/fotboll/osk/forum/2595.aspx/fotboll/osk/forum/2595.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2012-07-14 21:42
@ÖSK Fans:

Vaddå, jag är fullständigt "nedtaggad" och lugn! Andra synes bli "förbannade" av lite normalsvenskt tjöt, som om det vore "farligt" att tycka lite olika om hehe och häpphäpp. Skillnad är väl om man börjar puckla på varandra fysiskt, där går ju gränsen.. Men, det är ju å andra sidan svårt att göra i cyberrymden.. :-)
Örebro Urban, friställt sjukvårdsbiträde
2012-07-14 21:33
Se filmen Moneyball (True story) - Jäkligt bra överlag men just där är spelarna "lättvindiga" efter en förlust. De stojar och är inte alls särskilt nedtyngda. Deras manager blir oxtokig av det. "Is It fun to lose?" skriker han medan han slungar ett basebollträ rakt över bergsprängaren som går i tusen bitar.

Jag skiter fullkomligt i vad Nordin gör efter en förlust men min generella uppfattning är att man inte visar sitt jobb tillräcklig respekt om man inte tar en förlust på allvar. Du kan aldrig bli en vinnarskalle då. Och i ett lag ska man ha vinnarskallar. Jag vill ha vinnarskallar i ÖSK.

Jag vill ha en Bedoya som gormar och skriker efter en förlust. Som sparkar papperskorgen åt helvete. Jag vill ha en Foppa som knäcker klubbor. Jag vill inte ha en mes som direkt plockar upp en speldosa och börjar spela Tetris och sedan skrattande handukssnärtar kompisen skinka i duschen och efteråt går ut och tar en välförtjänt stor stark.

Vilka vill du ha i ditt lag?

AIK Saywee
2012-07-14 21:32
Nu loggar jag ur innan jag blir riktigt förbannad ...

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-07-14 21:31
Bulten, "Vad kan vi på forumet göra?"

det vi på forumet kan göra är endast att tycka än det ena och än det andra och ha våra fria åsikter ... vi kan i övrigt inte göra någonting !!!
AIK Saywee
2012-07-14 21:27
OK Bulten och d`O

... kom med lite trevliga och intressanta inlägg om svartvit fotboll, eftersom ni verkar vilja bestämma vad som skall skrivas eller icke.

Jag tror trots alla jädra odds att ÖSK spelar i Allsvenskan 2013 :)

Tack och godnatt !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-07-14 21:27
jag tänker, spelar man i blåvitt som alltid har ambitionen att vinna och går ut och spelar skit och bara får med sig en pinne mot Gefle,så kanske inte första prioritet är att gå in och spela apspel =) Dessutom får Nordin ta på sig målet en smula...

Alvbåge tog fram chipspåsen och rulla ner bioduken mohahaha

Bulten tagga ner lite =)
Örebro Bulten i Boo
2012-07-14 21:24
@'den Oumbärlige:

Dedt är ju en chefs- och ledarfråga! Som chef skulle jag aldrig acceptera ett sådant beteende. Om du känner till sådant beteende och det inte kommit cheferna/lednningen tillkänna så bör du ju tipsa dem. Vad kan vi på forumet göra?
AIK Saywee
2012-07-14 21:23
´d O,

även om du håller med Bulten, så visst är det väl lite nonschigt, eller?

I en gemenskap, i en laganda visar man varandra respekt, före under och efter en match !!

Så funkar det i min skalle ...

... sedan kan ju du kolla med Nordin varför han aldrig ville spela i blåvitt, dvs innan pengarna kom in i "bilden" ...
Örebro Urban, friställt sjukvårdsbiträde
2012-07-14 21:22
Åtvidabergs framfart är ju sjuk
Örebro Bulten i Boo
2012-07-14 21:19
Förstår egentligen ingenting. Vi som häckar på detta forum håller på ett lag som fram till för tio dagar sedan låg toksist i allsvenskan. Så, som det kan upplevas har som genom ett under så plötsligt ett jättestort och fantastiskt hopp om en trots allt icke så i säck och aska betonad-framtid som vi nästan ställt in oss på uppenbarat sig och det känns som att vi nästan börjat le så där lite fånigt som bara de som "varit nere och vänt" kan le.... Och så, vad fan, diskuterar vi att Nordin suttit och spelat spel i blåvitts omklädningsrum.. vad faan...
Örebro 'den Oumbärlige
2012-07-14 21:16
De som klagar på vad Nordin gör efter en oavgjord match i en helt annan klubb skulle nog bli ganska gråtfärdiga om man fick se och höra allt ÖSK-spelare gör efter poängtapp.

Att spela spel på mobilen efter avslutad match (om inte det pågår någon gemensam genomgång) betyder ingenting. Vi glömmer ofta att det här är ett yrke för spelarna. Kritiken känns ganska lik den riktad mot spelare som setts sent på stan någon enstaka gång under säsong.
AIK Saywee
2012-07-14 21:09
@Bulten i Boo:

Det ligger oerhört mycket i detta som du skrev, faktiskt ..

Vi väljer vad vi vill tro på, via media, via vänner, via säkra källor, via osäkra källor, via vad som helst.

Så är det bara, fast det jag läst och hört flera gånger är det att "Nordin inte kunde tänka sig att spela för just IFK Göteborg, men det var säker fel på min hörsel eller så läste jag fel ???
Örebro Bulten i Boo
2012-07-14 21:05
@Saywee:

Jag tycker att det enda fåniga inlägget på sandlådenivå i den här s k diskussionen var ursprungsinlägget som gav sig på att Nordin satt i omklädningsrummet och spelade spel efter matchen. Kan inte på något sätt se att jag själv sänkt mig till motsvarande nivå. Däremot idkade jag lite satir på vägen så att säga, men, sorry om det inte förstods.
AIK Saywee
2012-07-14 20:55
@Bulten i Boo:

Fånigt inlägg som jag inte vill bemöta ingående, för nu börjar du gräva i sandlådan ....
Örebro Bulten i Boo
2012-07-14 20:55
@Saywee:

Men alltså, vad vet vi om omständigheterna? Noll och ingenting! Trams alltihop, att ens saken (/frågan/händelsen) "visat sitt fula tryne", det enda man kan säga..
AIK Saywee
2012-07-14 20:51
Edit håller med mig, så vi ändrar inget, det blev bara ett dubbelfel .....
AIK Saywee
2012-07-14 20:49
Bulten i Boo.

... jag tycker bara att det är nonschigt i en så kallad gemenskap !!!
Örebro Bulten i Boo
2012-07-14 20:48
@Bulten i Boo:

lr borde Nordin gått junt o kjamat sina medspelaje?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-14 20:46
Varför gråta över spilld mjölk? Alvbåge och Gerzic är historia.

De har gjort sina klubbval.

Nu ser jag framåt och hoppas på att Sjögren avslutar snyggt och ger oss någon klassvärvning.

Heja SportKlubben!
Örebro Bulten i Boo
2012-07-14 20:43
@Saywee:

Men alltså, jag hörde att det första Mellberg gjorde efter förlustmatchen mot England i EM var att gå på muggen. Där ser man var hans fokus och intresse ligger...
Allvarligt talat tycker jag att det är väldigt lågt att ge sig på olika personers olika sätt att varva ner efter en krävande insats oavsett om den var lyckad, halvbra eller usel. Vi har alla våra olika "ritualer" och så länge dessa inte skadar någon annan människa så borde väl allt vara frid och fröjd kan man tycka. Vi har alla våra olika sätt, en del vill vara utåtagerande, en del vill gå in i sin egen "bubbla", andra alternativa sätt och metoder. Har väldigt svårt att förstå vad Nordin gjort för fel genom att spela spel...
AIK Saywee
2012-07-14 20:40
Hazee,

aha, även jag är lite trög denna underbara sommarkväll,
men då har hon ("mma" Wowoah) väl lärt sin son hur man klipper än det ena och än det andra :)

"rra" Saywee
Örebro Hazee
2012-07-14 20:36
Saywee // Tackar Det var lite off topic men hon är frisör.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro D´Artagnan
2012-07-14 20:31
Observera att vi har ny landlagsspelare i morgondagens trupp. Hoppas han avgör.
AIK Saywee
2012-07-14 20:20
Hazee, välkommen till detta forum ...

... vad är det med Wowoah´s mamma?
AIK Saywee
2012-07-14 20:16
Efter poängtapp mot Gefle kanske Nordin borde visa lite kamratskap och vetetusan vad, jag tycker det är nonschigt att skärma av sig med spel, men sådana är de så kallade divorna.
AIK Saywee
2012-07-14 20:12
@Bulten i Boo:

Det kanske visar var hans intresse ligger ?
Örebro Bulten i Boo
2012-07-14 20:10
@ÖSK Fans:

Och??
Örebro Hazee
2012-07-14 20:09
Saywee (Örebro) Nej men Wowoahs mamma ;) Mitt tips: 3-1 ÖSK: Valdet Rama, Bamberg, Grahn Häcken: Majeed Waris
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-07-14 20:02
Saywee//

Ja, det rimmar illa.

Men både Gerzic och Alvbåge kan skratta sig lyckliga när de går till banken.
Örebro ÖSK Fans
2012-07-14 19:48
Enligt blåvitt forum satt Nordin och spela spel i omklädningsrummet direkt efter matchen....vilken pajjas!!

Annons: