare. Tänk sedan när Haddad återkommer i spel . Vi har alltså då Wikström, Berisha, Boris, Hagge (ganska skaplig i luften faktiskt) samt Haddad!

Blir inte lätt att tampas med ÖSK i luften om frisparken/hörnan slås väl.
Örebro "ÖSK-Karl (Nu ska vi mot toppen gå)
2012-07-09 22:32
KCMarten 21:35//

Du har rätt, jag drog till med en gammal dänga! Men nu hoppas och tror jag på minst en kvalplats. Blir det kval vill jag inte möta HBK eller HIF, hellre BP alt. Ängelholm.

Sedan glöm aldrig Sixten, den tränare med en förhoppningsvis oslagbar radda av ickesegrar. Gillar inte att Mosander fortfarande är kvar på bänken, men han är ju så liten att de kanske inte sett honom där ;)
AIK Saywee
2012-07-09 22:31
Urban, tackar för din redogörelse och mina nerver var nog på samma nivå som dina.

Klockan (tiden) stannar och man vet banne mig inte vad man skall göra som "exilare". Det är vidrigt!

Sedan släpper allt och nu blir det en hela Famous Grous :)

Eftersom jag skall småjobba i morgon och ut på en biltur så nöjer jag mig med den lilla 5 cl flaskan, ned bör vara förbränd innan solen går upp.

Sedan bakar jag kanelbullar ......
2012-07-09 22:27
@Mattias69 (välkommen P-O Ljung!):

Jag har inte orkat kolla fakta men NA skrev att det var första vändningen sedan 2009. Nån annan kanske vet
Örebro Mattias69 (välkommen P-O Ljung!)
2012-07-09 22:26
Vad är det som har hänt med ÖSK egentligen? Jag var utomlands förra veckan på lite sol- och badsemester, så jag missade GAIS-matchen.

2 matcher och 2 segrar! Och vilken match det var ikväll. Inte nog med att ÖSK för första gången sedan oktober 2010 vänder och vinner en match, det blev mål på hörna och 2 nickmål dessutom. Och det är inte slut där, senaste vinsten mot Malmö i allsvenskan kom 2003 (om mina uppgifter stämmer). Härligt.

Jag som var så övertygad om att ÖSK skulle tangera Billingsfors rekord från -47. Jag hade fel och ingen är gladare än jag över det.

Hoppas nu verkligen att ÖSK kan rida på den här framgångsvågen i dubbelmötet mot Häcken.
2012-07-09 22:21
Jag har nog inte varit så här nervös sedan ÖSK slog GAIS 2007. Sista 20 var en marddröm. Före matchen drömde jag om en vinst men såg det som för bra och hoppades på en poäng och skulle ha varit jäkligt nöjd med det med tanke på den form MFF verkade vara i.

Läktarintrycket jag tar med mig :

* ++++ Till otrolig kämpainsats av alla

* PO öser förtroende över Valdet som han växer av.

* Hela fyrbackslinjen som gör ett jättejobb. Särskilt sista delen av matchen och särskilt Berisha & Wiken i mittförsvaret

* Vi vänder ett underläge. Konstigt nog fick jag inte tanken "Att nu är det kört" efter MFF:s ledningsmål.

* En tränare som vågar byta

* Håret reste sig i nacken på mig när Sandkvist gjorde en dragning på den checkande MFF liraren i egen box.

* Det är natuligtvis lite Stefan Lundin över spelet men i detta läge är det acceptabelt. Sedan PO:s tid i HeIF vet vi att han gärna spelar mer offensivt om det finns material till det.

* Trots allt är det lite slö spets i ÖSK:s anfall nu vilket gör fasta så mycket viktigare när man inte skapar så många målchanser på spelet. Nu har vi också fler spelare som kan gå på nick än bara Wiken
och det märktes att ÖSK satsade med mycket folk på fasta.

* Trots Boris mål tycker jag fortfarande han är med väldigt lite i spelet. Tyckte däremot att han skötte sig riktigt riktigt bra som mittback! Som jag ser det är det hans position.

* Så hög position är inte något för Grahn. Han ska utgå från en lägre position i banan om man ska dra nytta av hans spetskompetens.

* Tror inte jag sett någon match där inte Berisha legat utslagen minst tre ggr.Imponerande inställning förstås men också hög skadevarning. Målet dock en delikatess. Vad bra han läste bollbanan och sådan kraft han kom i!

* Lusse sprang mest omkring och skällde med lyckades inte med något själv heller. T.o.m några väldiga konstiga beslut från hans sida

* Kopiöst löpt i djupet av Haginge idag även om touchen emellanåt saknas. Men vilken jobbinsats,

* Kan vi få in lite mer spets med William och Haddad också ser detta bra ut!

***** Tack för denna bonus! Hade inte vågat tro riktigt på det! *****
Örebro Conjuration
2012-07-09 22:18
Eloge till Lumbana som verkligen har kämpat sig fram under så många år till att äntligen stå på planen när matchen blåser igång. En nyttig spelartyp som är väldigt underskattad.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-07-09 22:17
Vilken underbar fantastiskt kväll, jag går och badar och firar :)

Hånskratten mot oss tystnar sakta men säkert och jag lovar er,
att om ni tycker att det är jobbigt,
skall jag aldrig någonsin mera nämna den envise vid namn...

FORZA PER OLA LJUNG, DU ÄR KUNG :)
Örebro Chipset
2012-07-09 22:15
Canal + kör matchen igen 22.45. Bara på´t igen.
Örebro D´Artagnan
2012-07-09 22:13
Hoppet tänds. Dax att de skadade kommer tillbaks
Örebro Conjuration
2012-07-09 22:12
Bästa fotbollskväll på länge med Kuba och fina repriser på våra mål ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro kubajonte
2012-07-09 22:11
Om om om om OM nu ösk faktiskt skulle klara sig kvar är det fan bradguld på den presationen :) stenhårt i bottenstriden nu
Örebro Ståplats är bäst
2012-07-09 22:11
Härliga nostalgibilder med Kuba!
Örebro 100år
2012-07-09 22:10
Kuba is back :)

Vilka suveräna "experter" de hade i studion :)
Örebro KCMarten (P-O är årets bästa tränare i ÖSK!)
2012-07-09 22:09
Det som också blir intressant är när vi kommer in i augusti.

Om vi inte är avhängda utan t.o.m ligger på kvalplats då, så kommer det bli lättare att hitta bra nyförvärv som vill komma hit och bygga något nytt.

Jösses vad ljusare framtiden ser ut idag i förhållande till förra veckan.

Det blir nog en Whisky till..
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-09 22:09
Ojojo,j Kuba i fotbollskväll :).
Örebro kenya
2012-07-09 22:08
Kubaaaaaaa!
AIK Saywee
2012-07-09 22:01
kubajonte, 21:38,

du är mycket välkommen tillbaka!

Framtiden med vår nya tränare Per Ola Ljung ser lovande ut :)

Det återstår en hel del men helt plötsligt ser allt ljusare ut, hopplösheten verkar av någon anledning ha försvunnit en stund.

Glada dagar väntar :))))))
Malmö FF blåpågen
2012-07-09 21:53
inte lönt iron maiden tackar. för elfsborg kommer inte vinna guld ändå. ni har lika starka nerver som vanligt
Elfsborg IRON MAIDEN
2012-07-09 21:49
Tackar !!
Örebro Marta (hane)
2012-07-09 21:48
Vilka klippor de hittat till studion!
Örebro Marta (hane)
2012-07-09 21:46
blåpågen/ Tack!!!!!
Malmö FF blåpågen
2012-07-09 21:42
Svar till bangkok..ja och senast vi möttes så åkte ni på tre i röven och var totalt utspelade både på plan och läktarna. så ni ska ju vara glada de gånger ni kan slå oss. detsamma gäller för örebro som kanske också tänker 3 - 0 i röven när man möter oss. men det ska sägas idag så vinner ni på bättre inställning, för detta kan också vara vår sämsta insats för säsongen , så jag tycker inte ni bör dra för stora växlar. men grattis.
Örebro kenya
2012-07-09 21:39
Inte enbart för målet han gör men fan vad bra Berisha är! Läser spelet fantastiskt, går in hundra i alla dueller både bakåt och framåt.

Äntligen har vi hittat Almebäcks ersättare! Tror hans skada på försäsongen mot Syrianska blev tyngre än vi kunde ha anat.

Precis som either/or vill jag också hylla Moe, snubben är typ 1.50 och vann flera nickdueller mot betydligt längre spelare. Fin tajming!

Sen kan det bara bli bättre på centerpoistionen. Astvald gör inte bort sig men märks att han inte är van center och hamnar antingen offside eller för långt ifrån bollen. Hoppas William kommer tillbaka snart!!
Annons: