/fotboll/osk/forum/2589.aspx/fotboll/osk/forum/2589.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2012-07-14 22:45
Nordin har redan förklarat "jag vill aldrig spela i Blåvitt"-grejen. Han sade att han tyckte att (hemsk svenska i det här inlägget) Göteborgs spelsätt var så tråkigt att han inte skulle vilja spela på det sättet men att det ändrade sig när Stahre tog över och att man skulle spela en roligare fotboll. Nordin uttryckte sig fel helt enkelt, intervjun där han förklarar detta finna på en snabb googling (alt Göteborgs äldre artiklar här på sf) hade gärna länkat själv men har värdelös täckning.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Urban, friställt sjukvårdsbiträde
2012-07-14 22:33
@Bulten i Boo:

Jag tog mer ursprungsinlägget som att skribenten anser att Nordin inte tar sitt jobb mer på allvar gentemot fans och klubb. Och han har ju faktiskt rätt att skriva och tycka så om han anser det. Nordin har ju också en viss anknytning till Örebro och han tyckte att det var värt att skriva. Jag har inga problem med det inägget. Du har rätt att tycka att han inte borde ha skrivit det.

Mitt inlägg var mer en spin off hur jag tycker sådant "beteende" värderas rent genrellt utifrån en personlig åsikt. Andra lägger mindre vikt vid det.

Allt handlar ju om åsikter.

Örebro m3z
2012-07-14 22:27
Conjuration//
Nopp ingen bild
2012-07-14 22:25
Hoppas Kalmar förlorar imorgon samt GAIS. Vinner ÖSK går man upp på kvalplats då som sagt men det ska man inte nöja sig med vid händelse av vinst. Då gäller det att det inte är för många poäng till lagen ovan.
Örebro Conjuration
2012-07-14 22:24
Ser att du lyssnar på den svenska björnstammen :P eftersom jag i princip bara använder SF-appen så prövar jag den nya funktion "lägg till bild", funkar det? Kan ni se bilden jag lade upp?
Örebro m3z
2012-07-14 22:20
Grodan//
Det går säkert bra men det är väldigt mycket smidigare att köpa på nätet. (Tycker iallafall jag :)
AIK Saywee
2012-07-14 22:19
Nej nu loggar jag ur, i lugn och go ...

,,, tidigare urloggningsförsök fungerade inte,

Snart är jag kanske tillbaka, till mångas förtret ?
Örebro Conjuration
2012-07-14 22:17
@Saywee vi blev faktiskt nedflyttade ;) det var inte kul på träningarna heller. Jag själv kunde gått in mer helhjärtat tyvärr.
AIK Saywee
2012-07-14 22:14
Conjuration, vart jag mig i världen vänder, står min lycka i Gud´s händer ...
AIK Saywee
2012-07-14 22:10
Conjuration ......?

"..... laget i övrigt skyller lite på sopdomaren och anklagar motståndarna för att ha fel sexualitet och visuellt vanskapta."

Fruktansvärt dålig inställning och avslut efter en match !!!

Örebro Conjuration
Hade blivit för jädra dålig aktivitet på forumet om du Saywee slutat att skriva här. Ungefär som ifall jag skulle bli förbjuden att använda mig av flört/glimten i ögat-smilisen.
Örebro Bulten i Boo
@Saywee:
Nä, jag tänker inte så, såg att det var inlägg emot mitt, däribland ditt om att du var "förbannad", men det verkade fler vara och det var tummar upp hit o dit, så därför blev mitt yttrande lite svepande.. Jag tycker inte att det är så allvarligt att tjöta här o ha lite olika åsikter/tyckanden. Oavsett vilket så borde ju inte Nordins förehavanden i blåvitts omklädningsrum röna nåt större intresse här, eller? ;-)
Örebro Grodan
2012-07-14 22:08
Tänkte gå på matchen imorn. Var ett tag sedan jag gick på en hemmamatch, då jag tillbringat den senaste tiden utomlands. Undrar bara om man kan köpa sittplatsbiljetter på plats på Behrn en timma innan match, eller behöver man köpa biljetterna tidigare? Tacksam för svar!
AIK Saywee
2012-07-14 22:04
Tar ett annat klipp i Urbans inlägg ..

".... men min generella uppfattning är att man inte visar sitt jobb tillräcklig respekt om man inte tar en förlust på allvar. Du kan aldrig bli en vinnarskalle då. Och i ett lag ska man ha vinnarskallar."
AIK Saywee
2012-07-14 22:02
Kan inte Sarp oxå fråga Nordin vad han menade med att han aldrig ville spela för IFK Skattefusk?
AIK Saywee
2012-07-14 22:00
Bulten, varför diskuterar vi öht ???
Örebro Conjuration
2012-07-14 21:58
Beror ju helt klart på vilket spel Nordin körde ;) bra poäng av Sarp, kan du inte intervjua den svartvita truppen med frågan "vad gör du efter en förlust?" ;) tror det påminner ganska mkt dock som min handbollsklubb. Brukar vara kort sammanfattning om förlusten, jag stirrar på mina händer och känner mig otillräcklig, laget i övrigt skyller lite på sopdomaren och anklagar motståndarna för att ha fel sexualitet och visuellt vanskapta. Brukar dra ganska snabbt till gymmet efteråt om det är hemmamatch & förlust.
AIK Saywee
2012-07-14 21:58
Bulten,

av omtanke av andra forumläsare tar jag en liten paus.

När du skrev att "andra" synes bli förbannade, hade du rakryggat kunna skrivit "Saywee", för det var väl det du menade?

Jag vet att du får många anhängare, eftersom så många är trötta på mitt eviga tjöt, men jag har svårt att låta bli att tycka en massa grejer, så är det bara.

... och som Urban skrev så skiter väl jag i den blåvita Nordin totalt, jag tyckte bara att det var ett nonschigt beteende och förstår fortfarande inte varför han sade att han absolut inte kunde tänka sig att spela för IFK Göteborg, det är detta jag hakat upp mig på, men det är ju ointressant ur ett svartvitt perspektiv.

En dag slutar jag skriva, jag vet bara inte när?
Örebro D´Artagnan
2012-07-14 21:53
Urban, friställt sjukvårdsbiträde // Jag vill ha Yasin i laget i morgon. Dax för honom att visa vad han kan. Tror han kommer att vara heltaggad
Örebro Bulten i Boo
2012-07-14 21:50
@Urban, friställt sjukvårdsbiträde:

Javisst, håller med! Varför diskuterar vi då på detta forum vad Nordin gör i blåvitts omklädningsrum efter match?
Örebro Bulten i Boo
2012-07-14 21:42
@ÖSK Fans:

Vaddå, jag är fullständigt "nedtaggad" och lugn! Andra synes bli "förbannade" av lite normalsvenskt tjöt, som om det vore "farligt" att tycka lite olika om hehe och häpphäpp. Skillnad är väl om man börjar puckla på varandra fysiskt, där går ju gränsen.. Men, det är ju å andra sidan svårt att göra i cyberrymden.. :-)
2012-07-14 21:33
Se filmen Moneyball (True story) - Jäkligt bra överlag men just där är spelarna "lättvindiga" efter en förlust. De stojar och är inte alls särskilt nedtyngda. Deras manager blir oxtokig av det. "Is It fun to lose?" skriker han medan han slungar ett basebollträ rakt över bergsprängaren som går i tusen bitar.

Jag skiter fullkomligt i vad Nordin gör efter en förlust men min generella uppfattning är att man inte visar sitt jobb tillräcklig respekt om man inte tar en förlust på allvar. Du kan aldrig bli en vinnarskalle då. Och i ett lag ska man ha vinnarskallar. Jag vill ha vinnarskallar i ÖSK.

Jag vill ha en Bedoya som gormar och skriker efter en förlust. Som sparkar papperskorgen åt helvete. Jag vill ha en Foppa som knäcker klubbor. Jag vill inte ha en mes som direkt plockar upp en speldosa och börjar spela Tetris och sedan skrattande handukssnärtar kompisen skinka i duschen och efteråt går ut och tar en välförtjänt stor stark.

Vilka vill du ha i ditt lag?

AIK Saywee
2012-07-14 21:32
Nu loggar jag ur innan jag blir riktigt förbannad ...

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-07-14 21:31
Bulten, "Vad kan vi på forumet göra?"

det vi på forumet kan göra är endast att tycka än det ena och än det andra och ha våra fria åsikter ... vi kan i övrigt inte göra någonting !!!
AIK Saywee
2012-07-14 21:27
OK Bulten och d`O

... kom med lite trevliga och intressanta inlägg om svartvit fotboll, eftersom ni verkar vilja bestämma vad som skall skrivas eller icke.

Jag tror trots alla jädra odds att ÖSK spelar i Allsvenskan 2013 :)

Tack och godnatt !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-07-14 21:27
jag tänker, spelar man i blåvitt som alltid har ambitionen att vinna och går ut och spelar skit och bara får med sig en pinne mot Gefle,så kanske inte första prioritet är att gå in och spela apspel =) Dessutom får Nordin ta på sig målet en smula...

Alvbåge tog fram chipspåsen och rulla ner bioduken mohahaha

Bulten tagga ner lite =)
Örebro Bulten i Boo
2012-07-14 21:24
@'den Oumbärlige:

Dedt är ju en chefs- och ledarfråga! Som chef skulle jag aldrig acceptera ett sådant beteende. Om du känner till sådant beteende och det inte kommit cheferna/lednningen tillkänna så bör du ju tipsa dem. Vad kan vi på forumet göra?
AIK Saywee
2012-07-14 21:23
´d O,

även om du håller med Bulten, så visst är det väl lite nonschigt, eller?

I en gemenskap, i en laganda visar man varandra respekt, före under och efter en match !!

Så funkar det i min skalle ...

... sedan kan ju du kolla med Nordin varför han aldrig ville spela i blåvitt, dvs innan pengarna kom in i "bilden" ...
2012-07-14 21:22
Åtvidabergs framfart är ju sjuk
Örebro Bulten i Boo
2012-07-14 21:19
Förstår egentligen ingenting. Vi som häckar på detta forum håller på ett lag som fram till för tio dagar sedan låg toksist i allsvenskan. Så, som det kan upplevas har som genom ett under så plötsligt ett jättestort och fantastiskt hopp om en trots allt icke så i säck och aska betonad-framtid som vi nästan ställt in oss på uppenbarat sig och det känns som att vi nästan börjat le så där lite fånigt som bara de som "varit nere och vänt" kan le.... Och så, vad fan, diskuterar vi att Nordin suttit och spelat spel i blåvitts omklädningsrum.. vad faan...
Annons: