/fotboll/osk/forum/260.aspx/fotboll/osk/forum/260.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro mustard
2017-03-30 21:26
Isbad någon? Kanske behöver de inte släpa med den uppblåsbara poolen till nästa bortamatch!?
Örebro Alltid Örebro
2017-03-30 21:18
Någon som reagerat på Aftonbladet och Expressens "expertis". Lindström sågar experternas hyllning av AIK värvningen.
Örebro Alltid Örebro
2017-03-30 21:12
@Loppan i Axens skägg:
Skulle gärna se gräs på Behrn, men det kommer ju inte hända om inte ÖSK eller någon privat person/företag tar över/köper arenan av kommunen. Örebro kommun skulle om de la gräs på Behrn vara tvugna att kicka ut alla andra användare än ÖSK (mattan skulle inte klara det annars) och det kommerde aldrig våga göra för det skulle bli ett jäkla gnäll från alla andra föreningar. ÖSK har (i nuläget) inte det stödet som exempelvis Helsingborg eller Leksand, Skelefteå mfl har i sina kommuner.
Loppan i Axens skägg
2017-03-30 20:57
@Vinter:

Men kom igen, hade du inte hellre sett gräs än konstgräs? I Örebro har vi inga ursäkter att lira med konstgräs.
Fotboll bör alltid liras på gräs.
Örebro Vinter
2017-03-30 19:59
@Loppan i Axens skägg:

Visst. Låt oss bogsera ned Sverige till Medelhavet så kan dessa bortskämda herrar få det som de vill
Loppan i Axens skägg
2017-03-30 19:40
@Vinter:

Det är trots allt spelare som varit ute i Europa i många år som efterlyser gräs vilket också är det rätta. Tror alla önskar sig gräs egentligen!
Loppan i Axens skägg
2017-03-30 19:39
Efterlyser detta!

Vill så gärna se klippet ifrån ÖSK Norrköping i svenska cupen när Staaf gjorde mål och fira med kubanerna.

Sen undrar jag om det går att se om matcher från föregående säsonger? Tacksam för seriösa svar.
Örebro Vinter
2017-03-30 19:37
Källström om konstgräs
Örebro Vinter
2017-03-30 19:31
@Restalundsv:
Frågan är väl då om han är en legend eller en legendar? Nåväl. Dagens Nyheter sport har idag ett intressant uppslag om den enormt positiva effekt som plastgräs har haft på svensk fotboll och hur Janne Andersson bygger landslaget med utgångspunkt från detta. Roligt och härligt. Detta i kontrast till gårdagens DN sport där Kim Källström ondgör sig över konstgräset. Irritationen stiger i mig när jag läser. Varför i he-sike kommer han hem och spelar på plast när han avskyr det så mycket? Samma gnäll, gnäll på kostgräset som 2003 efter Djurgårdens förlust på BA. Flera anda profiler, tränare och spelare uttalar sig. De flesta positiva, men bakåtsträvare som Marcus Rosenberg och Mattias Bjärsmyr kan absolut inte se något som helst positivt med plasgräset.
Örebro Restalundsv
2017-03-30 18:35
En supporter-legend har skapat en ÖSK sida, in och följ.
Örebro Alltid Örebro
2017-03-30 18:32
@Bengt-Erik Gårdefors mustasch:
Håller med om deras possession-spel, men anser inte att det är det de vinner matcher på. Då ÖFK fått ägs boll och ställts mot ett samlat försvar har de fått det svårt. De matcher jag sett (bla Malmö borta) med ÖFK som de har vunnit har motståndarna försökt att äga spelet och blivit staffade. När ÖFK ägt mycket boll har de, enligt mig, öppnat upp sig för motståndarna... tycker ÖSKs vinst borta mot dem förra året är ett bra exempel på det. Glömde nästan att de tappat Dyer också, ett stort avbräck enligt mig.
AIK Saywee
2017-03-30 17:47
Med risk för upprepning, men veckans Örebroar'n innehåller mycket trevlig läsning om ÖSK och framförallt om Igbo:) Att munhuggas lite, som i går kväll är troligtvis OK om jag förstått allt rätt? Verkar bli lite högre till tak och det kommer nog att behövas, när Allsvenskan drar igång, det viktigaste är förstås att allas synpunker behandlas likvärdigt, oavsett vem som skrev inlägget! Jaja, nog om detta, nu drar Allsvenskan igång och på måndag blir det bra väder, gissar på minst 8.000 på läktarna ... Hyp'a på nu, alla till BA !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-03-30 17:25
Tycker också ÖFK är överskattade. När journalister tippar lantislag går de oftast på fjolåret och gärna fjolårets höstsäsong. Vi var rätt heta i förhandstipsen inför 2011 och 2015. Kul dock att Alltid Örebro verkar tycka att ÖFK:s spel bygger på snabba kontringar. Det jag uppfattar är det mest extrema possession-spel jag någonsin sett i Sverige. De hade typ 80 % bollinnehav i vissa halvlekar. Redan 2013 var ju ÖSK helt utrullade på BA (men vann ändå).
Örebro Pedretti - Admin
2017-03-30 17:20
Intervju med Sema.
Örebro Restalundsv
2017-03-30 16:30
Fönstret stänger imorgon, ÖSK är väl klara på marknaden? Det man eventuellt trodde var att Logi skulle ut och Batan in men det lär ju inte hända. Tycker det har rapporterats lite om amerikanen som spela U21 men han lär väl inte vara aktuell? Går det att ta reda på vilka tider ÖSK tränar så man kan kolla på träningarna?
Örebro Alltid Örebro
2017-03-30 16:15
@Benny Böckling:
ÖFK spelar trevlig fotboll, men chansen att de kommer topp 3 ser jag som mindre än att de hamnar 10a. Vad är det som förändrats i ÖFK i år gentemot förra året som gör att de ska placera sig högre? Bertilsson? Finns inget förutom deras starka försäsong som motiverar hypen kring dem, å försäsonger är farliga att utgå från. Som sagt, nu vet alla hur de spelar... borde snarare få svårare i år.
Örebro Benny Böckling
2017-03-30 15:31
Tycker inte alls att ÖFK är överskattade. Dem kan gå hur långt som helst.
Örebro Alltid Örebro
2017-03-30 13:31
@Grohl:
Östersund är nog det mest överskattade laget jag kan minnas, börjar nästan bli lite pinsamt, mer hypade än både Djurgårn å Bajen någonsin varit. Blir förvånad om de hamnar på övre halvan då alla vet vad de går för nu å knappast kommer underskatta dem och trycka upp hela laget så de kan ställa om snabbt. Vi är i år raka motsattsen, regält underskattade och kommer att överaska.
Örebro Grohl
2017-03-30 12:07
Jag håller helt med om Östersund, jag tycker mig ha sett många lag som sett lovande ut, hypats upp och sedan brakat ihop. Andra säsongen i allsvenskan brukar ju också vara erkänt tuff..

Östersund i år är ett sådant lag som är omöjligt att tippa, förutom topp 3 och botten 4 så hade jag inte blivit förvånad oavsett vilken plats de än hamnade på.
Örebro Sunnanlid (2013)
2017-03-30 10:55
Inte orimligt, men heller inte självklart. Vill inte säga att de är överskattade, för då blir jag säkert motbevisad men mycket känns som hype.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-30 10:48
Östersund kommer väl tippas på typ 5:e plats? Malmö, AIK, Peking och Häcken kommer ju vara före. Det låter väl inte orimligt med tanke på att de skaffat sig lite rutin och har mer pengar i år?
Örebro Sunnanlid (2013)
2017-03-30 10:38
Ser nu att till och med Göteborg tippas efter Östersund av Svenska Fans-redaktionerna. Jag förstår inte riktigt grejen. Östersund är bra, samspelta och har nu allsvensk erfarenhet. Jag säger inte att de kommer vare sig flippa eller floppa men vad är det som gjort att de höjs upp så enormt till skyarna. För min del känns det lite som ÖSK a la 2011.
Örebro Grohl
2017-03-30 10:14
Minatankar//

Tycker det låter konstigt att man skulle kritisera Nordin eller Hagge för att gå till blåvitt/djurgården, dessutom fick vi bra betalt för båda två vilket båda spelarna var tydliga med var en förutsättning för övergången.

Klubbkänsla är för mig en helt annan sak än att man skulle låta bli att gå till ett bättre lag där man får dubbelt så mycket betalt. Det viktigaste för att bygga en klubbkänsla är att man antingen kommer från stan (som Nordin), eller har spelat upp sig från U21 eller ännu lägre (Nordback är väl ett perfekt exempel här).

Sen kan jag tycka att Hagge kanske ändå inte platsar i "Hall of Fame", men det har absolut inte att göra med brist på klubbkänsla. Han är, för mig, så mycket ÖSK:are man kan vara.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-03-30 09:56
@Hitta Avslut Den av Ring/Logi som sitter på bänken är självklart också aktuell för inhopp. Kanske är underförstått, men ändå ;)
Örebro Minatankar
2017-03-30 09:10
I en diskussion för några veckor sedan framfördes negativa åsikter om Hagge, Nordin och andra som lämnat ÖSK för andra klubbar. I det sammanhanget berättade jag att man för många år sedan i första bud erbjöd dessa spelare ingen löneökning alls eller ca 500 kr i månaden samtidigt som de erbjöds flera gånger högre årslön i andra klubbar.

Någon skrev då att det inte stämde och att man behövde bevis. Jag berättade då att Hagge själv för några månader sedan berättade det på ett möte för guldmedlemmar inom ÖSK och att jag själv blev ombedd av ÖSK att medverka i några möten med Nordin vad gällde hans fortsatta spel och att jag därför vet vad jag talar om.

Tydligen finns det de som tror att jag medverkade i förhandlingar om att sälja honom till IFK Göteborg och därför reagerat negativt. Jag har aldrig medverkat i sådana förhandlingar och inte heller varit någon rådgivare till Nordin i förhandlingsfrågor. Det har han agent till. Däremot försökte jag hjälpa ÖSK med att framföra fördelarna för Nordin med att stanna kvar i ÖSK.

Men som jag skrev tidigare. Detta är egentligen helt ointressant vad jag och andra gjort. Jag berättade om fakta eftersom det fanns de här som skrev att spelare som spelat i andra klubbar, t ex Hagge, Nordin och Orvar Bergmark, aldrig skulle kunna komma med i "Hall of Fame" eftersom de svikit klubben. Den, för mig, horribla åsikten ville jag ändå balansera med fakta som ökar förståelsen också för spelarnas verklighet.
Örebro Vinnartradition
2017-03-30 08:30
@Hitta avslut!!:

Håller med dig. Jag kan tänka mig att Logi går före Ring i och med att han spelat mer frekvent den senaste och gjort det bra.

Det jag i huvudsak tycker skiljer årets upplaga jämfört med tidigare års är att vi har en stark bänk. Tidigare säsonger har man i princip suttit och hoppats på att de som startat orkat spela hela matchen.
Örebro Hitta avslut!!
2017-03-30 07:56
Min premiärelva: -------------Jansson Lorentz Brendan Almebäck Logi/Ring Ayaz Mårtensson Gerzic RoGic --------Besara Kennedy Aktuella inhoppare: Omoh Sköld Naah Plessis Mbombo Känns stabilt. Hoppas på en plats kring 6-8. Sämre än 9-10 är underkänt. Plats 5 eller bättre är "högsta betyg". Vad tror ni?
Örebro Minatankar
2017-03-29 22:09
Sawadee
//
Du har PM.
Sawadee
2017-03-29 21:50
@Minatankar:

Ett jäddrans troll. I höstas (sept) skällde han (på fyllan?) ut Övertårneå SK:s styrelse efter noter och nu låtsas han inget veta om det. Men jag skulle inte bli förvånad om han trollar vidare så att vi två blir avstängda och han själv går fri. Så orättvist är livet ibland, suck!
Örebro Örebro-Hjärta
2017-03-29 20:46
@Sawadee:

Nej tack, åker helst inte norr om Lillån ;) Varför skulle jag skälla på Övertorneå?

Vad menar du med neggo? Tyckte bara det var märkligt att det framställdes som något speciellt att ÖSK har koll på potentiella nyförvärv, det är väl självklart, eller?

Att ÖSK aldrig vunnit något svider ju äldre man blir och att vägen till ett guld blir svårare för varje år som går, toppklubbarna drar ifrån oss mer och mer.
Annons: